Wonen in een volkswijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 17:52

chanicha schreef:
Kan je verzekeren dat hij zeker een uur verbouwereerd in de stoel heeft gezeten door wat het plat Uteregs antwoord was :

Nu ben ik wel heel benieuwd geworden :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 17:55

LindyH schreef:
MarcoBorsato schreef:
Je snapt hopelijk wel dat de U voor Urban staat en niet voor Upcoming :') en zo vanzelfsprekend zijn kinderen niet, zeker niet als het 2 carrièretijgers zijn. Niet iedereen heeft een kinderwens.

Oh, ik dacht serieus dat de U voor 'Upcoming' stond.

En geen kinderwens hebben is mij absoluut niet vreemd. :D Maar je ziet gewoon vaak dat de kinderen alsnog een keer komen. En ik weet ook hoe irritant dat is voor mensen die wel echt principieel kinderloos zijn (moi), want die worden daarin niet vaak serieus genomen daardoor. Onder de yuppen zitten ook vast echt principieel kinderlozen, maar heel veel worden zo rond de 40 toch opeens een stuk minder principiëel.
Dus d'r is nog hoop?

:')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 17:55

Als ik dat hier nee ga zetten Pandora krijg ik een permanente ban O:)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:21

Oeps... :=

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:57

chanicha schreef:
Als ik dat hier nee ga zetten Pandora krijg ik een permanente ban O:)

Haha ook ik was benieuwd

Vind haar reactie wel terecht overigens
Als je al niet meer in je eigen tuin mag roken? Het is geen BBQ

capopjekop

Re: Wonen in een volkswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 05:14

Mijn volgende woning moet iig ver van een speeltuin liggen. Zijn de krijsende blagen eindelijk naar huis, komt de plaatselijke hangjeugd schommelen en gillen alsof het 4-jarige meisjes zijn. Pal onder mijn raam en een wekker die om 4.30 gaat. En op het moment dat ik er zo klaar mee was en mijn badjas aan ging doen besloten ze te gaan.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:00

capopjekop schreef:
Mijn volgende woning moet iig ver van een speeltuin liggen. Zijn de krijsende blagen eindelijk naar huis, komt de plaatselijke hangjeugd schommelen en gillen alsof het 4-jarige meisjes zijn. Pal onder mijn raam en een wekker die om 4.30 gaat. En op het moment dat ik er zo klaar mee was en mijn badjas aan ging doen besloten ze te gaan.

Heeft niets met een volkswijk te maken ;)
Ik herken het wel deels alleen heb ik geen last van de jongere kindjes maar wel van de hangjeugd en de jeugd die vanaf stad naar huis fietst. Daarvan mag de volume wel een standje zachter en gedrag binnen de fatsoensnormen (van andermans spullen blijf je af en ga je al zeker niet slopen)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:52

Maar capopjekop ik neem aan dat die speeltuin er al was toen je daar ging wonen?
Er is hier in de wijk een basisschool aan een plein maar tussen de huizen, was er een aanwonende, woonde er net een half jaar, die vreselijk klaagde over het geluid van de kinderen -O-
Sorry hoor, je koopt een huis en neem aan dat je daar gaat kijken en dan zie je ook duidelijk dat je naast een school gaat wonen!
Hij heeft dus geen gelijk gekregen want schoolplein achter, waar hij aan woont, is na schooltijd afgesloten.
Mensen gaan in het centrum van een door of stad wonen maar gaan dan klagen over de torenklokken die beieren.
Dat laatste bedoel ik niet jou mee hoor capopjecop maar was iets wat ik laatste las en me aan ergerde.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:18

Vind de termen 'Yup' en 'Dink' toch wel een beetje neerbuigend en confronterend.

Mijn man en ik hebben allebei een vrij goede baan, mooie auto en geen kinderen. We zijn ook nog relatief jong. Door een voltijds baan dus ook alleen in de avond thuis, maar we hebben ook paarden, dus s'avonds zijn we op stal. Maar.. daarom zijn we natuurlijk niet meteen "intolerante elite mensen".

We zijn tegen iedereen even vriendelijk, proberen niet materialistisch te zijn, en als buren/kennissen/vrienden iets nodig hebben, dan kunnen ze dat meteen krijgen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:31

Ailill schreef:
Dus d'r is nog hoop?

Oom of tante zijn is toch al leuk genoeg? Die gaan tenminste weer een keer naar huis. O:) :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 09:33

Die speeltuin was er idd al. Maar dit was het eerste huis na jaren loten die ik kon krijgen. Dus dan moet je wat. Maar zo snel we de mogelijkheid hebben gaan we zeker weg. En dan dus iets zonder speeltuin in de buurt. Ik had ook niet verwacht dat er kinderen door de week tot 10 uur savonds zouden spelen.

Overigens slik ik heel wat irritaties in hoor. Geloof me dat ik in gedachte al die schreeuwerds al 10x een flinke mep heb verkocht, maar klagen heb ik nog nooit gedaan. Voordeel is dat er ook niemand hoeft te klagen als de hond een keer blaft.

Neemt niet weg dat je mag verwachten dat andere mensen ook enigszins een beetje rekening houden met andere bewoners. Maar hier vinden ze het helaas dood normaal dat hun kinderen de hele dag door krijsen en om half 10 nog in de speeltuin met takken tegen de schommel staan te meppen. In mijn beleving horen kinderen van 3/4/5 jaar dan al lekker in hun bed te liggen. Gewoon kindergespeel kan ik me prima voor afsluiten, maar continu krijsen op standje trommelvliesbeschadiging dan kookt mijn bloed. Het zijn ook nog eens 3 flats in een driehoek met speelveldjes en gras in het midden dus je kunt nagaan hoe dat galmt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:33

capopjekop schreef:

dat is helaas niet voorbehouden aan volkswijken. Dat is gewoon basisschool eigen. Hier een basisschool die zo'n 300 meter verderop staat. Als het pauze is, hoef ik niet in mn achtertuin te gaan zitten, want ik hoor ze hier nog. En die school staat in een wijk met voornamelijk koophuizen en geen kleine oude koophuisjes, maar gewoon ruime, goedonderhouden huizen van ong 30/40 jaar oud. Gelukkig is het daar na schooltijd wel vrij rustig; op zn hoogst is er eens 1 of 2 jongere die met crossfietsjes over de zwerfkeien gaan die ze op het plein hebben liggen in een rijtje; soort trial rijden met fietsje zeg maar.

Om die reden in het verleden wel eens een huurhuis geweigerd, omdat die pal naast een basisschool stond. Een koophuis zou ik al helemaal laten gaan als die binnen gehoorsafstand van een speelveldje of basisschool staat.

edit; ow ja dat doordringende gekrijs. Yup, dat is dus wat ik hoor in mn achtertuin als die basisschool pauze heeft. Is blijkbaar daar een dagelijkse bezigheid in de pauze. Nu loop ik met mijn hond wel regelmatig langs een andere basisschool in een andere wijk en moet zeggen dat bij die school dat vreselijke gekrijs een stuk minder is. Nog steeds heel luidruchtig, maar normaal kindergeschreeuw en geluiden. Daar is idd een stuk makkelijker voor af te sluiten.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 09-07-19 09:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:36

xxCYNNxx schreef:
capopjekop schreef:

dat is helaas niet voorbehouden aan volkswijken. Dat is gewoon basisschool eigen. Hier een basisschool die zo'n 300 meter verderop staat. Als het pauze is, hoef ik niet in mn achtertuin te gaan zitten, want ik hoor ze hier nog. En die school staat in een wijk met voornamelijk koophuizen en geen kleine oude koophuisjes, maar gewoon ruime, goedonderhouden huizen van ong 30/40 jaar oud. Gelukkig is het daar na schooltijd wel vrij rustig; op zn hoogst is er eens 1 of 2 jongere die met crossfietsjes over de zwerfkeien gaan die ze op het plein hebben liggen in een rijtje; soort trial rijden met fietsje zeg maar.

Om die reden in het verleden wel eens een huurhuis geweigerd, omdat die pal naast een basisschool stond. Een koophuis zou ik al helemaal laten gaan als die binnen gehoorsafstand van een speelveldje of basisschool staat.

Voor ons was dat juist een harde eis, lekker makkelijk. En met 2 speeltuinen voor en achter en 3 scholen naast elkaar heb je hier ook echt niks te zoeken als bewust kindvrij persoon. Denk ik. Ik zou zonder kinderen hier echt niet willen wonen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:44

Ja oke, als je kinderen hebt en zeker nog hele kleine kinderen, dan kan ik me voorstellen dat je juist dat soort dingen bewust opzoekt, want idd wel zo makkelijk dan.
Maar dan nog; niet er direct naast of vlak naast; je kinderen blijven toch niet eeuwig klein en meestal vinden mensen van hun eigen kinderen wat herrie dikke prima, maar niet van andermans kinderen. Zijn je kinderen allang lang en breed het huis uit, zit je nog tussen het gekrijs van kleine kinderen...en als je pech hebt met hangjongeren s'avonds.

En dat laatste heb je in een volkswijk wel sneller last van

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:47

Kaitlyn schreef:
Ailill schreef:
Dus d'r is nog hoop?

Oom of tante zijn is toch al leuk genoeg? Die gaan tenminste weer een keer naar huis. O:) :=
Nou, dat dacht ik tot nummer 6 ook, nu de 2 van mijn tweelingzus er zijn en mijn neefje enorm op mij lijkt en iedereen denkt dat ik de papa ben, begint het heul misschien een piep klein beetje te kriebelen :o

#WeerOnTopic

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:47

Het is geen gevangenis, we kunnen dit verpatsen en wat anders zoeken als we er klaar mee zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 09:53

xxCYNNxx schreef:
En dat laatste heb je in een volkswijk wel sneller last van

Dat is zeker zo. In het dorp en gemeente waar ik eerst woonde had je nauwelijks volkswijken. Daar zochten jongeren juist de rustige plekken op om te hangen waar weinig mensen last van ze hadden. En kinderen speelden ook wel buiten maar dan was 9 uur uiterlijke iedereen binnen en als het volume de pan uit rees dan waren er ouders om te zeggen dat het wat zachter moest.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:56

MarcoBorsato schreef:
Het is geen gevangenis, we kunnen dit verpatsen en wat anders zoeken als we er klaar mee zijn.

haha ja snap ik. Maar is toch jammer om te 'moeten' doen als het bv een huis is die helemaal volledig je smaak is etc. Kijk met een huis waarvan je denkt; het is onderdak...dan is die keuze makkelijk natuurlijk, maar met een huis waar je je echt thuis voelt en helemaal aan je wensen voldoet, dan is het toch een stuk zuurder.

edit; @ capopjekop; zo gaat dat hier ook voornamelijk; de hangjongeren zoeken rustige, stille, verscholen plekjes op om rond te hangen. Zal niet zozeer zijn om andere mensen niet lastig te vallen, maar meer zodat zijzelf ongestoord een biertje kunnen drinken, blowtje roken tussen het gein trappen door. Eigenlijk hoor ik ze alleen op zaterdagavond wel eens; als ze in groepjes bezopen naar huis gaan. Dan wel een hoop geschreeuw, maar over het algemeen alleen in voorbij gaan, dus snel weer weg.......ook een dorp hier.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:19

Neuh geen moeite met verhuizen, een huis pas ik aan op mijn levensfase.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:14

capopjekop schreef:
Die speeltuin was er idd al. Maar dit was het eerste huis na jaren loten die ik kon krijgen. Dus dan moet je wat. Maar zo snel we de mogelijkheid hebben gaan we zeker weg. En dan dus iets zonder speeltuin in de buurt. Ik had ook niet verwacht dat er kinderen door de week tot 10 uur savonds zouden spelen.

Overigens slik ik heel wat irritaties in hoor. Geloof me dat ik in gedachte al die schreeuwerds al 10x een flinke mep heb verkocht, maar klagen heb ik nog nooit gedaan. Voordeel is dat er ook niemand hoeft te klagen als de hond een keer blaft.

Neemt niet weg dat je mag verwachten dat andere mensen ook enigszins een beetje rekening houden met andere bewoners. Maar hier vinden ze het helaas dood normaal dat hun kinderen de hele dag door krijsen en om half 10 nog in de speeltuin met takken tegen de schommel staan te meppen. In mijn beleving horen kinderen van 3/4/5 jaar dan al lekker in hun bed te liggen. Gewoon kindergespeel kan ik me prima voor afsluiten, maar continu krijsen op standje trommelvliesbeschadiging dan kookt mijn bloed. Het zijn ook nog eens 3 flats in een driehoek met speelveldjes en gras in het midden dus je kunt nagaan hoe dat galmt.

Heb je helemaal gelijk in!
Soms vraag ik me echt af of opvoeden nog op de agenda staat tegenwoordig :o?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:31

Hier niet, dat doen de leraren straks wel.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:44

De buren van mijn vriend hebben kleine kinderen en een baby. Een echte huilbaby. Hun wonen in een tweekapper dus je hoort het maar al te goed, ook om 7:00 sochtends op zondagmorgen.
Ik weet soms ook gewoon niet wat ik ermee aan moet, kan moeilijk zeggen dat ze die baby stil moeten houden maar ik kan je wel vertellen dat je op zijn zachtst gezegd geïrriteerd raakt als jouw enige uitslaap-dagje wordt verneukt door zon jank koter.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:50

Sodera schreef:
Foaly schreef:
Coolock was volgens mij ook in een NPO programma over achterstandswijken. Ik kan het hier niet kijken helaas.
“Gelukkig” hier weinig zwervers, die zitten toch vooral in Dublin. Het meest schrijnend vind ik nog de gezinnen die gedwongen op straat leven. Kom ze niet veel tegen maar op de radio toch geregeld een nieuwsitem daarover.

Edit: gevonden
https://www.npo3.nl/danny-in-de-buitenw ... ON_1284298

Net gekeken en herken een groot deel. Mijn oma woont in Slough (Engeland nabij Londen) en daar is mijn vader opgegroeid. Nu woont alleen mijn oma daar nog en de rest van de familie in Balbriggan (Ierland nabij dublin), een stuk beter maar nog steeds een achterstands buurt.

Vind Ierland en Engeland beide een echt tweede wereld land. Na de middelbare school houdt het voor vele op. Banen zijn schaars in die buurten en 1+1 is 2

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:08

Ailill schreef:
Zo zeg, goedemorgen! Ik probeer me al een tijdje te bedenken of ik vroeger in aanraking kwam met volkswijken. Mijn ouderlijk huis is vrijstaand en niet eens in een wijk, enkel 4 dreven. Hier in Dublin zit ik in het zuiden v.d. stad, wederom geen wolkswijken.

Maar ga je hier naar het noorden v.d. stad, dan is je leven serieus niet zeker. Enkele collega's wonen daar of komen er vandaan, daar is een volkswijk in Nederland niets bij :')

Ha! Ik zit hier West van Dublin en hier is het op het moment niet echt chill met alle gangs die op elkaar schieten, bijna elke week weer raak. En toch voel ik mij hier 100% veiliger dan waar ik voorheen in Den Haag woonde.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:16

Waar zit jij Forbiddenpie?
Ik zit te ver westwaarts voor gang related gedoe denk ik zo