Damned schreef:Dat is sowieso anders in België. Daar is het wel normaal dat er voor je gezorgd wordt tot je afstudeert.
Als je verwacht dat iedereen elkaar als volwassenen behandeld, moet je je ook als volwassene gedragen, en daar hoort je verantwoordelijkheid pakken in het huishouden ook bij. Ik sta er echt van te kijken als dat echt zo is. Maf gedoe. Zo leer je toch nooit voor jezelf te zorgen?
Damned schreef:Daarnaast, als je samenwoont is het toch compleet normaal dat er voor het hele gezin gekookt wordt en niet maar voor een deel?
Ja, als jij dat andersom ook doet wel ja. Misschien vind moeder het ook wel weer lekker weer eens vlees te eten.
Damned schreef:Dat werd ook in haar gezin gedaan, tot haar broer er plots bijkomt. Dat klopt toch niet?
Je bedoelt dat moeders altijd kookte omdat dat normaal was toen ze kinderen waren en ze nooit uit dat ritme zijn gestapt. Dan lijkt me een terug inwonende volwassen broer een prima moment om eens de balans op te maken en je te beseffen dat het ook wel eens tijd wordt je steentje bij te dragen.

. 

Gezegd tegen mijn moeder dat als ze boodschappen moet doen ik mee wil gaan of een lijstje wil maken, en dat ze mij liefst iets laat weten voor ze boodschappen gaat doen. Maar verder kreeg ik niet de reactie die ik had gehoopt, zoals ik al dacht, er is mij weer gezegd geweest dat ik maar wat meer begrip voor de situatie moet hebben.
Maar nu zijn mijn zus en schoonbroer ook betrokken (die komen meerdere keren per week langs, kom ik het beste mee overeen) en die staat wel 'aan mijn kant' om het zo te zeggen, die ziet ook wat er gebeurt en hoe mijn broer zich een beetje elitair gedraagt. Heeft dit ook eens tegen mijn moeder gezegd en vreest ook dat mijn moeder hier stilaan de dupe van gaat worden aangezien mijn broer met alles wegkomt.