Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Re: Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:07

Bedankt voor de tip. Zitten er een paar relatief in de buurt. Maar vind ze inderdaad wel prijzig. Maar is jet overwegen waard.

Bij mijn huidige/oude kapsalon betaalde ik 25 euro voor knippen en wassen. Maar het wordt wel een beetje gekke henkie om daar 90km enkeltje voor te gaan rijden :=

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:12

Queelens schreef:
Bedankt voor de tip. Zitten er een paar relatief in de buurt. Maar vind ze inderdaad wel prijzig. Maar is jet overwegen waard.

Bij mijn huidige/oude kapsalon betaalde ik 25 euro voor knippen en wassen. Maar het wordt wel een beetje gekke henkie om daar 90km enkeltje voor te gaan rijden :=

Dan mag je bijna een hele vrije dag inplannen :')

Ik betaal 76 euro :x Maar ga verder ook maar eens in de 4/5 maanden. Dus per maand valt het mee denk ik dan maar...

Als je in de buurt van de Zuidas zit in Amsterdam kan ik je zeker Gavin aanraden _/-\o_

Edit: als je student bent krijg je 20% korting muv de avonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:35

Als je je laat knippen door een junior stylist bij RP en studentenkorting kan toepassen is het net zo betaalbaar als iedere andere goed aangeschreven kapper! Ging echt een wereld voor me open toen ik me daar liet knippen.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:51

Afbeelding
Dit is mijn haar toen ik uit bed kwam na het borstelen

Afbeelding
Dit is mijn haar na het behandelen met de loreal steampod.

Het is nog een klein beetje vochtig want de foto is er echt vlak na gemaakt.

Die steampod is echt mijn held

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:58

Ik lees hier al een tijdje mee want tot woensdag had ik ook lang dik haar, nu is het niet zo lang meer :o
Ben er heel blij mee maar stiekem wil ik m'n haar nog wel langer dan k t eerst had _O-

Afbeelding
Dit was 3 weken geleden ongeveer

Afbeelding
Dit is het nu O:)
Lijkt gelijk veel voller nu, daar ben ik wel blij mee. Het wordt de laatste tijd steeds dunner :')

Nog een vraagje voor de mensen met half stijl half "krullend" haar, hoe houden jullie het volume d'r in? Ik weet nog niet zo goed hoe ik m'n "korte" kapsel t best kan dragen :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:02

Yep. Lang, dik en veel :')
Maar ik ben er hartstikke blij mee en noem het absoluut geen leed. Ja het wassen kost langer, maar ik ben er zo blij mee als het daarna zo mooi zacht aanvoelt.

Heb er overigens wel laatst een stuk afgehaald en dat bevalt me eerlijk gezegd vele malen beter. Ik liep er nogal tegenaan niks anders te kunnen dan de simpele paardenstaart. Nu heb ik het vaker los en ben ik er nog happier mee :D

Dit was het:
Afbeelding

En dit is het nu:

Afbeelding

En ik denk dat ik het binnenkort helemaal bruin ga verven :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:26

Wow wat veel pagina's heeft dit topic al :))

Ik heb ook krullen, maar niet echt heel dik haar. Wel erg plus gevoelig. Vorige week heb ik het met de curl cut techniek laten knippen en het zit nu echt mooi! Van de lengte is bijna niks af, hij heeft mijn haren in strakke strengen gedraaid en de uitstekende haren eraf gehaald.
Wassen doe ik niet vaak, 2 keer per week maximaal. En ik slaap altijd met een Pineapple staart, volgens mij heet het zo tenminste :') zo'n hoge staat bovenop je hoofd. Dat scheelt ook veel klitten!
Ik zal ff kijken of ik een foto kan vinden.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:34

Pff, ik herken alles hier! Ik heb enorm dik en veel haar dat ik er soms gek van wordt, maar afknippen vind ik zonde :') (en van mijn kapper mag het niet haha.)

Afbeelding

Omdat het zo lang en dik is zit het veel in de weg en draag ik het meestal in een knot of staart.

Ik gebruik overigens alleen maar mijn Lush shampoo (Big). Verder doe ik niets in mijn haar. Ik heb het laten knippen in laagjes omdat ik recht niet heel mooi vind.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:35

Prachtig Fair!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:13

Wat een volle bos zeg, mooi!! Ik zie veel mooie koppies met haar voorbij komen maar ook genoeg met wie ik niet zou willen ruilen.

Wat is jullie ultieme tip tegen pluizend haar?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:14

Is een knot of een staart niet heel erg pijnlijk voor jullie? Ik kan dat een paar uur in hebben en dan moet het uit want het is veel te zwaar.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:27

Neverland schreef:
Is een knot of een staart niet heel erg pijnlijk voor jullie? Ik kan dat een paar uur in hebben en dan moet het uit want het is veel te zwaar.

Ik geloof dat mijn zenuwen aardig dood zijn :') Ik heb het altijd enorm strak zitten, maar sowieso blijft een knot niet heel lang zitten bij mij.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:31

Ik heb vaak een lage paardenstaart.
Soms een knip erin. Maar einde dag echt eruit. Zeer hoofd.

Ik heb een lang haar kapster :)
Ook in laagjes

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:47

Ik had eerder altijd krullen die tot aan mijn broekriem kwamen (voor foto's, zie topic) en ik was er altijd, ondanks alle bloed, zweet en tranen dat erin zat, super bij mee! Maar toen kwam ik op een dag tot het besef dat ik er eigenlijk helemaal gestoord van werd en dat ik het niet meer leuk vond, en toen heb ik het gedoneerd :)

Toen het nog zolang was had ik bijna nooit een staart in, omdat ik dan altijd een zeer hoofd kreeg. Een knot ging opzich wel :) Maar na een tijdje werd het te lang voor een fatsoenlijke knot haha
Wel kreeg ik altijd super leuke reacties van mensen die het zo mooi vonden :D Ik stond een keertje in de rij bij de intratuin toen ik ineens wat aan mijn haar voelde, en dat was dus een oudere dame die helemaal onder de indruk was ervan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:08

Ik had ook behoorlijk lang haar, maar het werd zwaar en inderdaad, die klitten in je nek als je een sjaal draagt... Ik droeg het op een gegeven nooit meer los en ik vond het zo slierterig en lijzig worden... dus het is er bij mij af gegaan :) Veel vinden het zonde, maar ik vind het lekker. Misschien laat ik het wel weer iets langer groeien dan dit, want lang haar is wel leuk apart.

Afbeelding
Afbeelding

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:15

Neverland schreef:

Ik krijg soms 'pijn', last is een beter woord, aan mijn haarzakjes :')
Mensen lachen mij altijd uit als ik dat zeg en ik weet ook niet of het komt door lang zwaar haar? Maar echt hoofdpijn krijg ik nooit.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:56

Haarpijn bestaat echt :=

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:10

SayaJones schreef:
Haarpijn bestaat echt :=

Hell well, ik weet er alles van. Geregeld last van em dan moet het echt weer even terugvallen in model.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:58

Ja, vooral als je je haar van een hele dag los naar een hele dag in een staart dragen hebt. Je haar staat dan een andere kant op en er hangt meer gewicht op 1 plek, dan heb je echt wel even een blauw hoofd gevoel :')

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 00:09

Ik heb ook haar tot net boven mijn billen.
En ik moet eerlijk zeggen ik niets meer en minder doe dan dagelijks een keer wassen en twee keer per dag een borstel erdoor halen om het vervolgens te vlechten.
Mijn haar zit 23/7 in een vlecht.
Ik kan er voor de rest helemaal niets mee. Maar afknippen naar een kort kapsel??? NOOIT!
eens in de zoveel tijd knip ik er een stukje van een cm of 2 af, no way dat ik naar de kapper ga...
Met al die poedertjes flesjes en spulletjes voor je haar heb ik ook niets.
Ik heb een fles shampoo voor dagelijks gebruik en een fles conditioner voor 1 keer in de week.

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 09:34

Ik kom me ook melden! :D Ik heb behoorlijk dik en vrij veel haar, momenteel alleen niet zo lang. Heb het een jaar geleden heel kort geknipt omdat ik helemaal gek werd van de klitten, pluis en warmte in de zomer. Nu heeft het eigenlijk al bijna de lengte terug die het eerst was en ik wil toch graag zien hoe lang het mooi blijft als ik het laat groeien. Mijn kapster vindt het overigens geweldig om met mijn haar bezig te zijn, maar ik ga daar enkel eens in de zoveel tijd heen wanneer ik laagjes o.i.d wil, mijn moeder knipt de punten er zo nu en dan even af.

Haarpijn is ook hier een bekend geval, maar vooral met dit warme weer is dat nog beter dan enorm zweten in mijn nek door al dat haar :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 09:43

Ik vind stiekem dat jullie niets te klagen hebben. Ik zou een moord doen voor zo'n fantastische bos met haar. Vroeger had ik dat ook en dan ook regelmatig ruzie met mijn moeder die de klitten eruit ging kammen. Maar nu... #)

Afbeelding

Gelukkig kunnen ze er iets aan doen, maar echt een weelderige haardos zit er voor mij niet meer in.

Geniet ervan dames, ook al is het soms lastig met kammen en duurt het eeuwen voordat het droog is na het douchen ;)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 09:53

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:49, in het totaal 1 keer bewerkt

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 09:58

Van de week had ik mijn haar weer een keer los, de eerste 5 min was het mooi maar daarna een pluis boel.. vind dat zo jammer. Gebruik nu de arganolie van de tuinen en werkt wel een klein beetje maar mijn haar pluist gewoon te erg.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:09

Gimme_Spurs schreef:
Ik vind stiekem dat jullie niets te klagen hebben. Ik zou een moord doen voor zo'n fantastische bos met haar. Vroeger had ik dat ook en dan ook regelmatig ruzie met mijn moeder die de klitten eruit ging kammen. Maar nu... #)

Gelukkig kunnen ze er iets aan doen, maar echt een weelderige haardos zit er voor mij niet meer in.

Geniet ervan dames, ook al is het soms lastig met kammen en duurt het eeuwen voordat het droog is na het douchen ;)

Dus je mag alleen klagen als je te dun haar hebt? :+ Ik vind dat echt zo'n 'kinderen in Afrika hebben het erger' opmerking.