Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowboy55 schreef:Indestal schreef:Cowboy, jij bent geen moeder, ik ook niet!
pmarena schreef:Juist de mensen die denken dat hen dat niet gebeurt (omdat zij zogezegd betere ouders zouden zijn) zullen eerder de pineut zijn volgens mij...
Ik las ook ergens dat het voor iemands moeder geen optie was om een kind te vergeten.
Alsof het dat voor een andere ouder wel een optie is
Nikass schreef:Amber_anne schreef:Ik mag hopen voor iemand in jullie omgeving dat dit nooit zal gebeuren want blijkbaar kan deze dan niet op begrip rekenen.
Wat een aanname![]()
Net als de opmerkingen van ts over vooroordelen en taboe. Wat een geklets! Er wórdt toch over gesproken? Oh maar mensen hebben een andere MENING, dus dan is dat een vooroordeel, gebrek aan levenservaring of een taboe? Come on, wie staan hier nu niet open voor een andere zienswijze?
Nikass schreef:Amber_anne schreef:Het kind in de auto vergeten is wetenschappelijk te verklaren en je kan wel zo hard roepen dat het niet normaal is en jou niet overkomt maar je hebt er eigenlijk niks over te zeggen. Wat je kan doen als verantwoordelijke ouder is beseffen dat er een reëel gevaar is en jezelf er bewust van maken en nadenken over mogelijkheden om het te voorkomen.
Wat heeft bewustwording voor zin als je er niets over te zeggen hebt?
Mondy schreef:Gaat t om kinderen en dan zou het ineens niet gek zijn dat het gebeurd ?
Dat je per ongeluk de afslag naar je werk pakt ipv naar het kinderdagverblijf in een automatische handeling snap ik nog wel. Dan besef je na een aantal meter oh wacht ik moet de andere kant op.
Amber_anne schreef:Een taboe is een onderwerp, thema of een handeling die als ongepast wordt gezien binnen een bepaalde context. Wat precies een taboe is, kan nogal per cultuur verschillen. Schending van een taboe leidt echter in iedere cultuur doorgaans tot reputatieschade.
Lijkt mij dus duidelijk dat dit een taboe is...
Als je kijkt hoe er wordt afgerekend op het idee dat mensen hun kind überhaupt zouden vergeten vraag ik mij af hoe dit gaat als mensen het kind echt vergeten. Zou je deze mensen kunnen snappen of zou je ze veroordelen?
Mondy schreef:Wat ik dan apart vind is dat je dus schijnbaar je tas nooit denkt te vergeten.... waarom je tas niet en je kind wel?
pmarena schreef:Ik vraag me echt af of de mensen die het niet willen begrijpen, zelf nooit van die dingen hebben als dat ze hun portemonnee / boodschappenlijstje vergeten mee te nemen naar de winkel.
Van de keuken naar de kamer lopen om iets te pakken, en het moment dat ze door door de kamerdeur lopen, geen idee meer hebben waar ze ook alweer naar op weg waren.
Nog nooit 's ochtends de deur uitgingen en er dan pas achter komen dat het weekend was of dat het een paar uur te vroeg was
Nog nooit ergens naartoe onderweg gingen en er plotseling achter kwamen dat ze een andere route aan het rijden waren.
Of gebeuren al dat soort dingen alleen bij mensen met een twijfelachtig intellect die een gevaar zijn voor de maatschappij?