Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dee_Es schreef:Je kan aan dit topic wel goed zien wat de trend van het moment is. Paar jaar terug dikke paniek vanwege vergrijzing en dat er later niemand is om voor ons als bejaarden te zorgen en betalen en nu gaat het ineens alleen maar over milieubelasting (hebben die mensen zonder kind dan ook geen paard?).
Mijn werk heeft alles met een duurzaam milieu te maken maar om die reden geen kinderen te krijgen vind ik apart. Je zal maar net dat kindje op de wereld zetten die de oplossing vindt voor energieopslag zonder giftige accu's.
Mijn vriend en ik hebben geen kinderwens maar wij denken soms juist: moeten wij eigenlijk juist wel kindjes op de wereld zetten. Want we hebben alles voor elkaar om een kind een stabiele jeugd te geven en dat kindje zou dan verder kunnen gaan waar wij dat niet meer kunnen met de wereld een klein beetje beter maken.
bruintje123 schreef:Misschien was dat geweldige kindje wel je eerste, hoefde er geen 3 na te komen![]()
bruintje123 schreef:Misschien was dat geweldige kindje wel je eerste, hoefde er geen 3 na te komen![]()
Kelly_ann schreef:Ieder kind is uniek en speciaal, daar valt ook niet aan te tornen. Bijna alle ouders zijn trots op hun kinderen en zullen ze alles geven wat ze nodig hebben. Het zit in ons om onze kinderen te verzorgen, liefde te geven en te beschermen met ons leven.bruintje123 schreef:Misschien was dat geweldige kindje wel je eerste, hoefde er geen 3 na te komen![]()
Of pas je 7e kind... Dan moet je nog even...
Kelly_ann schreef:Een kind alles geven wat hij nodig heeft is na de basisbehoeften (veiligheid, onderdak, eten/drinken) voor iedere persoon verschillend afhankelijk van de welvaart, cultuur en persoonlijke invulling.
M_D_H schreef:Ik ben geen moeder dus verbeter mij maar als ik het verkeerd heb...
Maar ik dacht dat een moeder altijd het belang van haar kinderen voor haar eigen belangen stelde?
En met dat gegeven vraag ik mij echt af hoe je nog kan nadenken over een 4de kindje terwijl je oudste dochter al aangeeft graag dingen met jullie alleen te willen doen en dat je daarop zelf schrijft dat je er van baalt dat je haar niet altijd de persoonlijke aandacht kan geven die ze nodig heeft...
Besef je wel dat die persoonlijke aandacht met een vierde kindje nog meer gedeeld moet worden waardoor zij nog minder persoonlijke aandacht krijgt als dat ze op dit moment krijgt en dus nog minder persoonlijke aandacht dan zij op dit moment nodig heeft?
Uiteraard is het logisch dat je kinderen moeten leren dat aandacht gedeeld moet worden...
Maar er dan nog een kindje bij willen vind ik vreemd en met bovenstaand gegeven in mijn achterhoofd weet ik ook niet of dat je oudste dochter wel ten goede komt...
bruintje123 schreef:M_D_H schreef:Ik ben geen moeder dus verbeter mij maar als ik het verkeerd heb...
Maar ik dacht dat een moeder altijd het belang van haar kinderen voor haar eigen belangen stelde?
En met dat gegeven vraag ik mij echt af hoe je nog kan nadenken over een 4de kindje terwijl je oudste dochter al aangeeft graag dingen met jullie alleen te willen doen en dat je daarop zelf schrijft dat je er van baalt dat je haar niet altijd de persoonlijke aandacht kan geven die ze nodig heeft...
Besef je wel dat die persoonlijke aandacht met een vierde kindje nog meer gedeeld moet worden waardoor zij nog minder persoonlijke aandacht krijgt als dat ze op dit moment krijgt en dus nog minder persoonlijke aandacht dan zij op dit moment nodig heeft?
Uiteraard is het logisch dat je kinderen moeten leren dat aandacht gedeeld moet worden...
Maar er dan nog een kindje bij willen vind ik vreemd en met bovenstaand gegeven in mijn achterhoofd weet ik ook niet of dat je oudste dochter wel ten goede komt...
Die vraag was al gesteld
bruintje123 schreef:Maar kun je een eerlijk antwoord verwachten van een klein kindje die niet eens gevolgen van eigen handelen kunnen zien? Laat staan van gevolgen vanuit buiten.
bruintje123 schreef:Maar misschien zeggen ze ja leuk,maar beseffen niet dat ze minder aandacht krijgen, de gevolgen dus.
Zo bedoel ik het meer.