Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hagelslag schreef:Vandaag 2 meldingen op ad.nl
1 heeft dronken een lantarenpaal meegesleept en 1 vrouw met 2 kinderen op de achterbank.
En de vrouw knalt dronken met de auto tegen een boom.
Dit zijn "voorbeelden" waarom ik dus wel iemand zijn sleutel afpak of de politie bel wanneer de persoon toch gaat rijden
hagelslag schreef:Mij zou het ook niet bij een ieder lukken de sleutel af te pakken. Dus vandaar als dit niet lukt bel ik de politie.
De persoon die denkt dat hij met alcohol nog mag rijden waarschuw ik 1 keer en als die persoon dan alsnog instapt en wegrijd dan bel ik
hagelslag schreef:Tsja dat is de vraag of ze tijd hebben...
gribaldi schreef:HC ik had het over 1 a 2 biertjes/wijntjes. Denk je er dan nog het zelfde over?
Bonnyyyyyy schreef:babeth ik vind dat echet geen reden. als er wat was gebeurde was jij verantwoordelijk. ik had een taxi genomen. duur ja . maar wel beste oplossing. overigens als je met hun samen ben zie je het toch gebeuren? waarom neem je dan al geen maatregelen

Huertecilla schreef:gribaldi schreef:HC ik had het over 1 a 2 biertjes/wijntjes. Denk je er dan nog het zelfde over?
Kijk er is altijd veel grijs. Zo ken ik teveel mensen met een rijbewijs die ook nuchter niet achter het stuur horen.
Ik heb ook kritiek op MPVs in de stad en het Pelzman effect.
Dat is allemaal irrelevant excuus-geneuzel mbt de verantwoordelijkheid voor anderen in de openbare ruimte.
En nee, ik wil mensen die daar imo een laakbare ethiek in hebben niet tot vrienden rekenen.
gribaldi schreef:Tja ieder zijn keuze en verantwoordelijkheid toch? Als er mensen zijn die wel met 1 of 2 drankjes op kunnen rijden moet dat kunnen toch? Zie zelf het probleem er niet van in maar dat zei ik hiervoor al meningen verschillen en dat is prima toch
Huertecilla schreef:gribaldi schreef:Tja ieder zijn keuze en verantwoordelijkheid toch? Als er mensen zijn die wel met 1 of 2 drankjes op kunnen rijden moet dat kunnen toch? Zie zelf het probleem er niet van in maar dat zei ik hiervoor al meningen verschillen en dat is prima toch
Euh...
Ik kan veilig VEEL harder rijden dan de modale bestuurder. Toch is dat onverandwoordlijk gedrag in een wereld die ervan uit mag gaan dat iedereen zich aan de regels houdt.
Ga je toestaan dat mensen de regels individueel flexible mogen toepassen, dan heb je het defacto over anarchie.
Wat mij betreft prima maar met een grote randvoorwaarde:
Ik heb niet het recht anderen in gevaar te brengen ook al kan ik beter rijden dan modaal en met meer snelheid het risico per definitie toe.
Zo ook alcohol.
Er is geen recht op verschil van mening hierover.
De individuele vrijheid is namelijk begrensd door de rechten van anderen.
Wie vindt dat je wel het recht heb om daar individueel flexibel mee om te gaan, moet ook erkennen dat anderen het recht hebben zich en hun familie daartegen te beschermen. Bijvoorbeeld iemand die te hard rijdt of onder invloed uit de auto halen/ voorkomen in de auto te stepen en een been breken zodat die geen risico meer is.
Huertecilla schreef:gribaldi schreef:Tja ieder zijn keuze en verantwoordelijkheid toch? Als er mensen zijn die wel met 1 of 2 drankjes op kunnen rijden moet dat kunnen toch? Zie zelf het probleem er niet van in maar dat zei ik hiervoor al meningen verschillen en dat is prima toch
Euh...
Ik kan veilig VEEL harder rijden dan de modale bestuurder. Toch is dat onverandwoordlijk gedrag in een wereld die ervan uit mag gaan dat iedereen zich aan de regels houdt.
Ga je toestaan dat mensen de regels individueel flexible mogen toepassen, dan heb je het defacto over anarchie.
Wat mij betreft prima maar met een grote randvoorwaarde:
Ik heb niet het recht anderen in gevaar te brengen ook al kan ik beter rijden dan modaal en met meer snelheid het risico per definitie toe.
Zo ook alcohol.
Er is geen recht op verschil van mening hierover.
De individuele vrijheid is namelijk begrensd door de rechten van anderen.
Wie vindt dat je wel het recht heb om daar individueel flexibel mee om te gaan, moet ook erkennen dat anderen het recht hebben zich en hun familie daartegen te beschermen. Bijvoorbeeld iemand die te hard rijdt of onder invloed uit de auto halen/ voorkomen in de auto te stepen en een been breken zodat die geen risico meer is.
gribaldi schreef:Dan zouden ze de wet aan moeten passen dat je als je een voertuig wilt besturen helemaal geen druppel alcohol mag nuttigen. Probleem opgelost toch?!![]()
[/quote}
Dat is het ook in verschillende landen van de EU.Citaat:
En anders ben ik nog steeds van mening dat je met 1 a 2 drankjes prima kunt rijden!
..
Huertecilla schreef:elenaMM77 schreef:mag ook niet met drank op..
je mag ook geen paard rijden dan
Zelfs niet aan de hand leiden.