De kinderwagenmaffia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:53

GamblersCup schreef:
Maar daar gaat dit topic toch helemaal niet om? Het gaat om de extreme situaties. Met een knipoog. Dat gezeur... jammer dat het topic zo verpest wordt door de suffe reacties.

Nou ja, de 'knipoog' wordt wel gebruikt om wel degelijk vrij onaardige dingen te plaatsen, die bovendien samenvallen met onaardigheid die ook buiten het topic best wel voorkomt. Met toch best wel wat meer onverdraagzaamheid tussen mensen, wat ik persoonlijk erg jammer vind.

Ik heb dus liever wat meer vriendelijkheid en begrip, dan meer dingen met een knipoog. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:55

Lees ik iemand die zegt dat ze boodschappen ging doen als de kinderen en middagdutje deden, was je dan gezegend met een man die dan thuis was of liet je ze alleen? Want als een man thuis is kun je de hele dag boodschappen doen :Y)

Valt me wel altijd op dat er op bokt best veel antikind zijn met daarbij niet de minste opmerkingen. Inmiddels zou het openbaar vervoer, de supermarkt en zelfs de dierentuin aangepast moeten worden. :') overigens lijkt me een draagzak ideaal maar ik heb nogal een slechte rug, dat zou ik nooit lang vol houden.

mvdende

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:58

Het hoeft van mij niet helemaal anti kind. Maar kinderen horen wel opgevoed te worden. Een baby die schreeuwt, kan je niet heel veel aan doen kwa opvoeden. Maar een peuter of kleuter kan best geleerd worden dat de bus/tram/vliegtuig niet bij elkaar geschreeuwd mag worden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:59

mvdende schreef:
Het hoeft van mij niet helemaal anti kind. Maar kinderen horen wel opgevoed te worden. Een baby die schreeuwt, kan je niet heel veel aan doen kwa opvoeden. Maar een peuter of kleuter kan best geleerd worden dat de bus/tram/vliegtuig niet bij elkaar geschreeuwd mag worden.

Maar als kinderen nooit een fout maken kunnen ze er nooit van leren en leren kost tijd en lukt niet altijd in een keer, maar wel bezig zijn met opvoeden dat ben ik met je eens ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:59

Shadow0 schreef:
GamblersCup schreef:
Maar daar gaat dit topic toch helemaal niet om? Het gaat om de extreme situaties. Met een knipoog. Dat gezeur... jammer dat het topic zo verpest wordt door de suffe reacties.

Nou ja, de 'knipoog' wordt wel gebruikt om wel degelijk vrij onaardige dingen te plaatsen, die bovendien samenvallen met onaardigheid die ook buiten het topic best wel voorkomt. Met toch best wel wat meer onverdraagzaamheid tussen mensen, wat ik persoonlijk erg jammer vind.

Ik heb dus liever wat meer vriendelijkheid en begrip, dan meer dingen met een knipoog. :)

Maar het gaat er óók niet om wat jij wilt. Het gaat om het idee waarmee TS dit topic geopend heeft.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:01

GamblersCup schreef:
Ik zeg gewoon dat ze aan de kant moeten gaan, of schuif zelf die kinderwagen opzij. Geen tijd voor hoor. Ga lekker naar een koffiebar om bij te banketstaaf.

Ik zit me alweer helemaal op te fokken over dat wijf zaterdag _O- _O-

GamblersCup schreef:
Natuurlijk mag jij met je medemens praten... alleen moet je niet de weg blokkeren voor mensen die gewoon hun boodschappen willen doen en daarna weer verder willen gaan. Echt bloedirritant. Dan ga je toch even aan de kant staan, of náást de deur in mijn geval... beetje sociaal zijn. Dat asociale blokkeren brengt echt het slechtste in mij naar boven, als het niet verboden was zou ik zulke mensen echt opzij trappen :')

Vind jij deze reacties zo normaal dan? :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:03

Ja :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:06

Oh top +:)+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:09

mvdende schreef:

Be my gues, ik wens je veel succes. Je mag gerust dat aan mijn peuter van 21 maanden komen uitleggen hoor.

Die zit in de krijg ik mijn zin niet,ga ik brullenfase.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:21

Wáárom laten moeders zich vandaag zo op de kast jagen? Dan vindt mvdende maar lekker iets, nou én? Jullie verpesten het topic met dat gezeur over en weer, jullie gaan het toch niet eens worden so why bother?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:25

Dat dus

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:30

Shadow0 schreef:
En dat is beslist iets om over na te denken: 20, 30 jaar geleden was de nadruk op de gehoorzaamheid en het onderdanig zijn van kinderen aan volwassen er niet. Niet de kinderen zijn nu zoveel luidruchtiger dan toen, maar onze verwachtingen zijn veranderd. (En persoonlijk niet op een leuke manier heb ik de indruk.)

Dat is toen inderdaad zo'n beetje verdwenen, toen de jongeren uit de 'vrije' jaren '60 en '70 ouders werden. Duidelijke gezagsverhoudingen zijn verdwenen, kinderen leren niet meer in de eerste plaats te gehoorzamen en dingen aan te nemen van een volwassene, en alles moest in overleg besloten worden.
Daaruit zijn onder andere de zogenaamde 'millennials' ontstaan die niets kunnen hebben, alles een discussiepunt vinden ('ja maar...') en zich om de haverklap gekwetst voelen door van alles.
Blijkbaar bevalt dat dus niet heel erg, en is er een kentering aan het komen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:36

oomens schreef:
Dat is toen inderdaad zo'n beetje verdwenen, toen de jongeren uit de 'vrije' jaren '60 en '70 ouders werden. Duidelijke gezagsverhoudingen zijn verdwenen, kinderen leren niet meer in de eerste plaats te gehoorzamen en dingen aan te nemen van een volwassene, en alles moest in overleg besloten worden.
Daaruit zijn onder andere de zogenaamde 'millennials' ontstaan die niets kunnen hebben, alles een discussiepunt vinden ('ja maar...') en zich om de haverklap gekwetst voelen door van alles.
Blijkbaar bevalt dat dus niet heel erg, en is er een kentering aan het komen.

Dat vond Socrates 2500 jaar geleden ook al...
Blijkbaar vindt elke generatie dat over de jongere generatie.
http://www.volkskrant.nl/opinie/-socrat ... ~a3378807/

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:13

oomens schreef:
Duidelijke gezagsverhoudingen zijn verdwenen, kinderen leren niet meer in de eerste plaats te gehoorzamen en dingen aan te nemen van een volwassene, en alles moest in overleg besloten worden.

Het zegt volgens mij meer voor de beweging die we nu aan het maken zijn dat we denken dat kinderen in de eerste plaats gehoorzaam moeten zijn en dingen aannemen van volwassenen... richting weer eens een autoritaire, repressieve maatschappij. Volgens mij doet autoritair handelen zo door de geschiedenis heen veel meer mensen schade dan overleg?

Ik hoop dus juist dat we kinderen de kans geven om zich te ontwikkelen tot zelfstandige en kritisch denkende mensen, maar ook mensen die geleerd hebben dat ze welkom zijn en gerespecteerd worden ipv 'hard' gemaakt worden door te leren zich af te sluiten voor de gevoelens van anderen.

(En mocht je nu de neiging krijgen om te komen met een 'oh dus jij vindt' - bv 'oh dus jij vindt dat je kinderen van 2 onder een auto moet laten lopen omdat je alles in overleg wilt doen ipv te zeggen dat ze op de stoep moeten blijven' of 'oh dus jij vindt dat kinderen alles moeten kunnen doen' of een andere rare invulling, sla dan maar over, en ga er maar vanuit dat ik dat niet op die manier vind.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:24

lieveli schreef:
Wáárom laten moeders zich vandaag zo op de kast jagen? Dan vindt mvdende maar lekker iets, nou én? Jullie verpesten het topic met dat gezeur over en weer, jullie gaan het toch niet eens worden so why bother?

Helemaal mee eens. Kinderen zijn nou eenmaal hinderen. Ook als ze niet in een kinderwagen zitten trouwens. :Y)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:25

Gos en ik me schuldig voelen over offtopic gaan met mijn stukje over rolstoelen en in de weg staande mensen/moeders/ouderen. O:)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:28

safina schreef:
lieveli schreef:

Helemaal mee eens. Kinderen zijn nou eenmaal hinderen. Ook als ze niet in een kinderwagen zitten trouwens. :Y)

"Kinderen zijn hinderen": zei vadertje Cats; maar hij vergat dat hijzelf ook kind geweest was.
:D ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:35

Terugkomend op dierentuinen; tja, daar lopen nu eenmaal kinderen. Lieve kinderen, beleefde kinderen, complete monsters, en alles wat daar tussen zit.
Maar stel dat (gaat niet gebeuren, I know) dat een dierentuin 1 of twee dagen per jaar een kindvrije dag zou hebben, zou ik daar geen moeite mee hebben en van de gelegenheid gebruik maken.
Verschilt ook per dierentuin. Blijdorp of burgers is een heel ander soort dierentuin, en in de bush vind ik het heerlijk om uren te "verdwalen" op zoek naar van alles. Met gillende en rennende kinderen is dat een stuk lastiger...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:40

Brainless schreef:
safina schreef:

"Kinderen zijn hinderen": zei vadertje Cats; maar hij vergat dat hijzelf ook kind geweest was.
:D ;)

Ja, hij kon het weten...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:48

Er is ook een waarom geen kinderen topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:13

Britta31 schreef:
Er is ook een waarom geen kinderen topic.

Heerlijk. Als er geen kinderen waren zouden er ook geen kinderwagens zijn.

Eigenlijk is de mens een volkomen achterlijke diersoort. Vrijwel elk zoogdier produceert kinderen die zichzelf al na enige minuten zelfstandig kunnen verplaatsen. Wij mensen produceren nakomelingen die de eerste periode van hun leven in een kinderwagen gestopt moeten worden. -O-

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:37

Ja, een buidel zou ook bij mensen heel handig geweest zijn :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:40

Ik wilde net zeggen! Kangoeroe!
Buidelcorrectie na al dat kroost :+

Maar zonder gekheid, er zijn er heel veel die zichzelf niet kunnen verplaatsen hoor.
Denk dat vooral de vluchtdieren vrijwel direct lopen kunnen. En dat zijn wij niet..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:42

Dat is niet helemaal waar. Mensen vallen onder de dragende zoogdieren, net als bijv. de kangoeroe en apen.
Citaat:
Tenslotte zijn er de dragers, zoals apen, kangoeroes en mensen. Zij komen ook hulpeloos ter wereld en zijn totaal afhankelijk van anderen. Zij drinken kleine beetjes moedermelk per keer. Deze melk bevat veel suikers om de belangrijke hersenontwikkeling te bevorderen. Baby’s van draaglingen kun je dus niet langdurig achterlaten, omdat de melk snel verteerbaar is en vanwege een grote behoefte aan contact. Wanneer ze alleen gelaten worden gaan ze huilen, wat direct gevaar oplevert vanwege roofdieren.

https://kiind.nl/logica-van-het-dragen/

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:43

Wát is niet helemaal waar, zonnebloem?