PZB video over “bokthaat”

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:15

Iedereen die vindt dat een topic als dit onnodig is en zelfs valt onder roddel, zwartmaken en/of haat, ik ben ontzettend blij met topics als deze. Je kan niet alles weten en elke organisatie of stal kennen. Door hier en in dat andere topic de ervaringen van anderen te lezen en hier en daar wat filmpjes te bekijken waarop door bokkers gewezen wordt weet ik nu dat ik deze stichting in de toekomst zal mijden en nooit zal sponsoren, ook niet door het kopen van merchandise bijvoorbeeld.

Paarden adopteren zou ik waarschijnlijk nooit hebben gedaan gezien ik hun prijzen veel te hoog vind. Ze vragen bijna gewone marktprijzen, toch voor de huidige paarden die ter adoptie staan op hun site, voor een paard dat eigenlijk nooit van jou wordt nota bene. Dit ruikt voor mij naar handel onder het mom van een stichting.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:23

Zo heb ik ook ooit een reactie geplaatst met dat de meeste "haatreacties" echt geen haat zijn, maar adviezen en dat mensen oprecht goede tips geven. Dat ze dit zien als haat, kritiek en commentaar zegt dan meer over hun als over ons.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:38

_Dracarys schreef:
Vind de paarden er inderdaad ook schraal uit zien. En op de video's weinig tot geen ruwvoer te zien in de kaalgevreten landen. Gooi er lekker een grote baal neer zodat ze onbeperkt tot hun beschikking hebben.

Ze heeft laatst ergens gezegd dat ze alleen in de ochtend en avond hooi krijgen omdat ze de paarden dik genoeg vind.

tylando

Re: PZB video over “bokthaat”

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:47

Denk dat meeste in het topic wel voor welzijn van het paard gaan.
Ik zeg meeste want enkele gaan alleen voor bescherming van het meisje, terwijl het paard tenslotte op 1 staat en daar hoor je ze niet over.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:51

Pepperrr schreef:
Zo heb ik ook ooit een reactie geplaatst met dat de meeste "haatreacties" echt geen haat zijn, maar adviezen en dat mensen oprecht goede tips geven. Dat ze dit zien als haat, kritiek en commentaar zegt dan meer over hun als over ons.

Precies dit dus! En als je zoiets aangeeft dan word je meteen geblokkeerd helaas. Dat is nu precies zo jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:28

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:29

Lekker klantvriendelijk ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:32

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:38

Wow...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:44

Zijn meiden die dus echt niet weten wat fatsoenlijk bedrijfsmatig bezig zijn is..

Wat me wel verbaast is dat dit topic nog steeds open is, bokt is toch altijd zo bang voor laster? Dit zijn allemaal opsommingen van kritiek, echte eerste ervaringen tov handel wordt meteen de nek omgedraaid >;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:08

njcgregoor schreef:
Als je hun een mail stuurt met de vraag of ze info hebben over een pony oid krijg je ook geen fatsoenlijk antwoord. Geen aanhef, geen met vriendelijke groet, geen vriendelijke toon in mijn ogen. Net als naar deze jonge fan die dus zelfs op kamp is geweest..

Dat is altijd een afknapper...

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:19

Wauw...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:21

Is toch onder elke 'haat' reactie op hun instagram. Meteen ook dat andere meisje 'was jij erbij'

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:23

Amber_anne schreef:
Is toch onder elke 'haat' reactie op hun instagram. Meteen ook dat andere meisje 'was jij erbij'

Je moet maar eens terugzoeken. De fan brigade vliegt altijd meteen op de mensen die een scherpe opmerking maken. Daar verbaas ik mij zo over := doe gewoon even rustig haha

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:28

njcgregoor schreef:
Als je hun een mail stuurt met de vraag of ze info hebben over een pony oid krijg je ook geen fatsoenlijk antwoord. Geen aanhef, geen met vriendelijke groet, geen vriendelijke toon in mijn ogen. Net als naar deze jonge fan die dus zelfs op kamp is geweest..

Ik vroeg een tijdej geleden (een maand nadat ze 10 shetlanders binnen hadden gekregen) of er eventueel een shetlander voor mij bij zat. Eentje die ik lekker mee aan de hand naar buiten kon nemen of misschien later voor de kar kon beleren. Kreeg ik als antwoord: Momenteel hebben wij geen shetlanders ter herplaatsing of die voor de kar lopen. En daarmee afgedaan. Een week later waren er 4 shetlanders geadopteerd. Echt......ik snap dat niet. -O- Ze moesten er trouwens ook bijna een week over doen om mijn berichtje te lezen en vervolgens te beantwoorden. En dan zeggen ze: hou onze site in de gaten. De shetlanders hebben er niet eens op gestaan.

Maargoed, ik ben dus verder gaan spitten en filmpjes gaan kijken en ben er toen ook echt op afgeknapt. Rare manier van een stichting runnen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:42

sanso schreef:
Amber_anne schreef:

Je moet maar eens terugzoeken. De fan brigade vliegt altijd meteen op de mensen die een scherpe opmerking maken. Daar verbaas ik mij zo over := doe gewoon even rustig haha

Jij hebr mijn reactie like gegeven op insta bij hun bericht

Ben benieuwd of ze antwoord geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:50

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:52

Ja eerst vroeg Jantje inderdaad ‘waarom krijgen zij wel meteen een shirt terwijl de anderen er al vier maanden Op wachten?’ Waarop pzb reageerde ‘ze krijgen geen shirt want de shirts zijn op.’

Dan is dit hierboven inderdaad een stuk netter

Edit; oh dit was onder dezelfde reactie
:’)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:53

Trui schreef:
Ja eerst vroeg Jantje inderdaad ‘waarom krijgen zij wel meteen een shirt terwijl de anderen er al vier maanden Op wachten?’ Waarop pzb reageerde ‘ze krijgen geen shirt want de shirts zijn op.’

Dan is dit hierboven inderdaad een stuk netter

Misschien dat ze toch nog iets leren? Dat zou positief zijn IPV alleen maar boos te worden

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:09

Ze lezen mee inderdaad, hoop dat ze er iets mee doen _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:12

_Dracarys schreef:

Ja hopelijk wel, en kan er binnenkort een topic geopend worden over de positieve kant

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:15

Inderdaad!

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:16

KimD schreef:
_Dracarys schreef:

Ja hopelijk wel, en kan er binnenkort een topic geopend worden over de positieve kant

Zou mooi zijn ja, als dit alles positief uitpakt {:}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:37

Ik vind het totaal onbelangrijk hoeveel vriendinnen/frenemy's mensen die een paardenopvang hebben. Ik vind het ook oninteressant of ze 10 euro of 5000 euro van hun eigen zakgeld uitgeven aan blingblingfrontriemen. Mensen die een stichting of goed doel runnen zijn ook gewoon mensen, ik vind het altijd een erg bijzonder idee dat als iemand paarden/honden/kippen opvangt en daarvoor sponsors zoekt, dat zo iemand zelf geen leuke jurk meer mag kopen want dat geld had dan in die stichting gemoeten...
Wees blij dat mensen die voor een goed doel werken dat op zo'n manier doen dat ze het leven leuk blijven vinden en dat ook langdurig vol kunnen houden. Dat zie ik liever dan die goedbedoelende zielen die 20x meer dieren opvangen dan waar ze ruimte/tijd/geld voor hebben, al hun persoonlijke geld erin stoppen waardoor ze niets meer over hebben voor hun eigen gezondheid en dus met hun eigen wrakkige gezondheid ook het leven van al die opgevangen wrakkige dieren in gevaar brengen. Dat vind ik niet alleen onprofessioneel maar ook kortzichtig en dom.

Wat ik wél belangrijk vind is dat als X zegt een stichting te hebben om zielige paarden te helpen, dat die paarden ook écht geholpen worden. Dus dat je op elke foto/film die je van dat paard ziet, hij er beter uitziet. Dat er niet met paarden gereden wordt die daar lichamelijk nog niet aan toe zijn. Dat er alleen kunstjes gedaan worden die dát specifieke paard met die specifieke aandoening helpen. Dus niet gewoon buiging leren omdat het leuk is, en longeren in vrijheid omdat het stoer is - daarmee maak je kapotte paarden heel makkelijk nog kapotter.
Ik wil dat er volledig openheid naar elke willekeurige voorbijganger is over het voerbeleid (hoeveel ruwvoer? hoeveel krachtvoer? hoeveel weidegang?) van elk paard, en dat van elk paard op elk willekeurig moment het behandelingsprogramma overgelegd kan worden wat in samenspraak met de dierenarts is opgesteld.
Van mij mag een opvang absoluut geld vragen voor een dier dat aangeboden wordt, net zoals ze geld mogen vragen als iemand het dier weer over wil nemen - tenminste, als het dier in tussentijd ook daadwerkelijk behandeld en verbeterd is, en dus niet alleen maar in leven gehouden en voor privedoeleinden gebruikt tot hij niet meer leuk is.

Op dit moment heeft Paard zoekt baas alle schijn en alle feiten tegen, door alle domme uitlatingen op social media en alle verkeerd gelopen verkoopverhalen waarbij paarden uiteindelijk zelfs pijn leden en kapot gingen doordat ze bij Paard zoekt baas terecht kwamen.
Ik kan dus alleen maar hopen dat ze op een dag wakker worden, beseffen dat ze met zo'n stichting ook een hoop verantwoordelijkheden naar zich toe hebben getrokken, en de hele 'paard zoekt baas' constructie veranderen in 'paard zoekt genezing', want dat is de verantwoordelijkheid van iedereen die een paard onder zijn hoede neemt - dus ook Paard zoekt baas zelf.

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:39

Ik heb toevallig net een aantal reacties op instagram gelezen en vond er toch al meer duidelijke antwoorden tussen zitten, met aanhef en goede interpunctie nog wel! Binnenkort een positief topic? Ik sta er voor open.

Voor nu wil ik nog even aanhaken op de hoeveelheid ruwvoer die de paarden krijgen, herfst komt eraan en gras heeft weinig tot geen voedingswaarde meer. Zoals ik op video’s zie staat er in de meeste weides niet eens meer gras. Ooit erover nagedacht om de paarden 24/7 hooi tot hun beschikking te stellen? De meeste paarden vind ik toch iewat schraal, meer ruwvoer doet wonderen, zeker voor de ouderen!

Krijgt de oude vosmerrie (sunny als ik het goed heb?) al Senior Priores? Zoniet is dat ook zeker een aanrader, doet onze ruin van 29 ook nog goed op na jaren geklungel met allerlei soorten brok/muesli