100 days No buy challenge

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: 100 days No buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:28

Haha dat doe ik ook ja verjaardags geld op marktplaats geld op sparen :D

Hier nog altijd goed bezig! heel februari nog niks nutteloos gekocht !
Wel dure da rekening gehad maar dat telt niet mee.
Gister wel postzegels gekocht man schrok van de prijs. Twijfelde eerst maar een kaartje sturen is toch wel leuk.

Ben nu aan t sparen voor de paarden tandarts en een cranio sacrale behandeling voor de pony (s)

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:58

Leuk! Ik ga 1 maart meedoen.

Mijn uitzonderingen zijn:
- Boodschappen, maar ook hiermee proberen per week 60 euro voor 2 kwijt te zijn incl de kat die zijn voor wil.
- Benzine ongeveer 1 tank per maand, omdat ik nu kan lopen naar het werk en meer wil gaan fietsen.
- Sportschool, omdat ik mijzelf ten doel heb gesteld om naar 60 kilo te gaan... Dan hoop ik mij fit genoeg te voelen om het paardrijden op te pakken en die sportschool de deur te wijzen en vol op paardrijden te kunnen storten.
- Abonnementen voor NLziet, Videoland en telefoon en internet etc.
- Dierenarts voor de kat
- De laatste is nieuwe kleding voor de lente en zomer, maar daarvoor zoek ik eerst mijn oude kleding uit en wat nog mooi is wil ik voor een paar euro per stuk (1,2 of 3 euro) gaan verkopen.
- Verjaardagen, jubilea en housewarmings etc.

Toch nog best wat uitzonderingen :')

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 07:27

Ik ga hier ook weer opnieuw beginnen. Afgelopen maand is er weinig salaris overgebleven. Terwijl ik anders precies uitkom en nog een restje 'noodgeld' overhoud. Maar ik heb ook veel leuke dingen gedaan... uiteten, escape room, lunchen, bioscoopje...
Het enige wat ik tot Pasen (vastenperiode :D ) mag kopen van mezelf (naast de gebruikelijke dingen: vaste lasten +sporten) is een cadeau voor mijn vriend :o

En ik ga ook proberen vaker op de fiets naar het werk te gaan. Ik heb mijn abonnement van de sportschool verlaagd, en dan blijf jk zo toch nog bezig. En het bespaart in de benzinekosten.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 08:17

Ik vind het een leuk idee!
Ik ga denk ik ook proberen om mee te doen...ná de verjaardag van mn dochtertje dan...die is 7 maart jarig...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:28

Hier gister aankoop van shampoo gedaan. Niet omdat de andere op was. Maar ben dus allergisch voor een stof in de andere shampoo's dus moest wel. :(

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:58

Maand 1 is alweer over hier. Ben er eigenlijk vrij makkelijk doorheen gekomen, enige "zondes" die ik heb gedaan was een boek kopen (wel op de valreep, want heb 'm donderdag gekocht en gister nieuw salaris) en een paar Hand Sanitizers (maar die waren op en die zie ik wel echt als noodzakelijk, ook met werk en hygiene).

Vind het wel echt superleuk om te zien hoeveel geld er nu eigenlijk bijgeschreven is op mijn spaarrekening. Hoeveel geld ik normaal dus eigenlijk uitgeef aan "onzin"dingen. Ik vind het geen onzin, wel luxedingen die ik dus eigenlijk totaal niet nodig heb.

Ga denk ik gewoon 50/50 doen met die aankopen. Dus beetje minderen, maar mezelf niet van leuke dingen weerhouden. Gewoon met mate ipv dat gat in mijn hand altijd maar te laten spreken :=.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:23

Ik ga vanaf 1 maart weer meedoen. Gisteren een plantje gekocht en heb ook nog kleding nodig voor een bruiloft (daggast), welke ik nog aan ga schaffen een dezer dagen.

In juli naar Londen, ga proberen het tot dan vol te houden. Iig geen kleding kopen, heb genoeg (zomer) kleding.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:17

Ik heb ook wel eea gekocht, maar vooral van cadeaubonnen.

Wel 3 paar oorbellen meegenomen van de hema, maar die waren 2,- per paar...

Wij zijn aan het sparen voor nieuwe meubels. Eethoek, zithoek, kast, dus heb wel een goede reden.

In de loop van maart hoop ik mijn laarzen binnen te krijgen, dat is nog wel een flinke uitgave, maar heb dat wel ervoor liggen

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:46

De afgelopen weken waren wel weer redelijk slecht.. Ik had wat meer te besteden dan normaal en heb daar ook wel naar geleefd..

Aankomend weekend nog een gezellig etentje met vrienden en daarna heb ik besloten om toch weer wat bewuster met geld om te gaan. Zie mijn 'strenge' maand ook wel meteen terug op mijn spaarrekening dus daar ben ik echt heel blij mee!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:56

qua onzin kopen is t aardig goed gegaan :D aankomende tijd weerwat meer uitgeven, even me slaapkamer aanpakken. maar ondanks dat ik stop ,et de challenge ga ik wel stoppen met onnodige dingen kopen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:20

Gister even eem bestelling gedaan voor ponylief! Die moet natuurlijk ook eten! :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:41

Ik ben soort van uit mijn rol gevallen, vrees ik.......

Gisteren een auto gekocht omdat de hele auto goedkoper is dan alle losse onderdelen die ik eraf kan halen voor een andere auto die ik aan het restaureren ben.

Ik heb zoeen in restauratie:
Afbeelding
Bron: Saab-forum http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=66827&start=45

En nu dus een donkergroene erbij (met hetzelfde interieur).
Ding mankeert vanalles maar daar was de prijs ook naar.