Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:03

BarryPlopper schreef:
Sommige mensen kunnen ook wel overdrijven zeg. Hij is zijn rbw kwijt dus is al gestraft en 150 op een 130 weg rijden gebeurd zo vaak.
Deze meneer heeft gewoon de pech gehad dat ome agent achter hem reed en misschien was hij even afgeleid door iets wat er naast hem gebeurde en heeft hij het 100km/h bord gemist , erg vervelend voor maur maureen en haar vriend want heel je planning ligt ineens overhoop maar het is niet het einde van de wereld

Met 150 km per uur 'even afgeleid' is levensgevaarlijk. Je zit dan in een rijdende bom - bijvoorbeeld omdat je mist dat je een stedelijk gebied inrijdt met een onoverzichtelijk knooppunt vlak voor je, en waar je dus nog maar 100 mag. Die vijf of tien kilometer verschil scheelt niet zoveel, maar die (minstens) 50 kilometer wel.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:05

BarryPlopper schreef:
Sommige mensen kunnen ook wel overdrijven zeg. Hij is zijn rbw kwijt dus is al gestraft en 150 op een 130 weg rijden gebeurd zo vaak.
Deze meneer heeft gewoon de pech gehad dat ome agent achter hem reed en misschien was hij even afgeleid door iets wat er naast hem gebeurde en heeft hij het 100km/h bord gemist , erg vervelend voor maur maureen en haar vriend want heel je planning ligt ineens overhoop maar het is niet het einde van de wereld

151 na de correctie op een 100km weg en hij was al remmende... Dus nog harder op de teller. Dat is wel een extreme overtreding hoor

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:05

BarryPlopper schreef:

Ik geloof niet dat kort voor dat gemiste 100km/h bord een snelheidslimiet gold van 160 km/h? En overdrijven .... tja zolang hij hiermee alleen zijn eigen veiligheid op het spel zet ga ik mee in jouw reactie.
Helaas is dat niet het geval en kan het ook eens gruwelijk mis gaan. En dan? Is het dan ook pech?
Natuurlijk snap ik ergens wel dat het stoer en spannend is om het gas in te drukken, maar ga dan naar een circuit waar je legaal je gang kunt gaan.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:06

BarryPlopper schreef:

Je mag daar dus 100 net als de rest en je verschil is dus 50 km p/u met je voorganger. En met afgeleid maak je het verhaal er echt niet beter van. 150 km pu en dan afgeleid raken......en om de planning van deze vriend en TS kan ik me dan echt het allerminst druk maken. Door dit sport reacties weet ik dat mensen heel hardleers kunnen zijn en echt iets niet begrepen hebben in het leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:08

Salsa schreef:
BarryPlopper schreef:

Je mag daar dus 100 net als de rest en je verschil is dus 50 km p/u met je voorganger. En met afgeleid maak je het verhaal er echt niet beter van. 150 km pu en dan afgeleid raken......en om de planning van deze vriend en TS kan ik me dan echt het allerminst druk maken. Door dit sport reacties weet ik dat mensen heel hardleers kunnen zijn en echt iets niet begrepen hebben in het leven.
'

En niet te vergeten: hij is dit jaar al 11 keer geflitst! Hoezo wij zijn moraalridders en we overdrijven?

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:08

Prrrr schreef:
BarryPlopper schreef:

Met 150 km per uur 'even afgeleid' is levensgevaarlijk. Je zit dan in een rijdende bom - bijvoorbeeld omdat je mist dat je een stedelijk gebied inrijdt met een onoverzichtelijk knooppunt vlak voor je, en waar je dus nog maar 100 mag. Die vijf of tien kilometer verschil scheelt niet zoveel, maar die (minstens) 50 kilometer wel.

Even afgeleid zijn kan ook even in de spiegel kijken zijn en als je een stad in rijd kan je al zien aan de rijbaan dat je dus wat gas los moet laten.

Ik ben zelf zondag hoogstwaarschijnlijk geflitst omdat ik dus niet wist hoe hard ik mocht rijden op die plek omdat ik in de spiegel keek waar mijn maat was. Nou was dat op een 70km/h weg wat dus waarschijnlijk op dat punt 50km/h was. En geloof me dat ik als motor rijder echt wel weet dat ik kwetsbaar ben maar zo makkelijk kun je een verkeersbordje over het hoofd zien

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:10

BarryPlopper schreef:

150 op een 130stuk is 20km te hard en geen 50 :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:19

BarryPlopper schreef:
Even afgeleid zijn kan ook even in de spiegel kijken zijn en als je een stad in rijd kan je al zien aan de rijbaan dat je dus wat gas los moet laten.

En bij de A12 waar je van 130 naar 100 (niet de stad in, maar de ring om Utrecht op) moet zie je dat ook omdat snelweg daar naar zes banen gaat. Het gaat dus niet alleen om dat bordje, dat er overigens meer dan eens staat (want je hebt steeds van die lollige bordjes boven de hectometerpaaltjes, voor als je het gemist hebt).

De gedachte van autorijden is dat je die bordjes vooruit dus wel gewoon bijhoudt. Ook als je je maat zoekt, in je spiegel. Je moet als motorrijder wel meer in de gaten houden (bordjes, medeweggebruikers voor en achter je, staat van de weg, en ook nog dat klereding onder je). Als dat niet meer lukt moet je misschien wat anders als vervoermiddel gaan overwegen... als ene motorrijder tegen de andere.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:23

Prrrr schreef:
BarryPlopper schreef:

En bij de A12 waar je van 130 naar 100 (niet de stad in, maar de ring om Utrecht op) moet zie je dat ook omdat snelweg daar naar zes banen gaat. Het gaat dus niet alleen om dat bordje, dat er overigens meer dan eens staat (want je hebt steeds van die lollige bordjes boven de hectometerpaaltjes, voor als je het gemist hebt).

De gedachte van autorijden is dat je die bordjes vooruit dus wel gewoon bijhoudt. Ook als je je maat zoekt, in je spiegel. Je moet als motorrijder wel meer in de gaten houden (bordjes, medeweggebruikers voor en achter je, staat van de weg, en ook nog dat klereding onder je). Als dat niet meer lukt moet je misschien wat anders als vervoermiddel gaan overwegen... als ene motorrijder tegen de andere.

oliebol gebeurd wel eens als je op een plek bent waar je nog nooit geweest bent, daarbij reed ik niet op een snelweg dis geen verscil in weg of bordjes bocen hm paaltjes en Ik weet zeker dat ik niet de enigste ben bij wie dat gebeurd.
Daarbij keur ik hardrijden niet goed maar vind dat sommigen wel wat overdrijven met hun reactie

Anoniem

Re: Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:27

Nogmaals Barry, TS schrijft zelf dat haar vriend dit jaar reeds 11 boetes verzameld heeft wegens te snel rijden. Haar vriend is dus iemand die structureel te snel rijdt, niet iemand die een bordje miste op onbekent terrein. Een heel andere situatie dus, waar terecht hard op gereaageert wordt gezien het gevaar dat dit soort stelsematig gedrag voor anderen inhoudt.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:31

50 te hard zonder reden is niet echt handig inderdaad. Hopelijk is dit een goede les voor hem, wel erg vervelend TS dat jij nu ook de sjaak bent ivm geld voor je paard.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:58

Urona447 schreef:
50 te hard zonder reden is niet echt handig inderdaad. Hopelijk is dit een goede les voor hem, wel erg vervelend TS dat jij nu ook de sjaak bent ivm geld voor je paard.

Dat is helemaal niet vervelend voor ts! Vriendlief is al 11 keer bekeurd voor te hard rijden in anderhalfjaar! :wow:

Wat denk je dat dat allemaal al wel niet gekost heeft?

Dan kan de twaalfde keer toch geen verassing meer zijn?

Ts kiest ervoor om bij deze man te blijven. Dan neemt ze zijn rijstijl en wat het kost dus op de koop toe.

Ik snap dus ook echt helemaal niks van dit hele topic!

Of ben je echt oprecht verrast TS? >;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:18

Prrrr schreef:
BarryPlopper schreef:

Hoe je de 100-zone bij Utrecht kan missen snap ik ook niet helemaal :')

Zo 'opeens' 100 is dat nu ook weer niet. Van beide kanten A12 trouwens

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:53

Oef zeg, sommige reacties gaan enorm ver! Uitmaken omdat iemand te hard rijd? Beetje overdreven hoor. Al zit er uiteraard verschil tussen 1km/h te hard of 50km/h, dan nog vind ik dat geen reden iemand te dumpen. En als Zeeuw zijnde, die niet bekend is met de snelweg bij Utrecht en daar dus ook geflitst word als ik er kom, kan ik me er in vinden dat ie het niet door had. Neemt niet weg dat hij wel ENORM te hard reed...

Ik hoop in ieder geval dat je hierover met je vriend kan praten TS, vooral omdat het zo zonde is van zijn geld en voor zijn toekomst. En ik hoop dat hij het zelf gaat inzien en zich wat meer aan de snelheid gaat houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:23

Tazzey schreef:
In jouw woordenboekje staat hard rijden gelijk aan bumperkleven? Bijzonder. Ik kan jouw beschuldiging dan ook niet op prijs stellen!

Lees m nog ff goed, lieverd. Dat staat er namelijk niet. Integendeel zelfs. :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:35

Achjoh hier aan heeft ts toch niks, die hele discussie. Die is allang boos genoeg op hem. Anders opende ze dit topic niet.

Zouden jullie dan blij zijn als ze het straks uit maakt? Zou dat deze hele situatie oplossen?

Ik denk dat vriendjelief heus wel "op zijn kop" zal krijgen van haar. Die schaamt zich vast kapot nu.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:41

Urona447 schreef:

Van mij zou er dus helemaal geen geld van mijn paard af gaan. Als hij als een mannetje zo hard kan blijven rijden. Gaat die ook maar als een mannetje zijn eigen rekeningen betalen. Jammer genoeg kan je volgens mij niet meer zitten voor zulke boetes, anders had ik hem eigenhandig ingeleverd bij het bureau :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:47

bigone schreef:
Ts, petjesvolk is een gewone(in onze omgeving) benaming voor jonge gasten, die overigens heel aardig zijn, maar het verder niet zo nauw met de regels wat betreft verkeersveiligheid nemen. En jouw vriend valt daar zeker onder, los van het feit of hij een petje draagt of niet.

Bij ons in de buurt discrimineren ze niet en noemen dat soort bestuurders 'boomklevertjes'. :D

@ TS: heel erg lastig, deze situatie voor jou. Ik kan me goed voorstellen dat je je emoties wilde luchten op Bokt - en ook dat je vervolgens wel voor je vriend op de bres sprint als de reacties wel erg onaardig worden. Ik hoop in elk geval met je mee dat hij er niet al te soepel onderuit komt en dit ook aangrijpt om zijn rijstijl te herzien.

Waar jij hem wel in kunt helpen is als jij heel duidelijk je grenzen aan gaat geven. En dus niet nu tijdens ruzies/theoretisch gepraat, maar als je naast hem in de auto zit. Gewoon zeggen dat hij moet stoppen, desnoods eruit stappen bij een stoplicht en dan mag hij eens nadenken over of hij die paar kilometers extra het écht waard vindt dat hij voortaan op deze manier zonder jou over de wegen schiet.
Het risico met veelplegers is dat ze zich namelijk overal onderuit (denken te) kunnen kletsen dus als jij zegt 'nou, het mag ook wel wat langzamer' dat je dan als reactie krijgt 'Ja, maar jij zei toch dat je haast had? En de weg is bijna leeg en ik ken het hier bovendien op mijn duimpje en hier wordt echt niet geflitst enz enz enz...' Die discussie ga je nooit winnen, dus moet je niet praten over waar jouw grenzen liggen, maar ze gewoon heel praktisch aangeven: gevaarlijke rijstijl? Ik uit de auto. Wil je me mee hebben? Dan doe je gewoon even normaal.

Ik heb het in het verleden wel eens gedaan met puberzusjes; ik moest ze dan van hot naar her rijden en zij vonden autogordels maar stom en onnodig. Op een gegeven moment was ik de discussie zat (zusje deed de gordel onder het rijden weer af 'want hij zat niet lekker') en ben ik gewoon met de auto naast de weg gaan staan. Zij moest ergens op zijn, ik niet, en van mij mocht ze kiezen; of gordel om of in de berm blijven staan. Daarna heb ik er nooit meer iets over gehoord.
Ook als bijrijder heb jij jouw rechten (en misschien zelfs wel plichten) als er iets gebeurt wat jij niet veilig vindt. :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:51

c_alsemgeest schreef:
Urona447 schreef:

Van mij zou er dus helemaal geen geld van mijn paard af gaan. Als hij als een mannetje zo hard kan blijven rijden. Gaat die ook maar als een mannetje zijn eigen rekeningen betalen. Jammer genoeg kan je volgens mij niet meer zitten voor zulke boetes, anders had ik hem eigenhandig ingeleverd bij het bureau :+

Hij betaalt dit ook van zijn eigen geld. TS vertelt dat zij zelf geen inkomsten heeft en dat hij haar en haar paard onderhoudt, als ik het goed begrijp. In dat geval kan ik me voorstellen dat er wel ergens bezuinigd moet gaan worden komende maand(en). :=

Verder hoop ik voor hemzelf en voor andere weggebruikers dat hij er dit keer wel wat van leert. Vermoed wel dat hij al punten heeft, na 11 bekeuringen en zo'n grove overtreding als beginnend bestuurder. Tijd voor een autootje met minder vermogen of voor een degelijke fiets. Zou vreselijk zijn als dit rijgedrag de volgende keer resulteert in een ernstig auto-ongeluk.

Succes iig TS!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 01:06

Je vriend zou eigenlijk een taakstraf ofzo moeten krijgen op een afdeling waar mensen met niet aangeboren hersenletsel zijn.
Te hard rijden is daar niet altijd de oorzaak van, maar draagt er zeker aan bij!

Hoop dat ie flink is geschrokken van deze snelheidsovertreding en dat jij binnenkort veiliger naast hem kan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 02:48

Wat een mafkees.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 02:51

Maureen95 schreef:
Riel schreef:
Onbegrijpelijk, 50 km per uur te snel rijden? En al meerdere overtredingen? Hopelijk wordt hij goed op zijn plaats gezet want hij is een gevaar op de baan (voor zichzelf en voor anderen). Wat mij betreft mag hij naast de boete zijn praktisch en theoretisch examen opnieuw opnieuw doen en daarnaast op gesprek gaan bij een psycholoog en een test doen om na te gaan of hij een verantwoordelijke bestuurder kan zijn.

Voor u is het natuurlijk niet fijn dat je vriend zijn rijgedrag niet wil bijstellen. Hopelijk ziet hij nu in dat hij zijn rijgedrag moet verbeteren.

@ TS: waarom haal je uw rijbewijs niet zelf? Onafhankelijk zijn is handig :-)

Ik vind dat wel weer een beetje ver gaan hoor. Ik hoop gewoon dat hij er nu van leert en dat hij niet meer te hard rijd.

Ik vind het eigenlijk niet te ver gaan dat iemand die zo herhaaldelijk de fout in gaat eens een keer een gesprek aan gaat met de psycholoog. Liever hij op voorhand dan de nabestaanden van eventuele slachtoffers achteraf. Mijn schoonouders, zwager en ik hebben behoorlijk wat verdriet, onbegrip en woede moeten verwerken nadat er iemand vond dat hij wel 35 km per uur te hard kon rijden..............

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 03:11

Sorry maar mij lijkt het hilarisch!
Zit je bij je huisarts: 'ik zou graag doorverwezen willen worden naar een psycholoog.'
'Waarom zou u met een psycholoog willen spreken meneer de Jong,wat is er aan de hand?'
'Nou,ik rij nogal vaak te hard en zou daar graag eens met iemand over praten.'

_O- _O- _O-

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 03:36

Weetje, het is gebeurd en het is ontzettend stom.
Daarbij zul je je ook onveilig voelen bij hem in de auto.

Misschien een lichtpuntje in dit verhaal en ik hoop dat het voor jouw vriend ook het geval is.

M'n vriend was toen hij begin 20 was ook een wegpiraat. Uiteindelijk aangehouden voor joyriden/street racing, zn rijbewijs verloren en een strafblad van gehad (hij is van Nieuw Zeeland, daar werkt de wet wat anders). Sja..

Echter nu hij 31 is.. en na dit ontzettend stomme gedrag rijd hij nu voorbeeldig. Ja, wel eens 10 km te hard of wanneer je hier op een lege weg (is anders dan een NLse lege weg) 20km te hard. Maar dat doe ik ook.
Maar nooit meer auto racen, bumper kleven.. wat dan ook.

Hij zegt ook nu; ik was jong. Ik zag de gevaren niet, het was toen cool om te doen, m'n auto was m'n alles.

Nu is ie groot en verstandig, en ik hoop van harte dat jouw vriend dat ook zal doen.
(Ps. die van mij is nr 1 in eigenwijs en koppig zijn.. ;) )

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 04:09

Ik hoop voor jou dat je vriend gauw volwassenen mag worden. Tien snelheidsboetes in anderhalf jaar tijd en dan nu het rijbewijs kwijt voor vijftig km te hard, dat is toch niet normaal en zelfs asociaal naar andere weggebruikers. Een enkele keer een boete voor een paar km te hard kan natuurlijk iedereen gebeuren maar blijkbaar is hij hardleers.
En nu zou jij minder te besteden hebben voor je paard? Schandelijk! Ik zou principieel weigeren en hem zelf op de blaren laten zitten in de hoop dat hij ervan leert.