Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Snollygoster schreef:Ayasha schreef:
Echt, in tegenstelling tot wat de horeca lijkt te denken is het heus niet het meest zware beroep. De rest zeikt gewoon minder.
De enige zeikers zijn hier degene die erover vallen dat horeca fooi krijgt en andere beroepen zogenaamd niet (terwijl ik het ook gewoon bij de dokter of in de winkel doe oid). Zoals zat horeca mensen hier al vermeld hebben maakt wel of geen fooi geen verschil om ermee rond te komen. Ik zei gewoon waarom het imo wel zou gegeven mogen worden, wilt niet zeggen dat ik het andere beroepen misgun.
Snollygoster schreef:Veel mensen kunnen blijkbaar niet lezen, ik zei dat ik de horeca over het algemeen zwaarder vind, dat er jobs zijn die zwaarder zijn dan horeca weet ik uiteraard ook wel. Ik zou gerust willen ruilen met een vriendin van mij die achter de kassa staat en een kleine €1000 als student verdient met twee dagen per week te werken, voor zo'n bedrag zou ik dubbel zo hard moeten werken (wel als student zijnde). Als ik alleen al naar mijn vriend kijk, die werkt vaak 70-80u per week, wordt niet per uur betaald en krijgt zijn overuren ook niet uitbetaald.
Horeca is gewoon zwaar als je kijkt naar loon/uren verhouding. Dat wilt niet zeggen dat er geen andere zware beroepen zijn.
Ik denk dat iedereen gewoon lekker voor zichzelf moet uitmaken of je al dan niet fooi geeft en aan wie.
_Barbara_ schreef:Snollygoster schreef:Veel mensen kunnen blijkbaar niet lezen, ik zei dat ik de horeca over het algemeen zwaarder vind, dat er jobs zijn die zwaarder zijn dan horeca weet ik uiteraard ook wel. Ik zou gerust willen ruilen met een vriendin van mij die achter de kassa staat en een kleine €1000 als student verdient met twee dagen per week te werken, voor zo'n bedrag zou ik dubbel zo hard moeten werken (wel als student zijnde). Als ik alleen al naar mijn vriend kijk, die werkt vaak 70-80u per week, wordt niet per uur betaald en krijgt zijn overuren ook niet uitbetaald.
Horeca is gewoon zwaar als je kijkt naar loon/uren verhouding. Dat wilt niet zeggen dat er geen andere zware beroepen zijn.
Ik denk dat iedereen gewoon lekker voor zichzelf moet uitmaken of je al dan niet fooi geeft en aan wie.
Ik kan me niet voorstellen dat je een kleine 1000 euro verdiend met 2 dagen achter de kassa staan, in welke winkel dan ook

_Barbara_ schreef:Snollygoster schreef:Veel mensen kunnen blijkbaar niet lezen, ik zei dat ik de horeca over het algemeen zwaarder vind, dat er jobs zijn die zwaarder zijn dan horeca weet ik uiteraard ook wel. Ik zou gerust willen ruilen met een vriendin van mij die achter de kassa staat en een kleine €1000 als student verdient met twee dagen per week te werken, voor zo'n bedrag zou ik dubbel zo hard moeten werken (wel als student zijnde). Als ik alleen al naar mijn vriend kijk, die werkt vaak 70-80u per week, wordt niet per uur betaald en krijgt zijn overuren ook niet uitbetaald.
Ik kan me niet voorstellen dat je een kleine 1000 euro verdiend met 2 dagen achter de kassa staan, in welke winkel dan ook
_Barbara_ schreef:Ik kan me niet voorstellen dat je een kleine 1000 euro verdiend met 2 dagen achter de kassa staan, in welke winkel dan ook
Mojito schreef:Ik vind de opmerking "kom een dagje meedraaien in de horeca" echt heeeeeerlijk. Zoals velen heb ik in mijn studententijd in de horeca gewerkt, evenals praktisch gezien iedereen in mijn omgeving dus we weten echt wel waar we het over hebben. En ook zeker dat fooi een leuk extraatje is. Maar dat zielige gejammer over het zo zwaar hebben. Ga dan godsie iets nuttigers doen met je leven. Studeren of zo. Het komt zo ontzettend arrogant over op mij.
zeker niet zwaar. En nee, ook niet met vervelende mensen. blondies schreef:Ik verdiende 9€/uur in het zwart in de horeca in België als student zijnde. Fooi ging in de pot en er werd uiteindelijk iets mee georganiseerd voor al het personeel, dus ook de poetsvrouw... Ik kon die dag niet dus heb er zelfs niks van gezien. Maakt ook niet uit, de gedachte die erachter zat bij het geven is meer waard dan dat uitje voor mij.
Vandaag heb ik op mijn werk een leuke knuffel voor de kleine en een boek voor mijzelf gekregen omdat mensen gewoon ontzettend attent zijn. Moet ik mij hier nou schuldig over voelen omdat ik niet het zwaarste en slechtst betaalde werk heb?
Ik vraag me af of alle "klagers" zelf "nee" zouden zeggen tegen fooien uit principe als ze in de horeca zouden werken.
Niniane schreef:En ook je laatste opmerking vind ik een beetje raar. Natuurlijk ga je als horeca personeel zijnde geen nee zeggen tegen een fooi, maar je hoeft het ook niet te verwachten van een klant wanneer het enige wat je gedaan hebt is een bestelling opgenomen, drankje voor de neus gezet en de klant weer hebt laten afrekenen. Alles wat een klant je extra wil geven is eigen keuze, geen moet.