xxPatriess schreef:Zoo dat was even flink bij lezen haha.
Om maar even terug te komen op de vraag waarom ik van mijn leefgeld toch nog 7,50 aan een potje shag uit geef en 2 honden heb en ze ook vlees bij hun brok geef.
Stoppen met roken is voor mij een hele opgaven want ik ben er nou eenmaal verslaafd aan.
De hulpmiddelen voor het stoppen met roken zijn veel duurder als mijn potje shag en ik ga echt niet meer leefgeld krijgen omdat ik wil stoppen want dat zit er niet in.
4 dagen in de week help ik op stal en ben ik bezig in een omgeving waar niet veel rokers zijn. Dan kom ik rond 4 uur thuis en begin ik met eten koken, alles kook ik zelf en vers op een uitzondering na. Grote pannen soep verdeel ik over bakjes en vries ik in e.d.
Als ik dan op de bank zit en niet rook ga ik snaaien, zak chips hier, reep chocolade daar en zo heb je zo een snoepdoos leeg. Als dat op zou zijn en ik zou niet meer roken dan zou ik nog meer gaan stressen en mijn situatie moeilijker maken im het te blijven vol houden.
Laatst ben ik met de meiden van het paardrijden wezen eten bij een goedkoop restaurantje wat mij €10,- heeft gekost en is dat slim? Nee.. maar ik was zo blij dat ik eens iets mee heb kunnen doen, gezelligheid buiten de deur had.
Ik woon alleen met mijn honden dus veel afleiding heb ik niet en als ik iedereen leuke dingen zie doen maakt dat ook dat ik dan maar een sigaretje opsteek, het geeft een gevoel van rust en ik begrijp dat een niet-roker dit niet kan begrijpen.
Mijn 2 honden heb ik al lang, dit zijn mijn kinders en die zullen nooit iets te kort gaan komen. Ik kan zelf geen kinderen krijgen (wat dagelijks confronterend is en dus weer een sigaret doet aansteken) dus dat helpt er ook zeker aan mee dat ik ze nooit en te nimmer weg zou doen. Waarom ik ze dan ook vlees bij de brok geef?
Brok zit over het algemeen gewoon vol met granen wat wel vult maar niet persee goed is, zeker de brok van de action is niet de beste kwaliteit, vlees is aanvullend en zo komen ze toch aan wat ze nodig hebben op een dag.
Ik zou kunnen zeggen dat ik die 3 euro voor dat vlees per week bespaar maar waarom? De kans dat ze dan uiteindelijk over een aantal jaar klachten krijgen is in mijn ogen alleen maar groter en dat zou ook een hogere kostenpost zijn.
Die 3 euro zou ik aan de kant kunnen leggen voor mij zelf maar ook daar zie ik het nut niet van in aangezien ik kan leven en al het hoognodige in huis heb, een bloemkool meer of minder word ik niet gelukkig van, ik word gelukkig van mijn honden.
Stel ik zal mijn honden weg moeten doen en verplicht moeten stoppenmet roken dan zal mijn kwaliteit van leven ontzettend achteruit gaan.
Dan zit ik hier helemaal alleen, geen reden om dagelijks 2 uur te wandelen en zou ik het hoopje van mijn vrienden die ik nog heb op afstand moeten houden omdat hun roken en dat te cofronterend zou zijn.
Nee dat gaat mij niet gebeuren..
Ik stop wel met roken als mijn tijden beter zijn en ik weer kiplekker in mijn vel zit, als ik het geld heb voor de hulpmiddelen en er bij kan gaan sporten.
En weet je, ik ben best trots op mij zelf dat ik het met die €35,- per week toch maar eens allemaal klaar speel.
Je hoeft je hier niet te verantwoorden hé! Het zijn jouw keuzes!
Ennuh, je mag zeker wel trots zijn op jezelf dat je het allemaal klaar speelt! Dat is echt niet eenvoudig! Respect hoor!