Mijn nieuwe hobby...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:06

Optiwolk schreef:
Jup!

Oh.
ik had 't kunnen zien aan de zak. Slim.
:')

_O-

Achja, het was mij ook niet opgevallen hoor ;)

Ricie

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 23:37

Heb trouwens heeeel veel gefilmd in plaats van gefotografeerd. Waren heel veel mensen die foto's maakten. Zal morgen of overmorgen even de link delen hier. Ga morgen een montage maken van de opbouw en het opstijgen.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 18:18

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:29

Viel me ook maar op met 't herbekijken van de foto's haha.

Leuk filmpje!
Grappig om te zien hoe iedereen z'n routines heeft. En zoveel crew!

Hoeveel kuub heeft-ie?

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 21:04

Haha thnx! Jaa over het algemeen weet iedereen bij ons wat er van hem/haar verwacht word en wat er allemaal moet gebeuren. We hebben echt een geweldig crewteam al zeg ik het zelf haha! We hebben volgensmij ook best wel een groot team. Geloof dat er gister zo 10/15 man crew was. Normaal doen we het met minder maar gister was voor iedereen bij ons een "feest" natuurlijk dus iedereen die kon die was er.

Heb geen idee hoeveel kuub hij heeft. Daar heb ik allemaal geen verstand van haha, het is een camaron A-105

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:12

105.000 kuub dacht ik :P

Mooie bak crew idd :)) ,Mooi filmpje !

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 21:17

Jaaa qua aantal kuub gokte ik inderdaad al zo iets, leek me het meest logisch. Moet zeggen dat gister niet eens alle crew in crew kleding liep....ik zelf ook niet eens.

Maaaar ik moet wel zeggen, nu ik zo veel werk en zo weinig tijd heb voor ballonvaren merk ik wel dat ik het enorm mis hoor. Zeker na zo een dag als gister...nu heb ik echt zo iets van "oliebol he, ik wil echt weer vaker mee gaan". Hahahaha

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:13

Mottig hè ricie!

"Onze" is deze week vijf keer in de buurt. En kan maar twee keer mee...

Heb zaterdag wedstrijd en er moet nog getraind worden ook haha.

105.000 kuub ft!
Was in m3 aan rekenen en dacht "jeetje dat is veel"
Maar das blijkbaar zon 3000 m3.

"Onze" is dikke 4000 m3, slagje groter dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:35

Snap ik ook wel haha , dit jaar hadden we enorm weinig meetings met inloopballon of eigenlijk geen . Ook wel weer omschakelen na een druk jaar , maar volgende week weer een meeting terug . Nemen 2 oudjes van de la unch master mee (nieuw in collectie) , voor overeind zetten met publiek erbij en dan nog 1 voor de nightglow waarschijnlijk . Heb er nu alweer zin in :+

Ook niet eens zo groot dan optiwolk :P

Vrijdag naar Twente ballooning even kijken , moet een gave nightglow zijn daar aan het water . Zaterdag de 2 ballonnen voor volgende week bekijken en even wat lucht erin , ze zijn pas net erbij dus geen idee wat de staat is etc . Ben super benieuwd :D , komt nog een ballon bij mij te liggen straks (loods is lastig met de sleutel die je bij de eigenaar van de meubelzaak halen moet , dan is het makkelijk als er wat in eigen dorp ligt en deze ballon is ook weer een oogappel :)) )

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:50

Haha!

Dat zijn allemaal oude ballonnen toch, voor inloop - rechtzetten?

Nee niet supergroot. Maar toch zes passagiers + piloot. Dus ook geen "kleintje" meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:09

Klopt :j , is of vernietigen of bewaard worden voor het nageslacht :) . Onze favo is een simpele raven

Afbeelding

Die hoort gewoon in [plaats] thuis :P , helaas is ze slag poreus en zit er een brandgat in

Mooi formaat :j , dat liever dan 12 - 20 a 30 personen :')

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 15:37

Dat is ook wel een hele mooie ballon! Nou ik mag zo ook weer, gaan vanavond in Gorinchem omhoog als het goed is. Ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:38

Voor mensen uit [plaats] haha , deze is helemaal thuis hier . Gaat de loods ook niet in omdat hij dan niet meer In [plaats] ligt :') .

Succes vanavond!

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 15:49

Haha dat is wel gaaf ja! Jaa zal vast goedkomen, hoorde wel iets dat we extra vroeg gaan ivm buien etc....dus ben benieuwd!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:08

Succes!

hier zit er best veel wind.
Benieuwd of 't doorgaat.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 22:39

Nou het is doorgegaan. Piloten hebben juiste luchtlagen gezocht etc om het weer voor te blijven. Na ongeveer minuut of 40 geland, net na de landing stak de wind op.

Maar ik heb overal weinig van meegekregen. Stond met n collega op de vluchtstrook, hij had een lekke band haha.

Hier foto van het wagenpark dat mee was en de vaart.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 00:47

Kort maar krachtig vaartje ! , jammer van de klapband maar kan iedereen overkomen. De motor ballon had er ook al last van gehad :') (die ging als een zeilboot de bomen en prikkeldraad in na de landing , blijft een wonder dat het alleen maar een stuk band was met een gat := )

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 00:53

Hahahahaha, ik dacht al hoe kan een ballon een klapband krijgen! Maarja zo is ie wel logisch. Ben benieuwd of ik morgen weer verwacht word! Heb het wel echt gemist, morgen 2 of 3 ballonnen weer geloof ik.

Ik vond het jammer dat er zo lang tussen het opstijgen zat van de ballonnen vandaag. Had gehoopt ze alle 3 bij elkaar op de foto te hebben...maar helaas. Zeker met de MVA er bij had het leuk geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 00:58

Haha de motor kan het , Was helemaal trending nieuws :') . Kan gebeuren als je een mega ballon hebt :))

Jammer is dat , had idd leuk geweest !

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:39

Meeh bellen ze net voor vanavond maar moet echt trainen :/

Maar igg zondag en volgende woensdag ga ik weer :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:08

Leuk topic dit! Heb nog niet alles gelezen, maar wil het wel graag terug kunnen vinden :)

Mijn oom heeft jarenlang samengewerkt met H.ans Z.oet, in die tijd kregen wij vaak vip kaartjes voor het ballonfiësta in Barneveld. Ik heb zelf nog nooit gevaren of gecrewd maar het lijkt me wel echt onwijs leuk om te doen. Ik ben jaren niet naar het ballonfiësta geweest maar vorige week woensdag voor het eerst weer gegaan. Was weer enorm leuk. Enorm zonde van de ballon van Kleinsmid, had het idee dat hij lichtelijk gepushed werd om hem op te laten stijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:24

Optiwolk balen :(:) , maar je hebt wat om naar uit te kijken het is al bijna zondag :):)

Ahh de hans z oet , ken hem alleen van naam was voor ik echt serieusere interesse in ballonnen had . Maar wel een bekende naam :) ,zijn oude vloot ligt grotendeels in mijn dorp bij een ballonvaarder

Herman weet wat hij doet , heeft op de grootste ballon ooit gemaakt gevaren. En de flight director had nog met de metro gebeld , alles leek goed maar helaas nattigheid na het opstijgen en net na de landing een windvlaag waardoor je geen schijn van kans hebt met een ballon als die. Had hij een gewone gehad was er niks aan de hand geweest, was nu gewoon een zeilboot met het natte gras remt het ook niet af

Gelukkig alleen dat wiel in het prikkeldraad , had zoveel meer ellende van kunnen komen ..

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:26

Prikkeldraad moeten ze verbieden... dat is echt nergens goed voor

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:29

Het is allemaal alweer de nodige tijd geleden. Mijn oom heeft o.a. met de van Gogh gevaren in Japan. Wel heel gaaf allemaal :) H.ans kwamen we tegen om verjaardagen e.d. Altijd een hoop poeha :+

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:30

Bijna zondag en hopelijk binnenkort ook goed nieuws over Albuquerque!

Ach en zelfs met een gewone ballon... tegen de elementen sta je machteloos.

Heb t al genoeg gehad dat een ieniemienie wolkje voor wind zorgt als je wil opstoken.
Plattrekken, vijftien min wachten en opnieuw beginnen.

Piloot die ik ken kreeg vorig jaar opeens erge druk naar beneden. Die kon stoken wat hij wil. Warmteverklikker aan de chute gaf 125gr aan. En die ging naar beneden, in de hoogspanning van de spoorweg.
Gelukkig geen gewonden en maar paar panelen kapot.
T kan iedereen gebeuren... is echt een ervaren piloot. Zit aan 3000 vlieguren denk ik. Ook instructeur.