Kleding'eis' bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:01

Sinds ik dit topic volg zie ik steeds advertenties van lange jurken met lange mouwen :')

Fijn dat er een oplossing gevonden is TS!

Hilli

Re: Kleding'eis' bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:10

Tof dat je eigen jurkje mag TS. Wat jij hebt met zo'n hobbezakjurkrokgevaldingiets zou ik hebben met verplicht roze. Ga je echt niet dood aan maar ga ik Echt Niet Doen.

Laat je nog even weten hoe het was?

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:10

Ik vind het nogal wat; kledingeisen. Laatste bruiloft die ik heb bijgewoond was de dresscode cocktail. MIsschien voor velen prima, maar het idee van mijn knieen in het openbaar leidde bij mij al tot blinde paniek. Uiteindelijk heb ik toch vastgehouden aan iets waar ik mijzelf comfortabel in voelde. Heb er wel specifiek voor geshopt, maar heb zeker niet iets gekocht wat ik nooit meer draag. Fijn dat je inmiddels je outfit naar tevredenheid rond hebt. Veel plezier!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:41

Goof schreef:
vrouwke schreef:
Ts ik vroeg het eerder al, misschien heb je er over heen gelezen.
Stond het op de kaart van die kleding? Of heeft ze het zelf gezegd tegen je.
Want ik neem aan dat ze niet iedereen die op de receptie komt persoonlijk aanspreekt over de kleding.
Dan zou ik gewoon aantrekken wat je zelf lekker vind zitten.

Ik had hier al op geantwoord ;)
Het stond in de uitnodiging en ze liet dit zelf weten aan ons (mij en mijn collega's).
Overigens zijn we er uit!

Het blijkt ook niet enkel om de receptie te gaan, maar ook om diner daarna en het 'feest' (maar er wordt niet gedanst!). Dus ik ben benieuwd :D

Dank je

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:00

Iris82 schreef:
rainbow8 schreef:
Wat een gezeur over kleding kopen.. TS.. Als ik jou was zou ik gewoon gaan in het jurkje dat je hebt.. Laarzen er onder een jasje er overheen klaar.. Kijken ze je daar dan weg.. Jammer dan.. Jij bent geweest en hebt je netjes gekleed..

Waarom moet je er nou gezeur van maken? Niemand was Goof aan het bashen.

Dat doet echt afbreuk aan toch wel een leuke discussie.

TS heeft al een per keer aangegeven dat ze niets gaat kopen, ze wil er geen geld aan uitgeven.. Dit omdat dit kwa stijl heel erg ver bij haar vandaan is.. En toch zijn er best veel bokkers die door blijven zeuren over iets kopen.. Zetzij nieuw, hetzij tweedehands.. Dus vandaar mijn opmerking over gezeur..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:11

Hilli schreef:
Tof dat je eigen jurkje mag TS. Wat jij hebt met zo'n hobbezakjurkrokgevaldingiets zou ik hebben met verplicht roze. Ga je echt niet dood aan maar ga ik Echt Niet Doen.

En waarom zou je dan nog wel naar de bruiloft gaan als je geen rekening wilt houden met de wensen van het bruidspaar omdat je jezelf belangrijker vind?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:15

Wat fijn dat je jurk goedgekeurd is :D maar ik ben nu wel nieuwsgierig naar je outfit!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 22:34

Lusitana schreef:
Hilli schreef:

En waarom zou je dan nog wel naar de bruiloft gaan als je geen rekening wilt houden met de wensen van het bruidspaar omdat je jezelf belangrijker vind?

Zoals je wellicht hebt gelezen wilde ik wel degelijk rekening houden met het bruidspaar en is mijn outfit ook gewoon goedgekeurd. Dank u.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:38

Kinke schreef:
Mooi, dat is dus opgelost :)
Ik ben vooral heel nieuwsgierig hoe men gaat 'feesten' zonder muziek/dansen :D

bij de bruiloft waar ik was geweest. werden vetjes voorgedragen en toneelstukjes over het bruidspaar gedaan en een kleine veiling van rare spullen voor de grap een teddybeer enzo.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:09

@Lusitana: ik zou dan ook niet zo snel gaan, of net als de TS overleggen wat wel mogelijk is :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:18

Mag er niet gedanst worden ook? Dat is voor mij echt niet typisch Mormoons. Niets van wat ik hier lees trouwens.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:44

Mijn familie (deels) is ook zo gelovig. Vreselijk, dat niet mogen dansen snap ik ook echt niet. Ze rijden ook geen auto op zondag bijv.

Maar wat fijn dat je jurk goed gekeurd is. Veel plezier, hoop ik dan.. ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:21

Lusitana schreef:
Nagini schreef:
*edit: en ik kan me voorstellen dat er wel meer gasten zijn zodat ze echt geen tijd hebben om zich op jou te focusen met je 20cm te korte jurk. :') Tenminste, ik hoop dat de bruiloft leuk genoeg is dat ze andere dingen aan hun hoofd hebben. :D

Ik denk eerlijk gezegd dat ze wel blikken zullen geven en commentaar en dat je je heel opgelaten zult voelen als je de enige bent die er totaal anders uitziet omdat je geen rekening wilt houden met de nadrukkelijke wensen van bruid en bruidegom. Ga dan niet.

Dat is hier met carnaval toch ook echt een ongeschreven regel. je wordt weg gekeken als je echt helemaal niets 'verkleed' achtigs hebt.

Ik zou mij wel aanpassen maar ik heb dan ook acht alles van mini tot maxi en van sjiek, sexy tot bouwvakker in de kast liggen. Ik zou er dus niet over hoeven nadenken of het 'aanpassen' was en er geen concrete actie voor hoeven ondernemen.

De geel/oranje eis daarentegen zou ik wel creatief opgelost hebben. Ga echt geen gele of oranje jurk kopen tenzij ik er makkelijk en leuk aan kon komen. Dat is wel erg zoeken naar een speld in een hooiberg. Hooguit een item in de gewenste kleur toevoegen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:30

Je vraag is of ik me aan zou passen, ja, ik zou proberen aan de eis te voldoen, als me dat niet lukt zou ik zo dicht mogelijk er tegenaan gaan.
Lenen, de kast van mijn moeder doorstruinen, verhuurwinkel zoeken, kringloopwinkels uitpluizen ed.

En als het niet lukt, zou ik idd doen wat jij ook hebt gedaan, hetgeen er het dichtste bijkomt, fotootje van maken en vragen of het door hun beugel kan.

Maar ik persoonlijk vraag vooral van mijn gasten dat ze komen waar ze zich het comfortabelste bij voelen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:21

Hele topic doorgelezen

Vele reageerden van 'receptie van 1.5 uur' oid. Bij mormonen is dat wat anders, bij de werkelijke bruiloft kunnen nl enkel gelovigen aanwezig zijn die ingewijd zijn in de tempel (Dus ook geen jonge kinderen oid), hierdoor is de 'receptie' vaak meer de bruiloft. Langer, veel meer mensen etc. Bruiloft zelf duurt namelijk maar een kwartier tot een half uur

poes schreef:
Ik ben zeer bekend met deze kerk maar zo streng ken ik het dus helemaal niet, zeker niet als er 'buitenstaanders' uitgenodigd worden. Hoe ik het ken is echt iedereen welkom en beetje netjes ruim voldoende (dus geen minirok met decolleté of zo). Zelfs de gelovigen die ik er van ken (en nogmaals: van dichtbij) lopen er echt niet zo bij. Ik vind dat kledingeisen voor een bruiloft (wat ik zelf nooit wou opleggen) meest gelden voor dichtstbijzijnde familie, voor de rest komt iedereen maar zoals hij graag komt zeg...

Klopt, echter, bij de tempel zijn al zeer andere voorschriften, en dat wordt vaak doorgetrokken naar het volgende openbare feest. Ik kan bij mijn vriendinnen en in hun kerk ook gewoon komen in wat ik wil (Nu is dat nog makkelijker omdat ik me al op de manier kleed die graag gezien is, maar broek etc is gewoon prima). Maar ga ik naar mijn beste vriendin haar afstuderen, is het ook allemaal nog wat zediger etc
Het dansen is ook maar net hoe streng ze zijn, eigenlijk hoort het volgens hun geloof namelijk niet :) Net als muziek, maar de meeste, zeg 95% is daar een heel stuk soepeler in. Maar een zendeling mag bijv enkel religeuze muziek luisteren, geen tv, rokken en jurken etc

TS fijn dat de outfit oke is :)
Om op je vraag terug te komen, ja ik zou me aanpassen. Zeker als het vanuit geloof is. En gezien er bij geen enkel geloof om minirokjes gevraagd wordt heb ik het vrij makkelijk :') Maar ik zou ook iets nieuws kopen als er om een kleur gevraagd wordt die ik niet heb. Gewoon om hun wensen te respecteren en omdat ik dat leuk vind om te doen en het al een eer vind uitgenodigd te worden :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:33

Zapje schreef:
Mijn familie (deels) is ook zo gelovig. Vreselijk, dat niet mogen dansen snap ik ook echt niet. Ze rijden ook geen auto op zondag bijv.

Waar ik heb gewerkt (horeca; feesten en partijen) waren ook veel feesten zonder (dans) muziek.
Sommige hadden dan nog wel (klassieke) achtergrond muziek, maar er waren er nog genoeg waar helemaal geen muziek was.
Ook genoeg mensen die geen autorijden op zondag en/of andere dingen doen.

Dat jij dat vreselijk vindt, snap ik prima.
Maar zij vinden het niet vreselijk en dat is hun goed recht om zulke keuzes te maken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:42

Interessant knabbelgirl. In België is het een stuk soepeler dus, wat je zegt over de tempel en bij dat soort gelegenheid klopt inderdaad. Qua muziek vind ik zo jammer, in belgië wordt tijdens de diensten juist enorm veel gezongen ook.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 19:17

Dank voor je uitgebreide reactie knabbelgirl.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:33

Brainless schreef:
Zapje schreef:

Waar ik heb gewerkt (horeca; feesten en partijen) waren ook veel feesten zonder (dans) muziek.
Sommige hadden dan nog wel (klassieke) achtergrond muziek, maar er waren er nog genoeg waar helemaal geen muziek was.
Ook genoeg mensen die geen autorijden op zondag en/of andere dingen doen.

Dat jij dat vreselijk vindt, snap ik prima.
Maar zij vinden het niet vreselijk en dat is hun goed recht om zulke keuzes te maken.

Natuurlijk is dat hun goed recht. Maar het is mij in mijn jeugd heel erg opgedrongen omdat het mijn familie is. Opa is dominee etc. Ik heb er daardoor een soort allergie voor ontwikkeld want als klein kind vond ik het al onredelijk allemaal, terwijl ik dus wel zo opgevoed ben.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:03

Ik ben ook zo opgevoed en heb er geen allergie voor... is dus heel persoonlijk.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:35

poes schreef:
Interessant knabbelgirl. In België is het een stuk soepeler dus, wat je zegt over de tempel en bij dat soort gelegenheid klopt inderdaad. Qua muziek vind ik zo jammer, in belgië wordt tijdens de diensten juist enorm veel gezongen ook.

Dat is omdat Belgie voornamelijk katholiek is,en dat is niet zo streng.In Nl ligt het ook maar net welke vorm van geloof je beleid, het ene is strenger dan het ander.

Wat me in Belgie dan weer opvalt dat het gros van de mensen in een kerk trouwt ,kinderen laat dopen en communie laten doen en vervolgens nooit in de kerk komen.Dan denk ik waarom ???

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:42

Uh Beatje dat gebeurd ook overal in Nederland hoor.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:44

Ik zie dit dan weer als een excuus om te kunnen gaan shoppen en een kick *sssss lange rok te kopen :D

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:55

@Beatje: Grin, omdat bijna iedereen wel op een katholieke school heeft gezeten, en ergens wel wat heeft horen waaien. Plus dat het een zekere charme heeft, zeker in de kleinere dorpen kan je echt fantastisch mooie kerkjes hebben.

Ik heb het hier als invoerNL ook stevig moeilijk met al die 84 smaken van 't min of meer zelfde geloof. Ik woon in Capelle, 5 kerken in mijn straat en blijkbaar zijn ze allemaal een tandje strenger. In België zijn er ook meer gelovige/actief gelovige mensen, maar die doen dat meer 'thuis'. Die gaan je echt niet vuil aankijken als je op zondag als meisje in je auto van je werk komt. Terwijl ik hier in Capelle wel die misprijzende blik krijg (en 't feit dat ik 30 wordt en nog geen 4 kinderen heb lopen :') )

Maar ik ben er wel door gefascineerd en lees ik dit topic met fascinatie en interesse. Ik zou zeker in dezelfde situatie beland zijn voor TS, draag ook nooit rokken behalve in mijn middeleeuwse kloffie, dus ik voel me daar ook niet lekker in. Voor een collega mij de hele avond als een aap in een pakkie voelen tussen mensen die 'k niet ken en een geloof waar 'k niet weet of 'k er wat mee kan... Ik zou denk ik al snel eieren voor mijn geld hebben gekozen en de collega gewoon vriendelijk bedanken maar thuis blijven.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:22

Gelukkig is dat niet overal in Nederland zo hoor. Hier in de omgeving heb je wel verschillende kerken, maar je wordt eerder raar aangekeken als je er wel heen gaat. Ik kan me ook niet herinneren dat ik de enige was die geen communie deed, maar ik zat dan ook wel op de openbare school. Sowieso wordt het dopen ed steeds minder.