naaktheid binnen gezin?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 07:38

Ik ben ongelooflijk blij en trots dat ik mijn kinderen heb bij kunnen brengen dat je blote lijf gewoon bij je hoort en niks is om je voor te schamen. Het is gewoon de verpakking waarin je geboren wordt en geen lijf is perfect. Geen spastisch gedoe en mooie, vrije jong volwassenen die open bloot met naaktheid en sexualiteit omgaan. In onze ogen is dat net zo normaal als eten, drinken, ademen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 07:38

tante_trien schreef:
Wauw. Gaat een wereld voor me open :wow: .

Ik slaap in een pyjama. Als ik met mijn zoontje douche, doe ik een bikini aan.
Ik loop nu nog wel naakt van de badkamer naar de slaapkamer, maar dat is ook voorbij als mijn zoontje dat gaat mee krijgen.

Mijn naakte lijf is iets voor mezelf en mijn partner.

Hoe ik dat doe bij huisarts e.d.? Gewoon niet gaan voor dingen down there _O- . Als het kon had ik bij de bevalling mijn broek aan gehouden :')

Dan ben je nog geen 30 zeker? Dan krijg je een oproep voor een uitstrijkje. En 5 jaar later weer. En ik zou maar gaan als ik jou was.
Maar hier hebben meer vrouwen moeite mee. Ik vind het zelf ook heel ongemakkelijk maar ik ga wel. De assistente begrijpt je heel goed en doet het heel netjes. En het is zo klaar.

Maar douchen in een bikini met je eigen kind? Nee dat kan echt niet. Wat leer je je kind dan? Dat je je moet schamen voor borsten en geslachtsdelen?
Later ga je niet meer samen in bad maar jezelf bedekken voor je eigen zoon? Hij is ook uit de onderkant gekomen he? Je hebt niks om je voor te schamen, uit dat lichaam komt hij. En waarschijnlijk heeft hij ook voeding gehad van dat lichaam.

Kinke

Re: naaktheid binnen gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 07:55

Als je even logisch redeneert dan is douchen in bikini toch sowieso bizar?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:09

Kinke schreef:
Als je even logisch redeneert dan is douchen in bikini toch sowieso bizar?

Ik vind het buiten dat, gewoon echt triest. Wat geef je je kind dan mee en wat doet dat met hoe hij later over z'n lijf en sexualiteit denkt?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:32

Vind het nu ook niet nodig om zo te veroordelen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:33

Maar als je zelf in bikini douchet, douchen je kinderen dan ook in zwemkleding? Waarom dan wel of niet? Want als jij het doet, gek dat je kind dan wel naakt douchet toch?

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:54

Triest vind ik niet het juiste woord, maar ik denk niet dat het goed is. Je leert je kind(eren) op deze manier dat naakt iets vies/raars/stiekems is, terwijl dat nergens voor nodig is. Daarnaast is huid op huid contact voor baby's erg belangrijk.
Ik denk dat je op deze manier naaktheid koppelt aan seksualiteit, terwijl dat niet zo is. Naaktheid heeft niks met seks te maken, het is je lijf, hoe je bent. Dat anderen daar iets vunzigs van kunnen maken, is iets heel anders. Daarom denk ik ook dat je je kind(eren) moet meegeven dat naaktlopen niet altijd gepast/gewenst is.
Mijn zoon weet al van jongs af aan dat er verschillen zitten tussen hem en mij, maar ook de gelijkenis met zijn oom (die dat overigens ook zelf doet). En wat je wel en niet kunt maken, ook bij anderen. Ik leer hem dat je niet gaat staren als je doucht in het zwembad, maar dat je ook je ogen niet dicht hoeft te doen. Ik leer hem dat andere mensen er ongemakkelijk mee kunnen zijn, maar dat dat nergens voor nodig is. Ik vertel hem dat hij mooi is zoals hij is, dat hij er mag zijn. En als we dan samen onder de douche staan of in bad liggen, heeft hij daar echt geen seksuele gevoelens bij en ik ook niet. Voor een kind is dat fijn en veilig. Ik denk dat huid op huid contact bij baby's en jonge kinderen sowieso belangrijk is voor de hechting en geborgenheid.

Ik vind het dan ook oprecht gek dat je ineens vanaf een bepaalde leeftijd bijvoorbeeld niet meer zou kunnen douchen met je familie van het andere geslacht, terwijl daar (als het goed is) gewoon 0,000000 seksuele lading aan zit. Net als aan het kussen op de mond of het innig omhelzen. Anderen maken daar iets raars van en dat is wat zo jammer is. Er wordt tegenwoordig aan zoveel een seksuele lading gegeven, wat eigenlijk nergens op slaat, maar mensen wel onzeker maakt over hun doen en laten. Terwijl er vanuit die mensen absoluut die gedachte er niet achter zit.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 09:03

Idd,en stel dat plots alle bv 7-jarige meisjes terug gewoon in een broekje gaan zwemmen,zouden de perverten ook vlug stoppen,want het zou gewoon normaal zijn,dus waarom zou je er nog foto's van moeten nemen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:10

Siesjuh schreef:
Ik vind het dan ook oprecht gek dat je ineens vanaf een bepaalde leeftijd bijvoorbeeld niet meer zou kunnen douchen met je familie van het andere geslacht, terwijl daar (als het goed is) gewoon 0,000000 seksuele lading aan zit. Net als aan het kussen op de mond of het innig omhelzen. Anderen maken daar iets raars van en dat is wat zo jammer is. Er wordt tegenwoordig aan zoveel een seksuele lading gegeven, wat eigenlijk nergens op slaat, maar mensen wel onzeker maakt over hun doen en laten. Terwijl er vanuit die mensen absoluut die gedachte er niet achter zit.

Als ik kijk naar mijn ervaring is dat niet iets waar mijn ouders mee zijn gestopt maar iets waar ik zelf geen behoefte meer aan had (toen ik ging puberen denk ik zo). Dus niet omdat mijn ouders besloten dat ik er te oud voor was :D
Dat moet je ook wel kunnen respecteren denk ik. Ook als bijv je puberkinderen iemand mee naar huis nemen is het (zeker als puber) kei ongemakkelijk als er iemand naakt in de tuin ligt om maar wat te noemen.

Over de huisarts, het is niet dat die bij alles denkt "ok trek je broek maar uit want ik ga nu je oren uitspuiten". Als het niet nodig is vraagt ie daar echt niet om. Maar als het wel nodig is belemmert dat het onderzoek wel degelijk.
Gelukkig zijn er ook dingen die je zelf kunt doen, zo heb ik eens een SOA test gehad die ik zelf kon afnemen. Daar werken ze voor het uitstrijkje trouwens ook aan.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:00

Magrathea schreef:
Als ik kijk naar mijn ervaring is dat niet iets waar mijn ouders mee zijn gestopt maar iets waar ik zelf geen behoefte meer aan had (toen ik ging puberen denk ik zo). Dus niet omdat mijn ouders besloten dat ik er te oud voor was :D
Dat moet je ook wel kunnen respecteren denk ik. Ook als bijv je puberkinderen iemand mee naar huis nemen is het (zeker als puber) kei ongemakkelijk als er iemand naakt in de tuin ligt om maar wat te noemen.

Zo bedoel ik het ook, dat het is omdat je er geen behoefte meer aan hebt, niet omdat het raar gevonden wordt door de maatschappij. Als je er zelf geen behoefte (meer) aan hebt, hoeft het natuurlijk ook niet, maar als je er wel behoefte aan hebt, moet het gewoon kunnen. Het werkt natuurlijk 2 kanten op.

Rekening houden met elkaar en er over praten vind ik niet meer dan normaal. Ik vind het ook niet fatsoenlijk om als er iemand aan de deur staat of er iemand bij je thuis komt in je blote kont rond te gaan rennen.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:53

Siesjuh schreef:
Net als aan het kussen op de mond of het innig omhelzen. Anderen maken daar iets raars van en dat is wat zo jammer is. Er wordt tegenwoordig aan zoveel een seksuele lading gegeven, wat eigenlijk nergens op slaat, maar mensen wel onzeker maakt over hun doen en laten. Terwijl er vanuit die mensen absoluut die gedachte er niet achter zit.

Dan vraag ik mij ook wel eens af of ik dan de kinderen op werk wel mag omhelzen helemaal bij mij mag zetten. De kinderen genieten van de knuffels bij het ophalen of als ze pijn hebben (4+). De kinderen voelen ook gelijk aan als ik niet lekker in mijn vel zit want dan komen ze gewoon echt even knuffelen bij me om mij weer op te vrolijken. Mag dat ook niet?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:56

daphne_xxx schreef:
Siesjuh schreef:
Net als aan het kussen op de mond of het innig omhelzen. Anderen maken daar iets raars van en dat is wat zo jammer is. Er wordt tegenwoordig aan zoveel een seksuele lading gegeven, wat eigenlijk nergens op slaat, maar mensen wel onzeker maakt over hun doen en laten. Terwijl er vanuit die mensen absoluut die gedachte er niet achter zit.

Dan vraag ik mij ook wel eens af of ik dan de kinderen op werk wel mag omhelzen helemaal bij mij mag zetten. De kinderen genieten van de knuffels bij het ophalen of als ze pijn hebben (4+). De kinderen voelen ook gelijk aan als ik niet lekker in mijn vel zit want dan komen ze gewoon echt even knuffelen bij me om mij weer op te vrolijken. Mag dat ook niet?

Goh nu je het zegt..... Ik geef zwemles en heb heel vaak ineens een kind aan mijn been hangen; Ik vind je lief juf! Mag dan zeker ook niet meer?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 11:03

waarom zou dat niet mogen?
zoiets is toch fantastisch! ook daar zit toch gewoon niets seksueel aan? is gewoon een juf-kindje verhaal.

zelf vind ik het fantastisch als je kindjes een leuke juf hebben waar ze het goed mee kunnen vinden.

de kindjes gaan hier naar school in wallonie,en daar is het behoorlijk normaal dat kindjes kusjes geven aan de juf. Sommige kleintjes geven ook standaard een dikke knuffel erbij.
Leuk toch?

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:08

Prettig, zo'n reactie dan. Want inderdaad ik ben gek op de kinderen en zij op mij. Er scheen er eentje thuis bijna in tranen te zijn toen zijn moeder hem vertelde dat ik ging stoppen met werk. Hij heeft vorige week dan ook de hele dag bij me gehangen. Of dat hij niet lekker in zijn vel zit en een collega zegt: ga maar knuffelen met Daphne dat helpt jou altijd. Nou dan gaan we even samen zitten, hij op schoot (hij is 7), en dan dikke knuffels en ondertussen praten over wat er aan de hand is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:29

In de USA mag dat dus niet meer vanwege angst voor aanranding oid :\
Maar goed je mag als mannelijke paardrijinstructeur ook geen meisjes op het paard helpen

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:34

poes schreef:

Ik veroordeel wél dat kinderen die zo opgevoed worden zichzelf niet op een normale manier kunnen ontwikkelen als er zo met naaktheid omgegaan wordt. Daar blijven ze voor altijd last van houden,ik vind het zelfs neigen naar een kind beschadigen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:37

Ik vind dat je echt overdrijft en je toon nodigt ook niet uit tot een open dialoog, je schiet er niks mee op behalve dat je iemand tegen je in het harnas jaagt.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:44

DatBenIkNou schreef:
poes schreef:

Ik veroordeel wél dat kinderen die zo opgevoed worden zichzelf niet op een normale manier kunnen ontwikkelen als er zo met naaktheid omgegaan wordt. Daar blijven ze voor altijd last van houden,ik vind het zelfs neigen naar een kind beschadigen.

:') :') :')

Vraag me af waar je dit soort dingen vandaan haalt. Ik ben zelf zonder maakt opgevoed, net als veel mensen uit mijn omgeving. Ik ken niemand die daar last van heeft, ik heb me normaal kunnen ontwikkelen als kind-puber en heb zelf ook absoluut niet het gevoel dat ik beschadigd ben. Overdrijven is ook een vak.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:52

lieveli schreef:
Ik vind dat je echt overdrijft en je toon nodigt ook niet uit tot een open dialoog, je schiet er niks mee op behalve dat je iemand tegen je in het harnas jaagt.

Dat mag jij vinden. Is ook een mening, net als de mijne. Jij vindt het een gezonde ontwikkeling niet in de weg staan, dat een moeder met haar bikini aan doucht met haar kind? Hoe zit dat met verdere intimiteit? Knuffelen, gezellig bij je in bed kruipen bijvoorbeeld vraag ikik dan af...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:00

Nee, dat zeg ik niet, als je me woorden in de mond gaat leggen dan zijn we gauw uitgepraat. Maar je kunt jezelf best een beetje empathischer opstellen, zodat je iemand ruimte geeft om open te staan voor feedback in plaats van iemand zo te fileren dat zelfs ik je onaardig vind en niks meer van je aanneemt.

Nee douchen in bikini met je baby vind ik niet normaal. Maar stick to that, over in bed knuffelen heeft ze niks gezegd. En jouw normen/waarden hoeven niet die van een ander te zijn.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:03

Gelukkig hoeft niet iedereen mij aardig te vinden hoor..Dit heeft in mijn ogen helemaal niet met normen en waarden te maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:04

Met stroop vangt men meer vliegen dan met azijn. Denk er even over rustig over na.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:23

Ik ben ook preuts opgevoed en ben het zelf echt niet, opvoeding is niet alles e...

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:26

Knuffelen prima, kind bij mij in bed nee. Ik heb ook een (seks)leven met zijn vader. Daar is mijn bed voor bedoeld. (En voor slapen natuurlijk.)
Ik denk dat mijn volwassen relatie met mijn wederhelft onder gevaarlijke spanning komt als er grappen als kind/hond/ander beest in bed gaan gebeuren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:28

en ik mag er weer niet aan denken dat het katje niet in bed mag :) dat kan je echt wel prima beslissen zonder kinderen gelijk te beschadigen.