verootjoo schreef:Mizora schreef:Het is broodbeleg. Het als dat broodbeleg kipfilet nogal eens van geperste kipfiletresten is gemaakt maar toch voor 15-20€/kg over de toonbank gaat, zo is dit ook gewoon een product in die categorie. Het is fijn dat er nu een alternatief op vleeswaren is anders dan kokosbrood en chocoladeplakjes (en zelfs die zijn niet vegan regelmatig).
Het vegan slaat ook niet op het feit dat er bieten gebruikt zijn, maar dat er geen bindmiddelen of andere toevoegingen zijn gebruikt die niet vegan zijn.
De Ingrediënten: 77% rode biet, specerijen (uigranulaat, galangal, komijn, uipoeder, cayenne, knoflook, paprika), raapolie, suiker, rijstzetmeel, stabilisator (carrageen [E407]), zout, water, gefermenteerd rietsuiker, azijn, voedingszuur (citroenzuur [E330]), citroengras.
Er zijn toch enorm veel soorten vegan broodbeleg? Vlees en kaas is niet het enige wat je op brood kan doen maar ook fruit zoals aardbei, banaan of kiwi eet ik graag op brood. Of humus, baba annoush, quacamole/avocadoprak.
Ik zou niet van zulke bewerkte bieten op brood doen. Snap ook niet waar al die toevoegingen voor nodig zijn. Kan je beter zelf plakjes bieten snijden
Of bietensalade maken met stuk brood er naast.

wel aan de prijs inderdaad, zou ze alleen kopen met korting
En een vriendin van me stuurde deze week nog hoe blij ze was met Lush en ze is zelfs een tweede shampoo bar erbij gaan halen. Echt, als je het eenmaal gewend bent... Ik zou nooit meer shampoo willen gebruiken uit een fles. De zeep gaat zooo lang mee... Let wel op dat je zeep niet nat wordt opgeborgen want dan valt hij uit elkaar.