Cruelty free leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 13:11

verootjoo schreef:
Mizora schreef:
Het is broodbeleg. Het als dat broodbeleg kipfilet nogal eens van geperste kipfiletresten is gemaakt maar toch voor 15-20€/kg over de toonbank gaat, zo is dit ook gewoon een product in die categorie. Het is fijn dat er nu een alternatief op vleeswaren is anders dan kokosbrood en chocoladeplakjes (en zelfs die zijn niet vegan regelmatig).

Het vegan slaat ook niet op het feit dat er bieten gebruikt zijn, maar dat er geen bindmiddelen of andere toevoegingen zijn gebruikt die niet vegan zijn.

De Ingrediënten: 77% rode biet, specerijen (uigranulaat, galangal, komijn, uipoeder, cayenne, knoflook, paprika), raapolie, suiker, rijstzetmeel, stabilisator (carrageen [E407]), zout, water, gefermenteerd rietsuiker, azijn, voedingszuur (citroenzuur [E330]), citroengras.

Er zijn toch enorm veel soorten vegan broodbeleg? Vlees en kaas is niet het enige wat je op brood kan doen maar ook fruit zoals aardbei, banaan of kiwi eet ik graag op brood. Of humus, baba annoush, quacamole/avocadoprak.

Ik zou niet van zulke bewerkte bieten op brood doen. Snap ook niet waar al die toevoegingen voor nodig zijn. Kan je beter zelf plakjes bieten snijden :=

Of bietensalade maken met stuk brood er naast.

Mizora

Re: Cruelty free leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:49

Het gaat om het gemak van kaas en vlees, uiteraard is er meer aan broodbeleg, zowel plantaardig als dierlijk. En dat het dus niet gewoon plakjes biet is en dus???? Oplichting. Niemand verplicht het je om te kopen, ik vind het echter een zeer positieve toevoeging aan het vleesvak en niet raar qua prijs.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:57

Een pot rode biet plakken kost €2,44/kg.... dus ja, ik vind het oplichting, sorry...
Het zijn nl wel gewoon plakjes rode biet. Dat er geen If een ander bindmiddel is gebruikt, maakt het niet ineens geen biet meer...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:58

Ik heb het geen oplichting genoemd, maar een ‘vegan’ logo op plakjes biet zetten vind ik best wel raar :Y)
Als iemand graag veel wil betalen voor bewerkte en voorgesneden plakjes rode biet, vind ik dat prima :)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 19:14

Volgens mij staat er vegan op omdat het in het schap met vleeswaren ligt, daardoor viel het mij wel op iig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:51

Het punt is juist dat het niet gewoon plakjes bietjes in een pakje is. :+
Klaag je ook zo over het prijsverschil tussen een pakje sojabonen en een veggieburger? Het is een bewerkt product waardoor het net even wat spannender is dan gewoon bietenplakjes. En voor wie niet de ingredientenlijst door wil spitten is dat vegan logootje.

Toevallig heb ik die bietenplakjes laatst op en vond ze erg lekker :j wel aan de prijs inderdaad, zou ze alleen kopen met korting

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:16

Ik wil me toch eens gaan verdiepen in shampoo bars etc, maar ik zie nu al door de bomen het bos niet meer :')
Ik heb vrij makkelijk haar en huid, mijn man heeft psoriasis en een extreem droge huid....
Tips?

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:18

Stille meelezer hier.
Wat een handig en fijn topic is dit! Heb ook meteen de wasbare wattenschijfjes besteld. Klinkt echt ideaal! Ben benieuwd!

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:25

LadyMadonna schreef:
Ik wil me toch eens gaan verdiepen in shampoo bars etc, maar ik zie nu al door de bomen het bos niet meer :')
Ik heb vrij makkelijk haar en huid, mijn man heeft psoriasis en een extreem droge huid....
Tips?

Je zou even in het topic van shampoobars kunnen kijken
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1964389
Daar staan behoorlijk wat tips over. Ook over wat wel en niet vegan is enzovoorts.

Wat ik uit het gehele topic heb opgehaald is wel: het verschilt per persoon wat ze fijn vinden en het is heel veel uitproberen :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:29

Oh Tnx, was er niet vanuit gegaan dat er een los topic over was

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:50

Ik gebruik Godiva van Lush als shampoobar. Heb nu eentje Coco van DM Alverde in gebruik maar daar ga ik vrij snel doorheen en die werkt niet zo heel goed in verhouding. Dus tbh betaal ik liever 10 euro voor eentje van Lush. Ik wil ook bij Helemaalshea.nl eentje proberen denk ik.

Ik gebruik geen conditioner bar want die is in de Godiva verwerkt. Ik gebruik ook een body zeep met vijgen geloof ik, van Lush ipv douche gel. Ik gebruik die zeep ook voor scheren.

Voor mijn gezicht gebruik ik een charcoal zeep van the Body Shop.

Ik gebruik echt al anderhalf jaar geen flessen meer voor alles rondom het douchen :D En een vriendin van me stuurde deze week nog hoe blij ze was met Lush en ze is zelfs een tweede shampoo bar erbij gaan halen. Echt, als je het eenmaal gewend bent... Ik zou nooit meer shampoo willen gebruiken uit een fles. De zeep gaat zooo lang mee... Let wel op dat je zeep niet nat wordt opgeborgen want dan valt hij uit elkaar.

Ik zou echt ff naar Lush gaan voor advies over je haren en welke zeep het beste is.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:15

xU_Blinghx, zeg dat wel ja.

Hier tot nu toe alleen maar slechte ervaringen met shampoo en conditioning bars. Ik ben terug naar een fles. Niks werkte fatsoenlijk en ik dacht makkelijk haar te hebben. Normaal haar, krullen, geen kleuring. Maar bij sommige kreeg ik enorme knopen die er niet meer uit wilde. Bij een enkeling had ik de volgende dag vet haar (nog nooit gehad). Ik was 1x per week mijn haar en een bar die doet wat de flessen doen heb ik nog niet gevonden helaas.

Zeep ben ik super makkelijk in en heb ik allerlei verschillende liggen van Lush.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:59

Ik durf ook niet zo goed... heb lastig haar. Maar als ik de goede producten heb (zoals nu) is het prachtig. :o

Volle bos, slag/krullen en volume.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:15

Jammer, bij mijn droge haar werkt het super. Ik gebruik zelfs geen maskertjes en ik heb geverfd haar (acrtic fox) dat best mooi blijft zitten. Ik was ook echt niet overtuigd toen ik voor de shampoo bars stond maar dacht ach, het is maar 10 euro en als het wel werkt is het goedkoper dan shampoo flessen. En ik heb zelf geen spijt. Maar het is en blijft proberen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:03

Zojuist de vegan gehakt van de Aldi gebruikt voor op de wraps ipv echt gehakt. Wat een verschrikkelijk smeerige zooi! Dat is dus echt ééns en nooit weer. Smaakt totaal niet naar gehakt en het smaakt gewoon ronduit vies, zelfs met een dikke laag saus erbij.

"Leuk" om eens geprobeerd te hebben en jammer dat dit hem echt niet wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:10

Hmm, snaken verschillen? Heb het ook al een paar x gebruikt en vond er niets mis mee...

SheranJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 20:29

Probeer ook eens andere soorten, ze smaken niet allemaal hetzelfde

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:58

Voor mij wint Quorn gehakt.

Vroeger hadden ze ook een vega spaghetti in magnetron maaltijd en die was ZO lekker. Dat gehak was echter wit, en toen hebben ze ook de saus apart een tijd verkocht met wit gehakt. Helaas al jaaaaren niet meer maar dat was echt fantastisch. Dat witte gehakt verkopen ze ook al lang niet meer los. Echt jammer :(

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:18

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:29

Gehakt zelf heeft toch ook geen smaak? Het is toch de kruiden en toevoegingen die je erbij doet wat de smaak maakt.
Idem bij quorn/tofu oid. Smaakt ook nergens naar, maar als het goed bereid wordt merk je het amper. Ik gebruik wel eens voor in de macaroni of in de wraps en heb er nooit commentaar op gehad van mijn carnivoren hier :Y) (volgens mij weten ze het ook nog steeds niet :'))
Heb er alleen nog nooit gehaktballen oid van gemaakt, dat doe ik met echt gehakt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:33

Gehakt heeft best serieus smaak, ik kruid mijn gehakt vaak ook niet.

Nepgehakt heeft ook best serieus smaak, maar negatief, zelfs met kruiden krijg ik die bijsmaak vaak niet weg.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:35

Ik kan er niet mee zitten hoor. Ook nog nooit klachten over gehad. Ga echt over mijn nek van echt gehakt tegenwoordig. Snap niet dat mensen dat eten :n

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:37

Ik vind echt gehakt, gebakken zonder kruiden of wat dan ook, zo enorm stinken... :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:59

verootjoo schreef:
Gehakt zelf heeft toch ook geen smaak? Het is toch de kruiden en toevoegingen die je erbij doet wat de smaak maakt.
Idem bij quorn/tofu oid. Smaakt ook nergens naar, maar als het goed bereid wordt merk je het amper. Ik gebruik wel eens voor in de macaroni of in de wraps en heb er nooit commentaar op gehad van mijn carnivoren hier :Y) (volgens mij weten ze het ook nog steeds niet :'))
Heb er alleen nog nooit gehaktballen oid van gemaakt, dat doe ik met echt gehakt.

Gehakt heeft echt wel een smaak hoor.

En het vega gehakt had ook een smaak.

Een paar weken geleden wraps met gehakt en potje saus gemaakt, gisteren dus wraps met vega gehakt en hetzelfde potje saus. Een wereld van verschil!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:39

Gehakt stinkt ook echt!

Ik maak gevulde courgette met quorn gehakt :~ beste eten yummmm