Vriend word (té) onstuimig van alcohol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:12

Jis_ schreef:
ThreeFingers schreef:
Deze jongen is geen alcoholist! Gewoon een jonge gast (als zovele) die lekker gaan stappen, feesten enz. Daar hoort natuurlijk stoer doen ook bij.

Het kan heel goed zijn dat hij "volwassener" word en minder gaat stappen.
Maar het kan ook zijn dat het erger wordt, met name het drinken.

Dus hem confronteren met zijn gedrag is hopelijk een ogen opener voor hem.

TS succes +:)+

Geen alcoholist geloof ik ook wel maar agressie, TS had het ook over politie dus dat is niet een beetje stoerdoenerij, hoort er helemaal niet bij. Dat wordt veroorzaakt door een kwade dronk of omdat het een type kort lontje is. TS zegt dat hij verder lief is dus kun je spreken van een kwade dronk. Ken ook iemand die dat had, prima vent maar met drank op foute boel. Heb hem zelf nooit met drank op gezien gelukkig.

En daarbij, als zelfs vrienden zeggen dat hij te ver gaat zegt dat ook genoeg vind ik.

Precies hier gaat het om.
De agressie.
Het gaat niet om even flink te zuipen op vakantie en half laveloos de tent in te kruipen. nee het gaat om het vechten. Om het zich op die manier niet in de hand kunnen houden.
En de vrienden die vast ook niet nuchter blijven hebben er al genoeg van. Lijkt mij duidelijk genoeg.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 11:36

Goedemorgen jongens,
Sorry dat ik een poos niet heb gereageerd. Ik zal even verslag uitbrengen.

Ik ben inmiddels alweer 3 dagen terug van vakantie en heb voor de vakantie een gesprek
gehad met hem en hem uitgelegd dat niet alleen ik en hijzelf maar ook een boel anderen gewoon
altijd de dupe zijn van zijn 'dronken' gedrag. Hij reageerde hier in eerste instantie vrij defensief
op. Maar na een paar minuten drong het volgensmij wel tot hem door aangezien hij ook nooit niks
meer weet de volgende dag.
Ik had hem verteld dat zodra hij lastig deed ik weg was en hij het zelf uit zou kunnen zoeken en begreep dat ook.

Nou de vakantie is dan ook echt goed gegaan, godzijdank. :P
Geen ruzies, geen agressief gedoe, ook nuchter hebben we in 12 dagen
helemaal geen ruzies of akkefietjes gehad. Dus het ging echt beter dan verwacht.

bruintje123

Re: Vriend word (té) onstuimig van alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:38

Heel erg fijn dat hij er nu wel voor open stond en jullie een fijne vakantie hebben gehad +:)+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 11:42

Inderdaad, wat een opluchting. :D
Volgend jaar gaan we sowieso maar met zijn tweetjes op vakantie
dus dan zal er van alcohol ook niet veel sprake zijn.
In de weekenden geld nog steeds dezelfde regel: lastig doen = ik weg

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:19

Goed van je! Blij met de goede afloop!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:23

wat fijn maar wel vervelend dat als hij lastig gaat doen jij het feestje gaat verlaten....

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 13:00

Bedankt lieveli :)
Ja inderdaad Gillbo, maar dat boeit me nu echt niet meer. Als ik weg ben dan zal de rest wel last van hem krijgen en schoppen ze hem er wel een keer uit.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:06

Wat fijn dat de vakantie zo goed verliep. +:)+

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:33

Super goed om te horen dat de vakantie goed is verlopen! :) Fijn dat je vriend het goed heeft opgepakt.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:41

ThreeFingers schreef:
Allereerst ik heb niet alles gelezen!
Maar om mij heen genoeg elende meegemaakt door alcohol.
Ook heb ik een vriend die geen druppel meer drinkt ( waar ik respect voor heb ) want hij werd vervelend en ruzie zoekerig enz enz.
Dus hij drinkt niet meer omdat het hem niet waard is dat hij oa zijn vrouw vol scheld enz.

Je hebt je vriend meerdere malen verteld hoe hij zich gedraagt enz en alsnog laat hij de alcohol niet staan....
Ik ben bang dat het in de toekomst erger word, dus laat je niet kleineren!

Dames, dit heb ik ook geschreven! Ik vind namelijk een kwade dronk zeer bezwaarlijk!

En TS super goed nieuws!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:24

Super dat hij zich kon gedragen!
En ts, ik hoop dat je ook bedankt gezegd hebt aan het einde van de vakantie....
Goed gedrag moet ook beloond worden :j
Klinkt misschien bijna overdreven maar hij zal er zeker blij mee zijn

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:29

Serieus, bedankt zeggen omdat hij haar met respect heeft behandeld, niet heeft uitgescholden en niet is opgepakt.....

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:31

Gillbo schreef:
Serieus, bedankt zeggen omdat hij haar met respect heeft behandeld, niet heeft uitgescholden en niet is opgepakt.....

Jap, ik zeg toch het klinkt raar.
Het heeft ermee te maken dat je niet alleen het negatieve moet bespreken maar ook het positieve.
Is voor mij niet meer als logisch

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:33

Gillbo schreef:

Nee, bedankt zeggen omdat hij gewoon voor rede vatbaar is en zich netjes gedragen heeft.
Ik vind het wél een hele positieve ontwikkeling die we alleen maar toe kunnen juichen!
Hij heeft laten zien dat hij het dus wél kan, dat vind ik super!

TS, bedankt dat je het ons liet weten!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:36

countrygirl schreef:
Gillbo schreef:

Nee, bedankt zeggen omdat hij gewoon voor rede vatbaar is en zich netjes gedragen heeft.
Ik vind het wél een hele positieve ontwikkeling die we alleen maar toe kunnen juichen!
Hij heeft laten zien dat hij het dus wél kan, dat vind ik super!

TS, bedankt dat je het ons liet weten!

Ahhh kijk, jij verwoord het net wat beter ! Tnx

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 23:54

Ja ik geef jullie gelijk, heb niet letterlijk dankjewel gezegd maar wel hem verteld dat ik het
echt heel fijn vond dat hij zich zo goed heeft gedragen op vakantie en ook de weekenden daarvoor
gingen erg goed. :)

Aan de ene kant krijg ik een gevoel alsof ik een kind moet opvoeden doordat ik hem zeg maar bedank voor zijn goede gedrag, maar ook in een relatie zijn er altijd dingen waar je aan kan werken, bij de een is dat dus (dronken) gedrag en bij de ander is dat om een voorbeeld te noemen; meer tijd maken voor elkaar. Daarom denk ik inderdaad dat het goed is om te laten weten wanneer ik 'trots' ben op hem :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 00:21

Gillbo schreef:

Soms moeten en kunnen mensen iets leren van elkaar. Júist die dingen die ze zelf niet doorhebben.
Daar vervolgens stimulerend op in gaan is, imo, een hele goede en fatsoenlijke zet.

TS: fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad. :) Ik ben blij dat een goed gesprek geholpen heeft. Vergeet niet door te gaan met goed communiceren. Ook op de lange termijn als de aandacht af en toe wat verslonst. :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 06:49

Goed gedaan lieshorse! Een ieder zegt het op zijn eigen manier

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:22

Lieshorses schreef:
Ja ik geef jullie gelijk, heb niet letterlijk dankjewel gezegd maar wel hem verteld dat ik het
echt heel fijn vond dat hij zich zo goed heeft gedragen op vakantie en ook de weekenden daarvoor
gingen erg goed. :)

Aan de ene kant krijg ik een gevoel alsof ik een kind moet opvoeden doordat ik hem zeg maar bedank voor zijn goede gedrag, maar ook in een relatie zijn er altijd dingen waar je aan kan werken, bij de een is dat dus (dronken) gedrag en bij de ander is dat om een voorbeeld te noemen; meer tijd maken voor elkaar. Daarom denk ik inderdaad dat het goed is om te laten weten wanneer ik 'trots' ben op hem :D

Heb je juist zeer goed gedaan! Dezelfde jongen bij een "andere" vriendin, met een andere instelling had het ook erg fout kunnen gaan!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:59

Ik kijk er denk ik toch anders tegen aan.
Een keer goed dronken, gewoon lekker doen. Een keertje wat over de schreef gaan en achteraf sorry zeggen, niet goed maar ach kan gebeuren.
Maar stelselmatig zoveel zuipen dat je niet meer weet wat je doet, je vriendin agressief benaderen, je vrienden wegjagen en zelfs in aanraking met politie, meerdere keren er op aangesproken zijn en nu als oplossing zijn vriendin die het feestje verlaat als hij zich niet gedraagd. Het is niet dat hij het niet had kunnen weten wat zijn gedrag terweeg bracht
Degene die hier een dikke bos bloemen en een enorm dank je wel verdiend is ts. Deze jongen mag blij zijn met zo'n vrouw naast hem en hij moet dan zelf dank je wel horen, nee hij is degene die dank je wel moet zeggen
In mijn ogen wordt het harde werken voor dit probleem door ts gedaan en niet door haar vriend.

Maar als dit werkt voor jullie beiden dan is dat ook helemaal prima.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:48

hagelslag schreef:
Goed gedaan lieshorse! Een ieder zegt het op zijn eigen manier

en daar sluit ik me bij aan! :)