Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:39

Oh ik heb er nog een, laatst meegemaakt. Iets gekocht via Marktplaats, moest verzonden worden dus gevraagd wat de verzendkosten werden. Heb €6,95 aan verzendkosten betaald, heeft de verkoper het pakket thuis voorgefrankeerd, waardoor het verzenden €6,50 kost, dit staat ook op het etiket vermeld. Wat je al doet voor €0,45 :=

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:40

Oh wacht ik weet er ook nog eentje! Mijn ex :’)

Hij was altijd wel zuinig, alles tweedehands maar he. Ieder zijn ding en ik vond het wel prima (hoewel ik nu geen Weense worstjes meer kan eten) tot we een romantisch weekendje van 3 nachten naar Luxemburg gingen. Ik heb elke mcdo gezien want daar was de WiFi gratis en in het hotel maar liefst 10 euro. Verder heb ik ook alle supermarkten gezien voor het meest goedkope brood en beleg. De hele trip heb ik met flessen water in mijn tas zitten sleuren om op een bankje wat te drinken want een terrasje was veel te duur. Het kasteel dat ik binnen wou was niet nodig, konden we ook wel van buiten zien. Op de het hele weekend dat we daar waren hebben we welgeteld 1x in een restaurant gegeten en natuurlijk werden de benzinemkosten netjes gesplitst. En we waren ook geen arme studenten ofzo. Gewoon 2 net werkende twintigers die ook nog eens in een zolderbalk woonden ‘want waarom 600 euro betalen voor en Appa als je ook voor 300 euro op 20m2 kan leven?’

Toen ik uiteindelijk ben vertrokken heb ik zelfs de moeite niet gedaan om geld te krijgen van de helft die ik heb betaald voor de meubels etc.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:41

Jah.. de eerste die in mij opkomt is van mijn vader.

Toen ik 1 jaar was werd ik gebeten door een hond (in mijn mond/ door mijn kaak). Hier heb ik als kind een verbrijzelde tand aan overgehouden maar dit is natuurlijk helemaal goedgekomen toen ik mijn melktandjes verloor, gelukkig. Heb er nu nog een litteken van over mijn wang. Nu, ik was verzekerd voor eventuele plastische chirurgie op latere leeftijd moest ik dat litteken weg willen omdat het in mijn gezicht is. Maar nee hoor.. stonden ze na het incident aan de deur, moeder was niet thuis en hebben ze mijn vader afgekocht en heeft hij die centjes mooi in zijn zakken gestoken :)

Nuja, hier zijn er helaas verschillende relaties kapot gegaan omwille van geld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:04

xTitanic schreef:
Jah.. de eerste die in mij opkomt is van mijn vader.

Toen ik 1 jaar was werd ik gebeten door een hond (in mijn mond/ door mijn kaak). Hier heb ik als kind een verbrijzelde tand aan overgehouden maar dit is natuurlijk helemaal goedgekomen toen ik mijn melktandjes verloor, gelukkig. Heb er nu nog een litteken van over mijn wang. Nu, ik was verzekerd voor eventuele plastische chirurgie op latere leeftijd moest ik dat litteken weg willen omdat het in mijn gezicht is. Maar nee hoor.. stonden ze na het incident aan de deur, moeder was niet thuis en hebben ze mijn vader afgekocht en heeft hij die centjes mooi in zijn zakken gestoken :)

Nuja, hier zijn er helaas verschillende relaties kapot gegaan omwille van geld

Auw dat is heftig :n

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:07

Ik ging altijd met een bejaarde dame boodschappen doen.Ze wilde naar de markt omdat de haring in de aanbieding was.Ze had erg veel zin in.Heeft dat ook wel 30 keer gezegt.Komen we op de markt was de haring 25 cent duurder dan ze dacht.Ze heeft de haring niet gekocht.De opmerking van mij dat een doodshemd geen zakken heeft snapte ze niet.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:16

Wat een verhalen :o

Vroeger hielp ik een vriendin met haar pony. Die was een beetje wild dus ik reed hem vaak en hielp met andere zaken m.b.t. de pony. Uit school ging ik daar dan heen en in de avond naar huis. Die vriendin woonde niet meer thuis. Ze werd toen door der moeder gebeld in de middag dat ze daar mee mocht eten. Wij pony gedaan en alles en wij naar haar ouders (dit was allemaal half uur autorijden van mijn huis en ik was destijds 15). Zit ik daar met haar vader aan de keukentafel te praten best gezellig allemaal. Krijgt iedereen een placemat en een bord... iedereen krijgt eten behalve ik... heb me nog nooit zo banketstaaf gevoeld. Kom daar echt niet voor gratis eten dat krijg je op je 15e ook wel thuis

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:16

Nou ik heb er nog wel een!

Paar jaar gingen mijn toen vriend en ik met onze vriendengroep ieder weekend wel op stap. Daarna nog wat eten met zn allen, ongeveer 12 mensen.

Biertje en een broodje shoarma, iedereen zon beetje het zelfde, je kent het vast wel.

Één vriend pakte altijd de rekening en ging rekenen wat iedereen moest betalen. Al snel werd dat gewoon het bedrag delen door 12. Nou dat ging altijd prima niemand maakte er ooit een probleem van en iedereen gaf wel fooi.

Een half jaar later kwam ik erachter dat die ene vriend dus altijd de bon pakte en zei wat wij moesten betalen, maar rekende zichzelf nooit mee :+ Ja, dat hadden wij nooit bedacht we betaalden gewoon altijd netjes.

Dus dat vertelde ik aan de rest en toen we de volgende keer weer uit gingen en wat eten, en die ene vriend de bon ging halen, stapten wij met zn allen op. Joe!

Daar stond meneer met zn mond vol tanden, we hadden allemaal wat extras genomen en hij moest bijna 300 euro aftikken.

(Ik stond om het hoekje te kijken of hij het wel kon pinnen anders zou ik pinnen maar het was zijn lesje wel!)

Hij was de hele taxi rit stil en is een aantal maand niet mee geweest totdat hij weer in de kroeg kwam en we smakelijk hebben gelachen. Daarna heeft hij gewoon elke keer netjes betaald :+

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:17

Een vriend van mij pakt theezakjes die in de kantine staan van school en dergelijke weg zodat hij ze zelf niet hoeft te kopen :Y)

Nog een waar ik echt van stond te kijken toen ik nog in de Jumbo werkte. Ik stond namelijk lekker fruit bij de vullen toen er een vrouw aankwam, die alle zakken appels afwoog zodat ze de zwaarste had en alle topjes (de 'steeltjes') van de bananen afbrak, zodat ze ongeveer 1 cent minder hoefde te betalen. Ik erger me er nog steeds aan hoe je zo gierig kan zijn :+

Verder zijn er in mijn omgeving niet zoveel gierige mensen, gelukkig :D

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:19

Met ons goeie gedrag mee een ridderdag organiseren op onze vorige stal... €200 bijna bij ingeschoten.

Vrienden van ons hebben een middeleeuws cateringbedrijf, hadden fantastisch gekookt voor 25 man, want zoveel zouden er op stal gegarandeerd mee doen... Évidemment, toen puntje bij paaltje kwam deed er uiteindelijk nog een tiental man mee (ik en vriend incl), en de mensen die wel opgegeven hadden vertikten het te betalen, want ja 'voor kinderen hoef je toch nooit het volle pond te betalen?!' Beetje jammer dat die kinderen in kwestie wel het middeleeuws desertbuffet leegvraten als een volwassene. En ondertussen onze vrienden ook nog behoorlijk onsubtiel voor l*l zetten omdat het geen opgeschilderde kamptypes met een - in hun ogen - rare hobby waren.

Uiteraard heb ik mijn vrienden betaald van mijn eigen geld en vnl geleerd maar heel weinig mensen op stal te vertrouwen wbt voorschieten en dergelijke.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:21

xJitskee schreef:
Oh ik heb er nog een, laatst meegemaakt. Iets gekocht via Marktplaats, moest verzonden worden dus gevraagd wat de verzendkosten werden. Heb €6,95 aan verzendkosten betaald, heeft de verkoper het pakket thuis voorgefrankeerd, waardoor het verzenden €6,50 kost, dit staat ook op het etiket vermeld. Wat je al doet voor €0,45 :=

Dit heb ik zelf al eens gehad. Ik had inderdaad 6,95 aan verzendkosten gevraagd, omdat ik dacht dat het zoveel kostte. Maar toen ik het wilde frankeren stond er inderdaad €6,50. Heb uiteraard gevraagd of diegene €0,45 terug wilde, dat wilde diegene echter niet. Prima :P Dus ik denk niet dat degene van wie jij dat kocht expres €0,45 teveel heeft gerekend.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:23

FirebirdM schreef:
Magrathea schreef:
Van minder afrekenen als je goedkoper eet snap ik overigens op zich wel, mits je dit van tevoren overlegt. Sommige mensen hebben een kleine portemonnee en als je dan toch graag mee wilt kun je maar beter goedkoop uit zijn ipv helemaal niet mee te kunnen. Maar nogmaals als iemand dat van tevoren aangeeft vind ik dat prima :)

Waarom van tevoren aangeven? Je weet op dat moment toch niet hoe het gaat lopen, en het lijkt me niet dat iemand anders dan denkt "o we gaan de rekening delen, dus nu kan ik lekker iets heel duurs eten omdat de rest dat wel voor me buffert"... Of dat hoop ik toch -O-

Oprechte vraag hoor, ik ben ook iemand die geen alcohol drinkt en geen dure gerechten bestelt, maar als ik van tevoren al zou moeten beginnen over geld komt dat volgens mij nóg krenteriger over. Vind het lastig hoe je dat aanpakt, zat laatst ergens waar ik in totaal voor €25 at en dronk terwijl andere mensen alleen al een hoofdgerecht van €50 kozen en er ook iets van 6 flessen wijn op tafel kwamen. Ik kijk echt niet op €10 te veel betalen maar zoiets delen gaat me te ver (en dat werd ook als heel lastig/gierig gezien, heeft 20 minuten gekost om uit te vogelen hoe de rekening betaald zou worden).

Ik snap dit heel goed. Lang was ik de enige die studeerde. Moest alles alleen ophoesten en het was altijd krap. Daarnaast drink ik nooit alcohol.
Je mag het gierig vinden, Maar ik was er op een gegeven moment klaar mee.
4 cola op een avond versus 10 bier. Of bijvoorbeeld wijn of smirnoff. Ah joh, doe toch gezellig mee, of ‘doe toch niet zo ongezellig’. Voor een keer oké. Maar niet als je altijd de pineut bent.

Of mensen die een paar kaasplankjes laten komen, of schalen met bitterballen. (Ik mag beide niet hebben en dat weten ze).
Ik vond het juist gierig dat ik altijd extra geld kwijt was voor consumpties van anderen. Tikt wel lekker aan als dat elke keer 10+ euro is.
Dan maar ongezellig, maar ik weiger structureel bij te dragen aan andermans uitspattingen. Alsik met stappen een drankje wil dan loop ik zelf mee naar de bar.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:24

Ik had vroeger meer dan 10 jaar geleden een oud schoolgenootje die vroeg om €2,- om iets van te kunnen kopen.
Maar ze zou hem steeds terug betalen, en ik had er niet echt om gevraagd, maar had wel van de persoon
zelf wel verwacht dat ze hem terug zou betalen de €2,-.

Ze deed het maar niet, dus ik vroeg der na 3-4 maanden ofzo die €2,- terug
maar kreeg een boze blik en antwoord van dat ik niet zo gierig moest zijn... -O- %)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:28

Ik vond het echt bizar om te horen dat de vorige staleigenaar om mijn kortingsbonnen vroeg van de divoza zodat ze met extra korting peesbeschermers kon kopen voor een vam hun pony's.

Eigenaren hebben een miljoenen bedrijf en tevens nog 3 andere bedrijven ernaast.

Uiteindelijk heb ik hen mijn kortingsbon gegeven en bleek dat ze er uiteindelijk drie hadden weten te sjarteren en dus op alle drie de producten die ze nodig hadden, peesbeschermers, een vlechtkammetje en een poetskoffertje geloof ik... Hadden ze drie aparte transacties gedaan om die drie kortingsbonnen toe te kunnen passen, in een propvolle winkel vanwege late night shopping enzo.

En dan alsnog met DE standaard peesjes thuiskomen en helemaal blij zijn dat ze uiteindelijk maar 14 euro hadden gekost.

Ze lopen daarnaast wel te vertellen dat de loods op het terrein al 250.000 euro waard is, ze 80 hectare grond hebben en daarnaast nog andere bedrijven (en ik kan uitrekenen wat ze per maand binnen harken aan stallingsgeld) en dan nog is 25€ teveel voor nieuwe peesjes.
Ze had ze ook helemaal aan elkaar genaaid (de rek was uit het elastiek waardoor ze afzakten) en poging tot repareren.

Zelfde geld voor dekens. Ipv gewoon n nieuwe deken te kopen (ook al is het met korting) moet de moeder van de eigenaar dit dan proberen te maken en alles maar tot in den treure blijven repareren.
En ook van mij verwachten dat ik mn deken laat maken, terwijl ik liever 30€neerleg voor een nieuwe, schone, hele deken... Dan dat vieze stinkende ding meeneem in de auto. Koekoek.

Hoofdstellen konden best even met een strotouwtje als het bakstuk kapot was...

En dan hoor ik via bekenden dat die mensen paar Jar geleden zijn uitgekocht door de gemeente. De gemeente had hun grond deels nodig voor infrastructuur. 1,8 miljoen voor gevangen... Maar we doen wel lekker moeilijk over een nieuw hoofdstelletje.

Ik snap dat niet zo goed.
Tevens moest het gezin nog wel meedoen met de postcode loterij en stond ze nogsteefs ook ingeschreven met de oude postcode van t vorige huis want dat zul je altijd zien 'zeg je net je lot op, valt ie op diqe postcode'...

Mensen zijn pas tevreden als ze weten dat ze meer hebben dan hun omgeving.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:36

Ik woon in Haren (onder Groningen) en het wordt hier wel het Wassenaar van het noorden genoemd.. ik heb het niet breed (en woon in een simpel klein rijtjeshuis....) maar doe niet moelijk over een bonus van 10ct in de supermarkt dat niet verrekend is. Heel typisch staan daar alleen de rijke stinkerds met porsches onder hun kont aan de servicebalie dat de 10ct korting niet is verrekend.

Moet er altijd om lachen. Zwemmen in het geld en moeilijk doen over 10ct. Die mensen zitten letterlijk op hun geld >;)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:38

Mijn broertje laatst, ja willen jullie (ik en mijn vriend) met mij naar de bioscoop?
Uhm ja prima halen we je op en gaan we naar die en die bios.

Nee dat kan niet ik kan alleen naar die bioscoop want daar kan ik gratis want ik heb een pasje.
(toevallig hadden wij bonnen voor een andere bios en was die ook dichterbij)
Uhm ja maar wij hebben bonnen voor die en die, en we halen je ook op.
Nee kan alleen naar die want heb geen geld, (hij vraagt ons mee en moesten hem ook ophalen)
ja hoe ga je eten en drinken dan? (neem wel een pakje wicky van thuis mee)

Uit principe zijn we toen niet gegaan maar echt zo geen geld maar wel heen willen :')

Mijn ex ook zo gierig als een krent, voor zichzelf een duur ijsje halen bij wijze van spreken en mij dan zo'n cheap ass peren ijsje geven :') maar als ik dan een keer trakteerde ook duurste ijsje uitkiezen.

Of mij uit eten vragen, prima. Haal ik hem thuis op, zijn moeder 'Ja, hoe gaan jullie uit eten dan? Hij heeft helemaal geen geld'. Ja Keeley betaald. Uhm nou weet ik niks vanaf, jij vraagt mij mee (vind niet erg om te betalen maar dit was weer echt zoiets) .. _/-\o_

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:42

Wat een afgunst RoyceMack, jij kan niet in die mensen hun portomonnee kijken, ik denk dat ze heel hard moesten werken om hun hypotheek te betalen.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:46

gerpiegorp schreef:
Een vriend van mij pakt theezakjes die in de kantine staan van school en dergelijke weg zodat hij ze zelf niet hoeft te kopen :Y)

Nog een waar ik echt van stond te kijken toen ik nog in de Jumbo werkte. Ik stond namelijk lekker fruit bij de vullen toen er een vrouw aankwam, die alle zakken appels afwoog zodat ze de zwaarste had en alle topjes (de 'steeltjes') van de bananen afbrak, zodat ze ongeveer 1 cent minder hoefde te betalen. Ik erger me er nog steeds aan hoe je zo gierig kan zijn :+

Verder zijn er in mijn omgeving niet zoveel gierige mensen, gelukkig :D

Ik heb ook bij de jumbo gewerkt en daar kwam 1x per week een vrouw die alle schappen af ging op datum producten, vooral vlees dat dan 1 dag te lang in de koeling lag, moeten ze dan gratis mee geven. en elke keer ging ze weer met tassen vol gratis spullen weg, hoe ze het deed ..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:51

Ik heb ooit voor mijn verjaardag een kortingsbon gekregen voor naar de sauna. Deze kortingsbon 7,50 korting op de entree had de gulle gever zelf uitgeknipt uit de Veronica gids

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:54

Nou dat vind ik eigenlijk wel geniaal van die boodschappen bij de jumbo. :o Genoeg dingen die nog best kunnen.

Mischien niet heel gierig maar als mijn vriend iets ziet op mp spreekt hij af om te gaan kijken. En dan gaat hij daar vlekjes etc aanwijzen die je wsl wel weggepoetst krijgt. En dan flink onderhandelen. Als je er eenmaal staat met geld hebben de meeste mensen liever nu iets minder dan dat ze je wegsturen. Maar ik sta er toch met een rood hoofd naast. :')

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:55

Ik had een goeie school vriendin. We gingen een keer met een groepje van school naar een een meertje om te zwemmen. Iedereen had snoep of iets te drinken mee genomen. Achteraf kreeg ik een apje of ik even 50 cent wou overmaken voor de 2 snoepjes die ik ban haar had genomen. Maar ondertussen had ze wel bijna al mijn snoep en drinken op gegeten en gedronken.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:56

Voor het eerst bij een jongen thuis komen en hij gaat koken. En dan met de verpakking uit de diepvries aankomen hoeveel rösti rondjes wil je en hoeveel doperwten zal ik voor je warm maken? Eten verspillen vind ik zonde maar dit vond ik toch wat gierig was ook meteen de laatste keer Haha

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:57

genja schreef:
Voor het eerst bij een jongen thuis komen en hij gaat koken. En dan met de verpakking uit de diepvries aankomen hoeveel rösti rondjes wil je en hoeveel doperwten zal ik voor je warm maken? Eten verspillen vind ik zonde maar dit vond ik toch wat gierig was ook meteen de laatste keer Haha

Dat hoeft toch helemaal niets met gierigheid te maken te hebben.. :?

Sommige mannen weten nou eenmaal niet hoeveel ze moeten koken voor een ander...

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:59

genja schreef:

haha, wat zei je? aan 2 doperwten heb ik wel genoeg :')

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:10

Gypsy schreef:
Nou dat vind ik eigenlijk wel geniaal van die boodschappen bij de jumbo. :o Genoeg dingen die nog best kunnen.

Mischien niet heel gierig maar als mijn vriend iets ziet op mp spreekt hij af om te gaan kijken. En dan gaat hij daar vlekjes etc aanwijzen die je wsl wel weggepoetst krijgt. En dan flink onderhandelen. Als je er eenmaal staat met geld hebben de meeste mensen liever nu iets minder dan dat ze je wegsturen. Maar ik sta er toch met een rood hoofd naast. :')

Oh dat vind ik altijd zo vreselijk. Spreek daarom van te voren ook altijd een prijs af en dat is het of niet
.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:13

Hier een moeder die de raarste acties uit kan halen.

Zelf door haar vanaf jongs af aan beschuldigd worden dat als ik wat kreeg van dr "ik niet dankbaar genoeg was" { Ik heb autisme en vind het soms moeilijk om mn gevoel te tonen/te uiten}

Maar zelf echt de vreemdste dingen van een ander eisen.

Ze wou graag een gameconsole hebben en ik had een xbox360, Haar mijn xbox van nog geen half jaar oud cadeau gedaan en zelf een nieuwe gekocht met kinect, Heeft ze het lef om te vragen of ze mijn nieuwe controllers mag hebben "want de oude waren al gebruikt" -O-

Heb lang op een woongroep gewoond en moest haar elke maand 15€ geven "Want ik had nu meer geld dan haar en ik kon het best missen"

Op die groep hadden we ook een voorraadkast vol met duur biologisch eten, en als die dan bijgevuld was nam ik heel vaak een enorme tas met eten voor dr mee {wat dus eigenlijk helemaal niet mocht}
Had ze serieus het lef om te zeggen dat het eten niet lekker was en niet lang genoeg goed bleef -O-

Zelfde euvel {had ondertussen een relatie gekregen} Vriend en ik voor ruim 40€ aan boodschappen voor haar gehaald en we zouden boerenkool met worst eten, Begon ze dat we niet teveel worst mochten eten{worst die we dus zelf hadden betaald!} want ze wou de volgende dag weer boerenkool eten en anders had ze geen worst meer, Mn vriend is toen zo boos geworden dat hij terug is gegaan naar de winkel en de grootste worst heeft gekocht die hij kon vinden en die heeft hij toen naar dr hoofd gesmeten :=