Fijn dat er een oplossing gevonden is TS!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Goof schreef:vrouwke schreef:Ts ik vroeg het eerder al, misschien heb je er over heen gelezen.
Stond het op de kaart van die kleding? Of heeft ze het zelf gezegd tegen je.
Want ik neem aan dat ze niet iedereen die op de receptie komt persoonlijk aanspreekt over de kleding.
Dan zou ik gewoon aantrekken wat je zelf lekker vind zitten.
Ik had hier al op geantwoord
Het stond in de uitnodiging en ze liet dit zelf weten aan ons (mij en mijn collega's).
Overigens zijn we er uit!
Het blijkt ook niet enkel om de receptie te gaan, maar ook om diner daarna en het 'feest' (maar er wordt niet gedanst!). Dus ik ben benieuwd
Iris82 schreef:rainbow8 schreef:Wat een gezeur over kleding kopen.. TS.. Als ik jou was zou ik gewoon gaan in het jurkje dat je hebt.. Laarzen er onder een jasje er overheen klaar.. Kijken ze je daar dan weg.. Jammer dan.. Jij bent geweest en hebt je netjes gekleed..
Waarom moet je er nou gezeur van maken? Niemand was Goof aan het bashen.
Dat doet echt afbreuk aan toch wel een leuke discussie.
Hilli schreef:Tof dat je eigen jurkje mag TS. Wat jij hebt met zo'n hobbezakjurkrokgevaldingiets zou ik hebben met verplicht roze. Ga je echt niet dood aan maar ga ik Echt Niet Doen.
maar ik ben nu wel nieuwsgierig naar je outfit! Lusitana schreef:Hilli schreef:Tof dat je eigen jurkje mag TS. Wat jij hebt met zo'n hobbezakjurkrokgevaldingiets zou ik hebben met verplicht roze. Ga je echt niet dood aan maar ga ik Echt Niet Doen.
En waarom zou je dan nog wel naar de bruiloft gaan als je geen rekening wilt houden met de wensen van het bruidspaar omdat je jezelf belangrijker vind?
Lusitana schreef:Nagini schreef:*edit: en ik kan me voorstellen dat er wel meer gasten zijn zodat ze echt geen tijd hebben om zich op jou te focusen met je 20cm te korte jurk.Tenminste, ik hoop dat de bruiloft leuk genoeg is dat ze andere dingen aan hun hoofd hebben.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze wel blikken zullen geven en commentaar en dat je je heel opgelaten zult voelen als je de enige bent die er totaal anders uitziet omdat je geen rekening wilt houden met de nadrukkelijke wensen van bruid en bruidegom. Ga dan niet.
poes schreef:Ik ben zeer bekend met deze kerk maar zo streng ken ik het dus helemaal niet, zeker niet als er 'buitenstaanders' uitgenodigd worden. Hoe ik het ken is echt iedereen welkom en beetje netjes ruim voldoende (dus geen minirok met decolleté of zo). Zelfs de gelovigen die ik er van ken (en nogmaals: van dichtbij) lopen er echt niet zo bij. Ik vind dat kledingeisen voor een bruiloft (wat ik zelf nooit wou opleggen) meest gelden voor dichtstbijzijnde familie, voor de rest komt iedereen maar zoals hij graag komt zeg...
Net als muziek, maar de meeste, zeg 95% is daar een heel stuk soepeler in. Maar een zendeling mag bijv enkel religeuze muziek luisteren, geen tv, rokken en jurken etc
Maar ik zou ook iets nieuws kopen als er om een kleur gevraagd wordt die ik niet heb. Gewoon om hun wensen te respecteren en omdat ik dat leuk vind om te doen en het al een eer vind uitgenodigd te worden
Zapje schreef:Mijn familie (deels) is ook zo gelovig. Vreselijk, dat niet mogen dansen snap ik ook echt niet. Ze rijden ook geen auto op zondag bijv.
Maar wat fijn dat je jurk goed gekeurd is. Veel plezier, hoop ik dan..
Brainless schreef:Zapje schreef:Mijn familie (deels) is ook zo gelovig. Vreselijk, dat niet mogen dansen snap ik ook echt niet. Ze rijden ook geen auto op zondag bijv.
Maar wat fijn dat je jurk goed gekeurd is. Veel plezier, hoop ik dan..
Waar ik heb gewerkt (horeca; feesten en partijen) waren ook veel feesten zonder (dans) muziek.
Sommige hadden dan nog wel (klassieke) achtergrond muziek, maar er waren er nog genoeg waar helemaal geen muziek was.
Ook genoeg mensen die geen autorijden op zondag en/of andere dingen doen.
Dat jij dat vreselijk vindt, snap ik prima.
Maar zij vinden het niet vreselijk en dat is hun goed recht om zulke keuzes te maken.
poes schreef:Interessant knabbelgirl. In België is het een stuk soepeler dus, wat je zegt over de tempel en bij dat soort gelegenheid klopt inderdaad. Qua muziek vind ik zo jammer, in belgië wordt tijdens de diensten juist enorm veel gezongen ook.
)