'Is het niet gewoon een griepje oid, omdat ik me ná mijn week vakantie ineens zoveel minder goed voel?' Had verwacht dat het juist weer iets beter zou gaan, maar het lijkt of ik tijdens mijn vakantie alleen maar heb ingeleverd.
Later op de avond is het het lastigst. Dan voel ik me ineens stukken beter, niet meer zo ontzettend taai en moe. Heb gelezen dat dat juist zo typisch is. Omdat je cortisol-afgifte als het ware omgedraaid is, 's morgens niet goed op gang komt en 's avonds te hoog is. Maar voor mij wel weer een reden om te denken, zie je wel.. het valt nog wel mee.
En zo nog meer dingen. Mensen met een burn out kunnen niks meer, dat geldt niet voor mij. Ik kan nog sporten, op vakantie, winkelen. Al is het met wat meer moeite. Ik hoef niet overal om te huilen. Ik ben niet ziek geworden in mijn vakantie etc etc
Al heb ik nu wel de knoop doorgehakt. Als ik op dezelfde weg door ga, zal dat wel komen. En op een afgrond af rennen, terwijl je weet dat je naar beneden zal storten.. Da's gewoon niet slim.
Morgen mijn werk maar bellen dat ik voorlopig niet kom. Hoe ga ik dat handig verwoorden. Ben gelijk alweer compromissen aan het sluiten met mezelf
Vanmiddag ben ik met een vriendin wezen winkelen. Dat hadden we al lang van te voren afgesproken en ondanks dat ik moe was (ik slaap pas na twaalven en ben om zes uur gewoon alweer wakker..), toch gegaan. Het enige wat ik kon denken toen ik thuis kwam, was: ik heb het overleefd.. ik heb het overleefd... Ik voelde me zo niet fit. Meer dan een doorsnee moeheid, eerder of ik een griepje heb opgelopen.
Dus daar hou ik me maar aan vast. Dat is niet normaal. Ook niet als je een paar nachten slecht hebt geslapen.
Ik hoop dat ik een fijne bedrijfsarts krijg. Je hoort zulke nare verhalen soms..
Jolien, deeltijdtherapie zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn!
Senna, ga volgende week alles eens met mijn psych bespreken. Zij weet hier nog heel weinig van. Ik vond het zo lastig om aan te geven. Bang dat ze het er niet mee eens was en zou zeggen dat ik beter gewoon kon blijven werken.
Als ik dit van mijn collega wist, had ik denk wel gezegd dat hij voor zichzelf moest kiezen, dat de wereld heus niet vergaat als hij zich ziek meldt, en het bedrijf ook wel blijft lopen
Rocamor, ik probeer het!
Ontzettend bedankt voor jullie adviezen en meedenken! Niet in woorden uit te drukken hoe dankbaar ik jullie ben