Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:16

_Dominique schreef:
Tsja, dan heb jij waarschijnlijk andere principes, normen en waarden. Maar ik zal nooit aan de haal gaan met een ex-vriendje van 1 van mijn vriendinnen. Iets met respect en begrip voor elkaar. ;) Er zijn nog duizenden andere mannen dan per sé die ex.

Ik hoop van harte dat jij nooit verliefd wordt op een ex van een vriendin en al helemaal niet dat hij ook helemaal gek is op jou. Stel je voor dat je om principes 2 mensen levensgeluk moet ontzeggen. Pfoeh.

Oh, tenzij jij natuurlijk zelf kunt bepalen op wie je verliefd wordt, dan is er natuurlijk geen enkel probleem :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:18

De meningen zijn erg verdeeld heb ik in de gaten.

Lieve ts. Ik zou vooral niet boos op je vriendin zijn. Die reactie van haar van die avond vind ik heel begrijpelijk. Je hebt het nooit aan haar verteld en ineens sta je met hem te zoenen. Ook al is het haar ex. Het zal een verrassing voor haar zijn geweest. Dus ff afreageren snap ik wel.

Dat ze na het afkoelen niet meer met je wilt praten vind ik dom. Het is toch haar ex dn inderdaadgeen bezit meer. En laat vooral je (ware)liefde niet door zoiets tegen zitten.

Stel dat dit de ware is.moet jij dan je hele leven ongelukkig zijn?
Als men twijfeld, ja dan zou ik bet laten en gaat een vriendin voor.

Ik zou haar een brief schrijven met excuses. Dat je snapt dat ze boos was maar dat je hoopt dat ze het begrijpt.

Isabel

Re: [LZP] Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:21

Eerlijk? Het is haar ex, niet haar eigendom. Alsof jullie er iets aan kunnen doen dat jullie verliefd worden.. Ik vind het belachelijk dat je vriendin jou zo in de steek heeft gelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:28

Het enige probleem in jouw verhaal TS, is de timing en de manier waarop. Je hebt met je beste vriendin haar ex VOOR HAAR NEUS passioneel staan zoenen. Daar zou ik ook niet blij van worden.

Je had het meer tijd moeten geven en het op een geschikt moment moeten aankaarten.

Zo heeft drank alweer iets stukgemaakt...

In elk geval, ik zou haar gewoon met rust laten (dus ook geen brief sturen) en voor je relatie gaan. In haar ogen ben je toch al een ontiegelijke bitch, dat krijg je niet zo snel weer goed.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-04-17 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:29

Het ligt denk ik heel erg aan hoe het uit is gegaan destijds en hoe hun en jullie band nu nog is.

Stel nou dat ik het uit zou maken met mijn vriend, omdat ik hem niet meer leuk vond. En mijn vriendin zou later met hem aan komen, dat zou ik ze van harte gunnen. Maar stel dat er misschien nog wat tussen hun speelde, of ik het uit heb gemaakt wegens een rotsituatie en er ergens nog gevoelens waren, zou dit best pijnlijk aan kunnen komen. Het bespreken was niet heel gek geweest

Maar dan nog, dit was een dronken zoen waar ze zich druk om maakte. Toen negeerde ze Ts al, en dat vind ik echt onzinnig.

Ts. Ik denk dat je rustig je brief naar haar toe kunt sturen. Maar als ik het zo lees was misschien jullie vriendschap al niet zo sterk vooraf. Kijk er dus niet gek van op als anderen dit lezen of als je geen reactie krijgt. Maar om dit voor jezelf en misschien haar een plekje te geven Is het het misschien wel waard. :)

Gevoelens kun je niets aan veranderen. Ik wens jullie in ieder geval veel plezier samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:31

Robin_S schreef:
Het enige probleem in jouw verhaal TS, is de timing en de manier waarop. Je hebt met je beste vriendin haar ex VOOR HAAR NEUS passioneel staan zoenen. Daar zou ik ook niet blij van worden.

Je had het meer tijd moeten geven en het op een geschikt moment moeten aankaarten.

In elk geval, ik zou haar gewoon met rust laten (dus ook geen brief sturen) en voor je relatie gaan. In haar ogen ben je toch al een ontiegelijke bitch, dat krijg je niet zo snel weer goed.

Komaan zeg, ze zijn een jaar uit mekaar, die vriendin heeft ondertussen al passioneel staan zoenen met vrienden van haar ex. Waarom zou het zoenen van TS en de ex dan storend zijn? Tss, denk dat die vriendin TS wel voldoende signalen gegeven heeft dat het over en uit was met die jongen. Zeer flauw van haar om nu zo te reageren.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:34

Wat een onvolwassen gedoe allemaal. Van zowel ts, vriendin als kersverse vriend. Vele reacties hier komen trouwens op mij evenzeer onvolwassen over.
Dat hier een hoop gekwetste gevoelens over en weer spelen, is duidelijk en van beide kanten begrijpelijk. Wat meer zelfbeheersing, wat meer inlevingsvermogen, duidelijker en zorgvuldiger communiceren had waarschijnlijk heel veel gescheeld. In plaats daarvan is de hele situatie op soap-achtige wijze geëscaleerd, is er een vriendschap naar de kl*te en is er een relatie ontstaan met een op zijn zachtst gezegd rommelige basis.
Had ts dit volwassener aangepakt en zich minder door het moment en haar gevoelens mee laten slepen, dan had dat haar vriendschap kunnen redden en haar relatie een 'schonere' start gegeven. Live and learn.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:34

In een club is het heel erg fijn als hun samen ineens n potje staan te bekken, en daar sta jij dan. :+ Ik had me niet eenzamer en meer genaaid kunnen voelen hoor, ben ik heel eerlijk in. Dat het een jaar uit is, so what? Als het een andere random man uit die club was dan was het nogsteeds een beetje 3e wiel gevoel

SVRL schreef:
Robin_S schreef:

Komaan zeg, ze zijn een jaar uit mekaar, die vriendin heeft ondertussen al passioneel staan zoenen met vrienden van haar ex. Waarom zou het zoenen van TS en de ex dan storend zijn? Tss, denk dat die vriendin TS wel voldoende signalen gegeven heeft dat het over en uit was met die jongen. Zeer flauw van haar om nu zo te reageren.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:35

Maar ik neem aan dat TS ondertussen weet wat ze ermee wilt gaan doen en wat ze ermee aan heeft gesticht of niet TS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:40

_Dominique schreef:
Tsja, dan heb jij waarschijnlijk andere principes, normen en waarden. Maar ik zal nooit aan de haal gaan met een ex-vriendje van 1 van mijn vriendinnen. Iets met respect en begrip voor elkaar. ;) Er zijn nog duizenden andere mannen dan per sé die ex.

Als mijn beste vrienden verliefd wordt op mijn ex en hij op haar, wie de f*ck ben ik om daar tussen te gaan staan? Het is mijn ex! Ik heb het verdomme zelf uitgemaakt! Het werkte niet meer tussen ons! Als ik het in m'n domme kop haal om mijn vriendin te "verbieden" om gelukkig te zijn met mijn ex, verbied ik indirect mijn ex ook om met haar te zijn. Dat is toch achterlijk? Het zijn beiden geweldige mensen die een ander geweldig persoon verdienen.

Je vrienden verbieden om met je ex te gaan vind ik domweg egoïstisch. En ja, er zijn veel mensen op de wereld, maar meestal wordt je verliefd op iemand die je ontmoet, niet iemand die aan de andere kant van de wereld woont. En als het precies jouw ex is, tja. Iemand kan niet zomaar zijn of haar gevoelens uitzetten en verder gaan zoeken. Geen pijn is groter dan de pijn van het niet samen kunnen zijn met de persoon waar je zó graag samen mee wil zijn. En ik zou geen van mijn vrienden die pijn gunnen, inclusief mijn exen. Ga je wel tussen je ex en een vriendin die toevallig heel verliefd op elkaar zijn instaan? Dan vind ik je een slechte vriendin.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:41

Door al die drama heeft ze je ook nog extra in de armen van B geduwd. Als "vriendin" niet de fiets had verplaatst en niet theatraal al jou spullen naar buiten had geflikkerd was het allemaal anders gelopen.
Dus zou haar vooral bedanken voor het begin van de relatie met B. :+

Alles was toch anders geweest als die vriendin je even aan je mouw had getrokken in de club en op dat moment gevraagd van ... 'he, wat is dit nou? Hoe dronken ben je?' ;)

Wat ik mij wel afvraag... B was nog vriend/kennis van de "vriendin" heeft hij dan nog wel contact met haar?

Voor de rest.... eens met AlwaysH ... er zijn meer vriendinnen in de zee :Y)

En over het bekken in de club... de "vriendin" deed dat zelf ook regelmatig dus als je met twee maten wil meten moet je vooral dat als argument gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 24-04-17 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:43

je ken echt niet met de ex van je vriendin. ik snap naar woede héél erg. het is ook een klote streek.

zo is mijn (nu ex vriendin) met mijn ex. ze wist dat ik dat moeilijk vond omdat ik hem nog leuk vond. en ze ging gewoon door. ik ben ook nog steeds boos op haar. het is zo'n rot streek.
maar zelf zou je t minder doorhebben denk ik.
maar ik zou zeker als ik jou was niet met hem doorgaan. bespaar die vriendin de pijn aub.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:46

yvanna schreef:
. bespaar die vriendin de pijn aub.

Die "vriendin" die nu al twee maanden al TS haar appjes negeert?
Daar is toch nauwelijks vriendschap meer over als je daar niet eens even over kan hebben. Ze geeft TS niet eens de ruimte om sorry te zeggen....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:48

Ik snap wel dat de vriendin in kwestie even boos is omdat ze het 1) niet zag aankomen 2) er nu ook nog een relatie in het spel is. Ik snap wel dat ze dan denkt of dit ook al speelde in haar tijd.

Maar ik vind eigenlijk dat het onzin is dat je niet aan elkaars exen mag komen. Ik heb een vriendinnen groep van 14 meiden en bij ons is het zo dat ik gewoon weet welke exen nog gevoelig liggen en welke niet. Ik ben bezig geweest met een ex van een vriendin en zij moest er mee lachen en gunde ons alle geluk (uiteindelijk niks geworden :+). Ook word er wel eens gezoend met een ex, maar wij hebben wel afgesproken dat wanneer je een ex erg zou vinden, je dit gewoon moet zeggen. De ex van mijn beste vriendin is ook een leuke jongen, maar daar zou ik niet mee zoenen uit principe omdat ik weet dat dat nog gevoelig ligt en ze elkaar vaker spreken.

Nog steeds geen contact met de vriendin in kwestie gehad? Ik zou voor die relatie wel even geprobeerd hebben het uit te leggen. Hoe reageert de rest van je vriendinnen groep?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:51

Nog speelde in haar tijd. Het is een jaar uit.
Als ts dat nu binnen een maand doet had ik de vriendin nog kunnen begrijpen, niet na een jaar.
Die vriendin zal vast nog wel gevoelens voor de ex hebben gehad, maar daar had ze binnen een jaar wel wat actie in kunnen ondernemen dan.
Nu was het gewoon een vrije jongen, waar ts gevoelens voor kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:52

Resistance schreef:
_Dominique schreef:

Als mijn beste vrienden verliefd wordt op mijn ex en hij op haar, wie de f*ck ben ik om daar tussen te gaan staan? Het is mijn ex! Ik heb het verdomme zelf uitgemaakt! Het werkte niet meer tussen ons! Als ik het in m'n domme kop haal om mijn vriendin te "verbieden" om gelukkig te zijn met mijn ex, verbied ik indirect mijn ex ook om met haar te zijn. Dat is toch achterlijk? Het zijn beiden geweldige mensen die een ander geweldig persoon verdienen.

Beetje rustig Erik. Met je wie de fiets ben ik. Heb niet met je op de basisschool gezeten maf.

Qimm schreef:
_Dominique schreef:

Ik hoop van harte dat jij nooit verliefd wordt op een ex van een vriendin en al helemaal niet dat hij ook helemaal gek is op jou. Stel je voor dat je om principes 2 mensen levensgeluk moet ontzeggen. Pfoeh.

Oh, tenzij jij natuurlijk zelf kunt bepalen op wie je verliefd wordt, dan is er natuurlijk geen enkel probleem :)

Ik zoek dan ook geen contact met die persoon en mocht zo'n ex wel contact met mij zoeken, ga ik hier niet op in (wat onlangs is gebeurd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:52

Nu nog straffer, volgens sommigen hier mag je al niet meer staan zoenen in een club, zelfs niet met een vreemde, omdat je dan het 5de wiel aan de wagen zou zijn. Jezus zeg, wat zijn mensen bekrompen! Ben ik blij dat in mijn groepje dat destijds nooit een probleem geweest is.

Uit is uit en als jij je ex nog leuk vindt, dan had je het niet uit moeten maken. En zelfs als je door je ex gedumpt bent, dan nog heb jij geen recht op het verbieden van gevoelens van een ander.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:54

bruintje123 schreef:
Als ts dat nu binnen een maand doet had ik de vriendin nog kunnen begrijpen, niet na een jaar.
Die vriendin zal vast nog wel gevoelens voor de ex hebben gehad, maar daar had ze binnen een jaar wel wat actie in kunnen ondernemen dan.

Ik bedoelde eigenlijk dat ze misschien dacht of die verliefdheid tussen haar ex en haar vriendin al speelde toen hun nog een relatie hadden ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:54

pff.. nou mij niet gezien hoor. komt alleen maar drama van.. Sorry, maar ik snap ook niet helemaal waarom je dan moet lopen geilen op de ex van je beste vriendin.. maar dan zal die vriendschap ook wel niks waard zijn. ik zou het in ieder geval niet accepteren als vriendin zijnde... backstabbing heet dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:56

_Dominique schreef:
Resistance schreef:

Beetje rustig Erik. Met je wie de fiets ben ik. Heb niet met je op de basisschool gezeten maf. [/quote]

Niet zo scheinheilig, Hans. Je weet snapt 't best.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:57

elenaMM77 schreef:
AlwaysH schreef:
Mag ik twee dingen zeggen?

Ten eerste, wat een dramaqueen, I'm sorry. Al had je nog zo'n k*tstreek uitgehaald, je laat iemand niet om half vijf 's ochtends op straat achter omdat diegene wat losser werd door alcohol. Fiets verplaatsen? Ik ben zestien en zou dat nog niet in mijn hoofd halen, ken niemand die dat zou doen, wat verschrikkelijk kinderachtig!

Dan jou voor van alles uitmaken en negeren zou in mijn geval de druppel geweest zijn. We kunnen wel zeggen: Er zwemmen genoeg vissen in de zee, maar als er zoveel leuke jongens zijn zullen er vast wel leuke vriendinnen rondzwemmen. :Y)

Ik zou B nu niet opgeven, als je vriendin zo ontzettend moeilijk met haar relatiebreuk om kan gaan en nergens meer naar wilt luisteren moet je niet opeens gaan denken dat zij in de slachtofferrol staat. Zij dumpt hem, niet andersom.
(Al zou ik dit gedrag bij geen enkele manier van uitmaken accepteren van mijn beste vriendin)

nah ze werd niet achtergelaten op straat, maar tonghockeyend in de kroeg ;).
fiets verplaatsen, helemaal mee eens.. is gewoon flauw..

ik ben ook wel eens gewoon weggegaan omdat een vriendin met wie ik ging stappen blijkbaar een leukere avond had met een vent dan met mij.. zat er totaal niet mee, maar ging daar ook niet dwaas bij zitten plakken.. was met haar uit en op jacht naar anderen.. ben niet zo'n socializer (verschilt ook nogal van mens tot mens of je je ineens alleen kunt vermaken, of met anderen/vreemden).

Ze werd wel achtergelaten aan haar lot, want ze zou bij haar slapen omdat haar eigen huis verder weg was.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:57

sureido schreef:
bruintje123 schreef:

Ik bedoelde eigenlijk dat ze misschien dacht of die verliefdheid tussen haar ex en haar vriendin al speelde toen hun nog een relatie hadden ;)

Ja dat begrijp ik.
Maar als je dat een jaar na dato nog denkt zit er iets in die bovenkamer van die vriendin los.
Daarom zei ik ook, als vriendin en ex binnen een maand met elkaar waren gaan zoenen kan ik die gedachte voorstellen. niet nog na een jaar.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:01

Ben het wel met veel mensen eens dat een jaar lang is. Een paar weken zou ik not amused zijn, maar je moet ook door.
De reden dat het uit is weet ik niet en hoeven wij ook niet te weten en misschien blijft de ex wel altijd wel een zwak punt, maar je moet ook door.

Als je met z'n 2en gaat stappen en iemand zoent met een ander boeit het mij niet super veel. Ik vermaak me wel met zijn vrienden of ik maak andere vrienden :+. Maar ik ben dan ook wel sociaal en klets snel met andere mensen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:01

Backstabbing ... Celiien... het is een jaar UIT! Je gunt je ex en een goede vriendin toch het beste? (en ja dat kan dan soms ook wel eens een ex van jezelf zijn) Backstabbing is tijdens een relatie dingen proberen of als het net een weekje over is.. maar na een JAAR in een dronken bui in een club met leuke kerel zoenen (die toevallig een ex is van een vriendin) heeft niks met dat soort drama te maken.

En hoe kan je bedenken dat het al wel tijdens de relatie is gebeurt... dan zou er toch geen JAAR tussen hebben gezeten.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:03

Ik heb een relatie gehad van 21 jaar. Uiteindelijk was van mijn kant de koek op. Nieuwe relatie gekregen en het contact met mijn ex bleef gewoon goed. In het begin had mijn ex moeite met mijn huidige relatie, maar is bijgedraaid en we gingen regelmatig een hapje eten. Mijn ex is nu inmiddels 10 jaar gelukkig met 1 van mijn beste vriendinnen. Zij hadden er geloof ik meer moeite mee om het te vertellen dan dat ik er moeite mee had om het te horen. Het is toch niet voor niets een ex? Ben blij dat ze samen happy zijn