De beste lifehacks van bokkers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:31

watchthesky schreef:
poes schreef:
Als je thuiskomt van vakantie 2 hoopjes maken van je bagage: gebruikt en niet gebruikt. Zet alles wat je gebruikt hebt en wat je gemist hebt in een lijst. Na een reis of 3 heb je echt een toplijst en moet je niet elke keer weer nadenken of je nu 3 shirts of 5 nodig hebt en of je echt niets bent vergeten :)

Dit is echt de allerbeste tip tot nu toe! Jij bent een genie!
Ik betrap mezelf er zó vaak op dat ik veel te veel mee zeul, maar nooit het juiste...

Haha blij met je reactie :D ik pak nu echt in max een uurtje in voor weken backpacker en altijd alles bij haha (8kilo trouwens incl pack).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:32

:7
SuperAssie schreef:
Suliko schreef:
Bakpapier over de platte taartvorm doen en dan de ring erover klemmen. Scheelt invetten en zo plakt je taart nooit aan de onderkant vast, plus je schuift de taart zo van de vorm af. :D

Bij vieze hondendekens of paardenkleren wat baking soda bij de was doen, dit neutraliseert vieze geurtjes enorm!

Die probeer ik vaker toe te passen maar op een of andere manier bolt mijn bakpapier dan enorm op. Hoe hou jij het mooi strak op de bodem? Ben al met plakband in de weer geweest maar het helpt niet lol

Beetje nat maken?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:47

Anoniem schreef:
Ik heb een vraag..
Mijn paard rolt graag in houtkrul als ik hem met zweetdeken op stal zet.
Hoe krijg je die krullen van de deken zonder hem te beschadigen.
Het is een dure eskadron deken, die wordt snel lelijk als ik er met een magic borstel op ga.
Heeft iemand een goeie tip hiervoor?

[ [url=m/3GMmRB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na dit tafereel;

Afbeelding
(Zware wollen deken, die gaat niet zomaar even in de machine oid. Ben er onwijs blij mee en dus ook zuinig op)

Heb ik de eerste de beste rubberen borstel gepakt die ik kon vinden en dat was een hondenborstel van de action voor de stalhonden :+. Werkt erg goed! Veel stalgenoten gebruiken die ook om hun dekjes mee schoon te maken.
https://goo.gl/images/RSNvAj

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 01:00

Jikkeee schreef:
Na dit tafereel;

[ [url=m/Vk9dPj.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Zware wollen deken, die gaat niet zomaar even in de machine oid. Ben er onwijs blij mee en dus ook zuinig op)

Heb ik de eerste de beste rubberen borstel gepakt die ik kon vinden en dat was een hondenborstel van de action voor de stalhonden :+. Werkt erg goed! Veel stalgenoten gebruiken die ook om hun dekjes mee schoon te maken.

Die ga ik kopen *\o/*

(Omg die foto, ik ken het gevoel :') )

Gypsy, voor mijn ongeschoren blote Shires klopt het idd, die uitleg van pn. Maar bij mijn sportpaarden heb ik de wintervacht kunstmatig met winterdekens gereduceerd naar een soort van volle zomervacht. Die beschermt niet voldoende tegen de kou zoals een echte wintervacht wel doet. Vandaar toch de zweetdeken bij koud weer.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:23

Jikkeee schreef:
Na dit tafereel;

[ [url=m/Vk9dPj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo'n borstel gebruik ik ook voor de haren op mijn dekjes inderdaad! Werkt echt ideaal!

liannes

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:56

Ramen wassen, scheutje ammonia en dreft.
Of alleen ui aan het water toevoegen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:57

2 min noodles uit zo'n zakje, vast in het zakje breken voor er water bij zit. Hoef je later niet te klooien met veel te lange slierten opslurpen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 03:16

SuperAssie schreef:
Suliko schreef:
Bakpapier over de platte taartvorm doen en dan de ring erover klemmen. Scheelt invetten en zo plakt je taart nooit aan de onderkant vast, plus je schuift de taart zo van de vorm af. :D

Bij vieze hondendekens of paardenkleren wat baking soda bij de was doen, dit neutraliseert vieze geurtjes enorm!

Die probeer ik vaker toe te passen maar op een of andere manier bolt mijn bakpapier dan enorm op. Hoe hou jij het mooi strak op de bodem? Ben al met plakband in de weer geweest maar het helpt niet lol

Prop van het papier maken en dan weer recht strijken met je handen. Dan in de vorm. Geeft niks dat er nog wat kreukels inzitten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:31

bakpapier goed natmaken, uitwringen, en dan erin leggen helpt ook super goed!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:59

Het tuitje boven op de Minneola helpt dat je de vrucht makkelijker kan pellen.
Nooit geweten tot vanavond

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:05

Purny, hoe dan?

Ik heb er nog eentje toe te voegen: doosjes medicijnen openmaken aan de kant waar de datum er op gedrukt staat, dan heb je geen last meer van een bijsluiter die in de weg zit :))

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:10

Mijn huisgenoot heeft een bizarre tegen snoozen. Ze mag 5 minuten snoozen, maar in die tijd mag ze niet bewegen. Ze moet blijven liggen, ook als het ongemakkelijk wordt of als ze jeuk heeft. Na 5 minuten doodstil liggen is ze dan zo blij dat ze mag bewegen dat ze meteen uit bed gaat :') Had ik nog nooit gehoord! Heb er zelf ook niet de discipline voor geloof ik.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:17

Over bakpapier in een springvorm.
Gewoon ervoor zorgen dat het stuk papier groter is dan de vorm. Dus uit laten steken over de bodem en dan de ring eroverheen klemmen. Kan het papier geen kant meer op.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:27

Julia schreef:
Iemand nog dé lifehack om hondenharen uit de autobekleding te krijgen? :D In de laadruimte tegen de achterkant van de achterbank, zit van die 'wollige' bekleding. Krijg het er gewoon niet meer uit. Stofzuigen niet, ductape erop plakken en eraf trekken helpt ook niet. -O-

Ik heb laatst een rubberen borstel bij de Divoza gehaald voor het verwijderen van garen op dekjes en blijkt heel goed te werken! Vooral in combinatie met de stofzuiger om de opgeveegde haren gelijk op te ruimen.
Denk dat die ook geschikt zou kunnen zijn voor je auto.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:44

Marie111 schreef:
Julia schreef:
Iemand nog dé lifehack om hondenharen uit de autobekleding te krijgen? :D In de laadruimte tegen de achterkant van de achterbank, zit van die 'wollige' bekleding. Krijg het er gewoon niet meer uit. Stofzuigen niet, ductape erop plakken en eraf trekken helpt ook niet. -O-

Ik heb laatst een rubberen borstel bij de Divoza gehaald voor het verwijderen van garen op dekjes en blijkt heel goed te werken! Vooral in combinatie met de stofzuiger om de opgeveegde haren gelijk op te ruimen.
Denk dat die ook geschikt zou kunnen zijn voor je auto.

Het is dus deze: https://www.divoza.com/nl/pagony-silicone-haar-remover

O, wacht. Ik lees nu dat het om de harige achterkant van de bank gaat. Hmm, lastig.
Misschien om te voorkomen een kleed aan je achterbank hangen?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:51

Mossel schreef:
Tiggs schreef:
Sponsjes en borstels van een paar cent zijn gewoon op na een paar keer gebruiken, dan ga ik ze echt niet even ( in geval van sponsje) in de wasmachine gooien waar die nog ellendiger uit komt ( heb ook geen vaatwasser)

Maar heb je zo vaak sponsjes nodig dan?
Ik gebruik vrijwel altijd (vaat)doekjes en die gaan gewoon in de was met de handdoeken.

Ik heb geen vaatwasser dus ja ik gebruik iedere dag ( niet elke dag een nieuwe)een sponsje voor de vaat, dat doe ik niet met doekjes >;)

Sponsjes voor de afwas? Daar hebben ze toch afwasborstels voor uitgevonden?
Ik vind afwassen met een sponsje vies. Want dan kun je niet met heel heet water afwassen.
Ik heb altijd geleerd, hoe heter het water, hoe beter en sneller het opdroogt. Dat wordt je theedoek ook niet zo nat. En de afwasborstel kun je gebruiken om de spullen uit de afwasbak te halen.
Verder doe ik mijn afwasborstel zo nu en dan in de vaatwasser. Die dan natuurlijk wel op minimaal 65 graden staat. Zodat alle "beestjes" dood gaan.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:53

poes schreef:
Een zeepje over de rits halen werkt ook

Of potlood.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:24

ista schreef:
Purny, hoe dan?

Ik heb er nog eentje toe te voegen: doosjes medicijnen openmaken aan de kant waar de datum er op gedrukt staat, dan heb je geen last meer van een bijsluiter die in de weg zit :))

Het tuitje opzij trekken

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:15

ista schreef:
Purny, hoe dan?

Nee dit is niet altijd zo!