xyzutu2 schreef:Ik vind het totaal onbelangrijk hoeveel vriendinnen/frenemy's mensen die een paardenopvang hebben. Ik vind het ook oninteressant of ze 10 euro of 5000 euro van hun eigen zakgeld uitgeven aan blingblingfrontriemen. Mensen die een stichting of goed doel runnen zijn ook gewoon mensen, ik vind het altijd een erg bijzonder idee dat als iemand paarden/honden/kippen opvangt en daarvoor sponsors zoekt, dat zo iemand zelf geen leuke jurk meer mag kopen want dat geld had dan in die stichting gemoeten...
Wees blij dat mensen die voor een goed doel werken dat op zo'n manier doen dat ze het leven leuk blijven vinden en dat ook langdurig vol kunnen houden. Dat zie ik liever dan die goedbedoelende zielen die 20x meer dieren opvangen dan waar ze ruimte/tijd/geld voor hebben, al hun persoonlijke geld erin stoppen waardoor ze niets meer over hebben voor hun eigen gezondheid en dus met hun eigen wrakkige gezondheid ook het leven van al die opgevangen wrakkige dieren in gevaar brengen. Dat vind ik niet alleen onprofessioneel maar ook kortzichtig en dom.
Wat ik wél belangrijk vind is dat als X zegt een stichting te hebben om zielige paarden te helpen, dat die paarden ook écht geholpen worden. Dus dat je op elke foto/film die je van dat paard ziet, hij er beter uitziet. Dat er niet met paarden gereden wordt die daar lichamelijk nog niet aan toe zijn. Dat er alleen kunstjes gedaan worden die dát specifieke paard met die specifieke aandoening helpen. Dus niet gewoon buiging leren omdat het leuk is, en longeren in vrijheid omdat het stoer is - daarmee maak je kapotte paarden heel makkelijk nog kapotter.
Ik wil dat er volledig openheid naar elke willekeurige voorbijganger is over het voerbeleid (hoeveel ruwvoer? hoeveel krachtvoer? hoeveel weidegang?) van elk paard, en dat van elk paard op elk willekeurig moment het behandelingsprogramma overgelegd kan worden wat in samenspraak met de dierenarts is opgesteld.
Van mij mag een opvang absoluut geld vragen voor een dier dat aangeboden wordt, net zoals ze geld mogen vragen als iemand het dier weer over wil nemen - tenminste, als het dier in tussentijd ook daadwerkelijk behandeld en verbeterd is, en dus niet alleen maar in leven gehouden en voor privedoeleinden gebruikt tot hij niet meer leuk is.
Op dit moment heeft Paard zoekt baas alle schijn en alle feiten tegen, door alle domme uitlatingen op social media en alle verkeerd gelopen verkoopverhalen waarbij paarden uiteindelijk zelfs pijn leden en kapot gingen doordat ze bij Paard zoekt baas terecht kwamen.
Ik kan dus alleen maar hopen dat ze op een dag wakker worden, beseffen dat ze met zo'n stichting ook een hoop verantwoordelijkheden naar zich toe hebben getrokken, en de hele 'paard zoekt baas' constructie veranderen in 'paard zoekt genezing', want dat is de verantwoordelijkheid van iedereen die een paard onder zijn hoede neemt - dus ook Paard zoekt baas zelf.
Amen!! Helemaal mee eens !! Ik kan het niet beter verwoorden.