Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xTitanic schreef:Jah.. de eerste die in mij opkomt is van mijn vader.
Toen ik 1 jaar was werd ik gebeten door een hond (in mijn mond/ door mijn kaak). Hier heb ik als kind een verbrijzelde tand aan overgehouden maar dit is natuurlijk helemaal goedgekomen toen ik mijn melktandjes verloor, gelukkig. Heb er nu nog een litteken van over mijn wang. Nu, ik was verzekerd voor eventuele plastische chirurgie op latere leeftijd moest ik dat litteken weg willen omdat het in mijn gezicht is. Maar nee hoor.. stonden ze na het incident aan de deur, moeder was niet thuis en hebben ze mijn vader afgekocht en heeft hij die centjes mooi in zijn zakken gestoken
Nuja, hier zijn er helaas verschillende relaties kapot gegaan omwille van geld
xJitskee schreef:Oh ik heb er nog een, laatst meegemaakt. Iets gekocht via Marktplaats, moest verzonden worden dus gevraagd wat de verzendkosten werden. Heb €6,95 aan verzendkosten betaald, heeft de verkoper het pakket thuis voorgefrankeerd, waardoor het verzenden €6,50 kost, dit staat ook op het etiket vermeld. Wat je al doet voor €0,45
FirebirdM schreef:Magrathea schreef:Van minder afrekenen als je goedkoper eet snap ik overigens op zich wel, mits je dit van tevoren overlegt. Sommige mensen hebben een kleine portemonnee en als je dan toch graag mee wilt kun je maar beter goedkoop uit zijn ipv helemaal niet mee te kunnen. Maar nogmaals als iemand dat van tevoren aangeeft vind ik dat prima
Waarom van tevoren aangeven? Je weet op dat moment toch niet hoe het gaat lopen, en het lijkt me niet dat iemand anders dan denkt "o we gaan de rekening delen, dus nu kan ik lekker iets heel duurs eten omdat de rest dat wel voor me buffert"... Of dat hoop ik toch![]()
Oprechte vraag hoor, ik ben ook iemand die geen alcohol drinkt en geen dure gerechten bestelt, maar als ik van tevoren al zou moeten beginnen over geld komt dat volgens mij nóg krenteriger over. Vind het lastig hoe je dat aanpakt, zat laatst ergens waar ik in totaal voor €25 at en dronk terwijl andere mensen alleen al een hoofdgerecht van €50 kozen en er ook iets van 6 flessen wijn op tafel kwamen. Ik kijk echt niet op €10 te veel betalen maar zoiets delen gaat me te ver (en dat werd ook als heel lastig/gierig gezien, heeft 20 minuten gekost om uit te vogelen hoe de rekening betaald zou worden).
gerpiegorp schreef:Een vriend van mij pakt theezakjes die in de kantine staan van school en dergelijke weg zodat hij ze zelf niet hoeft te kopen![]()
Nog een waar ik echt van stond te kijken toen ik nog in de Jumbo werkte. Ik stond namelijk lekker fruit bij de vullen toen er een vrouw aankwam, die alle zakken appels afwoog zodat ze de zwaarste had en alle topjes (de 'steeltjes') van de bananen afbrak, zodat ze ongeveer 1 cent minder hoefde te betalen. Ik erger me er nog steeds aan hoe je zo gierig kan zijn![]()
Verder zijn er in mijn omgeving niet zoveel gierige mensen, gelukkig
genja schreef:Voor het eerst bij een jongen thuis komen en hij gaat koken. En dan met de verpakking uit de diepvries aankomen hoeveel rösti rondjes wil je en hoeveel doperwten zal ik voor je warm maken? Eten verspillen vind ik zonde maar dit vond ik toch wat gierig was ook meteen de laatste keer Haha
genja schreef:Voor het eerst bij een jongen thuis komen en hij gaat koken. En dan met de verpakking uit de diepvries aankomen hoeveel rösti rondjes wil je en hoeveel doperwten zal ik voor je warm maken? Eten verspillen vind ik zonde maar dit vond ik toch wat gierig was ook meteen de laatste keer Haha
Gypsy schreef:Nou dat vind ik eigenlijk wel geniaal van die boodschappen bij de jumbo.Genoeg dingen die nog best kunnen.
Mischien niet heel gierig maar als mijn vriend iets ziet op mp spreekt hij af om te gaan kijken. En dan gaat hij daar vlekjes etc aanwijzen die je wsl wel weggepoetst krijgt. En dan flink onderhandelen. Als je er eenmaal staat met geld hebben de meeste mensen liever nu iets minder dan dat ze je wegsturen. Maar ik sta er toch met een rood hoofd naast.