Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
tante_trien schreef:Wauw. Gaat een wereld voor me open.
Ik slaap in een pyjama. Als ik met mijn zoontje douche, doe ik een bikini aan.
Ik loop nu nog wel naakt van de badkamer naar de slaapkamer, maar dat is ook voorbij als mijn zoontje dat gaat mee krijgen.
Mijn naakte lijf is iets voor mezelf en mijn partner.
Hoe ik dat doe bij huisarts e.d.? Gewoon niet gaan voor dingen down there. Als het kon had ik bij de bevalling mijn broek aan gehouden
Siesjuh schreef:Ik vind het dan ook oprecht gek dat je ineens vanaf een bepaalde leeftijd bijvoorbeeld niet meer zou kunnen douchen met je familie van het andere geslacht, terwijl daar (als het goed is) gewoon 0,000000 seksuele lading aan zit. Net als aan het kussen op de mond of het innig omhelzen. Anderen maken daar iets raars van en dat is wat zo jammer is. Er wordt tegenwoordig aan zoveel een seksuele lading gegeven, wat eigenlijk nergens op slaat, maar mensen wel onzeker maakt over hun doen en laten. Terwijl er vanuit die mensen absoluut die gedachte er niet achter zit.
Magrathea schreef:Als ik kijk naar mijn ervaring is dat niet iets waar mijn ouders mee zijn gestopt maar iets waar ik zelf geen behoefte meer aan had (toen ik ging puberen denk ik zo). Dus niet omdat mijn ouders besloten dat ik er te oud voor was
Dat moet je ook wel kunnen respecteren denk ik. Ook als bijv je puberkinderen iemand mee naar huis nemen is het (zeker als puber) kei ongemakkelijk als er iemand naakt in de tuin ligt om maar wat te noemen.
Siesjuh schreef:Net als aan het kussen op de mond of het innig omhelzen. Anderen maken daar iets raars van en dat is wat zo jammer is. Er wordt tegenwoordig aan zoveel een seksuele lading gegeven, wat eigenlijk nergens op slaat, maar mensen wel onzeker maakt over hun doen en laten. Terwijl er vanuit die mensen absoluut die gedachte er niet achter zit.
daphne_xxx schreef:Siesjuh schreef:Net als aan het kussen op de mond of het innig omhelzen. Anderen maken daar iets raars van en dat is wat zo jammer is. Er wordt tegenwoordig aan zoveel een seksuele lading gegeven, wat eigenlijk nergens op slaat, maar mensen wel onzeker maakt over hun doen en laten. Terwijl er vanuit die mensen absoluut die gedachte er niet achter zit.
Dan vraag ik mij ook wel eens af of ik dan de kinderen op werk wel mag omhelzen helemaal bij mij mag zetten. De kinderen genieten van de knuffels bij het ophalen of als ze pijn hebben (4+). De kinderen voelen ook gelijk aan als ik niet lekker in mijn vel zit want dan komen ze gewoon echt even knuffelen bij me om mij weer op te vrolijken. Mag dat ook niet?
poes schreef:Vind het nu ook niet nodig om zo te veroordelen.
DatBenIkNou schreef:poes schreef:Vind het nu ook niet nodig om zo te veroordelen.
Ik veroordeel wél dat kinderen die zo opgevoed worden zichzelf niet op een normale manier kunnen ontwikkelen als er zo met naaktheid omgegaan wordt. Daar blijven ze voor altijd last van houden,ik vind het zelfs neigen naar een kind beschadigen.
lieveli schreef:Ik vind dat je echt overdrijft en je toon nodigt ook niet uit tot een open dialoog, je schiet er niks mee op behalve dat je iemand tegen je in het harnas jaagt.