Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ilsey schreef:Hier in België is het zo dat de politie het aantal meldingen van 'weglopen' (ja, bij de buren zitten is toch ook niet meer op je eigen hof zitten hé) van honden bijhoudt. Als het teveel wordt, dan nemen ze maatregelen (dus uiteindelijk kan daar een inbeslagname van komen, maar eerst zullen ze andere dingen vragen zoals een omheining).
Ik zou dus die hond elke keer vangen en naar de politie brengen![]()
En anders zou ik inderdaad zelf volledig omheinen, 100m omheinen valt wel goed mee toch. Ik zou dat eigenlijk sowieso doen als ik ts was want ts heeft zelf ook een hond blijkbaar. Hoe braaf een hond ook is, blijft een dier en dus onvoorspelbaar, ik zou mij veiliger voelen met een omheining.
quera schreef:Sclimpre schreef:Daarbij is dat ook nog hondje-pesten. Die hond heeft daar ook allemaal niet om gevraagd.
Ts ook niet.
MarliesV schreef:En wie niet horen wil moet maar voelen oplossing? Dus de stront keurig retour afzender?
Zou dat effect hebben?
Ben niet zo van zulke oplossingen maar soms is het nodig om iets te forceren.
Mer1980 schreef:Omdat er een paar bokkers blijkbaar moeite hebben met mijn opmerking over offertes bij een hovenier aanvragen, waarom is dat zo'n probleem? Als de buren aansprakelijk worden gesteld wat gewoon gebeurt als TS het gewoon kan onderbouwen, worden deze hoveniers ook gewoon betaald voor hun werk nav de offertes. Daar is niets raars aan. het lijkt hier verdorie bijna alsof TS nu de foute persoon is in deze kwestie. Het is gewoon verzekeringswerk. daar worden mensen voor betaalt en daar hoort helaas ook offertes maken bij. Als je een hek wil laten plaatsen vraag je ook offertes op en dan wordt ook een deel niet betaalt. het zou wat zijn zeg, als ik voor iedere offerte die ik maak voor ons eigen bedrijf geld zou krijgen, zat ik al op de Malediven in een privé villa!
tamary schreef:Freggle_Edge schreef:Ts kan wel een hek neerzetten, maar dat maakt de kans dat die hond wordt aangereden alleen maar groter. Want dan blijft die nog steeds niet in de eigen tuin en gaat gewoon verder aan de wandel.
Daarbij is het natuurlijk te idioot voor woorden dat je kosten moet gaan maken omdat de buren hun hond niet verzorgen.
Heb je de wijkagent al gebeld?
Waarom moet TS linksom of rechtsom verantwoordelijk zijn voor het welzijn en de veiligheid van deze hond en het verkeer voor de deur ook nog? Hek zetten is voor de eigen rust de simpelste en verstandigste optie. Wil je echt daarnaast nog wat doen, dan meldt je het op de weg lopen bij de wijkagent/drop je het dier ivm gevaarlijk voor verkeer bij asiel, maar het is van de zotte dat TS de tuin maar moet laten slopen omdat hond anders aanrijding kan veroorzaken.
Ilsey schreef:Ik snap niet zo goed dat je tuin blijkbaar omheind is waardoor honden en paarden niet weg kunnen, maar de andere hond geraakt wel tot bij jullie. Is er maar een bepaald stuk afgezet voor honden en paarden, en de rest niet dan (waar je eigen dieren niet komen)? Moeilijk om er een beeld van te vormen
Freggle_Edge schreef:Ts kan wel een hek neerzetten, maar dat maakt de kans dat die hond wordt aangereden alleen maar groter. Want dan blijft die nog steeds niet in de eigen tuin en gaat gewoon verder aan de wandel.
Daarbij is het natuurlijk te idioot voor woorden dat je kosten moet gaan maken omdat de buren hun hond niet verzorgen.
Heb je de wijkagent al gebeld?
Freggle_Edge schreef:tamary schreef:Ik vind juist helemaal niet dat ze daar verantwoordelijk voor is. Daarom vind ik het ook flauwekul dat ts een hek zou moeten plaatsen. Ik denk dat je mijn bericht verkeerd leest.Waarom moet TS linksom of rechtsom verantwoordelijk zijn voor het welzijn en de veiligheid van deze hond en het verkeer voor de deur ook nog? Hek zetten is voor de eigen rust de simpelste en verstandigste optie. Wil je echt daarnaast nog wat doen, dan meldt je het op de weg lopen bij de wijkagent/drop je het dier ivm gevaarlijk voor verkeer bij asiel, maar het is van de zotte dat TS de tuin maar moet laten slopen omdat hond anders aanrijding kan veroorzaken.
De vraag of de wijkagent al is gebeld, is dus omdat ik benieuwd ben of die niet in kan grijpen.
bigone schreef:Ts, andere optie, van die apparaten kopen die ongedierte verjagen, gewoon een kleine goedkope en deze met de geluidkant gericht naar de buren in je border zetten, misschien helpt het. Je moet hem wel kunnen richten anders hebben je eigen honden en andere dieren er last van.