Vriend altijd te laat op werk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:55

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, maar ik herken me nu al heel erg in jouw vriend.

Zelf heb ik ook heel erg last van "opstart" problemen, en kom ik eigenlijk altijd te laat op mijn werk.
Deze week ben ik om precies te zijn 1x op tijd geweest.

Zodra de wekker gaat, weet ik dat ik er eigenlijk gelijk uit moet, omdat ik anders maar blijf liggen, maar op één of andere manier lijkt mijn lichaam te zeggen "Nee! Wij blijven lekker liggen!" En dan druk ik toch maar weer op de snooze.
Vaak snooze ik 3x, en ga ik dan toch maar mijn bed uit en soms op de hele erge dagen word het 4x snoozen.

Ik heb hier al last van zo lang ik me kan herinneren.
Op school had ik dit al, waardoor ik in problemen kwam met de leerplichtambtenaar en bij elke werkgever die ik gehad heb is dit zo gebleven.
De ene was er minder blij mee dan de ander, en er is weleens gedreigd met ontslag.
Dan gaat het een week goed, en daarna is het weer het zelfde verhaal, terwijl ook ik toch echt graag gewoon op tijd wil zijn maar het wil niet lukken.

Nu ben ik gelukkig nooit zo extreem laat als je vriend, het gaat vaak om hooguit 10 minuten.
Maar ik ga toch even het hele topic lezen en even volgen om te kijken of er wat tips zijn.

Bij mij maakt het trouwens ook niet uit hoe laat ik naar bed ga.
Al ga ik al om 8 uur naar bed, het opstaan blijft vreselijk!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:37

renee16 schreef:
bruintje123 schreef:
De klanten bellen dan toch al?
Dus het is wel belangrijk.

Ook dit is toch prima af te stemmen als de broer wel 9.00 - 17.00 werkt en de ander tussen 10.00 - 18.00.

Voor mij is het makkelijker te roepen, ik ken het werk verder niet en de mensen waar het om gaat ook niet. Maar juist in een familiebedrijf lijkt me dat zoiets best te regelen valt mits er duidelijke en open gecommuniceerd wordt hierover.

En nee, als dit een afspraak is tussen vader en zoons zie ik niet in waarom dat dit een slecht voorbeeld is voor de andere werknemers. Gaat de rest niks aan hoe wat of waarom zoiets wordt afgesproken.

Maar dan moet hij er wel dus om 9.00 uur zijn en niet om half 10.

ts fijn dat het nu wel goed gaat :)

antje_vip

Re: Vriend altijd te laat op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:37

Misschien kun je zo'n teller aanzetten als motivatie: Vriend is al 5 dagen op tijd! :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:19

antje_vip schreef:
Misschien kun je zo'n teller aanzetten als motivatie: Vriend is al 5 dagen op tijd! :')

Afbeelding

:')

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:51

Ik weet niet of de optie al genoemd is, aangezien het nog al een aantal pagina's zijn.
Al eens gekeken naar een rijdende wekker? Die gaat rijden als hij af gaat, waardoor je er achter aan moet.

Bonna

Re: Vriend altijd te laat op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:51

Hoe gaat het nu ts? Gewend aan het verzetten van de klok?