Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:44

Ik doe het ofwel met een donut ofwel zoals hieboven maar dan gewoon met een paardenstaart en reeker errond. Als het me niet bevalt probeer ik opnieuw :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:19

Ja, kan zeker ook. Maar mijn dochter heeft heel fijn haar, dat gaat glijden als ik het niet eerst vlecht. En dan zakt de knot alsnog uit.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:30

Ik draag mijn haar altijd in een 'messy bunn' .
Oftewel; voorover hangen, haren bij elkaar bovenop m'n hoofd, spiraal-elastiek eerst eenmaal om m'n haar alsof ik een staart wil maken, de keren daarna haal ik mijn haren maar voor de helft door het elastiek zodat je haar dubbelvouwt. Eventeel herhalen. (Ligt er aan hoe dik je haar is en wat voor elastiek je hebt) Snappen jullie het nog? :')

Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:40

Past nooooooit onder je cap! _O-

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:41

iiSunshine schreef:
wat ik me net af vraag: wordt je wel (een beetje) bruin met zonnebrand op? of hangt dat af van de factor?

Haha ik niet maar ik word sowieso alleen maar rood :+
Granoek schreef:
Leuk dit!

Waarom hebben oude(re) mensen altijd het meeste tijd en het minste geduld?
Met name dan als ze bij ons in de zaak op terras zitten en hun koffie al willen hebben voor hun billen de stoel hebben geraakt.

Dat vraag ik me ook al een tijdje af! Misschien omdat ze de minste tijd over hebben?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:08

Waarom ga ik elke keer weer vrijwilligen op festivals als ik steeds van te voren aan het mopperen ben? :p

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:58

suus_pepper schreef:
iiSunshine schreef:
wat ik me net af vraag: wordt je wel (een beetje) bruin met zonnebrand op? of hangt dat af van de factor?

Ja hoor, je wordt wel bruin. Gaat alleen wat langzamer. Maar beter dan verbranden (ik ben gister verbrand. Doet erg veel pijn...)

Logischerwijs hangt het af van de spf (sun protection factor) hoezeer je er bruin van wordt op verbrandt. In theorie is spf 50 -ook wel sunblock genoemd- de enige factor die het bruiningsproces volledig blokkeert.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:13

Nee hoor, je kan nog steeds bruinen met factor 50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:15

Damned schreef:
Nee hoor, je kan nog steeds bruinen met factor 50

Inderdaad! Sunblock bestaat wel maar daar zit volgens mij nog een ander goedje in waardoor je helemaal geen uv straling krijgt. Ik smeer dagelijks mijn gezicht met factor 55 en als ik in de zon ga mijn lichaam met 50 omdat ik tattoos heb en super snel verbrand, maar word dan echt gewoon bruin!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:25

Meen je?! Ik was altijd onder de indruk dat spf 50 sunblock was.
I stand corrected.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:29

Gelukkig niet! :D ik verander in een kreeft aan het begin van het seizoen als ik niet met factor 50 smeer, maar wil zeker wel bruin worden. Als ik eenmaal een kleurtje heb voldoet factor 30 en later 20 ook wel, maar anders niet. Echte sunblock is ook wel heel duur, dat hadden we vroeger altijd. Dat hoefden we ook maar 2 keer per dag te smeren, wat prettig is met twee kleine overactieve kinderen :))

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:42

Veel mensen "douchen" hun paard/pony voor de lol of na activiteit om ze lekker af te koelen met dit weer (28+). Maar worden ze er ook echt koeler/comfortabeler door als je ze volledig nat maakt?

Honden krijgt het bijvoorbeeld vaak juist warmer omdat het gaat broeien in die vacht.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:45

lisem94 schreef:
Veel mensen "douchen" hun paard/pony voor de lol of na activiteit om ze lekker af te koelen met dit weer (28+). Maar worden ze er ook echt koeler/comfortabeler door als je ze volledig nat maakt?

Honden krijgt het bijvoorbeeld vaak juist warmer omdat het gaat broeien in die vacht.

Je moet het telkens helemaal afdoen met een zweetmes en dan weer nat maken en weer afdoen. (Zo'n 4 a 5 keer, tot ze koud aanvoelen) en dan lekker laten rollen. Nooit nat maken en in de zon zetten.. dan kunnen ze hun warmte niet kwijt en worden ze alleen maar warmer.
Onze fjord stond geschoren in de zomer en had het alsnog bloedheet in de schaduw. Zo konden we hem wel lekker af laten koelen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:05

Waarom moet het volume van muziek bij mensen omhoog als de temperatuur buiten omhoog gaat? Ik word schijtziek van die irritante basdreun die we altijd horen in de zomer.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:12

Festivalities :Y)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:43

Ben je verbrandt als je huid wat rood wordt maar dat na een kwartiertje weer is weggetrokken?
Zo irritant, ik smeer me in met factor 50, ga 20 minuutjes in de zon zitten ten vroegste vanaf 5 uur, en toch word ik rood! Het enige wat ik kan bedenken is dat de zonnebrandcreme misschien niet goed werkt, het is een nieuwe fles... (ik verbrand wel snel, maar dit heb ik nog nooit gehad.) Of is de zon van uitzonderlijke sterkte deze dagen?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:45

De zon is erg sterk vandaag inderdaad!

Ik zou het niet verbrand noemen, wel even goed insmeren met aftersun :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:49

Damned schreef:
Ben je verbrandt als je huid wat rood wordt maar dat na een kwartiertje weer is weggetrokken?
Zo irritant, ik smeer me in met factor 50, ga 20 minuutjes in de zon zitten ten vroegste vanaf 5 uur, en toch word ik rood! Het enige wat ik kan bedenken is dat de zonnebrandcreme misschien niet goed werkt, het is een nieuwe fles... (ik verbrand wel snel, maar dit heb ik nog nooit gehad.) Of is de zon van uitzonderlijke sterkte deze dagen?

De zon is erg sterk maar het kan ook gewoon een beetje geïrriteerd zijn als het echt zo snel is weggetrokken. Zou voor de zekerheid even smeren met aloe vera en/of aftersun en dan morgen even aankijken. Bij mij verdwijnt het rode soms gelijk weer maar ben dan vaak de volgende dag alsnog gewoon verbrand helaas.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:49

Laatst bijgewerkt door Froukje op 26-05-17 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:50

Damned: Niet echt verbrandt maar wel geprikkeld. De zonnebrandcrème werkt waarschijnlijk wel, maar als je dit jaar nog maar weinig in de zon hebt gezeten is je huid nog totaal niet gewend aan de zon, dus verbrand je veel sneller.

Ik zelf heb bijvoorbeeld ook een zeer lichte huid, maar ik ben al meerdere uren bewust in de zon geweest met zonnebrandcreme en heb dus al een beetje een kleurtje, waardoor ik op dagen als vandaag rustig na 18.00 uur in de zon kan gaan zitten. Doe ik het eerder moet ik me goed insmeren en dan nog echt oppassen tussen 11.00 en 16.00. Oftewel ik zit het liefste binnen op die tijden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:53

Granoek schreef:
Leuk dit!

Waarom hebben oude(re) mensen altijd het meeste tijd en het minste geduld?
Met name dan als ze bij ons in de zaak op terras zitten en hun koffie al willen hebben voor hun billen de stoel hebben geraakt.

Hoezo het meeste tijd? Wij jongeren hebben voor alles wat we nu willen waarschijnlijk nog een paar decennia. Die ouderen hebben juist voor álle dingen die ze hun hele leven hebben laten liggen nog maar een paar jaar om ze af te krijgen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:58

Dankjewel voor de info! Het is gelukkig niet een van die merken, maar gewoon een van niveau (denk ik, zo een donkerblauwe). Het rode komt niet weer terug, want gisteren had ik het ook een beetje, maar ik dacht dat het vandaag beter zou gaan met een dikkere laag creme en nog iets korter, maar blijkbaar niet.
Het zal dan waarschijnlijk wel aan mijn lichte huid liggen en het feit dat ik niet al van heel vroeg op het jaar zoveel mogelijk zon meepak. Toch nog beter opletten dan! (en deze dagen misschien gewoon niet buitenkomen? :') )

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:10

Maar hoe word je bruin? Ik heb vandaag aardig wat buiten gezeten, ingesmeerd met factor 50 en echt geen enkel verschil. Iedereen in mijn familie wordt binnen no-time bruin, behalve ik. Ik heb het kleurtje bruin na de zomer die zij na een uurtje hebben...
Het ligt dus niet aan de zonnebrand, waar dan wel aan?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:26

Het ligt ook aan je huid. Mijn zus bruint heel snel, ik niet. Veel mensen met rood haar bruinen zo goed als nooit, verbranden alleen maar.
Ik weet niet of het precies hetzelfde is, maar mijn schouders/armen bruinen nog het makkelijkst, terwijl mijn benen gewoon spierwit blijven.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:31

Damned schreef:
Het ligt ook aan je huid. Mijn zus bruint heel snel, ik niet. Veel mensen met rood haar bruinen zo goed als nooit, verbranden alleen maar.
Ik weet niet of het precies hetzelfde is, maar mijn schouders/armen bruinen nog het makkelijkst, terwijl mijn benen gewoon spierwit blijven.

Ik verbrand binnen 5 minuten :+ Ginger problemen