Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 01:31

Ze belden bij ons vroeger altijd tijdens het avondeten aan. Daar werden mn ouders niet bepaald vrolijk van :=
Negeren werkte niet, ze konden ons zien zitten aan de eettafel.

Ik werk ook nachtdiensten en sta niemand echt vriendelijk te woord als ze me storen in mn slaap. Ik kan helaas mijn bel niet uitzetten, maar heb een sticker hangen.
Merk wel dat onze flats niet veel lastig gevallen word.

Paar maanden terug wel iemand aan de deur gehad, maar via de intercom wilde hij niet vertellen waarvoor/ waarvan hij kwam. Na een aantal nee's en waarvoor komt u dan van mijn kant werd hij steeds chagerijniger. Heb toen de telefoon van de intercom maar opgehangen.
Sprak later een buur die wel met deze man en zijn collega heeft gepraat maar ook deze buur kon niet precies zeggen waar ze nu uiteindelijk voor kwamen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 07:03

Ik ken iemand die ze ooit binnengelaten heeft, verhaal laten doen. Het ging erover dat enkel de jehova's die met niet zo heel erg veel zijn, naar de hemel gaan. Hij vroeg of dus echt enkel de jehova's, een klein aantal mensen naar de hemel gaat? Ja, dat was het geval. Ze kregen als antwoord dat het toch maar saai moet zijn met zo maar een klein aantal mensen in de hemel en dat hij dus wel mee met de grote hoop naar de hel zou gaan :D.

Ik zeg meestal gewoon dat ik niet geïnteresseerd ben. En als iemand echt vervelend doet, haal ik mijn hond(en) erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 07:25

Babootje schreef:
Mri schreef:
B
Maar als je pas na je doop echt lid bent, hoe zit dat dan?
En hoe sta jij daar tegenover voor jouw kind (want uit andere posts begreep ik dat jij moeder bent). Mag jouw kind wel naar het verjaardagsfeestje van zijn/haar vriendje/vriendinnetje?

Mijn kindje ( :D ) is inmiddels 20. Die trekt haar eigen plan. We hebben haar toen nooit "verboden" naar een verjaardag te gaan. Wel uitgelegd. Met verjaardagen heeft ze nooit gezeten, eerlijk gezegd.

Kan dat ik er overeen heb gelezen hoor, indien ja, sorry. Is jou dochter jehova? En zo nee, heeft ze nog plannen in die richting?

Ik denk eerlijk gezegd dat jij wel een uitzondering bent. Ik heb nu geen ervaring met de Jehova maar wel met het evangelisch geloof. 1 kant van de familie is volledig evangelisch. Ik merk dat de 3de generatie al veel soepeler met alles omgaan dan de eerste en 2de generatie. Zeker de eerste (grootouders) hebben mijn zussen en mij als kind zijnde meerdere keren proberen bekeren (en ons dus tegen ons ouders proberen opzetten) Dit heeft tot veel ruzies geleid. Als ik dan een weekend bleef logeren was mijn vader altijd boos/gefrustreerd dat ik op zondag dan mee ging naar de dienst. Tja, ik kon ook moeilijk 3 uur alleen thuis zitten :D Ik heb er nog dopen etc van volwassenen gezien. Voor die mensen is het evangelisme echt hun leven.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 07:25

Leuk om de andere kant te lezen. Super interessant.

Maar ik blijf het een inbreuk op je privacy vinden dat mensen om deze reden aanbellen. Ondanks de goede bedoelingen.

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 07:54

En hoe positief babootje er maar over blijft praten,,,je rijd dus ook paard denk ik? behalve op zondag niet.
ik heb een poosje bij een vrouw gestaan met paard die gereformeerd waren..ze hadden er wel iet wat moeite mee dat ik wel graag wilde recreeren met paard op zondag,,maar ik werk de hele week,en zondag was mijn enige dag dat ik kon.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:21

ilse46 schreef:
En hoe positief babootje er maar over blijft praten,,,je rijd dus ook paard denk ik? behalve op zondag niet.
ik heb een poosje bij een vrouw gestaan met paard die gereformeerd waren..ze hadden er wel iet wat moeite mee dat ik wel graag wilde recreeren met paard op zondag,,maar ik werk de hele week,en zondag was mijn enige dag dat ik kon.

Je trekt de conclusie dat Jehovah’s Getuigen zich houden aan de zondagsrust of sabbat.
Dit is niet zo.
De sabbat of zondagsrust gold voor de vroegere christenen en is bijbels gezien niet meer noodzakelijk na de dood van Jezus. Door zijn dood vervielen oude wetten en regels.
Ik heb mijn leven lang al paarden en rijd op zondag paard. Ook wedstrijden.

Gereformeerden houden wel een zondagsrust. Zij zullen op zondag inderdaad niet paardrijden of een andere sport beoefenen als ze zich eraan willen houden.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:30

Wat ik nu reuze interessant vind aan dit topic is dat ik via de zeer heldere en uiterst vriendelijke uitleg van Babootje en Mirim meer kan leren over de gedachte gang van de Jehova getuige.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:53

pateeke schreef:
Ik ken iemand die ze ooit binnengelaten heeft, verhaal laten doen. Het ging erover dat enkel de jehova's die met niet zo heel erg veel zijn, naar de hemel gaan. Hij vroeg of dus echt enkel de jehova's, een klein aantal mensen naar de hemel gaat? Ja, dat was het geval. Ze kregen als antwoord dat het toch maar saai moet zijn met zo maar een klein aantal mensen in de hemel en dat hij dus wel mee met de grote hoop naar de hel zou gaan :D.

En zo komen de verhaaltjes in de wereld... Van horen zeggen.
Maar dat klopt niet hoor. God heeft de mensen geschapen met de bedoeling de aarde tot een paradijs te maken en daar voor eeuwig in te wonen. Dat was en is nog steeds zijn voornemen.
God heeft ook hemels leven geschapen: engelen. 1 daarvan (de eerstgeborene) was Jezus.
Mensen gaan na hun dood dus niet naar de hemel. De hel bestaat niet. Dat is een plaats die in het verleden is 'verzonnen' om mensen in het gareel te houden. Mensen voor eeuwig pijnigen in een hel is iets dat Jehovah god nooit zou doen.
De bijbel spreekt wel over een opstanding uit de dood. Deze mensen komen terug op aarde, nadat het paradijs op aarde is hersteld. Dat is ook mijn hoop voor de toekomst: te leven in dat aardse paradijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:55

Ik ben niet gelovig maar als ik het zo uitgelegd van jou hoor vind ik het eigenlijk een heel mooi verhaal. Eigenlijk is jullie doel dus om mensen zich er bewust van te laten worden dat ze zo vriendelijk mogelijk voor elkaar en de planeet zijn zodat er een hemel op aarde geschept kan worden waar iedereen welkom is? Dat vind ik een enorm mooie gedachte.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:08

DeMolenhoek schreef:
Kan dat ik er overeen heb gelezen hoor, indien ja, sorry. Is jou dochter jehova? En zo nee, heeft ze nog plannen in die richting?

Ze heeft zich een poosje terug wel laten dopen. Op het ogenblik is ze wel totaal met andere dingen bezig.
Die ruimte krijgt ze ook. Nooit een kind geweest waar je druk op moest zetten, ook niet toen ze klein was. Als ik linksaf zei ging zij rechts :+ :+
Het is ook echt een keuze die jezelf moet maken. Een verantwoordelijkheid die je zelf neemt. Als je er zelf niet achter staat dan werkt het niet. Het Jehovahs Getuigen geloof is wel een levenswijze.

DeMolenhoek schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat jij wel een uitzondering bent. Ik heb nu geen ervaring met de Jehova maar wel met het evangelisch geloof. 1 kant van de familie is volledig evangelisch. Ik merk dat de 3de generatie al veel soepeler met alles omgaan dan de eerste en 2de generatie. Zeker de eerste (grootouders) hebben mijn zussen en mij als kind zijnde meerdere keren proberen bekeren (en ons dus tegen ons ouders proberen opzetten) Dit heeft tot veel ruzies geleid. Als ik dan een weekend bleef logeren was mijn vader altijd boos/gefrustreerd dat ik op zondag dan mee ging naar de dienst. Tja, ik kon ook moeilijk 3 uur alleen thuis zitten :D Ik heb er nog dopen etc van volwassenen gezien. Voor die mensen is het evangelisme echt hun leven.

Nee hoor, ik ben zeker geen uitzondering. Ik probeer zo goed mogelijk naar de normen en waarden uit de bijbel te leven. De bijbel bevat geboden, die je niet zou moeten overtreden. Ze zijn gegeven voor ons welzijn, net als dat jij als ouder tegen je kind zegt van de hete kachel of het kokende water af te blijven.
Daarnaast bevat de bijbel ook nog een aantal principes. Het is aan je eigen geweten in hoeverre je je daardoor laat leiden. Dat geweten is voor iedereen verschillend de een wat ruimer de ander wat strakker. Heeft ook te maken met je omgeving en het gezin waar je in bent opgegroeid. Het is altijd wel belangrijk om je geweten te vormen naar de bijbel.
Het kan dus best zijn dat een Jehovahs Getuige die woont op de "bible belt" er wat strakker in zit dan een stadse Jehovah's Getuige uit Amsterdam of Den Haag. Niet op de grote lijnen, maar wel wat verschil.
Verder voedt iedereen zijn/haar kinderen op naar beste eer en geweten. Ook daarbij krijgen we fijne raad uit de bijbel die ons daarbij kan helpen.

Ik zit overigens inderdaad op bokt omdat ik samen met mijn dochter een paard heb. En inderdaad kennen wij geen zondagsrust.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 05-03-18 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:14

Emmaa_ schreef:
Ik ben niet gelovig maar als ik het zo uitgelegd van jou hoor vind ik het eigenlijk een heel mooi verhaal. Eigenlijk is jullie doel dus om mensen zich er bewust van te laten worden dat ze zo vriendelijk mogelijk voor elkaar en de planeet zijn zodat er een hemel op aarde geschept kan worden waar iedereen welkom is? Dat vind ik een enorm mooie gedachte.

Eigenlijk zou je het zo wel kunnen stellen. Wel is het zo dat god daar de hand in zal hebben. Hij heeft in de bijbel beloofd dat de zachtaardigen de aarde zullen be-erven en daar voor eeuwig op zullen verblijven.
Terwille van die zachtaardigen zal hij de slechte elementen van de aarde verwijderen.
Een beetje vergelijkbaar met een huisbaas die een aso huurder die alles in zijn huis kapot maakt en zijn medebewoners overlast bezorgt het huis uitzet.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:35

Paisano schreef:
Al lang geleden heb ik me voorgenomen discussies over Jehovah's Getuigen niet meer aan te gaan, maar toch wil ik mijn ei kwijt, omdat het me aan het hart gaat. Ik ben zelf geen Jehovah's Getuige, maar mensen in mijn directe kring wel.

Wanneer het op het internet, maar ook op het gemiddelde verjaardagsfeest, over Jehovah's Getuigen gaat, lijkt het bijna een sport om het meest grove, botte en onaardige verhaal te vertellen. Zowel over de 'onbeschoftheid' van de gelovigen ("voet tussen de deur!") als die van de verhalenverteller zelf ("ik heb mijn valse hond erop afgestuurd!"). Om het nog maar niet te hebben over de vele onwaarheden die worden verspreid ("ze riepen dat ik naar de hel ga als ik niet luister"; "mijn overleden dierbare zou aan het feesten bij God zijn" - terwijl Jehovah's Getuigen niet in een hemel of hel geloven). Die verhalen doen me groot verdriet. Het is hier al genoemd, maar ik wil het toch nog eens benadrukken: deze mensen doen het niet om je te pesten. Ze staan niet de hele zaterdagmorgen in de vrieskou buiten omdat ze het zo grappig vinden mensen uit hun bed te bellen. Ze geloven oprecht dat zij de waarheid hebben, het verlossende antwoord op alle pijn en leed in deze wereld. Het is -zeker als agnost/atheist- moeilijk, maar stel je dat eens voor: jij hebt hét antwoord op de grote levensvragen, de troost in moeilijke tijden, de waarheid over de dood. Zou je dat niet ook met de mensen om je heen willen delen? Hen willen behoeden voor fouten en hen kennis laten maken met die liefhebbende God? Het gaat niet om het winnen van zieltjes om maar zo groot mogelijk te worden, het gaat om oprechte mensenliefde. En dát ... dat vind ik best heel mooi. :j

Tegelijkertijd snap ik ook goed dat er zat mensen zijn die er toch helemaal geen behoefte aan hebben. Zo'n praatje aan de deur, tja ... is dat nou hoe je een levensovertuiging 'kiest'? Ook ik weet nooit zo goed wat ik er mee aanmoet, ik weet dat dit niet mijn geloof is en heb daarom verder ook weinig interesse in hun literatuur. Maar dan nog hè ... kunnen we dan niet met zijn allen ook een beetje van hun mensenliefde terug geven? Niet de deur dicht gooien, boze leuzen roepen of zelfs agressief worden (helaas, dat gebeurd ook), maar gewoon een vriendelijk "nee dank u wel voor de moeite, ik blijf graag bij mijn eigen overtuiging"? Zoals we dat ook zo vaak zeggen als er een collectebus of energiemaatschappij aan de deur staat. Eén simpel zinnetje en ik denk dat de wereld daar een stuk mooier van wordt.

En waarom zou mijn privacy daarom tekort gedaan moeten worden? Prima dat ze willen geloven, ik doe het alleen niet. En daar dien ik ook in gerespecteerd te worden. Ik vind het bloedirritant om die lui aan mijn deur te krijgen, zoals hier eerder benoemd, ik ga ook de evolutietheorie niet prediken bij een ander aan de deur. Dus mooi? Neuh. Bloedirritant? Jazeker.
Want naar mijn idee ben je of heel ziek, daar geloof ik ook heilig in, gezien het sekteachtige karakter van deze club, of je bent erg overtuigd van jezelf, beide zaken waar ik niets mee kan.

Tip trouwens, zeg dat je in satan geloofd of satanist bent, werkt ook wel effectief. En ja, ik vind dat ik dat gerust mag zeggen. Tenslotte vraag ik ook niet om dat gepraat aan mijn deur.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:36

Voor mijn gevoel is het een beetje chantage. Als je niet geloofd dan gebeurd er niks na je dood en als je wel gaat geloven dan is het allemaal goed.
Vroeger was ik wel katholiek. Ik ben gedoopt ging minimaal 1 keer per jaar naar de kerk.
Maar omdat ik zelf veel dingen mee heb gemaakt geloof ik niet meer. God staat immers voor geluk, gezondheid en liefde toch? Als ik om me heen kijk dan zie ik dat niet, zeker dicht bij mij.
En wat me ook vies valt is het hele misbruik schandaal binnen de gemeentes. Dat de hele boel in de doofpot word gestopt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:37

ilse46 schreef:

Ik tot 8 jaar terug mijn paarden altijd gehad bij mijn schoonouders en opa/oma.
En daar reed ik ook nooit op zondag.
Mocht ze prima op zondag verzorgen hoor, en toen mijn paardje herstellende was mocht ik ook op zondag aan de hand gaan stappen (want dat was voor het herstel).
Maar rijden was niet aan de orde; maar dat was ook geen probleem voor mij.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:38

Maar ik lees dat jezus als eerst geborene is. Geloven jullie dan niet in adam en eva?
Ik ben zelf christelijk gereformeerd opgevoed dus ik mocht ook niks op zondag. Heel vervelend want altijd waren dans en turn wedstrijden op zondag. En hoe gek ook was het op zondag altijd heel mooi weer en dan mochten wij niet naar het zwembad :(
Ik ga nu zelf niet meer naar de kerk en ik werk ook gewoon op de zondag nu ik uit huis ben.
Maar ik denk nog steeds wel dat er een god is en ik vind ook dat ik vanuit mijn opvoeding veel normen en waarden heb meegekregen ook dankzij het kerkgaan.

Ik lees hier boven ook iets over inbreuk op privacy als jehovas langs komen. Lijkt mij wat overdreven toch. Mag de buurvrouw dan ook niet een wc rol komen halen en dan even blijven kletsen terwijl je haar eigenlijk niet goed kent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:46

Purny: Ik ben katholiek opgevoed. Mijn moeder gaf zelfs godsdienstles. Ook wekelijks naar de kerk etc. Ik ga eerlijk zijn dat de kerk mij nooit echt heeft aangesproken. Dat binnenmonds geneuzel dat je voor de helft niet verstaat etc. Ik heb mij zelf wel altijd voorgenomen te trouwen voor de kerk en mijn kinderen te dopen, maar sinds een paar jaar hoeft dat zelfs niet meer voor mij. Heel dat misbruik schandaal etc. Ik kan persoonlijk ook niet achter een geloof staan dat hun priesters verbied om een leven op te bouwen met een vrouw en kinderen. Ik zie niet in wat een vrouw en kinderen veranderd aan jou geloof. Ik ken ook persoonlijk een ex priester. Die is zo onbeschoft behandeld door de kerk toen die eruit stapte. Nee, dan denk ik dat de kerk weinig naastenliefde heeft...

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:05

Vind sommige dingen best heftig om te lezen, maar toch ook erg interessant.
Ik kan mij gewoon echt niet voorstellen dat je bijvoorbeeld je verjaardag niet gaat vieren omdat dat in een of ander boek staat die iemand verzonnen heeft. Je moet toch juist het leven vieren, gelukkig zijn en dankbaar zijn dat je een jaar ouder hebt mogen worden.. Geloof in je zelf, kijk naar je eigen toekomst, help mensen waar dat kan. Ik durf van mij zelf oprecht te zeggen dat ik een goed mens ben, maar ik maak wel mijn eigen keuzes, ik heb daar echt geen oud boek voor nodig die mij gaat vertellen hoe ik dingen moet doen en als ik dat braaf opvolg ik vervolgens naar een of ander paradijs mag.

Goed om te lezen dat je je kinderen wel zelf de keuze laat maken, maar toch.. Je praat ze wel het idee in dat het niet goed is om te vieren, ik zou mij, zeker als jong kind in een klas heel erg naar voelen als iedereen vrolijk zijn verjaardag viert en ik dat dan eigenlijk ook wil, maar misschien niet doe omdat het eigenlijk zogenaamd "niet goed" is. Als je het dan niet doet ben je verdrietig omdat je het wel graag wou, maar als je het wel doet ook, want dan voel je je wel schuldig dat je iets gedaan hebt wat eigenlijk niet goed is.

Geloof heb ik altijd al een raar iets gevonden. Mijn opa en oma zijn ook gelovig (geen JG) en die bidden dan voor het eten, danken god dat ze eten gekregen hebben etcetera. Ik vraag mij dan oprecht af waarom je god bedankt, je hebt toch zelf gekozen om hard te werken, geld te verdienen en vervolgens eten te kopen bij de supermarkt? Of heeft een of andere geest die allang dood is dat voor je gedaan. Ben je dan te zwak om je eigen keuzes te maken en in jezelf te geloven? Word god dan als een soort excuus gebruikt?
Bij het ene geloof is dit erger dan de andere. Bij de islam beweren mensen zelfs slechte dingen te doen in de naam van..? Vele problemen en oorlogen in deze wereld zijn ontstaan door geloof. Het leven en streven naar iets dat iemand jou verteld of opgeschreven staat. In mijn ogen doet dit vaak meer kwaad dan goed.

Al begrijp ik vele dingen en keuzes niet, het eind "idee" van JG klinkt best oké als ik jou er zo over hoor praten, maar toch, waarom willen jullie dan persee langs deuren gaan en mensen overtuigen zich bij "jullie" te voegen. Kan je dan ieders eigen keuze niet gewoon respecteren?!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:08

Wat mij tegenstaat is die heilige hemel die steeds wordt voorgehouden als je maar dit of dat doet , denkt, zegt en mee om gaat.

Die hemel moet zich nog maar zien te komen..

Het gaat om het nu, dit leven, hoe doe je dat en de geloven sluiten allemaal uit wie niet mee gaat in hun dictatuur van regels en wetten..

Ik denk persoonlijk dat god in de harten kijkt en niet naar het aardse geloof zoals men met macht en onderdrukking predikt.

Zal nog eens een nare openbaring zijn voor velen die niet in die begeerde hemel gaan komen en iedereen die ze zo verguist hebben juist wel...

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:16

Jehova's geloven in zaaien en oogsten. Dus elke keer dat ze bij jou langskomen proberen ze " de zaden van hun geloof te zaaien" en te kijken of ze kunnen oogsten.. Klinkt een beetje vaag, maar zo wordt het bij hun in de kerk wel gebracht. Heb toen voor school bij een dienst gezeten waarin het toevallig hier over gaat. Het geeft je extra aanzien als het je lukt mensen te oogsten voor het geloof..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:39

Ik vraag me echt af hoe je die hemel op aarde gaat zien. Voor al die zielen die sinds Jezus gestorven zijn... Dat zijn er geen 7 miljard (en dat is al zo druk) maar 70 miljard, zo niet meer. Allemaal staanplaats! Lekkere hemel op aarde... :+

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:49

Ik heb niet alles gelezen. Maar onze bel ligt enkel aan als we bezoek of een levering oid verwachten :+ meer rust voor de honden (en onszelf) op die manier :D

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:53

Babootje, dank je wel voor je open en eerlijke uitleg. Als mensen gewoon naar elkaar zouden luisteren en elkaar een beetje ruimte geven, zou de wereld er een stuk beter uitzien.

Ik ben zelf niet gelovig. Maar zie mijn post een paar pagina's terug over Fred, ik heb respect voor iedereen die vanuit zijn eerlijke overtuiging iets doet. Mijn buurvrouw is erg gelovig. Ze weet dat ik dat niet ben. Maar zij weet ook dat ik ernstig ziek ben. En af en toe vraagt ze me of het oké is dat ze voor me bidt. Ik vind dat zo'n ongelooflijk groots gebaar. En dat kun je afdoen met "nou ja, ze weet toch dat ik niet geloof?". Maar ik vind het een enorm blijk van medeleven en oprecht je best doen voor een ander. Haar hart is in ieder geval groot genoeg om toch haar God om hulp te vragen voor haar ongelovige buurvrouw. En dat vind ik mooi.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:41

Birdie60 schreef:
Wat ik niet snap is dat ze mensen lastig vallen aan de deur.
Ik ben katholiek, ik ga bij jullie toch ook niet aanbellen en vragen of jullie in onze god geloven?

Maar oorspronkelijk hebben Katholieke Christenen ook gemissioneerd.In mijn jeugd kwam er geregeld een pater of frater langs de deur die devotieprentjes uitdeelde. Ik vond dat erg leuk.Maar vanwege de enorme tegenstand zijn ze daar althans in Nederland maar mee gestopt.Ik heb dusveel respect voor de JG's die de inderdaad Bijbelse opdracht om te missioneren ondanks alle tegenwerking toch voortzetten.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:38

Nabster schreef:
Birdie60 schreef:
Wat ik niet snap is dat ze mensen lastig vallen aan de deur.
Ik ben katholiek, ik ga bij jullie toch ook niet aanbellen en vragen of jullie in onze god geloven?

Zij zien het niet als lastig vallen. Jammer dat jij dat wel zo ziet.

Of andersom ''wat jammer dat zij het niet zien als lastigvallen en ik wel''.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:49

CharleyT schreef:
Nabster schreef:

Zij zien het niet als lastig vallen. Jammer dat jij dat wel zo ziet.

Of andersom ''wat jammer dat zij het niet zien als lastigvallen en ik wel''.

In de categorie 1e Wereld "Problemen"......