hagelslag schreef:Nooit maar dan ook nooit meer bij een bepaald bedrijf banden van de auto of vrachtauto laten repareren.
Afgelopen maandag voordat ik met de vrachtauto wou gaan rijden mijn verplicht controle rondje gedaan en daarbij een spijker in de band gevonden van de vrachtauto.
De planners opgebeld en te horen gekregen, ja wacht maar even tot 8 uur dan kun je naar de bandendienst 1.2 km verderop.
Zo gezegd zo gedaan rij ik om 8 naar de bandendienst. Hij ziet de band en zegt direct ja dat word een nieuwe.
Dus hij haalt een nieuwe uit het magazijn, en ik vraag hem is dat dezelfde wat ik had? Ja het is alleen een ander merk. Dus prima ik bel nog even de planner voor zijn oke....
De planner geeft ook zijn oke.
Dus hoppa band eronder toen hij de vrachtauto weer liet zakken na de bandwissel zei ik direct al waarom buikt die band zoveel meer uit als de andere kant euh ja geen idee.
Dus ik rijden... Had slechts 13 ton geladen en moest een klein stukje rijden... Volgende tour was slechts 10 ton, de tour erna was 16.8 ton en toen had ik het gevoel dat ik met vrachtwagen zou gaan vallen.
Dus ik direct terug na de bandenboer en luchtdruk controleren nee was alles prima.
Heb dit toen bij de planners gemeld.
Dinsdag eerste tour met 12 ton geladen gereden. De 2de tour moest ik met 14.3 ton naar een adres 90 km verderop....
Toen ik op de b401 reed ben ik verdorie bijna van de weg gekomen.... Dus planners gebeld, verdorie jonges ik moet na de garage er is iets mis...
Langzaam aan ma de garage.
Garage is 2 uur bezig alles te controleren.. Nouja je hebt meer gewicht op links als rechts dus ja het kan aan de band liggen.
Dus voorstel van de garage, niewe banden op de vooras en doe van de vooras na de achterste lenkas.
Nieuwe banden moeten eerst besteld..
Dus ik rij nu al een hele week met een vrachtauto die naar links afzakt... Echt nooit nooit weer dat ik na de bandendienst ga die op 1.2 km van het bedrijf is waar ik voor werk.
Ik heb echt zo veel moeite moeten doen deze week om op straat te blijven met de vrachtauto
Maar,je bent door deze foute garage in een levensgevaarlijke situatie beland!Gelukkig is er nog niets gebeurd!