lieveli schreef:Ja gewoon doen, alle gekheid op een stokje, ik denk dat je je terecht zorgen maakt en die overlast en dat liegen, bizar.
Ja, we zijn ook bang dat het niet beter wordt als we er niets mee doen.
watchthesky schreef:Jemig TS, ik baal gewoon plaatsvervangend voor je. Wat ellendig. Zoveel kabaal en dat ze er dan nog over liegen ook.
En dat arme kind... Daar kan ook niks van terecht komen qua sociale vaardigheden

We balen er ook flink van. We weten ook heel goed dat mensen het slechter kunnen treffen met hun buren maar dit soort overlast is echt niet tof.
Het meisje gaat doordeweeks naar de voorschoolse opvang dus ze speelt wel met andere kinderen maar het is inderdaad niet goed voor een kind om je ouders zo mee te maken. Dat weet ik maar al te goed vanuit mijn werk.
meggiemeg schreef:Zeurburen zijn mensen die bij je aanbellen als ze klagen om simpele leefgeluiden, zoals het horen van voetstappen, als er per ongeluk een deur dicht waait terwijl er normaal zachtjes wordt gedaan, als je eens een keer een lekker liedje op de radio iets harder zet dan anders en er wordt direct geklaagt, als je klaagt vanwege wat meer herrie vanwege een verjaardag terwijl je dat als goede buur hebt aangegeven enzovoorts.
Als je merkt dat je tot overlast bent van je buren doe je daar wat aan, dat kan best lastig zijn om een gewoonte af te leren maar dat lijkt me beter om te doen dan elkaar straks niet meer aankijken of te bang te zijn om aan te bellen als er wel hulp nodig is omdat de boel is ontploft in de omgang naar elkaar toe.
Sonja_vR schreef:Wat meggiemeg ook aangeeft
Als ik lees waar jullie last van hebben.... dan is dat echt geen zeuren
Hopelijk dat een gesprek een langduriger positieve invloed heeft
Haha, duidelijk. Ik weet ergens ook wel dat het niet gek is wat wij van onze buren vragen maar ik denk dat er weinig mensen zijn die van zichzelf bewust zijn dat ze zeurburen zijn.
Ohja, wat ik helemaal niet heb verteld is dat buum vannacht gewoon weer tot twee keer toe luid pratend de tuin in liep. Dat was nadat de agent alweer een tijdje weg was. Dan vraag ik me af of hij zich er wel van bewust is of dat hij er gewoon schijt aan heeft.