Ervaringen Charlie Temple

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:00

Ik heb mn eerst CT bril binnen.
Betreft een zonnebril op sterkte, met cilinder.
Niet de standaard goedkope van 25 euro, maar voor 40 euro ben ik heel tevreden.

Heb enkele weken ervoor een bril bij hans anders gekocht voor 160 euro....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:03

Ik geef dit even een schop. Heb vandaag een bril van Charlie Temple ontvangen. Ik heb hem even gepast maar ik loop echt overal tegen. Mijn omgeving lijkt te bewegen en ik heb het gevoel dronken te zijn. Ik val ook voor over. Herkent iemand dit? Ook, als ik naar iets wit kijk, krijgt dit een blauwe rand. Hou ik mijn hand over een wit papier krijgt mijn hand een gele rand.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:04

Heb je speciale glazen erin laten zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:05

Ja, op voorschrift van de dokter. Ik was verplicht de premium glazen te nemen omdat mijn cylinderafwijking lager was dan -2.

Afbeelding

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 13:46

Ik zou even contact opnemen met CT. Ik heb meerdere brillen bij CT besteld en heb nergens last van. Mijn ervaring is wel dat ze heel coulant/meedenkend zijn.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 15:33

Moestuin schreef:
Ja, op voorschrift van de dokter. Ik was verplicht de premium glazen te nemen omdat mijn cylinderafwijking lager was dan -2.

[ [url=m/X32qWF.png]Afbeelding[/url] ]

Klopt je as wel? Je hebt zo groot verschil mijn as waren ze toen ook een 0 vergeten zag alles dubbel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 16:13

Hij is aller sinds correct ingevuld. Heb nu een mail gestuurd. Ben benieuwd.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 17:18

Is dit je eerste bril of had je hiervoor ook al een bril met cilindersterkte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 17:20

Ik draag al een bril sinds mijn 9de :)

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 17:23

En is dit recept erg anders dan je voorgaande brillen? En weet je zeker dat de PD helemaal klopt?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 17:24

Zou echt even dubbel checken naar de invullingen. Lijkt er namelijk op dat er echt iets niet goed is ingevuld hun nemen het over. Anders zou je bril wel goed moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 18:06

Arantes schreef:
En is dit recept erg anders dan je voorgaande brillen? En weet je zeker dat de PD helemaal klopt?

Het was een nieuwe oogarts maar het is wel op 2 verschillende tijdstippen nagemeten omdat ik opeens een sterke afwijking had. Zowel enkele weken terug als 6 maand terug was de uitkomst hetzelfde. Gemeten door een oogarts en niet bij een optieker od.

LinsxDot: Die zijn 100% correct overgenomen.
Nou ja, toch wat ik heb ingevuld op de website. Dat klopt zeker weten met het voorschrift :) En misschien mag ik niet klagen voor een bril van €90, maar meer kan ik er momenteel niet aan geven helaas

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 18:54

Moestuin schreef:
Arantes schreef:

Het was een nieuwe oogarts maar het is wel op 2 verschillende tijdstippen nagemeten omdat ik opeens een sterke afwijking had. Zowel enkele weken terug als 6 maand terug was de uitkomst hetzelfde. Gemeten door een oogarts en niet bij een optieker od.

Nou ja, toch wat ik heb ingevuld op de website. Dat klopt zeker weten met het voorschrift :) En misschien mag ik niet klagen voor een bril van €90, maar meer kan ik er momenteel niet aan geven helaas

Nou voor charlie is 90 best veel haha. Hoop ze je kunnen helpen maar meestal zijn ze super vriendelijk hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:09

Ik moest €50 bij betalen voor die premium glazen omdat mijn cylinderafwijking groter was dan -2. Dus twijfelende toen al even maar toch maar besteld. _O-

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 22:20

Moestuin schreef:
Arantes schreef:

Dus die cilinder had je voorheen niet (of niet in die mate)? Want dat kan dan namelijk de oorzaak zijn van je probleem. Een cilinder moet je aan wennen, dit kan soms een tijd duren. Sommige mensen wennen er nooit aan, en dan kan er beter worden gekozen voor een lagere waarde.

Je kunt trouwens qua sterkte beter bij een opticien dan bij een oogarts gemeten worden ;) De oogarts meet nagenoeg nooit zelf, dit doet de assistent. Daarnaast zijn ze bij de oogarts alleen geïnteresseerd in wat je maximale zicht is (liefst zo snel mogelijk gemeten), terwijl een opticien kijkt waar je het meest comfortabel mee kijkt. Daarom staat op het oogarts recept meestal ook dat de opticien nog moet nameten.

Ik zou aanraden om je te laten nameten bij een goede opticien en daar een bril aan te schaffen. Zeker met een hogere cilinder is het belangrijk dat de bril goed ingeslepen wordt op de juiste PD en liefst ook goede hoogte. Daarnaast moet de bril goed afgesteld zijn. Dit lukt allemaal niet via Charlie temple.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 22:22

Hmmm zonde, dan zal het toch even duren eer ik een nieuwe bril kan aanschaffen. De huidige is al 3 jaar aan elkaar geplakt op de neusbrug en al erg vaak herplakt. Goedkoop duurkoop dus. Helaas.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 06:49

Moestuin schreef:
Hmmm zonde, dan zal het toch even duren eer ik een nieuwe bril kan aanschaffen. De huidige is al 3 jaar aan elkaar geplakt op de neusbrug en al erg vaak herplakt. Goedkoop duurkoop dus. Helaas.

Gewoon even contact opnemen met Charlie Temple. Ik ben altijd zeer tevreden met de klantenservice.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 08:39

Moestuin schreef:

Ja soms kan het nadelig uitpakken. Het zicht is gewoon zoveel meer dan een brillenglas ervoor zetten. En bij de simpele sterktes gaat het vaak goed, en is CT ook prima, maar het kan dus ook soms wat lastiger zijn. Bij een opticien had dit uiteraard ook kunnen gebeuren maar die kan het dan wat makkelijker oplossen en had je van te voren uitleg kunnen geven.

Wat je wel kan doen is de bril terugsturen ter controle, en stel alles is echt helemaal goed dat je hem toch 2-4 weken probeert veel te dragen. Het kan ook gewenning zijn namelijk.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 22:22

Moestuin schreef:
Ik geef dit even een schop. Heb vandaag een bril van Charlie Temple ontvangen. Ik heb hem even gepast maar ik loop echt overal tegen. Mijn omgeving lijkt te bewegen en ik heb het gevoel dronken te zijn. Ik val ook voor over. Herkent iemand dit? Ook, als ik naar iets wit kijk, krijgt dit een blauwe rand. Hou ik mijn hand over een wit papier krijgt mijn hand een gele rand.

Ten eerste is de chromatische abberatie (kleurschifting) een nadeling bijkomend effect van high index glazen. Als het goed is zou je dit recht vooruit door je glazen niet of nauwelijks moeten kunnen zien maar zul je het altijd een beetje houden als je door de zijkanten van je glazen kijkt. Het is ook afhankelijk van het verschil in contrast tussen het voorwerp waar je naar kijkt en de achtergrond daarvan.
Ten tweede heb je vrij pittige cilindercorrectie, ik weet niet of je die voorheen ook had maar zo niet dat kun je behoorlijk last hebben van gewenningsproblemen. Ook als je cilindercorrectie is toegenomen in combinatie met meer sferische min-sterkte kun je de wereld even meer vervormd (boller/holler/schuiner) ervaren.
Ten derde komt het met jouw correctie echt heel precies waar het optisch centrum (doorkijkpunt) van je glas zit. Een halve milimeter afwijking kan ontzettende vertekening en zichtklachten opleveren. Ook de afstelling van de bril kan met jouw sterkte nog een wereld van verschil maken, de curve en inclinatiehoek van je montuur zijn hier ook ontzettend belangrijk.
Moestuin schreef:
En misschien mag ik niet klagen voor een bril van €90.
Klagen mag altijd. Maar uiteindelijk is alle waar naar z'n geld. ;)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 15:01

Ik heb ook even een vraag :)

Ben 2 weken geleden ofzo naar pearle geweest om mijn ogen te laten meten, heb al 3 brillen van daar maar had het idee dat ik er nu hoofdpijn van kreeg. Ze zijn ook al 4 jaar oud.
Ze heeft toen opnieuw gemeten en stelde vast dat links net aan een kwartje achteruit was gegaan (ik had -0.5 aan beide ogen) en dat de straal daar 95 was ipv 80.
Volgens haar was de ontspiegeling afgesleten en kon ik het licht daardoor niet goed verdragen.

Aangezien ik dus alle gegevens bij de hand had, heb ik me gewaagd aan charlie temple en heb daar alles ingevuld en een bril besteld maar nu hij er is, moet ik er precies veel meer aan wennen dan aan de andere brillen.

Het is een bril voor veraf, maar als ik bv even naar de grond kijk voel ik mijn ogen draaien om zich aan te passen. Ook veraf heb ik het idee dat mijn ogen rondjes draaien om te zoeken wat nu goed is. Niet dat ze zichtbaar ronddraaien maar zo voelt het precies. Na een minuut of 2 kan ik wel gewoon scherp zien maar dan moet ik niet mijn hoofd draaien en naar een onderwerp paar meter dichterbij kijken.

Is dit gewoon het risico en heb ik fout besteld of kan het ergens anders aan liggen?
Of is het echt gewoon wennen?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:52

Hoe zijn recente ervaringen met Charlie temple?
Ik lees op Facebook veel negatieve recensies, over bestellingen die niet aankomen en dergelijke..
Iemand hier ?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:29

Muze schreef:
Ik lees op Facebook veel negatieve recensies, over bestellingen die niet aankomen en dergelijke..
Iemand hier ?

Afgelopen dinsdag besteld, donderdag in huis. Altijd zo en bestel er al jaren.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:41

Ah top. Dan bestel ik dit weekend ook even.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:15

Muze schreef:
Iemand hier ?

Mijn bril gaat inmiddels al een tijdje mee. Hele fijne kwaliteit en bril!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:17

Ja ik heb eerder ook een ct bril gehad die me goed beviel.
Alleen las ik nu zoveel slechte recensies dat ik wat twijfelde of ik er nog eentje zou bestellen.
Maar volgens mij moet ik t gewoon proberen.