De dag nadat...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:40

Gloa schreef:
Kleding en sieraden die onvrijwillig achter zijn gebleven zou je wel schade op verwachten (worsteling) of zij moet daar blauwe plekken of striemen aan over hebben gehouden.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Niet iedereen die te maken krijgt met seksueel geweld in welke vorm dan ook verzet zich daar tegen. Een heel deel mensen bevriest van angst en/of werkt mee om de schade te beperken. En als ze geen aangifte heeft gedaan heeft men wellicht ook geen zicht op eventuele letsels zoals blauwe plekken...

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 21:25

Gloa schreef:
Kleding en sieraden die onvrijwillig achter zijn gebleven zou je wel schade op verwachten (worsteling) of zij moet daar blauwe plekken of striemen aan over hebben gehouden.

Dat zei de jurist ook.

De collega in kwestie was naar de wc gegaan (manlief hoorde haar ook plassen, en krimpt constant ineen als hij mij naar de wc hoort gaan. Dat laatste hoorde ik pas uit het gesprek) en heeft daar al haar kleding uitgetrokken. In geval van bevriezen.. Had de kleding waarschijnlijk niet daar gelegen.

In geval van bijvoorbeeld letsel. Ze heeft ook contact met een aangewezen vertrouwenspersoon. Dan had dit dus bekend moeten zijn,in ieder geval bij de vertrouwenspersonen.

Ik ga er vanuit dat je zoiets dan vertelt tegen ze toch?

Anderzijds, letsel, blauwe plekken.. Mijn man slaat nog geen deuk in een pakje boter.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:29

Furrow schreef:
Maar dan zouden de helft van de aanrandkngszaken niet opgelost kunnen worden, hoe zit dat dan?

Ik meende dat iets van 58% van de zedenzaken in nl nietig wordt verklaard, zelfs als er dna sporen zijn aangetroffen. Het is één van de lastigste vormen van "ja en nee" vergelijking.

On topic, ik hoop met je mee ts dat dit met een sisser gaat aflopen.
Ergens hoop ik ook dat de vrouw indien ze echt gelogen heeft, haar excuus gaat aanbieden aan zowel je man als aan jou.
Sterkte nog de komende periode!

ista

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:36

De plek waar onbeschadigde kleren gevonden worden, zegt helaas niks over de vrijwilligheid waarmee die kleren uit zijn gegaan. Dit is een argument dat direct te weerleggen is. Wat als je man haar onder bedreiging van een mes gedwongen heeft zich te ontkleden in de badkamer? Dit is natuurlijk een overdreven vergelijking, maar ik bedoel maar: zonder camerabeelden of geluidsfragmenten zal het haar woord tegen het zijne zijn.

Hoe dan ook, je man loopt enorme reputatieschade op. Zijn leidinggevende wordt geïnformeerd over de gang van zaken/stand van zaken. Waarschijnlijke uitkomst is dat men op onderbuikgevoel af moet gaan in deze. En dan is de werkrelatie echt wel verstoord.

Succes, ik hoop dat je je man echt kunt vertrouwen en niet dat hij nu probeert zijn hachje te redden.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:56

Wat goed dat hij het heeft opgenomen!

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 22:02

ista schreef:
Hoe dan ook, je man loopt enorme reputatieschade op. Zijn leidinggevende wordt geïnformeerd over de gang van zaken/stand van zaken. Waarschijnlijke uitkomst is dat men op onderbuikgevoel af moet gaan in deze. En dan is de werkrelatie echt wel verstoord.

Succes, ik hoop dat je je man echt kunt vertrouwen en niet dat hij nu probeert zijn hachje te redden.

Zijn leidinggevende had hij meteen in de ochtend gebeld, en is ook nauw betrokken bij de gesprekken. Die 2 zouden gelukkig "gewoon" weer samen kunnen werken. Uiteraard vond hij het ook dom en naïef, maar hij kent mijn man ook al een poos, en weet hoe hij is gelukkig.

Sowieso de omgeving waaruit wij beide komen, en zijn leidinggevende ook, is dusdanig dat het eigenlijk gewoon vertrouwd is om met iemand mee te gaan zonder sexuele bedoelingen. Blijkbaar is mijn man een stuk meer wereldvreemd dan ik.

dito schreef:
Wat goed dat hij het heeft opgenomen!

Ja! Hij weet dat ik graag details hoor, en dat hij vast niet meer helemaal wist wat er dan gezegd was, dus toch maar even opgenomen. Uiteraard met toestemming van de jurist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 02:30

ista schreef:
De plek waar onbeschadigde kleren gevonden worden, zegt helaas niks over de vrijwilligheid waarmee die kleren uit zijn gegaan. Dit is een argument dat direct te weerleggen is. Wat als je man haar onder bedreiging van een mes gedwongen heeft zich te ontkleden in de badkamer? Dit is natuurlijk een overdreven vergelijking, maar ik bedoel maar: zonder camerabeelden of geluidsfragmenten zal het haar woord tegen het zijne zijn.

Natuurlijk is het geen sluitend bewijs, maar bedenk wel dat niet elk scenario in acht genomen hoeft te worden. De vrouw doet ook haar verhaal en als zij het niet over een mes heeft gehad dan kan dat scenario alvast de deur uit.

Ze zal haar verhaal nu al wel gedaan hebben en dit soort bevinden van de vertrouwenspersoon zullen haar voorgelegd worden waarna ze mogelijk haar verhaal moet aanpassen wat haar minder geloofwaardig maakt. "Hij rukte je de kleren van het lijf? - waarom lagen je kleren dan in de badkamer en heb je geen striemen?".

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:30

Maar wel apart, ze is dus in de blote kont weggegaan? Want als alles nog in de badkamer lag is het wel heel apart. Dan ben je of woedend of bang en dan heeft de man van ts wel een flinke borrel opgehad om niets te ondernemen wanneer iemand alles laat liggen en vertrekt. En dan gaat slapen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:53

Ja of alleen d’r bh en een hemdje of panty oid lagen er nog.

Ts vind t bijzonder om te zien hoe rustig en weloverwogen je blijft! Ik weet niet of ik zo rustig zou kunnen blijven als ik in jouw situatie zat. Hoop dat t snel klaar is en je man weer lekker aan het werk kan!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:02

bigone schreef:
Maar wel apart, ze is dus in de blote kont weggegaan? Want als alles nog in de badkamer lag is het wel heel apart. Dan ben je of woedend of bang en dan heeft de man van ts wel een flinke borrel opgehad om niets te ondernemen wanneer iemand alles laat liggen en vertrekt. En dan gaat slapen.

Quote mezelf even want ik bedoel dit zeker niet negatief naar de man van ts, ik wil er me zeggen dat , gezien de gevoeligheid van de man van ts hij niet gewoon was gaan slapen. Die dame zal een T-shirt oid achter hebben gelaten en misschien wat sieraden , ze was ook aangeschoten en zeer waarschijnlijk diep beledigt dat haar actie totaal verkeerd werd opgevat. Ze zal ongetwijfeld haar spullen op haar kamer bij elkaar hebben gepakt en toen een plannetje hebben bedacht. Sommige mannen en vrouwen doen rare dingen wanneer ze afgewezen worden. Ze is boos en niet overstuur de kamer uitgerend.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:04

Fijn dat je man het gesprek met de jurist had opgenomen.

Dat samenwerken tussen je man en die collega lijkt mij een slecht plan.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:11

Staan ze eigenlijk allebei nog steeds op non actief? Of is de dame al weer aan het werk? En enig idee hoe ze dat gaan doen. Lijkt me nl aan de ene kant heel raar als de ene al een tijdje weer aan het werk is en daar slecht heeft kunnen praten over de ander, maar allebei tegelijk weer starten na een tijd van afwezigheid en tegelijk na het reisje niet meer op het werk, roept natuurlijk ook veel vragen en speculaties op bij de collega's.

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 10:23

oji schreef:
Staan ze eigenlijk allebei nog steeds op non actief? Of is de dame al weer aan het werk? En enig idee hoe ze dat gaan doen. Lijkt me nl aan de ene kant heel raar als de ene al een tijdje weer aan het werk is en daar slecht heeft kunnen praten over de ander, maar allebei tegelijk weer starten na een tijd van afwezigheid en tegelijk na het reisje niet meer op het werk, roept natuurlijk ook veel vragen en speculaties op bij de collega's.

Nee ze zijn beide gelijktijdig op non-actief gezet, en zijn dat beide nu nog.

luuntje schreef:
Fijn dat je man het gesprek met de jurist had opgenomen.

Dat samenwerken tussen je man en die collega lijkt mij een slecht plan.

Met die vrouwelijke collega gaat hem niet worden, maar de verstandshouding tussen mijn man en zijn overall leidinggevende is gelukkig nog steeds goed. Hij heeft veel contact met hem.

bigone schreef:

Nee, ze had wel wat kleren aan, maar ik meen dat delen van het ondergoed en panty was laten liggen.

MarjanB schreef:
Ja of alleen d’r bh en een hemdje of panty oid lagen er nog.

Ts vind t bijzonder om te zien hoe rustig en weloverwogen je blijft! Ik weet niet of ik zo rustig zou kunnen blijven als ik in jouw situatie zat. Hoop dat t snel klaar is en je man weer lekker aan het werk kan!

Bedankt. Het is lastig, maar alleen op die manier kunnen we rationele beslissingen maken.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:40

Ik lees hier al sinds begin mee, maar als je als vrouw een jurk aan hebt en je hebt je panty en onderbroek uitgedaan, en je bent boos, is het niet heel moeilijk om gewoon je jurk over je billen heen te trekken en weg te lopen toch? Niemand die ziet dat je geen ondergoed aan hebt en zonder panty is niet zo raar.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:59

TS
Ik zou vragen aan bokt om dit topic online te verwijderen. Hoewel ik snap dat jij er baat bij hebt om je verhaal te doen en hier meningen te horen, denk ik dat het beter is dat niet online in een openbaar forum te doen.
Helaas voor jou.
Maar als ik de tegenpartij zou zijn en ik zou dit topic te weten komen, ean zou ik woest zijn. En mocht het tot een aanklacht komen, dan zou dit tegen jouw man gebruikt kunnen worden als smaad en laster.

Of overleg in ieder geval met je advocaat over dit topic.

Sterkte

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:01

Janouk het is gepost door een goedgekeurd schaduwaccount. Ze post nergens ook maar enige namen oid. Hoezo zou zo’n topic dan niet kunnen?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:05

laura1987 schreef:
Janouk het is gepost door een goedgekeurd schaduwaccount. Ze post nergens ook maar enige namen oid. Hoezo zou zo’n topic dan niet kunnen?

Het is een redelijk specifiek herkenbaar verhaal voor betrokkenen en geloof me, bokt wordt veel gelezen. Er hoeft maar 1 collega of kennis te zijn die het leest en herkent.
Het is een waarschuwing. De situatie is al precair genoeg, om het niet nog verder te laten escaleren.

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 16:45

janouk schreef:
laura1987 schreef:

Het is een redelijk specifiek herkenbaar verhaal voor betrokkenen en geloof me, bokt wordt veel gelezen. Er hoeft maar 1 collega of kennis te zijn die het leest en herkent.
Het is een waarschuwing. De situatie is al precair genoeg, om het niet nog verder te laten escaleren.

Ik zou het eigenlijk aan de ene kant best fijn vinden als die collega in kwestie dit zou lezen. Dan weet ze meteen wat het voor effect heeft gehad op mijn man. Of kennissen van haar die dan de andere kant eens zouden lezen.

Hm, alles wat ik verteld heb hier zijn precies de feiten zoals het nu eenmaal is, dus niet iets wat tegen hem gebruikt kan worden lijkt me zo.
Maar toch bedankt voor je bezorgdheid.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:17

Tenzij je man alles bij elkaar liegt, en zou de vrouw juist heel giftig kunnen worden. Even advocaat van de duivel dus wel e, ik doe geen uitspraken over wel of niet. Denk dat beide mogelijk zijn.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:08

Hoe gaat het nu TS? En met je man?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:31

Hoe gaat het?
Is je man aan het werk of nog thuis?

Gelukkig niet meer samenwerken met vrouw in kwestie.
Dat lijkt mij niet te doen.

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 19:58

Tja, het is nog afwachten.. Helaas.

Mijn man is nog steeds thuis, dat is niks voor hem. Het huis wordt wel dagelijks van top tot teen gepoetst en de tuin ligt er strak bij, dat is het enige voordeel

Er is een extern onderzoeksbureau ingeschakeld, maar daar hebben we (nog steeds) niks van gehoord.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:50

Jeetje, wat valt er te onderzoeken dan?
Ik heb zo het idee dat er meer onder zit. Als het puur ging om een vrouw die moord en brand schreeuwt dat een man haar heeft aangerand.... Dan was dit echt vrij snel afgesloten met een schouderophaal want ja, gebrek aan bewijs.

Zelfs als iemand fors gestalkt wordt met bewijs en al, kan de politie niks. Waarom wordt er nu een heel extern onderzoeksteam ingezet. Heel raar.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:53

Hutcherson schreef:
Ik heb zo het idee dat er meer onder zit. Als het puur ging om een vrouw die moord en brand schreeuwt dat een man haar heeft aangerand.... Dan was dit echt vrij snel afgesloten met een schouderophaal want ja, gebrek aan bewijs.

Zelfs als iemand fors gestalkt wordt met bewijs en al, kan de politie niks. Waarom wordt er nu een heel extern onderzoeksteam ingezet. Heel raar.

Dat team wordt vanuit de werkgever ingezet, niet vanuit de politie toch? Dat lijkt me anders.

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 21:12

Sannens schreef:
Hutcherson schreef:

Dat team wordt vanuit de werkgever ingezet, niet vanuit de politie toch? Dat lijkt me anders.

Dit is vanuit het bedrijf inderdaad.