Geld cadeau bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:15

pien_2010 schreef:
elnienjo op de dag van je leven van iemand, kun je toch wel eens iets doen wat niet zo bij je past. Dat heb ik zo vaak gedaan. Cést la vie. Als we allemaal alleen maar doen wat bij ons zelf past wordt het wel een egocentrische wereld.

Dat doen ze voor mij ook niet. Het is een extraverte wereld waarin de extraverten verwachten dat men altijd naar hun pijpen danst omdat zij zo nodig in het middelpunt willen staan. Ik ben een eenling en als ik aan alle sociale grillen van mensen om me heen zou deelnemen zou ik geen geld overhouden om mijn eigen leuke dingen te kunnen doen. Dan maar egoistisch.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:16

Kabayo schreef:
Waarom zou beide niet kunnen? :) Wie zegt dat je niemand spreekt? Vind het iets te kort door de bocht

Als je geld teveel hebt én de overprikkeling aan kan, kun je dat idd doen. Maar veroordeel de mensen die afhaken omdat ze niet tegen die drukte kunnen, daar geen behoefte aan hebben én hun geld maar één keer kunnen uitgeven, daar niet om.

Matheno

Re: Geld cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:19

Toen ik vorig jaar trouwde hadden we ongeveer 70 daggasten en 250 avondgasten.
De bedragen die we ontvingen varieerden tussen de 20 en 100, maar vooral rond de 50.

Uiteindelijk toch een derde ofzo van de bruiloft opgehaald. :j

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:22

Matheno schreef:
Uiteindelijk toch een derde ofzo van de bruiloft opgehaald. :j

Wauw dat is lekker. Wij hadden in totaal zo'n 100 gasten, waarvan 66 daggasten. We hebben zo'n 10% van onze bruiloft opgehaald (klinkt zo naar).

Maar een cadeau is iets wat je krijgt van iemand en ik vind dat je daar dankbaar voor moet zijn. Wij hebben onze gasten uitgenodigd, omdat wij hen er graag bij wilde hebben en niet omdat we hun geld wilde hebben of nodig hadden :Y)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:23

Maar ik begrijp je wel hoor elnienjo.

Ik woon niet voor niets in de middle of nowere en dat bevalt me erg goed.

Ik vind het trouwens een hele nare veroordelende zin als je schrijft:

elnienjo schreef:
Het is een extraverte wereld waarin de extraverten verwachten dat men altijd naar hun pijpen danst omdat zij zo nodig in het middelpunt willen staan.

Leven en laten leven. Als jij daar niets mee hebt is dat voor mij evenveel waard als mijn zoon die één groot feestvarken is <3 en die ik echt nooit bij kan houden laat staan bij wil houden. Maar het is enorm tof als hij hier eens komt en zich in de stille wereld (met moeite) van zijn moeder voegt en hij vindt het tof als ik naar hem kom en me voeg in zijn drukke wereld (ook met moeite).

Ik zit er tussen jou en mijn zoon in. Maar mensen zijn zoals ze zijn en alles mag er zijn. <3

Het woord egoïstisch maak jij ervan, dat heb ik niet gebruikt. Ik heb het woord egocentrisch gebruikt. Daarmee bedoel ik, een wereld krijgen waar iedereen alleen maar die dingen doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Ik vind dat te beperkt, want ik vind het wel belangrijk om ook dingen te doen die anderen leuk vinden.

Wij hadden onze bruiloft er precies net uit. Maar we hadden het heel tof maar ook lekker en sober gehouden met een soort buffet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:28

pien_2010 schreef:
Maar ik begrijp je wel hoor elnienjo.

Ik woon niet voor niets in de middle of nowere en dat bevalt me erg goed.

Ik vind het trouwens een hele nare veroordelende zin als je schrijft:

elnienjo schreef:
Het is een extraverte wereld waarin de extraverten verwachten dat men altijd naar hun pijpen danst omdat zij zo nodig in het middelpunt willen staan.

Leven en laten leven. Als jij daar niets mee hebt is dat voor mij evenveel waard als mijn zoon die één groot feestvarken is <3 en die ik echt nooit bij kan houden laat staan bij wil houden. Maar het is enorm tof als hij hier eens komt en zich in de stille wereld (met moeite) van zijn moeder voegt en hij vindt het tof als ik naar hem kom en me voeg in zijn drukke wereld (ook met moeite).

Ik zit er tussen jou en mijn zoon in. Maar mensen zijn zoals ze zijn en alles mag er zijn. <3

Het woord egoïstisch maak jij ervan, dat heb ik niet gebruikt. Ik heb het woord egocentrisch gebruikt. Daarmee bedoel ik, een wereld krijgen waar iedereen alleen maar die dingen doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Ik vind dat te beperkt, want ik vind het wel belangrijk om ook dingen te doen die anderen leuk vinden.

Wij hadden onze bruiloft er precies net uit. Maar we hadden het heel tof maar ook lekker en sober gehouden met een soort buffet.

Oh voor mijn ouders heb ik ook wel 'ns iets over wat mij niet ligt hoor. Maar dat heb ik niet voor mensen waar ik niet heel close mee ben. Moet als ASS-er wel aan mijzelf denken om met m'n hoofd boven water te blijven.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:10

Wij geven meestal €50,- maar ik moet ook zeggen dat wij nooit op hele grote bruiloften zijn geweest. Alle vrienden tot nu toe hebben het best bescheiden gehouden.

Wij waren in China vorige maand en daar hebben we ook een bruiloft mogen aanschouwen in Westerse stijl. Dan zitten er twee vrienden/vriendinnen voor de ingang van een zaal. Die ene schrijft op hoeveel er is gegeven door welke persoon en de ander telt het geld en doet het in een grote tas. Als het bruidspaar dan op iemand anders bruiloft komt, weet je precies hoeveel je terug moet geven. In de eerste instantie sta je er naar te kijken van wat is dit, maar eigenlijk is het best handig! :D Het is traditie dat volgens mij de familie van de bruidegom betaalt (als ik het goed heb onthouden :') ).

Er zijn ook soms honderden mensen op de bruiloft, dus onthouden is er niet zomaar bij.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:26

Sodera schreef:
Maar Je moet ook niet vergeten dar bruiloften in België en Frankrijk anders gevierd worden.

In Nederland ben je er van 8/9 uur s avonds tot een keer 1 uur misschien, met een paar rondjes hapjes en wat drankjes.

Dat is wel war anders dan 5 gangen diner en onbeperkt drank tot 6 uur s ochtends.....

:j
Ik ben 7 jaar geleden in Frankrijk getrouwd, begon om 2 uur bij het gemeentehuis, daarna door naar de receptie, vervolgens 5 gangen diner en tot 4 uur 's ochtends feest.
En dan de volgende dag (zondag) om 12 uur lunchen samen.
Wij hadden niets op de kaart gezet maar bijna alleen maar geld gekregen.
En dan is het hier ook nog zo dat waar mogelijk de ouders van het bruidspaar het eten en het feest betalen.