Ons bouwval van 1920

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

floorsil

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 10:29

Ja haar Pippi Langkous staartjes:P die wil altijd heel graag helpen.
Is idd de keuken!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:37

Dat is echt zooooo schattig <3

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 20:56

Nog even twee sfeer plaatjes van de badkamer en van L haar kamer.

Afbeelding
Afbeelding

Gisteren zijn ook de deuren van boven geleverd
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:18

Leuke sfeerplaatjes hoor <3

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:32

Wat is het leuk geworden!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 21:02

Gisteren de wand met de gang in de voorbeids gezet en nog wat tips opgevuld. Vanmorgen is tjeerd zijn zus nog even langs geweest om de rand rondom het raam bij te werken, omdat ik die niet goed kreeg.
Vandaag heeft Tjeerd de keuken opgehaald en zaterdag gaat deze geplaatst worden.

Nu even in de puinzooi. Kijken of ik met L. Morgen even een dagje uit kan maken zodat zij er niet veel last van heeft en zaterdag even bij oma en opa spelen terwijl wij aan de slag gaan. Hopelijk na dit weekend dus weer even een grote update :D.
Afbeelding

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 21:26

Het is even geleden maar weer even een update.
De vorige keer stond het punt dat de keuken geplaatst zou worden. Het was even flink stressen en hard door werken. Maar we hebben de muren op tijd afgekregen.

Afbeelding
Afbeelding

De volgende ochtend stond al vroeg Tjeerd zijn neef op de stoep die zou helpen met het plaatsen van de keuken. Helaas bleek dat we het zakje met alle onderdelen kwijt waren geraakt dus dat was even balen. We hebben volgens mij echt een aantal keer het hele huis doorgelopen zonder resultaat. Daarna nog met siematic gebeld om te kijken of we het nog ergens konden ophalen of in ieder geval kunnen bestellen. Een mailadres en een telefoonnummer rijker om de onderdeeltjes te kunnen bestellen is dat het enigste wat we kunnen doen en afwachten. (Kan zeggen dat we nog op de laatste onderdelen zitten te wachten). Gelukkig konden we nog wel gewoon door.

Afbeelding
Afbeelding

Wat is het relaxed om weer een afvoer te hebben en gewoon weer binnen te kunnen koken. Inmiddels zijn ook de laatste dingen gedaan, hangt het kastje voor de glazen en hangt de afzuigkap op de juiste hoogte en hopelijk werkt deze ook binnenkort en zitten de spatplaten erop en zijn ze afgekit. We hadden al wat onderdelen extra besteld en hadden we binnen maar wachten steeds op een reactie om de laatste onderdelen te bestellen.

Afbeelding
Nu was ik vorige week opzoek naar de haakjes om de spiegel op te hangen. Dat zit in een zakje. Die kon ik natuurlijk niet vinden. Maar vond in eens wel het zakje met de onderdelen van de keuken. Net op tijd omdat Tjeerd zijn neef nog een keer kwam om alles af te maken.

De laatste schroeven moesten nog in de gipsplaat geschroefd worden. Helaas begon er daarna ineens een kring te ontstaan. Lekkage ☹. We waren bang dat er door een leiding van de radiator was geschroefd. Gelukkig bleek boven op de kamer van L. de radiator iets te lekken waardoor er een plasje op de gipsplaat lag en door het schroefje kwam het er nu doorheen. Dus waren even weer een stapje terug in opbouw. Inmiddels is het weer opnieuw opgebouwd.

Afbeelding
Afbeelding

De oude keuken in de schuur ook afgebroken en naar de stort gebracht. Wat scheelt dat een hoop ruimte :D Ook L. helpt goed mee om dingen naar de aanhanger te brengen.
Afbeelding
Afbeelding

Mijn zwager is nog een dagje komen helpen zodat we even wat kleine klusjes konden doen. ik wou ik de woonkamer de eerste laag gips opvullen af hebben en de pax kast deuren er weer in plaatsen en hij heeft met Tjeerd samen de afzuigkap aangesloten.
Afbeelding
Afbeelding

De woonkamer begint nu steeds meer af te worden ondanks dat er nog heel veel moet gebeuren.
Afbeelding

Vandaag zijn de deuren boven geplaatst. Wat is dat een ander verschil. Moet echt even wennen maar vind het stiekem wel heel mooi en ruimtelijk.

Afbeelding

Nog een trieste mededeling, onze mooie boom is wel heeel erg zielig. Dus jullie mogen mee duimen of die het nog gaat doen ondanks dat hij toch wel veel water heeft gehad.
Afbeelding

Kwam vandaag ook nog een leuke foto tegen van hoe hij was en hoe hij nu is.

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:54

wauw wat een update!!! Jullie gaan lekker hoor.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:48

Hé er is een pad zichtbaar! Maar super fijn en mooie keukenkasten!:)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 19:30

Het is om eerlijk te zijn niet mijn droom keuken. Maar dit was even wat ons budget toe liet en hopelijk nu lekker weer gaan sparen dat als we ooit gaan uitbouwen dat we dan ook een nieuwe keuken kunnen plaatsen waar dan ook gelijk een oven en een koelkast in zit.tot die tijd even deze.

Vind het nog steeds rommelig maar eigenlijk moet er nog gewoon veel gebeuren. Denk dat we pas volgend jaar in een rustig beetje bij elkaar passende woonkamer zitten.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 15:09

Weet even een soort van update,

Het is de afgelopen tijd iets minder snel gegaan maar de draad weer is opgepakt.
Vooral project zolder zijn we mee bezig geweest om die te isoleren en af en te werken.

Eerst vakken gemaakt waar de isolatie in gedaan word
Afbeelding

Afbeelding
Dan het folie

Afbeelding
En de tussenwand erin met hout en gips

En de primeur
Afbeelding
Vandaag bezig met de vloer in het slaapkamer gedeelte.

Daarnaast in de woonkamer een wand een kleintje gegeven zodat dat er iets leuker uit ziet. Iets blauwer/ lichter van kleur dan de bedoeling was. Maar vind hem eigenlijk wel prima en mag blijven.

Afbeelding

Hopelijk kunnen we dan in de voorkamer binnenkort de spullen die naar zolder moeten daar heen doen en de voorkamer omtoveren tot slaapkamer voor onze dochter.

Aangezien zij in april grote zus gaat worden gaan we haar kamer straks gebruiken als babykamer. Dus een klein beetje haast hadden we ook wel.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 20:04

Gefeliciteerd!
En mooi geworden hoor.
Steeds meer jullie eigen huis.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 20:54

Zo dat is opgeknapt en het is inderdaad wel heel blauw :D maar wel leuk, is weer eens iets anders. Ik zou het niet durven hoor :=

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:27

Mooi hoor! :D

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 23:38

Dit weekend zijn de mannen bezig geweest met het traphekje rondom de zolder. Kan nu rustig de was doen zonder bang te zijn om bij een verkeerde stap naar beneden te vallen. Ook durf ik nu iets beter de kleine boven rond te laten lopen.

Afbeelding

Volgens weekend denk ik laatste stukje vloer en deze week nog een beetje schilderen en dan verder met de afwerking. Ik heb deze week vakantie dus ga met de nieuwe kamer van mijn dochter aan de slag en onze slaapkamer nog een laagje geven. Zien al veel beschadigingen op de muur.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:25

Mooi luxe traphekje hoor <3 en inderdaad het geeft een stuk veiliger gevoel :=