Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Deijs schreef:Ik denk dat het aan mij voorbij is gegaan maar wat voor werk doe je?
Froukje_J schreef:Had ik dat nou maar nooit gezegd..
Want idd in de avond na een enorm gezellig dagje liep ons Dag toch iets minder af...en daar sta je dan bij Wolvega niet wetend wat je moet..
Nagini schreef:En ik vind dat je het dan best vervelend mag vinden. Tuurlijk denk je in je achterhoofd 'joh wat erg voor die persoon en vooral zijn/haar familie'.. maar als ik (zoals iemand hier eerder zei) een vlucht en aansluitende vlucht mis per 1000+ euro.. ja dan vind ik dat idd heel vervelend en zou mij ook door het hoofd gaan 'Kon het niet ergens anders?'.
Dat wil niet zeggen dat je je niet kan indenken hoe verschrikkelijk het leven met depressie is of dat je ongevoelig bent..
Deijs schreef:The_Cat schreef:TS, ik kan helaas maar al te goed meemaken wat je hebt meegemaakt. Ikzelf heb het ook al meegemaakt. Spijtig genoeg vanop de eerste rij, maar gelukkig niet het 'live' zitje. Ik zit elke dag 2u op de trein, en vaak dommel ik dan in slaap. Ik kan mij het nog herinneren als de dag van gisteren. Zonnige lente avond op weg naar huis. Beetje in slaap gewiegd, wordt wakker van de claxon van de trein, niet abnormaal, hij doet dat wel vaker. Ineens hoor je de tonen heel dringend veranderen van hoog naar laag. En de remmen schieten in actie. 3 seconden later, hoorde ik een doffe 'thud' gevolgd door het geluid zoals hier al zo vaak beschreven. In de trein keek iedereen elkaar verdoofd aan. We hadden iets geraakt. Toen we enkele minuten laten de ambu en politie zagen rijden, wisten we het meteen. 1,5u op de trein voor we mochten evacueren.
het geluid krijg ik nu, 1j later niet meer uit men hoofd. En als de treinchauffeur wat teveel of te lang claxoneert zet ik me al schrap. Als ik erover vertel krijg ik kippenvel. Ondertussen staat men dubieze record op 2. Op mijn lijn zit een jeugdinstelling en een 'gekkenhuis'. 'Place to be'. Ik kan niet vatten wat het moet zijn voor een bestuurder, als het na een tijd bij mij nog zo zen sporen achterlaat.
Ik wens je veel sterkte met het verwerken, want ik vind dat dit echt een proces nodig heeft, en het laat je nooit helemaal achter vind ik
Gekkenhuis?![]()
Ik kan mij goed voorstellen dat zo'n claxon je dan angst inblaasd.
Algemene vraag:
Werden jullie niet claustrofobisch als je zo'n tijd moet blijven zitten? Als ik daar al aan denk word ik al bang, en dan ook nog eens het feit dat er iets verschrikkelijks gebeurt is.
Nanne schreef:gohya schreef:Je bedoelt de geur van de remmen? de geur van het slachtoffer ruik je n.l. niet.
Je ruikt het slachtoffer wel degelijk...
Marjoow schreef:Ja vroeger riep ik ook heel hard dat die mensen zo egoïstisch zijn en alleen aan zichzelf denken. En eigenlijk denk ik dat nog steeds maar ik heb me wel gerealiseerd dat die mensen niet door hebben en niet meer kunnen zien wat zo'n actie teweeg brengt voor anderen.
Medelijden heb ik niet met de persoon. Met de betrokkenen en nabestaanden wel...
'Deijs schreef:@thecat ik hoopte eigenlijk met het woord: 'gekkenhuis?'
Een hint te geven dat dit woord enorm beledigend is.
Ik heb in zo'n 'gekkenhuis' gezeten, alles behalve gek of gekken aan.

The_Cat schreef:Deijs schreef:@thecat ik hoopte eigenlijk met het woord: 'gekkenhuis?'
Een hint te geven dat dit woord enorm beledigend is.
Ik heb in zo'n 'gekkenhuis' gezeten, alles behalve gek of gekken aan.
mijn oprechte excuses. Het wordt hier in de volksmond zo genoemd, en dacht er verder niet bij na. Het is waar wat je zegt. Ik zal het aanpassen, en er in het vervolg ook op letten
Sorry, ik kan het niet meer aanpassen, is al te oud. Het was echt een 'gewoonte' en niet bedoeld om iemand hier te beledigen
xhereisanne schreef:Jeetje wat een verhalen..
Vorige week maandag is er een vriend van een kennis van mijn schoonfamilie ook voor de trein gesprongen nadat hij 4 keer van opleiding was gewisseld omdat hij zoveel gepest werd.
Ik heb ook wel een keer op het perron gestaan, op weg naar school, en uit het niets dacht ik; ik wil niet meer.. en kreeg echt de neiging om ervoor te springen. Zo bang dat ik het echt ging doen ben ik snel een hokje ingevlucht en pas toen de trein stil stond in de trein gaan zitten. Erg beangstigend gevoel.
Ik woon dichtbij Almelo, waar dus die 16 jarige jongen is aangereden en is omgekomen. Ik kende hem, net als de 2 jongens die in Ambt Delden zijn verongelukt met de auto. Dat alles binnen 5 dagen.
Er was zoveel 'dood' om me heen dat ik dus op het perron dacht, ik wil niet meer. straks gebeurt er nog meer. Echt een ontzettend eng gevoel om die neiging te hebben.
Ik wens alle mensen met schokkende ervaringen heel veel sterkte.
edit; die gedachte kwam uit het niets op dat moment. in mijn andere post is te lezen dat ik suïcidale gedachten had. dus dat er geen verwarring komt over dat stukje in deze post..
Deijs schreef:xhereisanne schreef:Jeetje wat een verhalen..
Vorige week maandag is er een vriend van een kennis van mijn schoonfamilie ook voor de trein gesprongen nadat hij 4 keer van opleiding was gewisseld omdat hij zoveel gepest werd.
Ik heb ook wel een keer op het perron gestaan, op weg naar school, en uit het niets dacht ik; ik wil niet meer.. en kreeg echt de neiging om ervoor te springen. Zo bang dat ik het echt ging doen ben ik snel een hokje ingevlucht en pas toen de trein stil stond in de trein gaan zitten. Erg beangstigend gevoel.
Ik woon dichtbij Almelo, waar dus die 16 jarige jongen is aangereden en is omgekomen. Ik kende hem, net als de 2 jongens die in Ambt Delden zijn verongelukt met de auto. Dat alles binnen 5 dagen.
Er was zoveel 'dood' om me heen dat ik dus op het perron dacht, ik wil niet meer. straks gebeurt er nog meer. Echt een ontzettend eng gevoel om die neiging te hebben.
edit; die gedachte kwam uit het niets op dat moment. in mijn andere post is te lezen dat ik suïcidale gedachten had. dus dat er geen verwarring komt over dat stukje in deze post..
Jeetje wat heftig joh...
Ik word ook zóóó boos van mensen die pesten, ik kan er gewoon niet bij waarom je dat zou doen. Verschrikkelijk!
Deijs schreef:xhereisanne schreef:Jeetje wat een verhalen..
Jeetje wat heftig joh...
Ik word ook zóóó boos van mensen die pesten, ik kan er gewoon niet bij waarom je dat zou doen. Verschrikkelijk!