Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

manubres schreef:Mooi artikel over de gevolgen van een crèche voor een kind.
https://www.intermediair.nl/carriere/we ... ing.com%2F
caro29 schreef:manubres schreef:Mooi artikel over de gevolgen van een crèche voor een kind.
https://www.intermediair.nl/carriere/we ... ing.com%2F
Dit lees ik maar niet want heb het idee dat het geen juichend artikel is. Ik heb helaas geen keus en heb geen zin in meer schuldgevoel
Marie111 schreef:Even een vraag uit nieuwsgierigheid aan diegenen die grootouders laten oppassen. Betalen jullie daar ook voor? Waarom wel of niet?
Wat doen jullie als er verschillend inzicht over de opvoeding ontstaat? (die schattige baby wordt toch ooit echt een peuterpuber).
Wat als het de grootouders te zwaar wordt (meerdere kleinkinderen om op te passen van verschillende kinderen) en ze dat niet willen/durven toegeven? Grijp je dan zelf in?
Ik zag ook iets voorbijkomen met 1 dag grootouders A, 1 dag grootouders B en een dag kdv. Is dat niet te verwarrend en onrustig voor kinderen? (daarom hebben wij bewust voor 3 dagen kdv gekozen, omdat dat duidelijk is).
Ik ken iemand die minder ging werken, zodat ze meer op de kleinkinderen kon passen (want ja, ze paste ook op die van zoon, dus dan ook op die van dochter, want anders is het niet eerlijk).
Resultaat - een hele zware burn-out ! Want als 60+ de verantwoording hebben over kleine kinderen is toch heel anders als toen ze 20-er was.....).
Mazida schreef:Heb toch gekozen voor 4 dagen in de week werken, maar neem het eerste jaar ouderschapsverlof waardoor ik toch 3 dagen in de week werk. Als dat bevalt, blijf ik dat doen en als het niet bevalt kan ik toch nog terug naar 4 dagen zonder daarvoor mijn rechten op te geven, maar eerst maar eens door deze zwangerschap zien door te komen en kijken of ik na dit na de geboorte nog steeds allemaal wil en wat beeb nodig heeft
en inderdaad na de geboorte kijken wat voor type mama je bent... vooral op je gevoel af gaan
succes nog met de zwangerschap! lieveli schreef:En een gek idee maar kunnen we even kappen met het affikken van elkaars schema's en schuldgevoelens aanpraten? Niemand hier weet waar onze dierbare vruchtjes over 20 jaar in het leven staan en iedere mama hier doet haar best, met partner of niet, geld of niet.