Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 15:52

Precies wat ik bedoel Esplendido.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:57

Super dat je daar vertrouwen in hebt.

En even voor de goede orde. Ik reageer hier nu wel op maar k heb met niemands kledingkeuze een probleem.
Omgekeerd hopelijk ook niet.

Vind trouwens sommige merken wel mooi, maar hoe je het ook draait of keerd 160 euro uitgeven aan een truitje dat kan ik gewoon niet. Al zou ik het willen. Je moet daar ook aandenken dat het niet voor iedereen mogelijk is om in dat segment te kopen. Maar je kind moet wel kleding hebben.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 16:11

Dat geef ik ook niet uit.
Maar er zijn genoeg alternatieven.

En op de kledingchecker kan je controleren hoe 'schoon' een merk is aan de hand van 3 kenmerken (sociaal, ecologisch, economisch). Een H&M komt hier relatief nog goed uit op grond van zijn sociale punten (geen kinderarbeid, uitbuiting, etc). De andere 2 scoort het laag.
Maar een mango scoort op alles laag.
Helemaal perfect dat is lastig ja.
Maar de uitwassen dat moet echt veranderen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 16:47

Dan doe ik het nog niet zo slecht aangezien ik vaak in h&m shop :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:08

Je kunt daarnaast ook kijken of het merk of het moederbedrijf lid is van een social compliance keurmerk/organisatie. Voorbeelden hiervan zijn ETI, BSCI en Sedex. Dan weet je iig dat ze bezig zijn met het in orde maken/houden van hun supply chain op het gebied van mensenrechten, werkomstandigheden en ook milieu.

Dure merken doen het lang niet altijd beter dan goedkope, er zitten enórme marges op kleding. Maar er zijn absoluut merken, zowel duurdere als goedkopere, die de juiste intenties hebben en die eerlijk produceren. Dat kan ook in Bangladesh en India (wat ik eigenlijk het liefst zie als het gaat om sociaal eerlijk, minder als het gaat om milieutechnisch).

Het blijft altijd een lastige discussie. Ik maak mezelf er ook schuldig aan, dat ik liever goedkoop koop, voor de twee maanden die ze er soms maar in passen. Maar ik probeer er wel rekening mee te houden, in de sale kun je leuk shoppen en die kostenverlaging wordt niet doorberekend aan de fabriekslocaties en de arbeiders.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:34

Ik probeer er ook zeker rekening mee te houden. Maar het is soms echt lastig om goed te kunnen checken waar en hoe je spul wordt geproduceerd...

€160 uitgeven voor een truitje wat verantwoord is geproduceerd hoeft echt niet hoor dromertje :) bij de echte merken betaal je ook heel wat voor de naam.
Ik vind dat ook niet nodig voor mijn kind. Aangezien hij maar twee maanden in 1 maat zit, dat vind ik echt zonde. Dus ik doe nu iets goedkoper en dan ga ik straks wel los :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:39

Niwla schreef:
lautje, misschien is dit niet de plaats om deze discussie te voeren hoor, maar wat is de garantie dat duurdere merken niet óók onder die omstandigheden geproduceerd worden?

Dat is geen aanval hè, maar oprechte interesse. Is daar een overzicht of documentatie ofzo ergens van te vinden? Ik ben daar altijd wel benieuwd naar. :)

Mijn kast valt tot nu toe nog erg mee, ik heb nu nog veel van Z8 en noppies. Eerst die kleine maar er uit en zien wat voor maat hij heeft. Dikke kans dat hij maat 50 over gaat slaan. :=

Die info kun je gewoon op internet vinden. Frugi bv is Brits en wordt in de uk geproduceerd van org. katoen en bij elk stuk wat je koopt gaat er een deel van de opbrengst naar een goed doel (lokaal en je mag zelf kiezen aan welk doel je het schenkt). Duurdere kleding is niet altijd even schoon maar er zijn genoeg merken die wel schoon en kindvriendelijk produceren. Primark doet bv ook heel wat om ecologisch beter te worden en ook ivm de arbeid proberen ze toezicht te houden. Die zijn dan wel goedkoper, maar besparen dan weer op andere dingen.

Elk moet doen waar die zich goed bij voelt

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:47

Ieder zijn eigen keuze toch :)

Hier idd het geld niet om zoveel uit te geven aan de kleding, zeker niet aangezien 1 setje niet voldoende is (denkt terug aan de horrordagen van de buikgriep dat echt alles uit haar kast vies was en dan heeft madam echt best een hoop kleding :oo )

Waar het vandaan komt kan ik wel bewuster mee omgaan. Maar als het gaat om merken ben ik gek van Noppies en Like Flo, Tumble etc maar dat vind ik al heel behoorlijk geprijsd :)

Vandaag overigens wel weer lekker geshopt. Had rompers nodig dus dan kom je thuis met rompers, pyjamas, zwembroekje, een uv shirt en nog een paar shirtjes. Alvast voor de vakantie zullen we maar zeggen :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:53

Ik vind de hele discussie gewoon stom. Niemand heeft gezegd dat huismerk minder goed (of minder stoer) is dan merkkleding.

Enniewee, hier een prachtig gebreid setje van Noppies gekocht, voor als we het ziekenhuis uit komen. Had hem al in een 50 maar ik denk dat het een waterbuffeltje wordt dus een 56 besteld en de 50 kan straks naar mijn nichtje als ze uit het ziekenhuis komt.

Afbeelding

Setje bestaat uit vestje, broekje en mutsje. En ik zag in de Zeeman folder superleuke boxpakjes, lijkt me zo makkelijk straks! Makkelijker dan hele setjes?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:54

Lief truitje! Wanneer ben je uitgerekend?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:55

9 september! Ook zo'n lekkere dag dat het weer van alles kan doen, dus verschillende maatjes en rompertjes in mijn vluchtkoffertje zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:56

Achteraf had ik gewild dat ik alleen maar boxpakjes had gehaald. Niks wat omhoog kruipt of afzakt, heerlijk. Heb nu nog steeds pyama's die uit 1 gedeelte bestaan, simpelweg ondat hij dan niet midden in de nacht wakker wordt omdat ie 1 broekspijp uit heeft en de andere niet uitkrijgt :')

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:56

Boxpakjes zijn ideaal voor die kleintjes. Die kunnen niet opkruipen en knellen niet bij het buikje. Mijn jongste drie hebben niks anders dan dat soort pakjes gedragen totdat ze gingen staan en lopen.
Alleen wel opletten dat je exemplaren koopt met drukkertjes bij de beentjes want anders moet het hele pakje uit bij het verschonen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:57

Ik krijg van mijn mamsie ook nog een hele lading tuinbroekjes van Oshkosh, nieuw en wat ik vroeger zelf droeg, zo leuk!

Esplendido schreef:
Boxpakjes zijn ideaal voor die kleintjes. Die kunnen niet opkruipen en knellen niet bij het buikje. Mijn jongste drie hebben niks anders dan dat soort pakjes gedragen totdat ze gingen staan en lopen.
Alleen wel opletten dat je exemplaren koopt met drukkertjes bij de beentjes want anders moet het hele pakje uit bij het verschonen.

Jep! En de rompertjes zijn allemaal overslag!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:59

Boxpakjes waren hier drama :oo kind was beetje uit verhouding met hele lange benen en korte romp dus boxpakjes zaten voor geen meter :')
Had er 5 liggen geloof ik, ze heeft er eentje aan gehad en daarna nooit meer haha!

Wat een te lief truitje is dat <3

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 20:08

Boxpakjes zijn eerste tijd idd heerlijk. Nu ook allemaal nog die pakjes als pyjama.
Had de eerste weken van die heerlijke velours pakjes van petit bateau.
Daarnaast ook een cutie pie pakje van Noppies toen gekregen wat ze veel droeg. Lekker joggingbroekje en overslag shirtje.
Afbeelding

En 9 sept was vorig jaar 30graden :Y)

Zou voor zekerheid wel 50 meenemen Lieveli. Julia was echt geen kleintje maar die zat er net zo tussenin 50/56.
Petit bateau heeft ook halve maten en haar eerste pakje zo'n half maatje

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:08

Ik vond boxpakjes ook helemaal niks :=
Zeker niet de pakjes met een dichte band rond de enkels, maar wel drukknoopjes. Loop je alsnog te friemelen met die voetjes.

Ik had in het begin het liefst (overslag)rompers met een broekje. Mijn mannetje is van begin maart, en voor hem was dit warm genoeg. Anders kun je altijd nog een vestje aandoen. Heb je met boxpakjes ook trouwens, tenzij je verschillende diktes koopt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 20:10

Boxpakjes was hier na 2 maanden over omdat het klaar kreeg dr voeten omhoog te wurmen en dan 2 voeten in 1 broekspijp willen stoppen Alles viel beetje wijd maar was snel kort.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:11

Wij zijn vorig jaar met 20 kilo Oshkosh teruggekomen uit Florida. Geweldig merk :)

Ik vond die boxpakjes dus echt 300 keer niets :n en de enige die we gebruikt hebben hadden knoopjes van enkel tot enkel ipv schuin over het lijfje en 1 been. Akelig gepruts ermee elle keer

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 20:12

Oshkosh is echt super tof! Gelukkig kan je tegenwoordig gewoon bestellen vanuit Amerika.

Heb voor Juul dezelfde dingen ervan als ikzelf heb gedragen als Baby :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:15

lieveli schreef:
Ik vind de hele discussie gewoon stom. Niemand heeft gezegd dat huismerk minder goed (of minder stoer) is dan merkkleding.

Enniewee, hier een prachtig gebreid setje van Noppies gekocht, voor als we het ziekenhuis uit komen. Had hem al in een 50 maar ik denk dat het een waterbuffeltje wordt dus een 56 besteld en de 50 kan straks naar mijn nichtje als ze uit het ziekenhuis komt.

[ Afbeelding ]

Setje bestaat uit vestje, broekje en mutsje. En ik zag in de Zeeman folder superleuke boxpakjes, lijkt me zo makkelijk straks! Makkelijker dan hele setjes?

Boxpakjes fan :')

Oh en gebreide pakjes zijn zooooo gaaf!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:16

Meenemen was goedkoper. Zeker met de kortingen die we in de winkels kregen.
Zalando verkoopt ook het een en ander.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:16

Zeeman zou ik die pakjes niet van kopen. Je moet die benen dan echt helemaal vouwen om ze erin te krijgen. :')

Ik vind ze van z8 fijn en voor mn dochter had ik ze van beebielove. Overslag rompers kan ik niks mee. Doe die drukkers altijd verkeerd. Be dan altijd zo aan het klooien. Maar ik heb dan ook helemaal geen geduld.

Was bij mn dochter helemaal gek van gymp. Dat heb ik zelf nieuw gekocht en het derde kindje draagt het nu al. Had ook jurkjes van bonny huppeldehup. Hele vrolijke jurkjes. Moet je wel van houden. En die gaan inmiddels al 4 kindjes mee.

Ik kocht bij de eerste ook alleen maar dure dingen. Haar eerste jas was van dior incl bijpassende laarsjes. :') maar heb ervan geleerd haha. Kreeg er amper wat voor terug of het werd onder gepoept of gespuugd. :')

Mijn zoontje leek reflux te hebben dus ben echt blij dat ik daar niet te dure dingen voor had. Kwamen soms hele golven uit en die vlekken zijn echt drama.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:17

lieveli schreef:
Ik krijg van mijn mamsie ook nog een hele lading tuinbroekjes van Oshkosh, nieuw en wat ik vroeger zelf droeg, zo leuk!

Esplendido schreef:

Jep! En de rompertjes zijn allemaal overslag!

En overslagfan :')
Of de rompers van frugi want die zijn lekker ruim en rekken goed. Kan wel merken welke ik vaker neem

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:18

Gymp heb ik voor gups ook wel gehad toen hij kleiner was :)