inhoud kledingkast van jouw kind!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:46

_lautje_ schreef:
CarlijnQ heeft echt leuke dingen idd voor deze winter. Kikkers staan hier ook op het lijstje idd :)

Ik snap ook niet waarom het verschrikkelijk is om je kind naar eigen inzicht mooi aan te kleden.
Het is toch gewoon leuk als ze er beeldig uit zien.

Ga je hier ook temmen Keet?

Ik vind het ook heerlijk, mijn kindje een beetje leuk stylen is bijna een hobby. Ik leg ook de avond van te voren al klaar wat hij de volgende dag aan doet en de meest leuke setjes 'bewaar' ik altijd op dagen dat ik sowieso de hele dag thuis ben :o

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:57

_lautje_ schreef:
CarlijnQ heeft echt leuke dingen idd voor deze winter. Kikkers staan hier ook op het lijstje idd :)

Ik snap ook niet waarom het verschrikkelijk is om je kind naar eigen inzicht mooi aan te kleden.
Het is toch gewoon leuk als ze er beeldig uit zien.

Ga je hier ook temmen Keet?

Ik hou er van. :j Alleen beeldig is bij iedereen weer anders.

Is echt hobby geworden. Lekker shoppen en kind leuk aankleden.

_lautje_

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:00

Dromertje: daar zeg ik toch niks over? Waarom moet er dan gelijk een sneer achteraan over teckels en drukke prints?

Ik zeg alleen dat ik het leuk vindt om mijn kind leuk aan te kleden NAAR MIJN INZICHT hoe ik dat doe is aan mij en wat anderen doen kan mij aan mijn reet roesten.

Beetje rare en zure reactie dit.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:05

Was nochtans helemaal niet slecht bedoeld, integendeel zelfs. Ik gebruikte dat maar als voorbeeld dat beeldig en mooi voor iedereen anders. Hoe dat ik mijn kinderen kleed, zal voor andere mischien niet beeldig zijn maar dan weerijn smaak.
Als jij dat verkeerd wilt opnemen is dat jou zaak. Al ben ik desondanks niet vies om mijn excuses aan te bieden, al was het maar omdat het misschien vatbaar was voor verkeerde interpretatie.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:20

Ik vind niet zo snel iets lelijk. Wat ik wel lelijk vind is verwassen kleding, pillige kleding en vieze kleding. En dan niet vies door het spelen maar vies en vol gaten en dan alsnog aantrekken. Of vloekende kleding. Soms zie ik kindjes met blauwe schoenen, een paarse legging en een geel shirt en nergens komen die kleuren in terug. Dat vind ik dus niet zo mooi.

Verder is het aan een ieder voor zich wat je je kindjes aantrekt. Ik ben genezen van dure broeken en shirts. Verkopen? :') nou dat overleefd die kleding niet en ik ben echt super zuinig zelf erop.

Maar kinderen vallen, kruipen en knoeien. Dan wil ik mezelf niet rot voelen om zoiets weg te gooien. Tegenwoordig mik ik het zo de vuilnisbak in.

Hier is eind september weer kinderkledingbeurs. Dan koop ik al die dure merken voor een paar euro. En verkoop ik ook vaak wat te klein is. Meestal kost het mij dan uiteindelijk niets. Daar word elk kledingstuk uitgebreid bekeken en er ligt echt alleen zo goed als nieuwe kleding.

Marktplaats vind ik niks. 2 keer wat gekocht en 2 keer ellende. Maten die niet kloppen of kleding dat stuk is. Laatste keer 40 euro betaald en daar zou 80-86 hoofdzakelijk inzitten. Thuis bleek bijna alles 74 en maar 3 dingen 80. Gelukkig was ik toen al in verwachting van mijn tweede zoon, Anders had ik er echt helemaal niks aan gehad.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:26

Ik koop nooit via mp en al helemaal geen pakket.

Ik verkoop via mp wel regelmatig bijv. Merk winterjassen of zo goed als nieuwe sneakers.

Via fb hoeken verkoop ik vaak Z8.

Ik vraag me wel eens af of mensen het dan wel zo uitzoeken en het mooi vinden of lukraak uit de kast pakken..

Zie op school regelmatig gele maillots of drukke kleurige prints. Paars of rode rokjes en shirt erbij en klaar. Echt alles vloekt dan.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:30

Hmmm, als ik de kinderen aan kleed is het wel een setje. Maar als ze iets morsen of een kledingstuk is echt vies of nat van het buiten spelen, pak ik snel iets anders. Dan is het niet altijd een match totdat er weer boven omgekleed wordt voor bijvoorbeeld het middagslaapje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:35

Ik vind het heel moeilijk om bij jurkjes of rokken en shirts bijpassende leggings of maillots te vinden. Dan passen de kleuren net niet bij elkaar. Of er staat een leuk stelletje op een pop en dat is dus niet 1 op 1 terug te vinden in de winkel. Sommige winkels hebben alleen schreeuwerige kleuren die nergens bij passen of drukke patroontjes. Of juist saaie kleuren als grijs en zwart. Dat is toch niet leuk? Op dit moment is het ook lastig combineren want het wordt weer weer voor leggings en er liggen nu geen leuke leggings in de kast.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:36

Nymeria schreef:
Ik vind het ook heerlijk, mijn kindje een beetje leuk stylen is bijna een hobby. Ik leg ook de avond van te voren al klaar wat hij de volgende dag aan doet en de meest leuke setjes 'bewaar' ik altijd op dagen dat ik sowieso de hele dag thuis ben :o

Hahaha dit is zo herkenbaar, ik doe het precies zo :D

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:45

Een beetje colourblocking ben ik trouwens wel van, maar dan moet het wel bij elkaar passen.
Afbeelding

Vaak zie je inderdaad wat bij elkaar geraapt wat echt bijzonder is :D
Kapotte kleding vind ik ook niet kunnen, is toch een eerste beeld wat een kindje krijg en waar het kind niks aan kan doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:53

simongek schreef:
Ik koop nooit via mp en al helemaal geen pakket.

Ik verkoop via mp wel regelmatig bijv. Merk winterjassen of zo goed als nieuwe sneakers.

Via fb hoeken verkoop ik vaak Z8.

Ik vraag me wel eens af of mensen het dan wel zo uitzoeken en het mooi vinden of lukraak uit de kast pakken..

Zie op school regelmatig gele maillots of drukke kleurige prints. Paars of rode rokjes en shirt erbij en klaar. Echt alles vloekt dan.

Als mijn man het kind aankleed ziet hij er ook niet uit. Misschien is dat bij die kindjes ook gebeurd :P

Maar meestal leg ik het dan dus klaar, zodat hij geen foute combi uit de kast kan trekken :')

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:58

Hier net zo Nymeria. Ik kan echt heerlijk rommelen in dr kast voor het maken van setjes.
Alleen op maandag naar de crèche krijgt ze een simpele spijkerbroek aan met lekkere (mini rodini) wijde sweater. Daar gaat ze standaard bij het micro varken in de zooi liggen en rollen.

Susan: sommige merken als Collegien en MP denmark en Ewers hebben echt alle kleuren en tinten maillots van goede kwaliteit. Gewoon diverse tinten roze, blauw, grijs, etc.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:00

Hahaha daar had ik ook al aan gedacht verootjoo, zou de vader ze hebben aangekleed??

Dat van jou kan juist goed Bayja, kleur van de broek schoenen komen komen alletwee terug in het shirt.

Hier hebben ze soms ook iets bij elkaar aan wat ik zelf niet zou kiezen als papa ze aankleed.
Vandaag ook weer, maar het staat verrassend goed bij elkaar als je het mij vraagt.
Meneer wil de laatste weken alleen nog maar tuinbroeken aan, dus nu deze van grey label. Zijn vader was hem vanochtend aan het aankleden en die had een polo aan. Toen moest het dus een tuinbroek met polo worden.

Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:03

Staat leuk MM!
Mijn man gaat dan gewoon voor veilig als hij moet aankleden. Spijkerbroek met shirt of trui. Gaat eigenlijk altijd wel goed en hij heeft goed gevoel voor smaak gelukkig.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:10

Ik leg veiligheidshalve de kleren klaar als mijn vriend hen aankleed :=

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:13

Oh mijn man trekt ze inderdaad ook wel eens bijzondere combinaties aan. Maar ook mijn dochter van bijna 7 heeft er een hand vol van. En als ze dan zo trots is op wat ze zelf uitgezocht en aangetrokken heeft dan gun ik haar dat moment en mag ze lekker zo naar school. Gaan we ergens op visite of een dagje uit dan ben ik niet zo coulant.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:15

Maken jullie ook zelf wel eens kleding? Toen onze kinderen klein waren had ik mijn lieve mam nog en aangezien ze van beroep costumiere was geweest kon ze echt alles fantastisch maken. En daar heb ik heel veel gebruik van gemaakt. Zelf breide ik in de winter truien, cocktail katoen garen was mijn grootste vriend . Kan me nog een trui herinneren die door vier kinderen is gedragen en nog mooi, onvoorstelbaar.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:17

Hier kleed ik altijd aan. :j

Staat toch schattig zo met de polo :j

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:19

bigone schreef:
Maken jullie ook zelf wel eens kleding? Toen onze kinderen klein waren had ik mijn lieve mam nog en aangezien ze van beroep costumiere was geweest kon ze echt alles fantastisch maken. En daar heb ik heel veel gebruik van gemaakt. Zelf breide ik in de winter truien, cocktail katoen garen was mijn grootste vriend . Kan me nog een trui herinneren die door vier kinderen is gedragen en nog mooi, onvoorstelbaar.

Ik niet. Geen tijd voor maar ook geen zin in. Ik kan niet eens een knoop ergens aan zetten of een scheurtje op de naad maken. Gooi ik altijd in de bak.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:20

bigone schreef:

Toevallig zit ik nu op naailes! Superleuk. Maak een jasje en een vestje nu. Mijn moeder breit heel veel.

Over dat aankleden: hier komt een style my week systeem om gericht te sorteren zodat 1. alles klaar ligt en 2. alles gedragen wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:21

Ik kon ook miet breien maar het toch geleerd. Het is heel rustgevend, beetje meditatie op een donkere winteravond.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:28

MP is aan veranderen zag van de week bij iemand sterren staan bij de naam over betrouwbaarheid

Ik verkoop mijn spullen en durf te zeggen dat allles netjes afhandel
Maar toch blijf je zitten met mooie items zonde want dat kledingstuk meerdere keren wordt gebruikt vind ik mooi streven

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:56

simongek schreef:
bigone schreef:

Ik niet. Geen tijd voor maar ook geen zin in. Ik kan niet eens een knoop ergens aan zetten of een scheurtje op de naad maken. Gooi ik altijd in de bak.

Dit dus.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:08

Knoop aanzetten of scheur dichten kan ik. Maar niet met een naaimachine.

_lautje_: ik vind 30 euro voor een maillot veel geld. Zeker als je ziet hoe onze dochter er mee om gaat := maar idd leuke kleurtjes.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:13

Ik vind zelfgemaakte kleren altijd heel speciaal, vanwege alle tijd en liefde die er in zit. Maar dan wel vooral wat ik zelf maak :')

Benieuwd naar dat systeem Li, ga je dat tzt met ons delen?

Mijn man is wel redelijk goed in kleding uitzoeken gelukkig.