Problemen met de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:46

Toch liever af en toe een appje of een sms dan dat de ergernissen zich opstapelen zonder dat je er weet van hebt.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:14

capopjekop schreef:
rainbow8 schreef:
In mijn eerste huis heb ik ook zeil gehad en die is gelegd door de mensen van de winkel waar ik het gekocht heb.. Deze is zonder ondervloer verlijmd aan het beton.. Dus onzin dat daar een ondervloer onder moet..

Jouw huis was ook een gehorige jaren 70 flat?

Geen idee wanneer het gebouwd is.. Het is inmiddels wel 22 jaar geleden dat ik daar vertrokken ben..

tiwi1969

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:49

De gehorigheid van jaren 70 flats valt best wel mee als je die vergelijkt met flats uit de jaren 50-60. Die galerijflats hebben dikke betonnen vloeren. Ik heb er zelf 20 jaar geleden in eentje gewoond en inderdaad hoorde ik ‘s avonds de bovenbuur stofzuigen, dat was beslist veel later dan TS, 23 uur was daar gewoon, bijna dagelijks.
Meer dan wat heen en weer schuiven van de stofzuiger hoorde je niet of ze moesten een keer hard tegen een meubel stoten.

Dat stoten en schuiven is wel iets waar je op kan letten, goede borstel doet wonderen en voorzichtig langs de meubels en plinten.

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 15:22

Kan misschien wel een deken onder de stofzuiger leggen? Dat ik hem daarop voorttrek? Zou dat werken?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:28

Je kunt ook vragen aan de buren waar ze precies last van hebben met het zuigen.

Is het het gehuil van de stofzuiger?
Het slepen over vloer
Het schrapen met de zuigmond?
Evt het verplaatsen van de meubels?
Het heen en weer lopen van de honden daardoor?

Áls je dat weet (wilt weten), kun je er wat aam doen (als je dat wilt en kunt)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:31

Ik denk dat het geluid van de zuigmond afkomt, daar kan je een speciale parketborstel voor kopen.
https://www.wehkamp.nl/Winkelen/Kenmerk ... FwEALw_wcB

Wel opletten dat je een borstel met de juiste buisdiameter voor jouw stofzuiger koopt.

Een deken eronder zou je kunnen proberen misschien dat dat ook wat van het motorgeluid absorbeert.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:34

ChelseaAyLee schreef:
Kan misschien wel een deken onder de stofzuiger leggen? Dat ik hem daarop voorttrek? Zou dat werken?

Het is voor jezelf ook al super inspannend. Echt waar, zo'n robot is echt zijn geld waard. Ja, dan moet je nog steeds de banken en stoelen en hoeken zelf doen, maar de wolken aan haar (ik weet niet hoe erg dat bij jou is, maar het is hier soms het wilde westen, maar in plaats van zo'n bosje stro waait er dan zo'n bosje haar langs :D ). En dat gaat prima met Naomi.

Naomi (Xiaomi RoboRock heet ze, maar dat is niet uit te spreken) is echt top!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:13

Maar die baby slaapt toch ook om 12.00 uur en ook rond 15.00 uur of om 18.00 uur. En is ook wel eens wakker om 03.00. Hoe zou TS nou rekening moeten houden daarmee. Over twee maanden is het ritme weer helemaal anders. Echt kinderen slapen overal doorheen als je het maar vanaf het begin niet te stil is in huis. In je buik slapen ze ook gewoon door de herrie heen hoor. Ik vind na 22.00 uur stil een prima afspraak.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 00:47

ilse46 schreef:
Verder heeft ze elke woensdag middag een zwaar autistisch kind over de vloer die niet eens kan praten ,alleen geluiden uitstoten en het hele huis bij elkaar stampt..dat geeft ook geen rust ..ook deze overlegt niks maar doet dat gewoon...

Wat een treurige reactie. Op alle fronten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 00:57

rainbow8 schreef:
In mijn eerste huis heb ik ook zeil gehad en die is gelegd door de mensen van de winkel waar ik het gekocht heb.. Deze is zonder ondervloer verlijmd aan het beton.. Dus onzin dat daar een ondervloer onder moet..

Tegenwoordig is dat tenzij je een benedenwoning hebt eigenlijk bij elke flat wel verplicht.
Dat staat vaak in de regels van de VVE.

Ik heb hier ook een goed geluidsdempende vloer onder.

Nu zeg ik niet dat TS direct een ondervloer moet aanschaffen. Als je er 5 jaar woont en nog nooit klachten hebt gehad zou ik mijn mond daar ook mooi over houden.
Helemaal als je nog in de planning hebt om te gaan verhuizen. Daarbij Kun je je altijd nog bedenken als je bijvoorbeeld wel besluit te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:33

cam schreef:
Maar die baby slaapt toch ook om 12.00 uur en ook rond 15.00 uur of om 18.00 uur. En is ook wel eens wakker om 03.00. Hoe zou TS nou rekening moeten houden daarmee. Over twee maanden is het ritme weer helemaal anders. Echt kinderen slapen overal doorheen als je het maar vanaf het begin niet te stil is in huis. In je buik slapen ze ook gewoon door de herrie heen hoor. Ik vind na 22.00 uur stil een prima afspraak.

Hier wil ik toch even op reageren. Ik heb deze opmerking ondertussen al meerdere keren zien voorbij komen in dit topic en dit is zonder meer niet waar. Niet elk kind is hetzelfde. Ik spreek uit ervaring. Mijn baby is nu 7 weken. Wij hebben ook niets gelaten. Bezoek, vaatwas ruimen, stofzuigen etc. Toch werd ze telkens wakker. Sinds 2 weken hebben wij het opgegeven en brengen wij veel meer rust. Ze is nu eenmaal een gevoelige baby die snel overprikkeld is. Dat bestaat gewoon.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:03

DeMolenhoek schreef:
cam schreef:

Hier wil ik toch even op reageren. Ik heb deze opmerking ondertussen al meerdere keren zien voorbij komen in dit topic en dit is zonder meer niet waar. Niet elk kind is hetzelfde. Ik spreek uit ervaring. Mijn baby is nu 7 weken. Wij hebben ook niets gelaten. Bezoek, vaatwas ruimen, stofzuigen etc. Toch werd ze telkens wakker. Sinds 2 weken hebben wij het opgegeven en brengen wij veel meer rust. Ze is nu eenmaal een gevoelige baby die snel overprikkeld is. Dat bestaat gewoon.

Ok. Dat zou kunnen. Maar je kan niet verwachten dat de buren elke keer moet informeren of ze kunnen stofzuigen,wasmachine starten enz enz.
Een baby zeker in het eerste jaar heeft meerdere slaap momenten op de dag. Waarom is stofzuigen geen probleem om 16.00 uur en wel on 21.00 uur. Op beide momenten kan een baby slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:21

Oh maar daar geef ik jou gelijk in hoor :j Hier om 21.00 moet je echt nog geen slapend kind verwachten. Ging mij echt meer op de reactie dat een kind overal door slaapt :)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:40

DeMolenhoek schreef:
Oh maar daar geef ik jou gelijk in hoor :j Hier om 21.00 moet je echt nog geen slapend kind verwachten. Ging mij echt meer op de reactie dat een kind overal door slaapt :)

Ok. Dan begrijpen we elkaar wel.

Hier drie kinderen gehad heel dicht op elkaar. Toen de tweede er was , was nummer 1 net 1,5 jaar en bij nummer 3 was nummer twee net 2 jaar. Dus de oudste nog geen 4. En dus altijd herrie en wasmachines en twee maal daags stofzuigen ivm honden en katten. Geen idee hoe ik dat had moeten plannen als ze niet overal doorheen sliepen. _/-\o_

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:11

Zelf heb ik een extra stille stofzuiger gekocht, niet voor de buren, maar omdat ik zelf een hekel heb aan die pokkeherrie :D
Scheelt veel, al zou ik hem in de nacht aanzetten, dan nog hoor je niks, je hoort hem zelfs amper als je er naast staat.
Maar.... de zuigmond hoor je natuurlijk wel over de vloer gaan, ik woon zelf gewoon in een rijtjeshuis, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je in een flat woont je dat als onderburen alsnog gewoon hoort.

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 12:25

Ik heb al een parketborstel eronder zitten, ik denk dat ze of hem horen rijden of toch het lawaai van het ding zelf. Een vriendin van mij heeft een stille stofzuiger, dat scheelt wel, maar toch maken die een bepaald geluid waar ik op reageer.
Er is hier geen VVE dus heb alleen te maken met de woonstichting. In mijn contract staat dat onder laminaat, parket, pvc en plavuizen een ondervloer verplicht is. Onder vinyl en vloerbedekking dus niet.
Snapte inderdaad ook niet helemaal waarom ze willen dat ik alleen s'ochtends of smiddags stofzuig, dan kan de baby toch ook slapen. Heb verder geen berichtjes meer gekregen, dus hoop dat het nu klaar is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:48

dat hoop ik ook voor je ChelseaAyLe