Haar doneren, wel of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:13

Mijn kapper knipt niet gratis of met korting voor donaties en zij is echt de enige die het mag knippen, dus ik spaar nog even door. Wel jammer...

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:38

Tink89 schreef:
Mijn kapper knipt niet gratis of met korting voor donaties en zij is echt de enige die het mag knippen, dus ik spaar nog even door. Wel jammer...

Dan kun je toch ook haar je lange haar laten knippen dat hoeft toch het punt niet te zijn, zwak excuus !
Joh het is voor ons zo iets simpels en het groeit vanzelf weer terug, dat het eigenlijk gewoon standaard zou moeten zijn om het in te leveren voor dit goede doel!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:47

kwita schreef:
Tink89 schreef:

Dan kun je toch ook haar je lange haar laten knippen dat hoeft toch het punt niet te zijn, zwak excuus !
Joh het is voor ons zo iets simpels en het groeit vanzelf weer terug, dat het eigenlijk gewoon standaard zou moeten zijn om het in te leveren voor dit goede doel!

Wat nou zwak excuus? Dat vind ik echt een rotopmerking! Mijn haar laten knippen bij die kapper is heel duur, dus moet ik even sparen voor ik het kan doneren. En nu het lang is, ga ik zelden of nooit naar de kapper, dus kost het ook geen geld.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:34

Ze bedoeld er meer mee te zeggen dat ze het een slap excuus vind dat je het enkel laat afknippen omdat het gratis is.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:57

...
Ze spaart toch nog even door? Wat is het probleem? Genoeg mensen die het zonder nadenken helemaal kort knippen en de haren in de prullenbak verdwijnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:35

Ik snap wel dat het gratis laten knippen voor veel mensen de doorslag kan geven om het (vaker) te doneren. Ik vind het dan ook bijzonder dat dat niet overal is, het is toch een ''goed doel'' ook voor de kapper, want de meeste donatie-metamorfoses worden ook op social media geplaatst als reclame-middel door de kapper.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:38

Ik doneer iedere 2jr want dan is weer lang genoeg om 30cm er af te doen.ik knip mijn haar dan net tot onder mijn oren af. Gewoon doen je help mensen zo der dat het jou wat kost.het groeit weer aan.de eerste dag krult mijn haar ook op erna word weer sluiker

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:46

Heb inmiddels al twee keer gedoneerd aan Stichting Haarwensen en overwoog het nog een keer te doen, maar ben een weddenschap met collega's aangegaan. Volgende week wordt mijn (lange) haar volledig gekleurd met kinky kleurtjes. Misschien dat ik ooit nog een keer ga doneren, want ik vind het wel de moeite waard, maar nu kies ik voor een keer voor mijzelf.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:58

Ik denk dat ik hier al eerder gepost heb, maar ik weet t niet meer. Dus ik ga gewoon mijn vraag stellen, sorry als t erg dubbel is.

Ik heb blond, krullend haar dat enorm dik is en kappers zijn ook van mening dat ik heel veel haar heb. (Gewoon normaal een (redelijk groot) hoofd vol, naar blijkbaar heb ik extra veel haar op dat oppervlak ofzo)

Er zijn zoveel mensen jaloers op mijn haar dat ik het mooi zou vinden om het te doneren. Er zijn alleen een paar maren: nr 1 is dat mijn haar in laagjes is geknipt, anders is het namelijk niet te doen.

Anyways, het ding waar mijn belangrijkste vraag over gaat is hoe je je staart maakt om de lengte te meten.
Als je van mijn hele haar één staart maakt, is die staart super dik, maar zijn er haren die maar 10cm lang lijken. Het langste lijkt dan 20cm. Als je het vlecht blijft er echt een propje van 10cm over, omdat het zo idioot dik is.

Los is mijn haar tot mijn bh bandje ongeveer.

Kun je je haar als het zo dik is ook in meerdere staartjes doen voor het meten? Hoe dikke plukken pak je dan per staartje?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:59

Je kunt je haar in zoveel vlechten verdelen als je wilt, vaak is het zo hoe meer vlechten je maakt hoe meer haar je eraf kunt knippen en hoe minder je weg hoeft te gooien.
Als je haar heel krullig is mag je het uittrekken :) Het is natuurlijk logisch dat krullend haar veel korter is dan stijl haar.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:04

je moet ongevlochten meten, het vlechten is vooral dat het niet te fel gaat knopen tijdens bewaren/verzenden/...

Ik heb ook een enorme bos haar, mijn staart is gemiddeld 3-4x dikker dan van de meeste vrouwen die ik ken. Ik heb er vorig jaar de laagjes er laten uitknippen met het oog op opnieuw doneren. Ik gebruik nu gewoon wat meer haarproducten om de krullen onder controle te houden. Oh ja en ik meet wanneer het nat is en (nog) niet fel krult.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:53

mirriezz schreef:
Ik denk dat ik hier al eerder gepost heb, maar ik weet t niet meer. Dus ik ga gewoon mijn vraag stellen, sorry als t erg dubbel is.

Ik heb blond, krullend haar dat enorm dik is en kappers zijn ook van mening dat ik heel veel haar heb. (Gewoon normaal een (redelijk groot) hoofd vol, naar blijkbaar heb ik extra veel haar op dat oppervlak ofzo)

Er zijn zoveel mensen jaloers op mijn haar dat ik het mooi zou vinden om het te doneren. Er zijn alleen een paar maren: nr 1 is dat mijn haar in laagjes is geknipt, anders is het namelijk niet te doen.

Anyways, het ding waar mijn belangrijkste vraag over gaat is hoe je je staart maakt om de lengte te meten.
Als je van mijn hele haar één staart maakt, is die staart super dik, maar zijn er haren die maar 10cm lang lijken. Het langste lijkt dan 20cm. Als je het vlecht blijft er echt een propje van 10cm over, omdat het zo idioot dik is.

Los is mijn haar tot mijn bh bandje ongeveer.

Kun je je haar als het zo dik is ook in meerdere staartjes doen voor het meten? Hoe dikke plukken pak je dan per staartje?

Wat ik nog weet is dat het haar in ieder geval één lengte moet hebben, dus geen laagjes. Verder zou je even op de site moeten kijken voor de voorwaarden.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:53

SteffiiY schreef:
Ze bedoeld er meer mee te zeggen dat ze het een slap excuus vind dat je het enkel laat afknippen omdat het gratis is.

Maar dat zeg ik toch helemaal niet? Ik wil het doneren, maar omdat dat niet gratis kan bij mijn kapper, moet ik nog even geld sparen om dat te kunnen betalen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:07

@Shena: het haar hoeft niet geheel één lengte te zijn hoor. als het langste stuk maar 30 cm is.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:32

ik dacht dat +/- 50cm de gewenste lengte moest hebben.
Als je veel laagjes hebt en alleen de langste zijn 30cm, dan is er nooit genoeg voor een pruik. En heb ooit ergens gehoord dat ze tot 5 staarten nodig hebben...

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:19

Volgens mij gebruikt stichting haarwensen ongeveer 3 vlechten per pruik. Laagjes zijn opzich geen probleem maar dat haar kunnen ze dan niet gebruiken. Ze gebruiken dan alleen de lange lengtes haar van de vlecht.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:57

Haarwensen gebruikt gemiddeld 5 vlechten per pruik. Laagjes is geen probleem maar dan worden alleen de langste lagen gebruikt inderdaad.

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:53

Ik heb m'n haar ook gedoneerd voor stichting haarwensen. Er is bijna 65cm afgegaan, in 2 vlechten
Wel even wennen, maar echt super makkelijk zo en m'n slag komt ook weer helemaal terug nu het kort is.
Er ging voor het in model knippen nog best wat meer af trouwens.....

Voor:
Afbeelding

Tijdens:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:56

Nice! En mooie kleur!

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:43

thanx. Ja ik heb inderdaad een bijzondere kleur en dat gun ik zo'n kind waarvan het uitvalt ook gewoon heel erg. Nog geen moment spijt van gehad!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:46

Wauw dat geeft weer iemand een hele mooie lange pruik <3 super! En je nieuwe haar is mooi :D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:58

Super!!
Mijn oudste wil alweer voor de tweede keer doneren, maar ze moet eerst nog even langer sparen van mij zodat er ook nog wat over blijft :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:04

Pepper32 schreef:
Ik heb m'n haar ook gedoneerd voor stichting haarwensen. Er is bijna 65cm afgegaan, in 2 vlechten
Wel even wennen, maar echt super makkelijk zo en m'n slag komt ook weer helemaal terug nu het kort is.
Er ging voor het in model knippen nog best wat meer af trouwens.....

Voor:
[ Afbeelding ]

Tijdens:
[ Afbeelding ]

Na:
[ Afbeelding ]

Amen! _/-\o_

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:05

Wendy_Komen schreef:
Super!!
Mijn oudste wil alweer voor de tweede keer doneren, maar ze moet eerst nog even langer sparen van mij zodat er ook nog wat over blijft :D

Dit schreef ik 04-10-2017, half jaar geleden dus.
En vandaag:

Afbeelding

Van dit:

Afbeelding

Naar dit:

Afbeelding

Ik ben bevooroordeeld als haar moeder zijnde, maar ik vind het der echt staan <3

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:08

Ahw... <3