Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Doorgaan schreef:Ik dacht écht dat ik er al overheen was, dat het me niks meer zou doen en dat ik hem los had gelaten. Ik voelde me zo sterk en stoer.
Even een terugval...
Doorgaan schreef:Maar zelf zegt hij dat hij zeker een jaar geen relatie wilt omdat hij eerst therapie wil volgen en niet keer op keer dezelfde fout wil maken.
Maar ik snap dat het tussen ons voorbij is en dat hij verder moet. Maar dit doet toch even pijn, zeker omdat hij zei dat hij naar een vriend ging.
. Je doet het hartstikke goed. 
Suzanne F. schreef:Ik vind het een duidelijk teken dat hij nu al gaat daten. Het is een teken van weinig respect naar jou, de moeder van zijn kinderen en een gebrek aan bepaalde normen en waarden. Daarbij houdt hij blijkbaar ook niet zoveel van jou. Ik weet hoe het voelt want in je hoofd weet je wel dat het een loser is en dat je dit niet verdient maar je gevoel zegt heel iets anders, toch ben je gekwetst. Er komt een tijd dat je hier nuchter op terug kan kijken en er sterker uit gekomen bent.
Toverbal schreef:Hij zal wel denken dat hij het recht heeft om met andere te daten
GDG schreef:Toverbal schreef:Hij zal wel denken dat hij het recht heeft om met andere te daten
Nouja, dat heeft hij toch ook gewoon? Ze zijn immers uit elkaar.
Dat dat gevoelsmatig anders ligt voor TS is een tweede, ik kan me voorstellen dat je als partner het gevoel krijgt dat je wel heel snel vervangen wordt/de ander heel snel over je heen is en dat dat steekt. Maar iedereen gaat anders om met een breuk en dat wil niet zeggen dat de ander er dan al overheen is. Bovendien zag hij tijdens de relatie net zo goed andere vrouwen dus dan is het al helemaal niet raar dat hij dat nu ook doet.
TS, goed dat je je gevoel alweer om hebt kunnen draaien en heel verstandig dat je hem van GM en WA afgehaald hebt zodat je hem niet meer volgt. Dat zijn allemaal van die stappen die de breuk steeds definitiever/zichtbaarder maken en zo kom je steeds meer los - en vrij!
Citaat:Flinke ruzie daarna. Ik wil gewoon dat hij eerlijk is. Zeg dan dat je daar geen afspraak over wilt maken en wel wilt daten. Maar steeds weer krijg ik een klap in mijn gezicht.
GDG schreef:Fijn dat jullie al een ouderschapsplan hebben, dat is al een hele stap!Citaat:Flinke ruzie daarna. Ik wil gewoon dat hij eerlijk is. Zeg dan dat je daar geen afspraak over wilt maken en wel wilt daten. Maar steeds weer krijg ik een klap in mijn gezicht.
Lieverd, het is niet reëel om te verwachten dat hij eerlijk is, dat weet je toch wel? Kijk eens naar de titel van je topic en vraag je dan nog eens af hoe reëel je verwachting is dat hij eerlijk is... Jullie gaan niet voor niets uit elkaar. Ga geen ruzie maken hierover, heet geen zin
en het is contraproductief (denk aan het belang van je kinderen: jij en je ex moeten nog heel lang met elkaar communiceren en dat kan maar beter niet op voet van oorlog zijn).
En dat jij hem vraagt of hij nog niet wil daten vind ik ook niet erg reëel. Jullie zijn uit elkaar en je kunt dat proces beter doorlopen dan proberen uit te stellen door dit soort wensen/eisen. Hoe pijnlijk ook, bijt door de zure appel heen, je kunt het!