Ayasha schreef:Voorheen zou de relatie ongetwijfeld voorbij geweest zijn. Die antwoorden kan je ook terug vinden in mijn Posts van een aantal jaar geleden. Was daar heel extreem in... En toen leerde ik mijn huidige man kennen. Hij heeft me zover ik weet niet bedrogen. Indien dat gebeurt hoop ik ten eerste dat hij daar eerlijk over zal zijn. Ten tweede hoop ik dat hij me dan een moment geeft om rustig te worden en dat we er over kunnen praten... Ik weet niet of ik het kan na een slippertje door gaan, of ik niet paranoïde zou worden wat voor hem ook geen leven zou zijn (niks zo vreselijk als gewantrouwd worden door degene waar je van houdt) maar ik weet wel zeker dat ik hem niet gewoon aan de deur zou kunnen of willen zetten. Ik wil geen leven zonder hem. Objectief gezien kán dat gewoon. Mijn hersenen weten ook dat hij niet de enige man ter wereld is. Maar mijn emotie, mijn 'hart' zoals men dat dan mooi als synoniem gebruikt, Wil alleen hem. Ik wíl niet zonder hem.

Dankje voor je eerlijke reactie! De vraag is niet alleen naar degene die ik quote gericht, maar naar iedereen die in een langdurige relatie zit hoor. Ik vind het interessant om te lezen hoe daar dan over gedacht word.
Ik begrijp je reactie en vind die ook logisch, ik persoonlijk denk dat "echte ware liefde" dat dan ook wel zou overleven (mits je inderdaad niet paranoïde word en de situatie daardoor onleefbaar) maar als je dan echt voor elkaar kiest, en hém als persoon omdat hij hij is, dan zou in mijn ogen zoiets dus wel te vergeven kunnen zijn , ondanks dat je waarschijnlijk enorm gekwetst zou zijn

Thans, zo dacht en denk ik erover, vandaar dat ik ook beslis om er niet een 'het mag niet' op te plakken, je weet namelijk niet of het ooit gebeurt, en ik zou willen dat mijn partner dan eerlijk Durft zijn en is, en ik denk dat de kans kleiner is dat er eerlijkheid is, als je al weet wat daar de gevolgen van zouden zijn.
Op die manier probeer ik dus (door elkaar vrij te laten) te voorkomen dat er gelogen zal worden, en dat de ander zich opgesloten voelt. Gewoon kiezen voor elkaar, elke keer weer, zoiets