Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:56

Ik kreeg in groep 8 een surprise. Een kartonnen doos met daarin gekookte spaghetti. Soort van grabbelton moest het voorstellen, maar het was ten eerste een doos van 20 cm diep en 50 bij 50 cm dus een grote grabbelton was het niet. Ten tweede was de spaghetti helemaal aan elkaar gaan plakken, dus ja, er viel niet veel te grabbelen. Ik vond dit echt een stomme surprise (en zonde van de spaghetti :') )

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:22

Ik heb ooit van mijn toenmalige beste vriendin voor mijn 17e verjaardag allemaal cadeautjes van de flying tiger gehad. Allemaal prulletjes, waar ik nooit wat aan heb gehad.
Ik vond dat toen echt heel jammer, want ik had toen veel moeite gestoken in het vinden van haar cadeau, want dat wilde ze toen graag hebben.
Mijn vriendinnen hebben het er nog steeds over dat het echt heel onpersoonlijk was.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:49

Een fles rode wijn van mn vader terwijl ik A) geen wijn drink, B) nooit (maar dan ook serieus nooit, het is triest :') ) vrienden over de vloer heb die wel wijn drinken. 'Ja maar het is biologisch, daar houd jij toch van?'

Ja, op zich kies ik als het kan wel voor biologische producten ja. Maar ik drink nog steeds geen wijn, en al deed ik dat wel: hoe moet ik in mn eentje zo'n fles soldaat maken? Heb de fles dus maar aan mn zusje gegeven, daar komt het wel op :+

Dat was nog niet het toppunt, btw. Dat kwam een paar weken later, en een paar dagen nadat ik nog een x gezegd had dat ik geen wijn drink. Vader vroeg nog verbaasd: 'Oh, wat drink je dan wel?' Nou ja, bier. Cider. Thee en water, daar houdt het wel zo'n beetje op.

Mogen jullie raden waar vaderlief mee kwam aanzetten op mn verjaardag een week later: juist, net zo'n fles rode wijn :') Die staat nu heel mooi boven op de boekenkast, ter decoratie en ik ben nog steeds een manier aan het verzinnen om vader aan het verstand te peuteren dat ik geen derde fles hoef voor sinterklaas, want dat zie ik nog wel gebeuren :')

Anoniem

Re: Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:51

Beide flessen terug geven? :Y)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:02

Je kunt er altijd nog mee koken :-) Maak je een stoofschotel met rode wijn en stoofpeertjes met rode wijn :))

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 15:16

Ik heb er nog wel een.
De ex van mijn vader had zelf ook 4 kinderen, en die kregen altijd enorm dure cadeaus van hun opa en oma (dus de vader en moeder van de ex van mijn vader). Wij kregen altijd een tijdschriftje of een boekenbon van 5 euro, terwijl die kinderen van mijn opa en oma wel cadeaus van dezelfde waarde kregen als wij.
Ik was ook nog eens rond hetzelfde tijdstip jarig als de jongste 2, dus dan kreeg ik een penny oid, terwijl zij een telefoon kregen, een headset, een JBL boxje, etc. Vond ik altijd erg banketstaaf. Of mensen die dan alleen voor die andere 2 kwamen, dat vond ik ook vreselijk. Mij dan ook geen gefeliciteerd zeggen, terwijl op de uitnodiging duidelijk stond dat het om ons 3 ging. Maarja. Is alweer een tijdje geleden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:36

Wat een erge cadeaus komen er voorbij zeg.
En je kind foppen, tja niet iedereen kan dat leuk vinden.

Mijn man zit thuis met een burnout. Heel vervelend voor hem.
Kreeg hij van zijn werk een kaart, was hij erg blij mee.
En een hele grote fruitmand, hij eet geen fruit.

Ik heb fruit gegeten en fruit weggegeven.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:46

luuntje schreef:
Wat een erge cadeaus komen er voorbij zeg.
En je kind foppen, tja niet iedereen kan dat leuk vinden.

Mijn man zit thuis met een burnout. Heel vervelend voor hem.
Kreeg hij van zijn werk een kaart, was hij erg blij mee.
En een hele grote fruitmand, hij eet geen fruit.

Ik heb fruit gegeten en fruit weggegeven.

Wel aardig dat ie van het werk wat kreeg, toch? Zijn er zat die volgens mij niets krijgen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:59

Ik heb een oom en tante die echt koning van de krenten zijn.

Een ander neefje kreeg eens een opblaasstoel die je gratis bij een 4pack cola kreeg. En iedereen wist dat dat gratis was omdat in die tijd iedereen zon ding had. Zij zelf trouwens ook al (dat neefje).

Mijn moeder heeft van haar een keer een tijdschrift gehad. Gelezen natuurlijk :D

Ik kreeg een dagboekje (echt heel leuk en was heel blij) maar mijn moeder was achterdochtig en die kwam erachter dat de 1e paar bladzijden eruit gescheurd waren :') Maar ik was niet teleurgesteld ik was echt blij en heb dat ding volgeschreven. Dus echt teleurgesteld was ik niet.

Heb van mijn ouders een keer een boek gekregen en dat vond ik zó stom ! Ik vond het ook een heel stom boek en was echt zo kwaad dat ik het niet kon verbergen en moest huilen :o In die week kreeg ik gelukkig een cadeau waar ik wél heel blij mee was.

Wat mij ook opvalt is dat mensen vaak cadeautjes geven wat ze zelf leuk vinden. Mijn schoonzus bevoordeeld (kapster en echt zon tuttebel zeg maar) geeft áltijd haar of beauty dingen. Heb daar niks mee dus ik heb dit jaar maar op mijn lijstje gezet dat dat een flop is, just in case :')

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:15

Zo kreeg ik een keer een hele set pupa make up...
Want de vrouw van de directeur verkocht dat...

Geef mij maar gewoon kruidvat merk. Hippie chique genoeg.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:34

Ik ging na ruim een jaar weg bij mijn werkgever, waar ik in een best hecht team werkte.
Team was vrij jong, werd ook veel privé besproken zoals weekendplannen etc. Daaruit vloeide regelmatig drankvoorkeur voort, waarin ik meerdere malen heb verteld dat ik Gin Tonic echt vreselijk vies en overrated vind en vooral rose echt heel lekker vind.

Afscheidscadeau? Een hele luxe Gin Tonic set :') gekocht door een collega waar ik heel veel mee omging en die dat zelf wel heel lekker vond.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:46

Oh ja maar dat weet ik nog wel.. Middelbare school.. Surprises.. Ik had een heel leuk sinterklaaspaard (uiteraard :') ) gemaakt met hele leuke cadeautjes erin en een oliebol aan snoep.. Wat kreeg ik terug? Een dus doosje wat zogenaamd het boek van sinterklaas voor moest stellen (rood a4 tje eroverheen met een goud kruis en klaar.. Zijkanten en achterkant waren niet eens gedaan) waar een zelfgebrand cd in zat (met muziek waar ik niets mee had) en verder niets.. Echt een hele grote domper was dat.. Vergeet t nooit meer..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:57

Ik denk dat ik op de basisschool vaak diegene was die anderen teleurstellende surprises gaf :') Verder dan een toffee gemaakt van keukenrol of een sint van een schoenendoos kwam ik niet :+ En dan kreeg ik altijd hele mooie dingen, zoals een genaaide kat die ik moest opereren of een compleet 3D pietje met stoffen kleding en al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:02

Selina schreef:
Ik denk dat ik op de basisschool vaak diegene was die anderen teleurstellende surprises gaf :') Verder dan een toffee gemaakt van keukenrol of een sint van een schoenendoos kwam ik niet :+ En dan kreeg ik altijd hele mooie dingen, zoals een genaaide kat die ik moest opereren of een compleet 3D pietje met stoffen kleding en al.

Ik ook _O- Helaas een moeder die totaal niet creatief was en daarom ook zeer weinig knutselspullen in huis :') Het was dan misschien ook wel terecht dat ik ook altijd lelijke surprises kreeg :')

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:23

Ik ken ook veel mensen die inderdaad iets cadeau geven wat bij henzelf past, maar totaal niet bij mij. :+

Het rotste cadeau kreeg ik voor Sinterklaas toen ik 10 was. Ik was twee weken daarvoor aangereden door een bestuurder met drank op. Mijn voorwiel van de fiets was krom, gelukkig zelf alleen wat schaafplekken. Kreeg ik op Sinterklaas een nieuw voorwiel voor mijn fiets en een chocoladeletter en een pakketje nieuwe onderbroeken. Mijn broertje en zusje hadden wel normale cadeautjes. Ik zal nooit vergeten hoe dat voelde toen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:38

Ik gok dat ik ook klasgenoten heb teleurgesteld met mijn surprise. De cadeautjes zelf waren altijd met zorg uitgekozen door me en ik ging vaak eerder over budget dan er onder, (terwijl ik nogal vaak tweedehands troep terug kreeg). Maar ik wist ook echt niet hoe ik een surprise moest maken, we hadden thuis de middelen ook niet en mijn moeder vond het onzin dus die hielp ook echt niet, ingtegendeel. Mede hierdoor ging ik altijd met een hoop extra stress naar school op die dag.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:43

opisop_shop schreef:
Toen ik een jaar of twaalf was denk ik, hadden we lootjes getrokken voor Sinterklaas. Mijn naam stond verkeerd geschreven op de cadeaus! Bleek dat mijn vader door een collega zijn cadeaus had laten kopen, laten inpakken én gedicht laten schrijven :+ Die viel meteen door de mand...

Oh en mijn ouders zijn mij ook een keer vergeten, overal stond de naam van mijn zus op, die kreeg verdacht veel :')

Wat erg zeg. Zou me doodschamen als ouder zijnde :j

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:49

Opvallend hoeveel ouders hun kinderen kwetsten of zelfs negeerden. Ik kan me daar niets bij voorstellen. Hoe kun je...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 18:06

Hevonen schreef:
Toen ik acht was en we in de klas Sinterklaas vierden, moesten we allemaal zelf een cadeautje voor een klasgenoot(je) maken. Dat ging via lootjes trekken. Ik kreeg een rotte aardappel.

-O-

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 18:08

Ik kan me ook nog een sinterklaas voorstellen, waarop ik erg teleurgesteld was. We vierden het bij mijn stiefmoeder en vader, ik zal een jaar of 8,9 geweest zijn. Mijn 1 jaar jongere stiefzusje kreeg een heel mooi porseleinachtig thee-setje. En ik, ik kreeg een goedkope lompe plastic variant, geschikt voor de leeftijd ca 5 zeg maar. Ik heb er nooit iets van gezegd, maar ik was echt zo teleurgesteld...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 18:12

Oh, weet er nog eentje. Toen ik in groep 3 zat kreeg ik voor het eerst een rapport. Dus langsgegaan bij familie ermee. Kreeg een paar willekeurige centen van m'n opa. Mijn zusje (in groep 1 en zonder rapport) kreeg nog meer dan ik >;) (Hij had gewoon even in z'n zak gegraaid en niet gekeken verder) Het is altijd een rare man gebleven met cadeaus :Y)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:08

Ik vind 2e hands/gebruikte artikelen cadeau geven niet heel charmant.
Tenzij de ontvanger er om vraagt.

Mijn man zijn collega’s weten dat hij geen fruit eet.
Man vond het aardig, maar riep wel, zo goed kennen ze mij nu.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:09

Vrees dat ik zelf ook wel eens heel teleurstellende surprise heb gegeven?

Na jaren deden we weer Sinterklaas bij mijn moeder.
Ik had mijn broer getrokken en wel leuk cadeau gekocht maar ben gewoon helemaal glad vergeten een surprise te maken....vlak voor ik wegging nog snel er iets van geflanst maar iedereen wist dat het niks was....
Het jaar daarna trok mijn broer mij en pakte me genadeloos terug, een flutcadeau, in een jute zak.
Dat had ik echt wel verdiend.

( Erg stom maar wij bespraken thuis niks )

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:37

Meest teleurgesteld ooit was ik toen ik 16/17 werd en 1 persoon toen hij binnen kwam omstandig zijn portemonnee tevoorschijn haalde en daar 5 euro uit trok. Echt, er is veel waar je me blij mee maakt, maar op zo'n manier krijg ik liever niets, was toen ook te verbouwereerd om echt te reageren.
Daarnaast is mijn moeder jaren lang echt de koningin der slechte cadeaus geweest, werkelijk alles wat ik kreeg paste totaal niet bij mij (chocolade kookboek terwijl ik -net als zij zelf- geen dingen met chocolade lustte etc.), heel lang obligaat blij gereageerd, totdat ik me besefte dat het zo ook nooit zou veranderen. Op een rustig moment toch maar een keer besproken en tegenwoordig zijn haar cadeaus een stuk passender gelukkig.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:44

Wow, ik krijg oprecht medelijden met sommige hier. Sommige cadeaus zijn grappig maar er zitten ook een paar bij die gewoon triest zijn. :(

Ik had wel altijd een tante die mij volgensmij graag klein hield. Ik vroeg op mijn 12e om wat goedkope make upjes of een leuk tasje, echte meisjes dingen iig. Ik kreeg toen een knalroze bedovertrek met een groot hart erop, klinkt niet heel teleurstellend maar er zat echt een zwaar kinderachtige touch aan. Vond dat best jammer, vooral op die leeftijd. Ik wilde graag als volwassen gezien worden :') :+