Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kelly_ann schreef:safina schreef:Geloven doe je in de kerk. Weten doet de wetenschap.
Duidelijk verhaal, en ik maar denken dat ik het als pedagogisch opgeleide wist.
Verbod dus en afspraken maken zoals deze ouders ook doen. Verder nog tips voor de TS?
M_i_R schreef:vind je dat belonen.nee niet mijn ding vind het belachelijk.je geeft een kind het of niet.niet als het zich op bepaalde manier moet gedragen.maar goed iedereen zijn eigen opvoeding.ik zou het nooit bij mijn kinderen doen.keona schreef:Nou ik heb alles betaald gekregen en nooit zo belachelijke regels.kon wel met alkes terecht bij mijn ouders. En heb gerookt gedronken drugs gebruikt.en wil echt niet zeggen dat het mis gaat.ken juist de gevalken die niks mochten en het stiekem deden.die nu problemen hebben.maar goed zoveel ideen en meningen. Ik zou mijn kindeten echt niet schanteren met hun rijbewijs sorry. En ik ben nu 33 jr rook al 13jr niet meer drink af en toe.heb een vaste baan een huis. Denk dat ts zelf genoeg verstand heeft ze moeten ook zelf beslissingen kunnen nemen
Volgens mij wordt TS beloond met een rijbewijs niet gechanteerd...
Daar pastte ik dan weer voor als ouders..... Brainless schreef:keona schreef:Denk dat je er naar verlangt omdat je het niet mag. Misschien drink je er dadelijk 1 of 2 en denk je ba.
Vind dat ze je best moeten kunnen vertrouwen.soms drink ik wel en soms heb ik geen zin. Je bent vast verstandig genoeg.ik snap niet dat er ouders zijn die het verbieden,vind knap dat je het dan niet stiekem doet. Ik hoop dat je ouders je wat losser laten.de meeste die zo strak gehouden eorden slaan vaak door als ze dan eenmaal oud genoeg zijn. Succes ts
Mss omdat het wettelijk verboden is om te drinken onder de 18?!
Het is juist bewezen dat degene die niet mogen drinken tot 18 ook daarna minder problemen met/door alcohol krijgen.
Hoe gaat dat lessen? Mag je al bijna afrijden? Dan mag je de eerste tijd nog niet rijden zonder ervaren bestuurder, maar dan heb je je rijbewijs al. Misschien kun je vragen of je mag drinken zodra je je rijbewijs hebt. ODonoghue schreef:Hoi!
Met mijn ouders heb ik heeeel lang geleden de afspraak gemaakt om tot mijn 18e niets te drinken, als dit lukte zouden zij mijn rijbewijs betalen. Ik ben nu 17, druk bezig met rijles en binnenkort theorie.
Als ik met vrienden een avondje weg ga is er ALTIJD drank in het spel, en iedereen wordt aangeschoten of dronken. Dit zorgt er nu voor dat ik het gewoon niet meer leuk vind om met vrienden weg te gaan, ik word er al chagrijnig van als iemand 1 biertje heeft, wat waarschijnlijk jaloezie is. Als iedereen gezellig een glaasje doet wil ik uiteraard ook gezellig meedoen. Wat hopelijk begrijpelijk is voor jullie.
Helaas kan dat niet en ik heb ook nog nooit een druppel gehad.
Nu wil ik binnenkort met mijn ouders een gesprek aanknopen,
Om hopelijk tot een compromis te komen.
Omdat ik:
- nu mijn grenzen niet weet, en als ik 18 ben en drank mag kopen ik dan misschien meteen te ver ga omdat ik het effect niet ken.
- ik binnenkort ga studeren in een andere provincie en ik niet weet hoe het er daar aantoe gaat + zij hebben geen zich op me dus het wordt alleen maar moeilijker
- het ook leuk wil hebben als ik weg ga met vrienden
Weten jullie hoe ik een goed compromis sluit dat we beiden tevreden zijn?
Ik dacht aan iets van een maximaal % wat ik dan mag oid?
keona schreef:En als ze dan het rijbewijs heeft gaat ze helemaal los.een goede opvoeding kan ze ook zo hrbben hoeven niet altijd voorwaardes aan vast te zitten
Shiloh schreef:waar schrijf ik iets over rijden en drinken.keona schreef:En als ze dan het rijbewijs heeft gaat ze helemaal los.een goede opvoeding kan ze ook zo hrbben hoeven niet altijd voorwaardes aan vast te zitten
Hoezo? Waarom zou ze dat doen? Een rijbewijs hebben betekend niet ook gelijk een auto hebben. Ze kan de auto ook gewoon níet mee nemen als ze ergens heen gaat waar alcohol in het spel is. Nog zoiets. Waarom zou je moeten weten hoe je op alcohol reageert, ivm autorijden. Als je gaat autorijden moet je gewoon niet drinken. Gewoon niet. Dus dat uitproberen kan ze doen als ze op de fiets naar het feestje toe is.
Als er twijfel is of ze zich met drinken kan inhouden als ze nog moet autorijden, dan is ze überhaubt nog niet toe aan zowel alcohol drinken áls een rijbewijs halen als je het mij vraagt.
Ze leert nu, door zich in te houden met als beloning het rijbewijs, júist dat ze wilskracht heeft en zich kan beheersen terwijl ze eigenlijk graag zou drinken. Een goede oefening als je het mij vraagt voor als ze straks de bob is en ook graag wilt drinken, maar het ook niet kan.
Lieshorses schreef:Ik denk dat keona bedoeld dat zodra ze 18 is alle remmen los zijn en ze kan doen en laten wat ze wilt. Nu is het niet zo dat iedereen daar ook flink gebruik van maakt, maar sommigen (wat ik kan begrijpen) hebben dan zoiets van: nu mag het, nu ga ik los.
keona schreef:Nou ik heb alles betaald gekregen en nooit zo belachelijke regels.kon wel met alkes terecht bij mijn ouders. En heb gerookt gedronken drugs gebruikt.en wil echt niet zeggen dat het mis gaat.ken juist de gevalken die niks mochten en het stiekem deden.die nu problemen hebben.maar goed zoveel ideen en meningen. Ik zou mijn kindeten echt niet schanteren met hun rijbewijs sorry. En ik ben nu 33 jr rook al 13jr niet meer drink af en toe.heb een vaste baan een huis. Denk dat ts zelf genoeg verstand heeft ze moeten ook zelf beslissingen kunnen nemen
En dat is een prima les.
Neverland schreef:Lieshorses schreef:Ik denk dat keona bedoeld dat zodra ze 18 is alle remmen los zijn en ze kan doen en laten wat ze wilt. Nu is het niet zo dat iedereen daar ook flink gebruik van maakt, maar sommigen (wat ik kan begrijpen) hebben dan zoiets van: nu mag het, nu ga ik los.
Dat ligt toch echt aan de persoon zelf. Vroeger mocht je drinken vanaf je 16e dus dan gingen ook 'alle remmen los'. Dus of het nu 16 of 18 is, het ligt puur aan de persoon zelf. Ik snap het probleem dus niet zo.
Lieshorses schreef:precies.het alleen maar strak houden en verbieden is niet de msnier.je kunt ze beter inligten en vertellen over alles.inplaats van het juist spannend temaken en het te verbieden.maar goed iedereen zijn eigen denk wijzeNee je hebt gelijk, het ligt ook aan het persoon zelf. Het verschil met 16 en 18 vind ik dat je vroeger bij 16 alleen legaal mocht drinken en roken maar verder nog helemaal geen bevoegdheden en verantwoordelijkheden had, en bij 18 ben je ineens volwassen en ligt alles op jou schouders vanaf dat moment. Betekend ook dat wanneer je door dronkenschap iets heel erg doms doet dat de gevolgen veel groter zijn. Maar niet alleen bij dronkenschap, ook bij veel andere dingen.
Ik zou iig niet mijn kind pas op zijn 18e laten drinken omdat ik niks mis vind met experimenteren op bepaalde leeftijd, plus ik denk dat ze door ze iets minder kort te houden minder snel stiekem dingen gaan doen, niet alleen op het gebied van alcohol maar ook drugs bijv.