Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:49

Ik zag laatst een uitzending van de rijdende rechter, de casus leek erg op deze. Ze konden gewoon hun hek verplaatsen. :)

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 18:50

karuna schreef:
Poe dat is nogal een stuk zeg. :oo

Maar gekke insteek, zouden jullie dit stuk kunnen missen? Op kosten van buurman dat de nieuwe grens laten zjn en de buren betalen jullie een reeele prijs voor die hoeveelheid m2, :)

Ze willen er geen euro voor betalen. Omdat ze vinden dat het van hun is :+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:50

karuna schreef:

Maar gekke insteek, zouden jullie dit stuk kunnen missen? Op kosten van buurman dat de nieuwe grens laten zjn en de buren betalen jullie een reeele prijs voor die hoeveelheid m2, :)

Buurman gaat niet betalen. Hij vindt dat hij dat al gedaan heeft. Dus gaat niks opschieten

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 18:50

Tiffany schreef:
Ik zag laatst een uitzending van de rijdende rechter, de casus leek erg op deze. Ze konden gewoon hun hek verplaatsen. :)

Weet je nog welke aflevering? :D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:52

Hele topic gelezen. Gatver wat een rot situatie zeg. Die grond is van jullie, punt. En daar heb je ook voor betaald. En jouw buren wisten precies wat ze gedaan hebben, je maakt mij niet wijs dat ze dat niet wisten gezien het gedraai en gejok. Als je de grond niet nodig hebt, dan zou ik het te koop aanbieden. Wij hebben vorig jaar een stuk grond van de achterbuurvrouw gekocht voor €40 de m2 wat een heel nette prijs. Oor tuin schijnt te zijn.... dus misschien nog een optie? Edit blijkbaar niet.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:52

Stille meelezer hier.

Maar eh.... je hebt nou wel gewoon bewijs dat het van jullie is, toch? Gewoon naar de rechter.

Lol ze vinden dat het nog steeds van hun is? Ik kan ook wel vinden dat een paard een koe is, of dat mijn huis in Amsterdam staat. Belachelijke reactie, werkelijk. Ik kan daar ook niet zoveel mee, als mensen iets dat net aangetoond is gewoon ontkennen.
karuna schreef:

Leuk idee, maar de buren gaan denk ik niets iets kopen waarvan ze al vinden dat het van hun is.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:56

verootjoo

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:57

Haha, wat een grapjassen.
Hoezo ‘vinden’ ze dat het stuk van hen is... Het kadaster is de enige instantie die kan ‘vinden’ wel stuk van wie is :') Maar als ze die al niet geloven... Volgens mij gaat verjaring helemaal niet op.

Ik zou mooi op hun uitnodiging ingaan en een advocaat nemen en er een zaak van maken. Zijn ze nou helemaal betoeterd :?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:58

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 18:59

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:01

Heb je de aankooppapieren met kadastrale gegevens nog ?? Ook daar kun je je gelijk mee halen want daar staat op wat je gekocht hebt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:02

Ik denk niet dat TS haar gelijk nog kan halen bij de buren met welke papieren dan ook, als ze het kadaster al niet geloven.
Enige manier is denk ik toch juridische stappen als ik het zo lees, en dat zei die man zelf ook. Zal ie vast van een koude kermis thuis komen :=

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:03

Je kan in Google Maps vaak ook verder terug kijken naar de satelliet beelden. Staat ergens onderin bij de datum. Wellicht kan je daar nog iets mee qua bewijzen. Wij kunnen voor ons huis 4 en 8 jaar terug, dat zou in jullie geval voldoende bewijs zijn lijkt me voor de plaatsing van de schutting.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:04

Gaat de 'teller' van de verjaring niet terug op 0 als het verkocht wordt? Mij lijkt dat meer als jij gedurende een aantal jaar de buur een stuk grond laat gebruiken dat hij dan verjaring kan inroepen, maar neit wanneer jij dat stuk pas gekocht hebt en tijdig actie onderneemt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:05

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:09

TS schrijft in de opening dat haar buren de boel zijn gaan afzetten toen het huis verkocht werd, dat is zeker geen 20 jaar.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:12

Precies. Denk dat je ijzersterk staat TS

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:45

Heb je misschien nog foto's van alles toen het te koop stond? Stond de schutting daar op? Of is dat daarna geplaatst?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:48

De eerste stap is gezet vandaag. Jammer van jullie woongenot dat de buren hun poot stijf houden, hoewel ze dat van te voren al gezegd hadden.

Hou je ons op de hoogte van hoe dit verder gaat?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 19:56

Zammie schreef:
Heb je misschien nog foto's van alles toen het te koop stond? Stond de schutting daar op? Of is dat daarna geplaatst?

We hebben nog fotos van toen de schuttingen er niet stonden voor de koop :)

Ik hou jullie op de hoogte!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:57

Wat een vervelende buren.
Ongelijk hebbenen toch blijven drammen.

In je koopakte zou het perceel ummer moeten staan wat jullie gekocht hebben.
Dit perceelnummer zou overeen moeten komen met wat het kadaster nu heeft gemeten.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:00

Maar ze stonden er nog niet voor de koop dus ?
Vraag ik me ineens af waarom je er nu pas mee aan de slag gaat? :D
Is dit niet eerder opgevallen ?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:02

Op de site van het kadaster staat:
Grond
U bent een bezitter ‘te goeder trouw’ als u uzelf als eigenaar van de grond beschouwt met een goede verklaring. Er staat bijvoorbeeld een hek op de grond en hiertegen is nooit bezwaar gemaakt. Dan geldt een verjaringstermijn van 10 jaar.
Als u weet of had moeten weten dat de grond niet van u is, bent u niet ‘te goeder trouw’. De grond moet dan 20 jaar in uw bezit zijn geweest. Het kan ook zijn dat u opvolgend bezitter bent.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 20:04

LukieBradley schreef:
Maar ze stonden er nog niet voor de koop dus ?
Vraag ik me ineens af waarom je er nu pas mee aan de slag gaat? :D
Is dit niet eerder opgevallen ?

Het is eerder niet opgevallen nee. We zijn gelijk aan een flinke verbouwing begonnen. En eigenlijk ga je ook uit van het beste in mensen. Wij gingen er van uit dat de buurman precies wist waar de erfgrens lag aangezien ze het zelf opgeplitst te hebben. En je gaat er eigenlijk niet vanuit dat ze je belazeren.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:08

Bijzondere uitspraak van je buren...''wij waren hebberig en hadden totaal geen medeleven met andere mensen''

Zij wel dan? Zij maken jullie het leven zuur, dreigen daar nu zelfs weer mee, en willen dat stuk niet teruggeven :') Bijzondere mensen. Ik denk inderdaad dat je sterk zou staan als je er zaak van maakt! :j