Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Duhelo schreef:Cowboy55 schreef:Ik mis de optie: Ik emigreer naar een land waar ik betaald wordt voor de prestatie die ik lever.![]()
Ik wil niet thuis zitten maar verdom het ook om te gaan werken voor een basisinkomen. Vandaar.
je werkt niet voor dat basisinkomen, dat basisinkomen krijg je, alles dat je kan verdienen door te werken komt er bovenop.
Stel dus dat je nu een job hebt waar je 1500 euro netto verdient, en het basisinkomen bedraagt 1000 euro netto, dan krijg je maandelijks 1000 euro basisinkomen + 1500 euro loon voor je werk.
Besluit je dat je met 2000 euro netto in totaal voldoende hebt, dan kan je bv opteren om in plaats van 38 uur te werken, maar 24 uur te werken (dan krijg je 1000 euro basisinkomen + bv 1000 euro loon voor die 24 uur te werken)
watchthesky schreef:http://m.telegraaf.nl/article/28055890/ ... p-dan-baan
Als ze maar zorgen dat dít niet meer het geval is gaan mensen vanzelf werken...
lor1_1984 schreef:Dat basissalaris kun je prima van rondkomen, uitgaande van die €1400,- die eerder in het topic werd genoemd.
Mij lukt het prima en dan onderhoud ik er ook mijn huisdieren van en ik zet maandelijks geld opzij.
Scheelt ongetwijfeld dat ik geen auto of paard oid heb en in een sociale huurwoning zit, dat ik niet uitga of op vakantie, dat ik mss 2x per jaar uit eten ga en niet rook, zelden drink en max €500,- per jaar aan kleding besteed (inc schoenen, jassen en bh's) waarvan een groot deel vakantiegeld is.
Maar wil je meer luxe en toch fatsoenlijk sparen dan kun je beter een hoger inkomen hebben.