chanicha schreef:Kan je verzekeren dat hij zeker een uur verbouwereerd in de stoel heeft gezeten door wat het plat Uteregs antwoord was :
Nu ben ik wel heel benieuwd geworden
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LindyH schreef:Dus d'r is nog hoop?MarcoBorsato schreef:Je snapt hopelijk wel dat de U voor Urban staat en niet voor Upcomingen zo vanzelfsprekend zijn kinderen niet, zeker niet als het 2 carrièretijgers zijn. Niet iedereen heeft een kinderwens.
Oh, ik dacht serieus dat de U voor 'Upcoming' stond.
En geen kinderwens hebben is mij absoluut niet vreemd.Maar je ziet gewoon vaak dat de kinderen alsnog een keer komen. En ik weet ook hoe irritant dat is voor mensen die wel echt principieel kinderloos zijn (moi), want die worden daarin niet vaak serieus genomen daardoor. Onder de yuppen zitten ook vast echt principieel kinderlozen, maar heel veel worden zo rond de 40 toch opeens een stuk minder principiëel.
capopjekop schreef:Mijn volgende woning moet iig ver van een speeltuin liggen. Zijn de krijsende blagen eindelijk naar huis, komt de plaatselijke hangjeugd schommelen en gillen alsof het 4-jarige meisjes zijn. Pal onder mijn raam en een wekker die om 4.30 gaat. En op het moment dat ik er zo klaar mee was en mijn badjas aan ging doen besloten ze te gaan.
capopjekop schreef:Mijn volgende woning moet iig ver van een speeltuin liggen. Zijn de krijsende blagen eindelijk naar huis, komt de plaatselijke hangjeugd schommelen en gillen alsof het 4-jarige meisjes zijn. Pal onder mijn raam en een wekker die om 4.30 gaat. En op het moment dat ik er zo klaar mee was en mijn badjas aan ging doen besloten ze te gaan.
xxCYNNxx schreef:capopjekop schreef:Mijn volgende woning moet iig ver van een speeltuin liggen. Zijn de krijsende blagen eindelijk naar huis, komt de plaatselijke hangjeugd schommelen en gillen alsof het 4-jarige meisjes zijn. Pal onder mijn raam en een wekker die om 4.30 gaat. En op het moment dat ik er zo klaar mee was en mijn badjas aan ging doen besloten ze te gaan.
dat is helaas niet voorbehouden aan volkswijken. Dat is gewoon basisschool eigen. Hier een basisschool die zo'n 300 meter verderop staat. Als het pauze is, hoef ik niet in mn achtertuin te gaan zitten, want ik hoor ze hier nog. En die school staat in een wijk met voornamelijk koophuizen en geen kleine oude koophuisjes, maar gewoon ruime, goedonderhouden huizen van ong 30/40 jaar oud. Gelukkig is het daar na schooltijd wel vrij rustig; op zn hoogst is er eens 1 of 2 jongere die met crossfietsjes over de zwerfkeien gaan die ze op het plein hebben liggen in een rijtje; soort trial rijden met fietsje zeg maar.
Om die reden in het verleden wel eens een huurhuis geweigerd, omdat die pal naast een basisschool stond. Een koophuis zou ik al helemaal laten gaan als die binnen gehoorsafstand van een speelveldje of basisschool staat.
Kaitlyn schreef:Nou, dat dacht ik tot nummer 6 ook, nu de 2 van mijn tweelingzus er zijn en mijn neefje enorm op mij lijkt en iedereen denkt dat ik de papa ben, begint het heul misschien een piep klein beetje te kriebelenAilill schreef:Dus d'r is nog hoop?
Oom of tante zijn is toch al leuk genoeg? Die gaan tenminste weer een keer naar huis.![]()

xxCYNNxx schreef:En dat laatste heb je in een volkswijk wel sneller last van
MarcoBorsato schreef:Het is geen gevangenis, we kunnen dit verpatsen en wat anders zoeken als we er klaar mee zijn.
capopjekop schreef:Die speeltuin was er idd al. Maar dit was het eerste huis na jaren loten die ik kon krijgen. Dus dan moet je wat. Maar zo snel we de mogelijkheid hebben gaan we zeker weg. En dan dus iets zonder speeltuin in de buurt. Ik had ook niet verwacht dat er kinderen door de week tot 10 uur savonds zouden spelen.
Overigens slik ik heel wat irritaties in hoor. Geloof me dat ik in gedachte al die schreeuwerds al 10x een flinke mep heb verkocht, maar klagen heb ik nog nooit gedaan. Voordeel is dat er ook niemand hoeft te klagen als de hond een keer blaft.
Neemt niet weg dat je mag verwachten dat andere mensen ook enigszins een beetje rekening houden met andere bewoners. Maar hier vinden ze het helaas dood normaal dat hun kinderen de hele dag door krijsen en om half 10 nog in de speeltuin met takken tegen de schommel staan te meppen. In mijn beleving horen kinderen van 3/4/5 jaar dan al lekker in hun bed te liggen. Gewoon kindergespeel kan ik me prima voor afsluiten, maar continu krijsen op standje trommelvliesbeschadiging dan kookt mijn bloed. Het zijn ook nog eens 3 flats in een driehoek met speelveldjes en gras in het midden dus je kunt nagaan hoe dat galmt.
Sodera schreef:Foaly schreef:Coolock was volgens mij ook in een NPO programma over achterstandswijken. Ik kan het hier niet kijken helaas.
“Gelukkig” hier weinig zwervers, die zitten toch vooral in Dublin. Het meest schrijnend vind ik nog de gezinnen die gedwongen op straat leven. Kom ze niet veel tegen maar op de radio toch geregeld een nieuwsitem daarover.
Edit: gevonden
https://www.npo3.nl/danny-in-de-buitenw ... ON_1284298
Ailill schreef:Zo zeg, goedemorgen! Ik probeer me al een tijdje te bedenken of ik vroeger in aanraking kwam met volkswijken. Mijn ouderlijk huis is vrijstaand en niet eens in een wijk, enkel 4 dreven. Hier in Dublin zit ik in het zuiden v.d. stad, wederom geen wolkswijken.
Maar ga je hier naar het noorden v.d. stad, dan is je leven serieus niet zeker. Enkele collega's wonen daar of komen er vandaan, daar is een volkswijk in Nederland niets bij