Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:11

Anoniem schreef:
Joltsje schreef:
Lieve ts.

Allereerst you can do it zo te lezen ben je er inmiddels klaar voor en moet je allesn de laatste stap nog zetten.

En misschien denk je straks, dit had ik drie jaar eerder moeten doen. Het verwerken heeft gewoon tijd nosig en dst je er nu pas klasr voor bent is prima.

Ja, dat vind ik ook. Voel me wel oliebol nu.

Lieve schat,
Dit soort dingen zijn nooit makkelijk om te doen. Je weet wat de beste oplossing is maar het voel nu niet zo. Dit is één van de stappen in de goede richting en het gaat je zoveel opleveren.
'Keep your eyes on the price'. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:12

Jolien87 schreef:
Lieve schat,
Dit soort dingen zijn nooit makkelijk om te doen. Je weet wat de beste oplossing is maar het voel nu niet zo. Dit is één van de stappen in de goede richting en het gaat je zoveel opleveren.

Zal het proberen. Die prijs is soms lastig te zien :(

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:15

Komt goed TS. Sterk zijn. Ik vindt je erg dapper.
PB staat altijd open mocht je er behoefte aan hebben.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:15

Anoniem schreef:
Jolien87 schreef:
Lieve schat,

Zal het proberen. Die prijs is soms lastig te zien :(

Relatiegoeroes zouden nu zeggen: "De prijs ben je zelf". :=
Wat een gekkigheid. Nee hoor, je rot voelen hoort erbij en dat mag. Gelukkig heb je lieve vriendinnen en ouders die voor je klaarstaan.
Mocht je tussendoor een luisterend oor willen dan ben ik er voor je.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:17

Ts, een nieuwe situatie is altijd spannend en je weet niet hoe het allrmaal komt.

Maar als ik het zo lees is dat het wel waard. Minder als dit zal het niet worden. Met de steun van je familie en vrienden zal je je nooit zo eenzaam voelen als nu.

Hij doet even lief en verwacht gelijk w aat van je. Hij weet wel hoe het hoort dus, maar wil het niet uit zichzelf voor je doen. Waarom heeft hij therapie denk je? Om zeld beter te worden? Of omdat jij het wil. D a t laatste natuurlijk, zodat hij kan zeggen dat hij zijn beat heeft gedaan. Maar hij gaat echt niet veranderen als ik het zo lees.

Als je weg bent zal hij zeggen, ik ben zelfs nog speciaal voor jou in therapie gegaan etc etc.

Het zal nog zwaar worden, maar het is het waard.

Iederen verdient wen partner die van hem houdt. En nergens is het perfect, maar het moet wel in balans zijn.

BigOne

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:22

Ts, je bent al bijna 10 jaar samen, samen volwassen geworden. Dat je op deze leeftijd dingen anders ziet is normaal. Blijkbaar was er vier jaar geleden al een einde aan deze relatie gekomen wanneer jij niet zo'n pleaser was. Hou voor ogen hoe hij vier jaar geleden je heeft behandeld, als een zekerheidje die er voor zorgde dat hij in een huis kon wonen, zijn misstappen vergaf, zijn bed verwarmde en zijn huis schoonhield, de was deed enz. Meer ben je namelijk niet, een huishoudster kan hetzelfde.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:23

Als je bijna ex inderdaad narcistische trekken heeft, dan zal er nog wel het een en ander gezegd worden naar je en over je. Maar je bent daar nu sterk genoeg voor om dat aan te kunnen. Hem doorzien is de 1e stap. Dan kun je dat hopelijk over een tijdje allemaal van je af laten glijden. Met zulke mensen is het moeilijk om een relatie te hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:38

Jullie woorden doen me wel echt goed. Ik moet inderdaad het doel voor ogen houden, hoe pijnlijk het ook gaat worden.

Ik verwacht ergens wel dat hij moeilijk en gemeen gaat doen, aan de andere kant (ivm zn depressie en burn out) zie ik het ook gebeuren dat hij zich compleet afsluit en opsluit in de slaapkamer. En in dat geval maak ik me best wel veel zorgen.

Maar goed ook dat is iets dat ik gewoon moet aanzien. Ben in elk geval blij met jullie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:44

Je hoeft niets aan te zien, alles wat hij ook doet na beëindiging van de relatie is voor zijn rekening. Toen ik als 17 jarige een 4 jaar oudere vriend kreeg was ik heel blij met hem. Tot ik merkte dat hij toch wel erg bezitterig en jaloers was. Nadat hij me op een bruiloft(waar ik met de bruidegom danste notabene) van de dansvloer haalde en naar huis wou was voor mij de maat vol. Voor de woning van mijn ouders heb ik verteld dat het einde verhaal was voor ons. Het was tranen met tuiten, zo had hij het toch niet bedoeld, kwam omdat hij zo veel van mij hield. Hij kon niet leven zonder mij en zou de dikste boom uitkiezen op zin weg naar huis. Ik heb hem aangekeken en gezegd dat hij moest doen wat hij niet kon laten en ben uitgestapt. Tja, een jaar later was hij getrouwd en hij leeft nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:47

bigone schreef:
Je hoeft niets aan te zien, alles wat hij ook doet na beëindiging van de relatie is voor zijn rekening. Toen ik als 17 jarige een 4 jaar oudere vriend kreeg was ik heel blij met hem. Tot ik merkte dat hij toch wel erg bezitterig en jaloers was. Nadat hij me op een bruiloft(waar ik met de bruidegom danste notabene) van de dansvloer haalde en naar huis wou was voor mij de maat vol. Voor de woning van mijn ouders heb ik verteld dat het einde verhaal was voor ons. Het was tranen met tuiten, zo had hij het toch niet bedoeld, kwam omdat hij zo veel van mij hield. Hij kon niet leven zonder mij en zou de dikste boom uitkiezen op zin weg naar huis. Ik heb hem aangekeken en gezegd dat hij moest doen wat hij niet kon laten en ben uitgestapt. Tja, een jaar later was hij getrouwd en hij leeft nog steeds.

Wat zijn mannen toch dramatisch. Ugh.

Ik bedoelde ook meer: ik zie wel wat er komt. Loslaten dat wat er ook gebeurt na de break up vind ik nog wel erg moeilijk. Voel me enorm verantwoordelijk voor hem. En ook omdat hij eens letterlijk heeft gezegd dat het mijn schuld zou zijn als hij dronken in de auto stapte en mensen dood zou rijden en zelf een boom zou raken..

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:51

Idd bigone.

En het gaat er ook neit om wat je eerder had moeten doen, het gaat erom wat je nu doet. En dat is super stoer. Ik bouw hier een Bokt feestje ter ere van een zeer stoere en sterke vrouw.
Anoniem schreef:
Voel me enorm verantwoordelijk voor hem. En ook omdat hij eens letterlijk heeft gezegd dat het mijn schuld zou zijn als hij dronken in de auto stapte en mensen dood zou rijden en zelf een boom zou raken..

Nou, dat is niet jouw schuld hoor. Tenzij jij hem met een mes op de keel of een pistool op de slaap zou dwingen om dat te doen.
Hij is toch echt degene die in de auto stapt dan, en zelf degene die teveel drinkt? Hou toch op, wat een idioot zeg. Mannen zijn echt zo emotioneel en dramatisch.....

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:01

Dat zijn dan weer de narcistische trekjes waarom hij dat zegt.. Herken het ook wel in mijn ex.

NIET jouw schuld!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:01

Ik zou juist wel zo snel mogelijk alles afhandelen met hem TS, of toch proberen. Mijn vader is ook hartstikke narcistisch, daarom ook geen contact meer met hem. Krijg je niks van terug. Maar die is na 6 jaar nog altijd niet gescheiden van mijn moeder aangezien hij niet mee werkt. Er zijn al een miljoen voorstellen geweest, 2 of 3 advocaten en bemiddeling verder en ze zijn er nog niet. Mijn vader weigert papieren te tekenen en tot een overeenkomst te komen qua huis, geld etc. Super vermoeiend! Mijn tip: wees zo snel mogelijk afgehandeld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:06

Ts, wanneer hij denkt jou het ultieme schuldgevoel te bezorgen door te dreigen met zelfmoord dan ijskoud zeggen dat hij dat zelf moet weten. Wanneer hij narcistische trekken heeft doet hij het niet, die houden te veel van zichzelf.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:08

bigone schreef:
Ts, wanneer hij denkt jou het ultieme schuldgevoel te bezorgen door te dreigen met zelfmoord dan ijskoud zeggen dat hij dat zelf moet weten. Wanneer hij narcistische trekken heeft doet hij het niet, die houden te veel van zichzelf.

Keep this in mind, want dat is echt zo. Vaak zijn narcistische mensen alleen op zoek naar bevestiging en medelijden, weer een vorm van aandacht die aan hen besteed wordt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:43

CalipsoLover schreef:
Ik zou juist wel zo snel mogelijk alles afhandelen met hem TS, of toch proberen. Mijn vader is ook hartstikke narcistisch, daarom ook geen contact meer met hem. Krijg je niks van terug. Maar die is na 6 jaar nog altijd niet gescheiden van mijn moeder aangezien hij niet mee werkt. Er zijn al een miljoen voorstellen geweest, 2 of 3 advocaten en bemiddeling verder en ze zijn er nog niet. Mijn vader weigert papieren te tekenen en tot een overeenkomst te komen qua huis, geld etc. Super vermoeiend! Mijn tip: wees zo snel mogelijk afgehandeld.

Maar ts is niet getrouwd met haar vriend. Volgens haar berichten niet eens een samenlevingscontract.In principe is ze dus zo vrij als een vogeltje in de lucht,ook volgens mijn strenge religieuze normen.Er is alleen een zakelijk probleem omdat ze samen een huis gekocht hebben.En dat ten gevolge van het gedram van de vriend van ts, die eerder nog in een brief had aangegeven die koop niet te willen.

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:53

Anoniem schreef:
En ook omdat hij eens letterlijk heeft gezegd dat het mijn schuld zou zijn als hij dronken in de auto stapte en mensen dood zou rijden en zelf een boom zou raken..

Bah! Wat een smerige opmerking. Lekker makkelijk om de schuld bij een ander te leggen. Dit is pure manipulatie. :r

Laat je niet gek maken en zet door!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:01

Het kan zijn dat hij je daarna probeert te beschuldigen. Manipuleren. Van zielig tot ziedend.

Je kunt dit. Dit ga je doorstaan, en je komt er sterker uit dan ooit. Je kunt nu weer aan je eigen leven beginnen. Je bent het waard om je leven te leiden en gelukkig te zijn, met of zonder wie dan ook.

Jij kunt dit.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:07

anjali schreef:
CalipsoLover schreef:

Maar ts is niet getrouwd met haar vriend. Volgens haar berichten niet eens een samenlevingscontract.In principe is ze dus zo vrij als een vogeltje in de lucht,ook volgens mijn strenge religieuze normen.Er is alleen een zakelijk probleem omdat ze samen een huis gekocht hebben.En dat ten gevolge van het gedram van de vriend van ts, die eerder nog in een brief had aangegeven die koop niet te willen.

Vraag me af wat strenge religieuze normen hiermee te maken hebben := Wel, het is voor haar al een pak makkelijker dan ik zeg, maat hij moet wel willen meewerken voor de dingen die ze wel samen hebben. Zoals het huis, misschien al eens bekijken hoe je dit kan aanpakken? Ik zou deze situatie sowieso niet te lang laten aanslepen, zo kan hij ook langer manipulatieve spelletjes spelen en je overtuigen om terug bij hem te komen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:41

Of TS zo vrij is als een vogeltje of niet, maakt niet uit voor de noodzaak het zo snel mogelijk af te handelen en in de tussentijd beleefd te blijven maar meer niet. Daarna is het idd wijs om het contact totaal te verbreken.

Wat betreft de religieuze normen: ik vind die behoorlijk liefdeloos en kil. Dus als TS getrouwd was had ze daar maar moeten blijven en zich kapot laten maken?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:47

Avalanche81 schreef:
Of TS zo vrij is als een vogeltje of niet, maakt niet uit voor de noodzaak het zo snel mogelijk af te handelen en in de tussentijd beleefd te blijven maar meer niet. Daarna is het idd wijs om het contact totaal te verbreken.

Wat betreft de religieuze normen: ik vind die behoorlijk liefdeloos en kil. Dus als TS getrouwd was had ze daar maar moeten blijven en zich kapot laten maken?

Ik lees het toch anders mbt de religieuze normen. Het is alleen maar makkelijker om weg te gaan. Niet getrouwd (danwel voor de wet danwel voor de kerk) geen samenlevingscontract maakt het dus een stuk eenvoudiger. Alleen het huis als groot struikelblok.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:51

En wat maakt dat in godsnaam uit? Als je niet gelukkig bent in een relatie en het je al 3jaar!! kapot maakt dan denk ik dat je al het recht hebt om weg te gaan, getrouwd of niet. Met kinderen is het uiteraard al wat moeilijker, maar als het echt niet meer gaat dan merken je kinderen dat ook en is het vaak beter om gescheiden te zijn dan met ruzie samen te leven.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:55

MCSchout schreef:
Anoniem schreef:
En ook omdat hij eens letterlijk heeft gezegd dat het mijn schuld zou zijn als hij dronken in de auto stapte en mensen dood zou rijden en zelf een boom zou raken..

Bah! Wat een smerige opmerking. Lekker makkelijk om de schuld bij een ander te leggen. Dit is pure manipulatie. :r

Laat je niet gek maken en zet door!

Hij, en alleen hij is verantwoordelijk voor zijn daden...keep that it mind!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:31

CalipsoLover schreef:
En wat maakt dat in godsnaam uit? Als je niet gelukkig bent in een relatie en het je al 3jaar!! kapot maakt dan denk ik dat je al het recht hebt om weg te gaan, getrouwd of niet. Met kinderen is het uiteraard al wat moeilijker, maar als het echt niet meer gaat dan merken je kinderen dat ook en is het vaak beter om gescheiden te zijn dan met ruzie samen te leven.

Nou idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:39

CalipsoLover schreef:

Gek, kan je moeder niet gewoon van hem scheiden onder bepaalde omstandigheden? Raar toch dat je bij elkaar moet blijven omdat één iemand niet z'n handtekening wil zetten..

bigone schreef:

Dat hoop ik dan maar.