Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:59

Opzoeken bij omgekeerd zoeken. Als ze een vermelding hebben, kan je (al dan niet) terug bellen. Bij geen vermelding bel ik sowieso niet terug, als ze me nodig hebben, bellen ze wel nog een keer. Meestal is het toch een of ander dom callcenter of erger.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 14:42

Gewoon niet bellen... doe ik ook nooit wanneer ze geen voicemail achter laten.
Ik vind het niet eng om met onbekenden te bellen, maar heb gewoon geen zin in callcenters aan de lijn :')
Als het belangrijk is heb je een voicemail, appje of bellen ze vanzelf terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:49

Wat is de toegevoegde waarde van de lengte en gewicht van het kind op geboortekaarten te vermelden?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:12

Zodat het kraambezoek niet met een kledingstuk aan komt zetten dat al meteen te klein is?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:12

Waarom graaft mijn kat niet normaal?
Ik heb inmiddels uitgevonden dat het heel erg normaal is dat ze een erg nette kattenbak er op na houdt (de voorkant is leeg en de rest doet ze haar behoeft), en dat graven naast de voerbak normaal is. Ze wil haar eten begraven, nou dat lukt niet op laminaat. En ze is weer wat rustiger als ik de restjes heb weggeveegd.

Maar ze 'graaft' ook in de vensterbank, waar het uitkomt in de woonkamer... noem maar op...
Waarom? :+

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:25

Janine1990 schreef:
Waarom graaft mijn kat niet normaal?
Ik heb inmiddels uitgevonden dat het heel erg normaal is dat ze een erg nette kattenbak er op na houdt (de voorkant is leeg en de rest doet ze haar behoeft), en dat graven naast de voerbak normaal is. Ze wil haar eten begraven, nou dat lukt niet op laminaat. En ze is weer wat rustiger als ik de restjes heb weggeveegd.

Maar ze 'graaft' ook in de vensterbank, waar het uitkomt in de woonkamer... noem maar op...
Waarom? :+

Dat doet onze kat (poes eigenlijk) dus ook, ziet er zo debiel uit :+ Onze andere kat (wel mannetje) doet het dan weer nooit... :')

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:57

Mijn vader is gisteravond zijn telefoon kwijt geraakt ( :Y) ) Nu wilde ik hem dus bellen, maar hij gaat niet over, maar geeft gelijk "biep biep biep" en verbreekt dan de verbinding. Wat betekent dat?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:26

_Cassidy schreef:
Mijn vader is gisteravond zijn telefoon kwijt geraakt ( :Y) ) Nu wilde ik hem dus bellen, maar hij gaat niet over, maar geeft gelijk "biep biep biep" en verbreekt dan de verbinding. Wat betekent dat?

Dat hij buiten bereik is of uit staat.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:30

Ah okee, dan zal hij wel uitgevallen zijn. Dankje!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:36

Ik was laatst gebeld door een nummer, belde het terug en kreeg een wachtmuziekje en "al onze medewerkers zijn in gesprek, een moment geduld" maar nooit "welkom bij de klantenservice van ..." ? Maar volgens google omgekeerd zoeken was het ziggo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:41

[***] schreef:
Wat is de toegevoegde waarde van de lengte en gewicht van het kind op geboortekaarten te vermelden?

En dan op rouwkaarten niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:21

Ibbel schreef:
Zodat het kraambezoek niet met een kledingstuk aan komt zetten dat al meteen te klein is?

Is het niet beetje een ongeschreven regel dat je kleding in een grote maat koopt omdat de ouders meestal al super veel kleding zelf hebben in de kleinste maten en ze toch heel snel groeien?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:50

Afbeelding
Is het "zwartepaardenenponysdienaarrechtskijken"dag?

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:52

:+ Zou het expres gedaan zijn?

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:53

Ja, wist jij dat niet dan? vreemd, dacht dat dat algemeen bekend was.. >;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 17:27

Net als het lezen, moeten zwarte pony's en paarden altijd van links naar rechts.
Zwarte katten overigens van rechts naar links.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:26

Bedankt voor de opheldering! Ik had het inderdaad gemist. Leuk feitje ook over de katten, nooit geweten maar zal er zeker beter op gaan letten. :j
Spoiler:
Oke hierna gaat sarcasme stand uit :+ _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:45

Kun je je huid wennen aan hitte? Dus dat je huid niet meer verbrand als het in contact komt met water boven een bepaalde temperatuur en je bijvoorbeeld steeds hetere dingen vast kunt houden? Ik heb bijvoorbeeld zeer regelmatig een hele hete kruik tegen mijn rug (rugproblemen) maar diezelfde hitte kan ik niet op een ander lichaamsdeel hebben.. Kan het zijn dat je huid went aan hitte en hier steeds beter tegen bestand raakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:48

Ja dat kan, toen ik nog in de horeca werkte had ik echt hittebestendige handen, kon ze zo onder de hete kraan houden. Tegenwoordig ligt de horeca zo ver achter me dat ik dat echt niet meer kan :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:51

Tot op zekere hoogte kan dat maar het heeft ook te maken met het feit dat je huid niet overal even dik is.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:19

Waarom doen de banken zo moeilijk met een hypotheek terwijl de maandelijkse kosten van een hypotheek lager zijn dan dat je in een (sociaal)huurhuis gaat zitten? (Ingeval van het huis dat ik op het oog heb iig).

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:24

Omdat je een grote lening aangaat en als er wat fout gaat zowel de bank als jullie allebei een hele hoop centen kwijt raken?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:25

Froukje schreef:
Waarom doen de banken zo moeilijk met een hypotheek terwijl de maandelijkse kosten van een hypotheek lager zijn dan dat je in een (sociaal)huurhuis gaat zitten? (Ingeval van het huis dat ik op het oog heb iig).

Doen ze moeilijk? Nooit wat van gemerkt...
Ze willen gewoon financiele zekerheid.

Jouw huis is niet het enige onderpand dat ze aannemen voor geld...
Als het economisch slechter gaat, moeten ze wel de zekerheid hebben dat je de hypotheek kan betalen.
En als ineens 5000 van de 40.000 klanten moeizaam kan betalen, dan heeft de bank een fiks probleem. Want minder geld kunnen beleggen betekent minder inkomsten voor de bank.

Vind het vrij logisch eerlijk gezegd... :o

Hooo nog even afzetten tegen WBV's...
Die hebben veelal een groot aantal huizen dat allang is terugverdiend. Dus minder groot risico.
Plus dat lage inkomens vaak huursubsidie krijgen... Voila...

Tegenwoordig is het volgens mij ook al zo dat je de kale huur 4 keer moet verdienen bij gewone huur.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:07

Froukje schreef:

Huur is zo opgezegd en daarom minder belastend.. in goede maar ook makkelijk op te zeggen in slechte tijden.

Bij hypotheek ligt dat anders.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 17:15

Bij de hypotheek kijken ze niet alleen of je het nu kan betalen... maar ook over een paar jaar, en ook wanneer wanneer er andere zaken gebeuren die er invloed op hebben.
Ik ben blij dat ze strenger zijn geworden, zeker als je je bedenkt hoe veel mensen extreem aan de bovengrens leenden en daarna hun hypotheek niet konden betalen omdat ze de rente kort hadden vast gelegd en de rente opeens omhoog schoot. (Voor de crisis)