Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:07

sunshine schreef:
Ik moet wel een beetje lachen om de reacties als : ik vind het heerlijk, maar ik heb op het werk wel airco ( of thuis ) :')

Inderdaad! Wij werken zonder airco, wij hebben alleen ARKO*. :D

* Voor wie die term niet kent: Alle Ramen Kunnen Open.

Anoniem

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:10

Heb een waaier die oververhit en een mini , zet niet veel zoden aan de dijk :+ .

Word vandaag heet heter heetst , nu al 30 graden om 1 uur := .

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:13

Meer mensen die echt beroerd zijn van de warmte? Ik voel me alsof ik griep heb; flauw en slap, hoofdpijn (ja ik drink echt veel), zere gewrichten. Ik ben echt niks waard, voel me beroerd en kan alleen maar hangen.

Muronia

En wat doe je in je pauze op het werk? Nou.. heerlijk in mn auto zitten, met een koud zeebriesje. Aaahhhh, heeeeeerlijk!!

BigOne

Goof schreef:
Meer mensen die echt beroerd zijn van de warmte? Ik voel me alsof ik griep heb; flauw en slap, hoofdpijn (ja ik drink echt veel), zere gewrichten. Ik ben echt niks waard, voel me beroerd en kan alleen maar hangen.

Veel cup a soup drinken en blijven eten.

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:14

Goof schreef:

Ja ik, ben ook heel erg misselijk. Ik probeer veel limonade te drinken, maar ik blijf een soort zak aardappelen met dit weer.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:16

Goof schreef:

Pijnlijke gewrichten heb ik ook last van. Ben ook heel bibberig, opkomende hoofdpijn, voelt inderdaad als een opkomende griep :(

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:16

Ik voel me ook niet heel lekker hoor. Hoofdpijn, wat misselijk en gewoon warm. := Je wordt zo moe van dit weer ook. Kan niks doen.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:17

Ik vind het écht bagger nu.
Ik heb een hond die hele dagen op half 11 hangt van de hitte, thuis een temperatuur van +/- 31 graden, ik werk in de thuiszorg dus het is de hele dag/avond auto in - auto uit - hete mini appartementjes in/uit - en weer opnieuw. Blegh. :\

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:19

Goof schreef:

Ik heb dat soms ook bij vlagen; beetje flauwtjes voelen, en duizelig... Werk bij de thuiszorg, als hhv, en werd vanmorgen even misselijk tijdens het stofzuigen, en het zweet stond op mijn rug...Deed mijn polsen af en toe even onder de koude kraan en drink vooral veel water tussendoor, maar moet daarom wel vaker naar de wc, heb net een kopje bouillon gedronken, en voel me alweer wat beter...

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:21

Meliaforever schreef:
Ik voel me ook niet heel lekker hoor. Hoofdpijn, wat misselijk en gewoon warm. := Je wordt zo moe van dit weer ook. Kan niks doen.

En inderdaad; voel me soms ook erg moe, zware ogen enz...Geef mij maar 20 tot 25 graden, dan voel ik mij het opperbest :j

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:28

Het werkt hier thuis het beste om natuurlijk veel te drinken maar dat zeker aan te vullen met zoute snacks.
De tapas is uitgevonden in de warme landen en dat is niet voor niets.
Met veel drinken spoel je meer electrolyten weg en die moet je aanvullen.
Zout mag dan redelijk in het verdomhoekje staan maar met dit weer is het wel degelijk nodig.
Niet alleen voor onze paarden, maar ook voor onszelf :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:30

Ik drink en eet prima. Heb inmiddels een halve liter kippenbouillon voor mijn neus staan. Hoop dat dat een beetje werkt.
Heb de mazzel dat ik thuis ben en niet actief op pad ben voor werk.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:36

Ailill schreef:
Tazzey schreef:
Het zwembad wordt juist het drukst bezocht in de zomermaanden hier. Qua lessen doen ze vrij weinig. In het verleden werd dit soort onderhoud in de herfst geplant. Ik geloof dat medewerkers het ook niet echt begrijpen.
Helaas is dit zwembad voor mij de enige die bereikbaar is, de anderen liggen te ver weg waardoor ik al kapot ben nog voordat ik het water gezien heb.

Wij hebben de zon in de vroege ochtend aan de kant van de keuken en het kantoor en pas rond een uur of 3 aan de kant van het balkon en de woonkamer. Met zonwering is het goed tegen te houden op zich en wij wonen aan het dik begroeid park waardoor de zon rond 19.00 al langzaam achter de bomen zakt. Maar ik heb zo'n medelijden met de buurtjes op de bovenste etage, dat is een opbouw van hout die later erop gezet is (geen idee waarom), bij een vriendin/buurvrouw was het gisteren 43 graden in huis. Niet te doen...

Hier is het buiten 27 graden en het voelt aan als 26, er lijkt wat lichte wind vanaf zee te komen en dat brengt wat prettige verkoeling.
Kun je dan niet ergens buiten gaan zwemmen? Een meer/rivier/kanaal? Hier diverse meertjes op max. 20 minuten fietsen en de Lek is 2 minuten lopen. Dat laatste doe ik meestal, stromend water is net wat schoner :P

Wat het maar zo makkelijk. Door mijn medicatie kan ik niet tegen deze hitte. Mijn bloeddruk daalt naar gevaarlijke waarden. Het is zo erg dat als ik van mijn huis naar de auto loop dat ik al flauw kan vallen. Dus buiten zwemmen gaat met deze temperaturen niet. Ik woon op nog geen 6km van zee maar die afstand is te groot :-( Anders had ik het wel geweten natuurlijk. Ik deed vroeger niets liever dan met deze temperaturen lekker buiten zwemmen.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:40

@Tazzey; ik woon tegenover een meer, maar ga er niet zo gauw even alleen naartoe. M'n vriend is aan het werk, en vrienden van mij net zo.En daarbij, ik ben niet zo'n zwemmer haha.
Ik denk dat ik straks gewoon een teil of bak ga vullen met koud water en daar met mijn voeten in ga zitten, met een goed boek erbij :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:45

Alleen naar een meer lijkt me ook niet echt fijn inderdaad. Een teiltje koel water doet ook wonderen hoor. Wat ben je aan het lezen? Ik ga zo beginnen aan de nieuwe Lindsey Kelk.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:34

Ik had dinsdag een zonnesteek na mijn werk buiten. Heb toen wel wat aardige tips gekregen. Niet alleen zouten eten, maar echt elektrolyten drinken. Heb nu een pot gehaald van de action die ik meng met water. Chocolademelk helpt als je beetje spierpijnig begint te worden.
Geen grote maaltijden eten. Dat drijft de temperatuur te snel op. De hele dag kleine beetjes eten. Geen glas ineens drinken, maar afspreken met jezelf dat je elke 15 of 20 minuten een paar slokjes nemen. Bij koorts ibuprofen nemen, anders niet.

Geen koud water voor de meeste dingen, maar lauw. Anders jaag je je lichaam in opwarmstand en voel je je daarna nog beroerder.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:37

Afbeelding
-O-
Ruim 36 graden buiten, en meer dan 45 onder het afdak :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:39

Gat-ver. Annemiek :(:)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:47

Ik heb provisorisch een soort airco gebouwd met een oude opbergbak, een ventilator en 2 bevoren flessen water.
Mijn aquarium warmde ook hard op, dus daar ligt ook een ventilator op en zelf heb ik 2 van de eerder genoemde sjaaltjes om(een om mijn hoofd en 1 om mijn hals) en 1 sjaaltje heb ik aan de ventilator gehangen.
Het is nu 26,5 in de woonkamer maar de zon komt nu vol op het raam dus als het me te gortig wordt verhuis ik met ' airco' naar de slaapkamer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:49

37,5 in de schaduw achter, voor geen idee. Veel beken droog of bijna droog dode vissen, blauwalg en vanmorgen na toliet erg licht in hoofd, ben gaan liggen. Moest met auto naar huis maar dus even gaan liggen. Onderweg airco aan, heb sinds paar weken bus met airco ipv arko. Ben er nu heel erg blij mee, normaal een hekel aan ivm droge ogen en keel en zo

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:50

Afbeelding
voor de honden

Afbeelding
voor mij

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:51

Heerlijk! dat zwembad <3

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:00

Ik ben net wakker na mijn nachtdienst, maar drijf mijn bed bijna uit. Straks nog een nachtdienst, maar ga zo even ons zwembad in denk ik. Ik vind warm weer ook wel lekker, maar dit is dan wel weer heel extreem...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:25

Ik ben echt gek op warm weer, maar dit gaat zelfs mij te ver. Hier in de achtertuin staat de thermometer op 40 graden. De auto gaf 38 graden onderweg naar huis.

De woonkamer is langzaam richting de 30 aan het stijgen en de bovenverdieping zit al op 34 graden :=