Nu met het openbaar vervoer..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:45

Ik zit ook in Amsterdam en hier sneeuwt het al behoorlijk.. := Moet eigenlijk tot half 6 werken maar ziet er naar uit dat we met z'n allen eerder vertrekken.
Zojuist ook maar de haal- en brengservice van PostNL gebeld, dat ze de post niet hoeven te halen vandaag i.v.m 90% kans op vroegtijdig de boel sluiten, bespaar ik die koerier ook een ritje in deze omstandigheden. Vond die man uiterst aardig, tot nu toe heeft hij alleen nog maar telefoontjes gehad van mensen die vroegen of ze überhaupt wel gingen rijden en alleen maar gezeur.. vind ik ook best wel sneu eigenlijk. Mensen doen ook maar hun best :=

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:48

Vientje schreef:
Yvank_ schreef:
Onder het noorden vallen Friesland, drenthe en groningen bij de NS. Zwolle Deventer is midden.

Ik keek op de NS site, op het spoorwegkaartje. Daar stond nog helemaal niks aan storingen rond Zwolle toen, nu inmiddels wel bij Lelystad/Almere-Zwolle minder treinverkeer. Maar dat is alles wat er staat, dus dat is dan toch gek als er blijkbaar niks rijdt op Zwolle-Deventer? Wekt iig geen vertrouwen voor het vertrouwen op ns.nl om in te schatten wanneer ik mijn biezen moet pakken hier -O-

Bij ns.nl stond bij mij idd ook niks, maar dat was gisteren ook al terwijl 9292 toen zei dat er 's ochtends helemaal niks reed.. Dus wie er nou gelijk heeft, geen idee. Ik ben in ieder geval blij dat ik thuis ben gebleven :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:54

De app rijden de treinen meldt her en der kapotte bovenleiding, een kapot treinstel - maar Zwolle - Deventer schijnt in de vaart te zijn.
Wel is er hier in het Noorden 'een voertuig op het spoor'. ("Huuuu!")

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:58

Goldwynn

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:02

Ik word naar huis gebracht door een collega. We werden half gesommeerd thuis te gaan werken, een collega woont in de buurt en wilde me wel thuis afzetten.

Sneeuw blijft hier in Utrecht al goed liggen, ook op de snelweg. Ben blij dat ik niet pas om 4 uur naar huis ga / hoef!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:06

Janneke2 schreef:
De app rijden de treinen meldt her en der kapotte bovenleiding, een kapot treinstel - maar Zwolle - Deventer schijnt in de vaart te zijn.

Ik zit nu in de trein van Zwolle naar Assen, heb nog niks gevoeld!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:08

Janneke2 schreef:

Ik zit nu in de trein van Zwolle naar Assen, heb nog niks gevoeld!

Update: we worden er in Meppel uitgezet.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:09

Dat soort dingen moet je ook nooit zeggen :+

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:11

800 m moeten fietsen en 3x op je bakkus gaan **\O/** heb de fiets maar aan de kant gezet en ben verder gaan lopen. Wat ook nog spekglad was. De straat hier is een ijsbaan.

En code rood is voor groot en deela NL afgegeven

Bussen in apeldoorn reden een half uurtje geleden nog maar het sneeuwt nu pittig. Denk dat ze die van de weg halen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:13

Mijn man werkt in Veghel. Hij heeft vanmiddag een meeting, die hebben ze nu vervroegd en hij hoopt daarna bijtijds naar huis te kunnen. Maar inmiddels code rood en de snelweg die hem naar huis moet brengen, kleurt op google maps ook angstvallig rood. Ik hoop maar dat ie straks veilig thuis komt...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:16

Hier in zeeland is het alweer gestopt met sneeuwen en dooit het bovendien.
En daar is dan ijsvrij voor gegeven + alle bussen vanaf 12 uur terug geroepen. :+

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:19

Voor de Utrechters onder ons (of degenen die met het OV in Utrecht moeten zijn): U-OV gaat nu elk halfuur update geven of bussen/trams blijven rijden.
Goed in de gaten houden dus mocht je nog (terug) moeten reizen :j

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:19

Zeeland is ook de enige provincie die niet heel veel sneeuw zou krijgen. Daar werd de overlast ook minimaal ingeschat. Mijn vriend wordt nu ook weggestuurd op zijn werk in Amsterdam en moet ook thuis verder aan de slag. Hier sneeuwt het behoorlijk door (tussen Leiden en Schiphol)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:23

Blijf gewoon waar je bent als dat enigszins kan, vanaf nu gaat het een drama worden. Je wil niet ergens halverwege stranden...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:24

Denise_Storm schreef:
Zeeland is ook de enige provincie die niet heel veel sneeuw zou krijgen. Daar werd de overlast ook minimaal ingeschat. Mijn vriend wordt nu ook weggestuurd op zijn werk in Amsterdam en moet ook thuis verder aan de slag. Hier sneeuwt het behoorlijk door (tussen Leiden en Schiphol)...

De rest van het land heeft het idd zwaarder volgens mij.
Daarom vond ik het ook zo vreemd allemaal.

Kinderen zijn juist in het "ergste" deel van de sneeuw naar huis gestuurd terwijl er nu niks meer valt. Ze hadden ze beter op school kunnen houden. Maarja ze klagen niet hoor. :P

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:26

Mijn school is maar gewoon dicht gegaan... zag een paar snapchats van vrienden dat ze met z'n 2en in de klas zaten omdat de rest niet kon komen met ov...
Ik zit gelukkig thuis, mijn mentor heeft maar gewoon gezegd: jongens blijf lekker thuis, ik ga zelf niet eens de moeite nemen om uberhaupt te proberen weg te komen!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:33

Ik ben inmiddels weer onderweg naar huis. Maar 3 minuten vertraging. Hopelijk verder geen herhaling van vrijdag

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:34

Hier in Breda is het nu even gestopt met sneeuwen, dus ben benieuwd of het straks weer verder gaat of dat dit het was.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:41

Ik zit nu in de trein van Zutphen naar Zwolle en moet dan door naar Groningen. Ben heel benieuwd als ik dit hierboven zo lees....

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:43

U-OV geeft nu aan dat ze op enig moment verwachten te stoppen met de dienstregeling vandaag en adviseert mensen zo snel mogelijk naar huis te gaan nu het nog kan om te voorkomen dat je ergens op weg strandt... Succes iedereen, ben blij dat ik de deur niet uit gegaan ben :+

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:44

Ik heb woensdag tentamen. Kan ik dan ook sneeuw bestellen? :')
Afbeelding

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:46

Nu begint helemaal de twijfel toe te slaan of ik niet gewoon alvast vertrek -O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 14:46

Dat zou ik wel doen Cynn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:48

Ik kreeg een mail op iets over 10 dat lessen na 12 uur niet door gaan, helaas was ik toen al op school. Ik ben met de auto gegaan, maar de terugweg was het echt heel erg druk. Op Facebook zie ik ook berichten over vrachtwagens die de oprit niet op kunnen komen e.d. Dus ik zou iedereen aanraden om thuis te blijven als het kan, en als je toch weg moet wat eten en drinken mee te nemen voordat je ergens vast staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:51

Cynn schreef:
Nu begint helemaal de twijfel toe te slaan of ik niet gewoon alvast vertrek -O-

Zou ik zeker doen :j