Schoonloeders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:26

hahaha mag ik de link naar dat topic :+

Dat van dat beleg vind ik ook wel echt erover. Net zoals @blijnijn zegt, als het kaas was geweest was het wss ook drama. Als het je eigen beleg is ook,... Best marginaal wel dit hoor. Hoop dat je snel een oplossing vind, maar ja samenwonen is makkelijker gezegd dan gedaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:46

BlijNijn schreef:
Ik snap je frustraties heel goed. Ik ben alweer een tijdje vrijgezel, maar als ik aan mijn ex-schoonmoeder denk komen alle ergernissen direct weer boven. Wat ik voornamelijk erg vervelend vond was dat ze buitenshuis zich voordeed als de geweldige schoonmoeder en mij de hemel in kon prijzen, maar bij hun thuis kreeg ik allerlei opmerkingen naar m'n hoofd geslingerd, maar dan wel op een schijnheilige manier. Om vervolgens te klagen dat we meer bij mij thuis waren dan bij hun. Ik weet nog dat ik m'n spullen ging halen toen ik het uitgemaakt had en ze toen heel schijnheilig vroeg "Blijf je eten?" _-:(

Dan ben ik weer extra blij met m'n eigen ouders die gewoon normaal doen en de mensen die wij meebrengen met respect behandelen. Bij ons thuis mag iedereen pakken wat er ligt, ook mijn ex en ex-schoonzus mochten dat. "Op is op" geldt hier. En als iemand iets speciaal voor zichzelf heeft gekocht melden we dat even aan elkaar of leggen we het apart. Iedereen neemt wel eens wat extra's mee om in de kelder te leggen en wie dat dan uiteindelijk opeet zal ons een worst wezen. En ja, ik heb wel eens gehad dat de chips die ik gekocht had 's avonds weggekaapt was door m'n ex-schoonzus. Ja, jammer dan. Had ik het maar apart moeten houden. Ik snap niet dat je daarover kunt gaan zeuren.

Sommige mensen doen het er gewoon om. Die kicken erop het bloed onder je nagels vandaan te halen. Als je namelijk kaas op je cracker had gedaan was ze dat morgen van plan geweest om te eten. Het gaat haar niet om het beleg maar om jou dwars te zitten. Dat is toch kinderachtig en zielig gedrag van een volwassen vrouw. Overigens ook zwak van je vriend om z'n moeder in zo'n situatie niet tot de orde te roepen.

Z'n moeder tot de orde roepen!????? Het is toch haar huis zeg.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:47

WesternWay schreef:
Deze las ik in een ander schoonloeder topic :') :')

Citaat:
Heb een stukje grond gekocht voor mijn schoonmoeder.. Alleen ze wil er nog niet in.

Bij mij kwam een hele andere gedachte naar boven :x

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:56

meggiemeg schreef:
Bij mij kwam een hele andere gedachte naar boven :x

Wat kan er erger zijn dan een graf :')

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:59

k_m schreef:
hahaha mag ik de link naar dat topic :+

Dat van dat beleg vind ik ook wel echt erover. Net zoals @blijnijn zegt, als het kaas was geweest was het wss ook drama. Als het je eigen beleg is ook,... Best marginaal wel dit hoor. Hoop dat je snel een oplossing vind, maar ja samenwonen is makkelijker gezegd dan gedaan.

[KH] 1001 manieren om van je schoonmoeder af te komen

Veel leesplezier :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:03

Ach....met Papagroom als TS daar. Zo komt hij toch altijd weer even in beeld. :) Met elk "wat is dit voor beestje" moet ik eerst aan hem denken.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:10

Mooi he :)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:24

Als het allemaal zo vreselijk is zou ik daar toch echt geen minuut langer" vader en moedertje" gaan spelen.
In dit topic zijn meer dan eens reacties voorbij gekomen waarbij het stelletje ondanks geldgebrek en andere problemen toch er voor kozen om lekker op zichzelf te gaan, als het niet zo klikte met wederzijdse ouders.
Voor die mensen heb ik bewondering!!
TS vind ik een beetje zeuren over drie keer niks, en sorry meis, als ik hiermee jou topic verknal, maar ik lees alleen een beetje puberaal gedrag/ gemakzucht.
Tja.......dan kan ik me voorstellen dat de moeder van haar vriend ook wat kinderachtig gaat doen.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:52

Ik snap niet waarom mensen TS niet echt begrijpen? Ik kan me voorstellen dat elk van deze dingen samen toch echt wel vervelend zijn.
Ik snap zelf ook niet waarom het zo'n probleem is om eigen spullen in de koelkast te doen. Ik doe dat ook wanneer ik boodschapjes heb gedaan de avond voor ik weer terug naar ons appartementje ga.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:17

Snap het ook niet. Als mijn schoonmoeder zou roepen dat we liggen te rampetampen voor heel de buurt? Tuurlijk wordt TS dan minder toegefelijk naar haar toe. Respect moet je verdienen dat krijgt je niet puur omdat je moeder bent van iemand die je graag ziet?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:17

Daar zeg je het al.
Ons appartementje!!

Denk dat de moeder van ts haar vriend helemaal geen moeite heeft met spullen van een ander in haar koelkast, maar er meer van baalt dat haar zoon en zijn vriendin wel de lusten en niet de lasten willen dragen, omdat het zo allemaal wel lekker uit komt.
Gezellig het stelletje uithangen onder moeders paraplu.
Als het echt allemaal zo serieus is tussen haar en het vriendje durf dan ook serieuze beslissingen te nemen en neem de risico’s en lasten voor lief.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:20

Maar wtf haha hoe moet je dan rustig elkaar leren kennen? Niet iedereen gaat na een jaar ofzo samenwonen? Is toch gewoon normaal als je kinderen hebt dat die ooit een vriendinnetje of vriend meenemen? Als je daar niet tegen kunt dan moet je niet aan kinderen beginnen :+ hoe kunnen ze nu hun leven rustig opbouwen en hun liefje goed leren kennen als ze geen normale dagdagelijkse dingen mogen doen? Zou ik liever zo hebben dan samenwonen gelijk en er dan achter komen dat het niet klikt.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:23

k_m schreef:
Snap het ook niet. Als mijn schoonmoeder zou roepen dat we liggen te rampetampen voor heel de buurt? Tuurlijk wordt TS dan minder toegefelijk naar haar toe. Respect moet je verdienen dat krijgt je niet puur omdat je moeder bent van iemand die je graag ziet?

Natuurlijk moet je respect verdienen, maar dat geld voor beide partijen.
En nogmaals, als het echt allemaal zo is zoals ts zegt zou ik de eer aan mijzelf houden door of samen met vriend lief een kamertje/ appartement of wat dan ook te huren of er voorlopig weg te blijven. Als het alleen maar “ handig “ is met uitgaan??
Dat was het mij niet waard!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:26

k_m schreef:
Maar wtf haha hoe moet je dan rustig elkaar leren kennen? Niet iedereen gaat na een jaar ofzo samenwonen? Is toch gewoon normaal als je kinderen hebt dat die ooit een vriendinnetje of vriend meenemen? Als je daar niet tegen kunt dan moet je niet aan kinderen beginnen :+ hoe kunnen ze nu hun leven rustig opbouwen en hun liefje goed leren kennen als ze geen normale dagdagelijkse dingen mogen doen? Zou ik liever zo hebben dan samenwonen gelijk en er dan achter komen dat het niet klikt.

Ze kunnen ook bij haar thuis “ oefenen “ maar dat is niet zo handig met uitgaan.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:30

anjali schreef:
BlijNijn schreef:
*knip*

Sommige mensen doen het er gewoon om. Die kicken erop het bloed onder je nagels vandaan te halen. Als je namelijk kaas op je cracker had gedaan was ze dat morgen van plan geweest om te eten. Het gaat haar niet om het beleg maar om jou dwars te zitten. Dat is toch kinderachtig en zielig gedrag van een volwassen vrouw. Overigens ook zwak van je vriend om z'n moeder in zo'n situatie niet tot de orde te roepen.

Z'n moeder tot de orde roepen!????? Het is toch haar huis zeg.

Als mijn moeder uit haar slof schiet om een plakje boterhamworst zou ik haar wel even vragen of ze soms haar hoofd gestoten heeft. 8)7 Gelukkig zal zo'n situatie zich bij ons thuis niet voordoen.

Overigens zou ik als ik TS was daar gewoon niet meer in huis komen. Haar schoonmoeder kickt op ruzie met de TS, waarom zou je haar dan haar zin geven? Door te blijven komen en de confrontatie aan te gaan wordt zij alleen maar gelukkiger. Als TS niet meer komt is de lol er snel vanaf.

Slaap gewoon lekker bij jou thuis TS en ontloop die vrouw gewoon. Mocht je vriend willen dat jullie ook bij hem thuis komen zal hij misschien eerst een gesprek met z'n ouders aan moeten gaan. Je hoeft je niet zo te laten behandelen omdat het toevallig je schoonmoeder is. Dat is ook maar gewoon een mens, niet een of andere heilige.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 00:17

RaafSmits schreef:
Als het allemaal zo vreselijk is zou ik daar toch echt geen minuut langer" vader en moedertje" gaan spelen.
In dit topic zijn meer dan eens reacties voorbij gekomen waarbij het stelletje ondanks geldgebrek en andere problemen toch er voor kozen om lekker op zichzelf te gaan, als het niet zo klikte met wederzijdse ouders.
Voor die mensen heb ik bewondering!!
TS vind ik een beetje zeuren over drie keer niks, en sorry meis, als ik hiermee jou topic verknal, maar ik lees alleen een beetje puberaal gedrag/ gemakzucht.
Tja.......dan kan ik me voorstellen dat de moeder van haar vriend ook wat kinderachtig gaat doen.

Je verknalt mijn topic niet hoor, maar ik wil wel even reageren op je reacties. Ik en mijn vriend zijn inmiddels 4 jaar samen en de zogeheten puber fase die je telkens aanhaalt zijn we ook allang gepasseerd. Dit zijn gewoon irritaties die rond de band tussen mij en m'n schoonmoeder hangen.

En mijn vriend en ik helpen verder overal mee waar het kan. Vriend helpt met de auto, het huishouden. Vriend heeft nota bene zelf de krabpaal in elkaar gezet nadat moeders bijna ging huilen in een driftbui.

Maar ook geen zin om me te verantwoorden :') Dit is gewoon een topic om ergenissen te delen en te lachen maar toch bedankt voor je reactie.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 00:46

Zelf de krabpaal in elkaar gezet?
Wauw. Wat mag zn moeder van geluk spreken dat ze gezegend is met een zoon die zelfs dat voor haar doet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 07:20

Ik denk dat je niet blij hoeft te zijn met mensen die d.m.v. een driftbui/huilen en dat soort acties proberen hun zin te krijgen. Mijn schoonzus is er ook zo één, mijn broer en hun zoon weten precies hoe en wat en hebben geen leven als zij op dat moment niet haar zin krijgt.

De schoonmoeder van TS begint uit te vallen naar haar man als de krabpaal niet direct in elkaar wordt gezet omdat hij eerst even een kopje koffie drinkt ipv direct daar aan te beginnen, dat zegt ook al wel wat.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 07:24

X
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 07:56

Ja schoonmoeders kunnen echt vreselijk zijn, gelukkig heb ik nu hele lieve schoonouders. :)

Ik zou nooit weer vergeten dat mijn ex schoonLoeder mij een handdoek aangaf na dat ik mijn handen had gewassen en ik nog dacht van of wat lief van haar. Dus ik zeg oh fijn dankjewel! Zij zegt terug nou was puur uit eigen belang hoor. Met zo'n bitchy face erbij. Ik dacht bijna dat ze toch even vriendelijk was, maar nee even vergeten dat ze echt een vreselijk mens was. :')

Moet je nagaan dit is 10 jaar geleden en ik weet het nog precies. :7

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:06

RaafSmits schreef:
Daar zeg je het al.
Ons appartementje!!

Denk dat de moeder van ts haar vriend helemaal geen moeite heeft met spullen van een ander in haar koelkast, maar er meer van baalt dat haar zoon en zijn vriendin wel de lusten en niet de lasten willen dragen, omdat het zo allemaal wel lekker uit komt.
Gezellig het stelletje uithangen onder moeders paraplu.
Als het echt allemaal zo serieus is tussen haar en het vriendje durf dan ook serieuze beslissingen te nemen en neem de risico’s en lasten voor lief.

Bijzonder dat jij dat uit het verhaal weet te halen. Ik lees iets heel anders nl. Zo zie je maar, het is zelden zwart of wit, meestal tig tinten grijs :):).

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:09

Inderdaad, zo zijn er ook verschillende kanten van dit verhaal en lezen we er maar 1 kant van. De waarheid zal wel in t midden liggen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:21

De vader van mijn man lag in het ziekenhuis, niemand kon die vrijdagavond rijden om zijn moeder naar het ziekenhuis te brengen zodat ze op bezoek kon. Ik had mijn dienst geruild die vrijdagavond zodat ik haar dan kon brengen, tijd afgesproken, sta er 2 minuten te vroeg voor de deur, bel in de zeikende regen aan dat ik er ben, doet ze de deur open en zegt: je bent te vroeg en smijt zo de deur dicht in mijn gezicht, ben terug gelopen naar mijn auto en had me goed voor genomen dat als zij niet op tijd in de auto ging zitten dat ik zo weer terug naar huis was gereden. Helaas voor mij zat ze wel op tijd in de auto, heb het haar goed gezegd dat ik daar niet van gediend was en dat dit de laatste keer was dat ik dit voor haar had gedaan.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:33

Maar ts, is het dan na 4 jaar niet eens tijd om écht de knoop door te hakken en op jezelf te gaan?
Je hoeft niet meteen voor een koophuis te gaan, als je vriend de geldkwestie nog een dingetje vind?
Er zijn genoeg alternatieven toch?
Lijkt mij voor beide partijen beter.

@ CharleyT; Soms moet je een beetje porren en peuteren om meer achtergrond info te krijgen van een topic.

En toch vind ik het een beetje jammer om de nutteloze irritaties tussen ts en de moeder van haar vriend te lezen waaraan ze eigenlijk niks wilt veranderen.
Als het dan alleen om de fun gaat.....veel plezier. :evaw:

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:40

RaafSmits schreef:
En toch vind ik het een beetje jammer om de nutteloze irritaties tussen ts en de moeder van haar vriend te lezen waaraan ze eigenlijk niks wilt veranderen.
Als het dan alleen om de fun gaat.....veel plezier. :evaw:

Er loopt ook een 'zeurtopic' over het OV, en ook eentje over post-/pakketbezorging. Daar zijn ook oplossingen voor: "koop een eigen auto" resp "bestel niet online." Die beide oplossingen zijn ook niet altijd haalbaar, en dan zit je dus toch aan dat OV en die pakketdienst vast. En het OV en die pakketdienst doen ook gewoon hun werk maar, en hun best.

Wat is het verschil precies met een schoonloeder waar je niet meer overweg kunt en waar je even je frustraties over kwijt wilt?