Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joolien schreef:Ach ondanks veel ervaring met narcisme, liet ik me een tijd terug nog in de luren leggen door iemand. Oogde echt super aardig en echt als een supertoffe gast. Bleek het later een giga klootzak van een narcist te zijn die dingen kon doen waar je oren van gingen klapperen. En dat had ik vooraf echt niet gezien.
Bloempje13 schreef:Oh echt, komt dit vaker voor?![]()
Is daar ook een stoornis aan de orde?
Of kennen wij elkaar
Bloempje13 schreef:Gaat hier natuurlijk net zo, of ging. Ik krijg nu heel veel reacties dat het goed is dat ik eindelijk voor mezelf kies. Maar dat weet hij niet natuurlijk.
Hij vindt het namelijk heel erg vervelend dat ik gewoon vertel dat hij een nieuwe vriendin heeft, want ik vertel er dan natuurlijk niet bij dat dat door mijn gedrag komt. “Ja als je wil dat we er samen goed uit komen”
Nou ik heb genoeg gehoord inmiddels, dat gaat echt niet lukken hoor. Ja als het allemaal gaat zoals hij wil wel ja.
Dat lijkt mij ook zo eng Joolien, ik ben als de dood ooit weer in een zelfde situatie terecht te komen. Ik heb blijkbaar oneindig veel empathie, das reuze aantrekkelijk natuurlijk, pffff....
Bloempje13 schreef:A3a1 ja dit heb ik inmiddels ook begrepen, maar het gekke is dat ik eigenlijk een superfijne jeugd heb gehad, liefhebbende ouders, fijn gezin, nooit iets tekort gekomen. Ik ben laatst wel aan het spitten geweest met een antroposofisch ingesteld iemand, maar om nou te zeggen dat ik ergens echt beschadigd door ben geraakt? Ik herken wel erg veel van mijn gedrag in het linkje van Elisa2. Ik zeg het ook vaak, ik heb eigenlijk niet een hele sterke mening, ik weet overal wat leuks van te maken, vakanties bv of een hutje op de hei of een kneiterdrukke all inclusive bijvoorbeeld, ik heb blijkbaar een onbeperkt positieve instelling waardoor ik alles eigenlijk wel prima vind.
Ook heb ik m voor mijn gevoel overal naartoe gesleurd omdat ik vond dat hij geholpen moest worden met zijn trauma's zeg maar, zelf wilde hij vooral voorkomen dat we uit elkaar gingen. Ik wilde hem graag helpen, dat is ook echt mijn gevoel geweest. Maar dat blijkt dus niet mogelijk, zoveel is duidelijk.
Citaat:Ik zeg het ook vaak, ik heb eigenlijk niet een hele sterke mening, ik weet overal wat leuks van te maken, vakanties bv of een hutje op de hei of een kneiterdrukke all inclusive bijvoorbeeld, ik heb blijkbaar een onbeperkt positieve instelling waardoor ik alles eigenlijk wel prima vind.
A3a1 schreef:Volgens mij valt een narcist gewoon op iedereen die hij kan gebruiken en zolang hij die persoon kan gebruiken.
Ongeacht of de persoon positief, negatief is.
Wel denk ik dat "een minder sterke mening" koren op hun molen is, die mensen kun je wel 29 slagen in de rondte manipuleren.
Bij sommigen is juist een slachtoffertype geweldig, sjonge, wat een manipulatiemateriaal....