Niet monogame relaties op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:17

danzzz

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:31

IK vind ze vreselijk, heb het geprobeerd maar is gewoonweg niet wat ik prettig vind

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:40

Wingman is ook een vreselijk merk. Tot nu toe waren goed en goedkoop het beste van een of ander B merk

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:47

danzzz schreef:
IK vind ze vreselijk, heb het geprobeerd maar is gewoonweg niet wat ik prettig vind

Ach ja, ieder zijn/haar meug.

Imo zijn het lekker dunne, supersterke, niet stinkende condooms die je ook bij minder licht zonder gefrut makkelijk correct omgooit*.

We hebben overingens ook de standaard rubber dingen ruim voor handen overal.

* Dat gebruiksgemak is ZOOO belangrijk voor me, want je moet bij het spel met meer dan 1 vrouw wel elke wisseling een verse pakken.
Als je niet ververst ben je als drager wel veilig, maar de rest niet.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:49

Zeker waar! Ik heb ook altijd handontsmetter bij de hand om precies die redenen (ook goed te gebruiken voor speelgoed)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:50

danzzz schreef:
Ik heb ook altijd handontsmetter bij de hand om precies die redenen (ook goed te gebruiken voor speelgoed)

Zie een jarretel voor me met aan de ene kant een houder voor de falcon glijmiddel en aan de andere een houder voor handontsmetter. Buideltje voor condooms zit uit het midden voor.

:D _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:22

Wat ben ik blij dat ik dit niet even lees tijdens mijn pauze op het werk _O- Mijn koffie was door het hele bureau heen gevlogen. Ik werk in een woonzorgcentrum/rusthuis voor bejaarden en kan me perfect inbeelden hoe dubieus die houdertjes met ontsmettingsmiddel nu gebruikt kunnen worden als de nachtshift even niet aanwezig is :))

Verder bedenk ik me net iets. We hebben in ons wzc ook een soort van "poly" relatie. Tijdje terug hebben we een "jongere" heer van net geen 70 opgenomen. Die blijkt nu bij meerdere dames aantrok te hebben. En tot grote verwondering van de verpleegkundigen lijken alle dames het te accepteren dat hij aandacht aan meerdere besteedt.
Het enige waar we nog wat tegenaan lopen, is hoe we het praktisch gezien gaan regelen dat er plaats is voor eventuele intimiteit als dit gewenst is. En hoe de families van de dames hier op gaan reageren. Intimiteit is binnen ons centrum een ethisch heel belangrijk punt, wat zeker gerespecteerd wordt. Oudere of niet, het zijn en blijven mensen met gevoelens en mogelijks behoeften. Families doen er vaak echter veel lastiger over dat opa/oma "foefelt" met een andere bewoner...

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:31

Huertecilla schreef:
danzzz schreef:
Ik heb ook altijd handontsmetter bij de hand om precies die redenen (ook goed te gebruiken voor speelgoed)

Zie een jarretel voor me met aan de ene kant een houder voor de falcon glijmiddel en aan de andere een houder voor handontsmetter. Buideltje voor condooms zit uit het midden voor.

:D _O-

ALTIJD je toolbelt bij je hebben }>

Wat in HEMELSNAAM hebben familieleden te maken met het sexleven van oma? Alsof je boven de 70 geen sex meer mag hebben, gek eigenlijk.

Ik ken een swingend echtpaar van 72 en 76 GE-WEL-DIG regelmatig kom ik ze tegen op feestjes en weet je, ik mag het hopen jongens dat ik zo oud mag worden, echt! Maar wat zal het voor hun een aderlating zijn als zij ooit opgenomen gaan worden en zo de rest van de wereld bepaald dat het maar afgelopen moet zijn met de lust en liefde, dat is toch een schande voor de mensheid?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:53

danzzz schreef:
Wat in HEMELSNAAM hebben familieleden te maken met het sexleven van oma? Alsof je boven de 70 geen sex meer mag hebben, gek eigenlijk.

Familie bemoeit zich daar in de regel je hele leeftijd mee -O-

varekaj schreef:
tot grote verwondering van de verpleegkundigen lijken alle dames het te accepteren dat hij aandacht aan meerdere besteedt.

Zoals ik al schreef geeft levenservaring voortschrijdend inzicht.

Imo gebaseerd op ervaring met, ben nu eenmaal hetereo, vrouwen is er bijna een omslagpunt tussen 35 en 45.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:07

Laat ik even nuanceren dat het een katholieke instelling is, waarbij er toch wel redelijk wat praktiserend gelovigen verblijven. Een shirtje zonder mouwen moet je niet aantrekken, ook niet bij warm weer, want je wordt door elk oudje gelijk verketterd als zijnde onzedelijk gekleed. Dan is dit soort relationele houding best verrassend :P
Wijzelf als personeel vinden het eerlijk gezegd super dat we onze bewoners nog intimiteit kunnen bieden in de mate van het mogelijke. Al is dat op de afdelingen voor personen met dementie wel nog veel gevoeliger dan de gewone afdelingen. Het belangrijkste is immers dat alles plaats kan vinden onder wederzijdse toestemming en uit eigen, vrije wil met respect voor de andere partij.

@ danzz: er zijn best families die dus, zoals ik al zei, nogal "ouderwets" zijn in relationele verhoudingen. Die het al een lastig aanvaardbaar idee vinden dat opa/oma (die weduwnaar/weduwe is) iemand anders in zijn/haar leven krijgt. En het idee van ouderen en intimiteit, tgoh. Hoeveel mensen trekken er geen bedenkelijk of vies gezicht als je het idee oppert dat ouderen nog steeds sex hebben? Laat staan als je als kind plots de melding krijgt dat je ouder nog steeds behoeftes heeft...

Hoewel ik sex doodnormaal vind stel ik het me liever ook niet voor hoe mijn (schoon)ouders de horizontale tango dansen :+

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:48

Net zoals ik er pas veel later aan toe was dat mijn dochter sex had dan zij zelf was. Dat zijn ook echt drempels.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:33

danzzz schreef:
Net zoals ik er pas veel later aan toe was dat mijn dochter sex had dan zij zelf was. Dat zijn ook echt drempels.

Of een selectief geheugen.
Mijn ene lief heeft regelmatig een realiteitsconfrontatie nodig want zij was met alles pakweg 2 jaar eerder dan haar dochters nu en later aan dat idee toe. Ik noem dat geen drempel maar een selectief geheugen en vind het effect ann onverantwoordeloijk grenzend onslim.

Ik was eerder aan sex toe dan mijn zoon; weet dat donders goed, net als dat ik me de moeilijkheden kan herinneren. Ik vul die ervaren opvoedingslacunes toen als ouder nu wel in.
Ik heb hem VOORbereid; VOOR hij eraan begon condoom-les gegeven bv. DAT is je taak als ouder. De weg veiliger maken, niet hindernissen op die weg zetten.
Met een dochter zou ik dat NOG meer gedaan hebben, want weet hoe ik als jongen op die leeftijd was.
Nee, ik ervaar daar bepaald geen drempels bij. Meer sterke duwen in de rug!

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:47

Eens hoor! En ik heb ook zeker in alle openheid en eerlijkheid mijn dochter al op jonge leeftijd geleerd over de hoetjes en de watjes RUIM voordat ze daadwerkelijk sexueel actief was wist zij waar de condooms liggen en hebben we zelfs geoefend op een komkommer. (als je echt hilarisch wil lachen met je kinderen is dat echt een aanrader, memoriabel)

Neemt niet weg dat het toch echt niet grappig is als je voor het eerst geconfronteerd wordt met het sexleven van je dochter. Ik kan daar heel rationeel over nadenken en kijk inderdaad terug naar mijn eigen jonge jaren en kan mijn dochter heel braaf vinden (nog steeds :) )

Alleen het besef dat je kleine meisje groot wordt (want dat is het, niet de daad ansich) is confronterend, en daar had ik wat moeite mee

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:09

Ik heb geen enkel probleem met polygame mensen. Iedereen moet zelf weten wat hij doet zolang alle partners maar gelijkgestemd zijn.

Zelf zou ik het niet willen en kunnen. Mijn vriend was bij ons beiden de bedoeling om het bij FWB te houden. Maar er was zo'n ongelooflijke klik dat we als een blok voor elkaar gevallen zijn.
En als ik daarin eerlijk mag zijn: de seks is voor ons beiden ook véél lekkerder sinds er liefde in het spel is. Dus geef mij maar seks met liefde!

Hij en ik hebben ook het nodige meegemaakt. Zelf heb ik een groot probleem met mensen. Ik wantrouw ze, heb ze liever niet in mijn buurt. Ik haat het als iemand me aanraakt, zelfs al is het een bekende.
Ik heb een verleden van depressiviteit en zat in een heel diepe periode toen ik mijn vriend leerde kennen. Zo diep dat ik erover dacht er een eind aan te maken.
Mijn vriend heeft me bij de hand genomen en me uit die put getrokken. Hij maakt me gelukkiger dan ik in heel mijn leven ben geweest. Onze karakters matchen bijzonder goed, we doen veel samen en genieten van elke moment met elkaar.

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er een ander bij zou komen. Dat ik nog seksueel contact met iemand anders zou hebben. Mijn haren gaan omhoog staan bij het gedacht alleen al. Ik wil enkel die connectie met mijn partner, hij is degene die me naakt mag zien en mag aanraken, strelen. Hij is degene die mijn behoeftes mag bevredigen (hetgeen voor mij geen basisbehoefte is, ik kan makkelijk zonder). Hij is degene waarmee ik geniet en die me lichamelijk compleet mag maken.

Vriendlief denkt er zelf ook exact hetzelfde over. Kijken mag, aanraken niet. Als ik een seksuele interactie zou aangaan met een ander is dat voor hem einde relatie. En daar denk ik hetzelfde over.

Ven trouwens wel opgevoed door een polygame moeder, dus daaraan zal het niet liggen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:19

Wat een interessant topic.
Ik heb mij nooit beseft dat er 'zoveel' mensen zijn met een polygame relatie!
Ik ken zelf niemand met een open of polygame relatie, en ken het alleen 'van tv'.
Ik moet zeggen dat aanvankelijk mijn maag omdraaide bij het idee,niet omdat ik mensen veroordeel, maar omdat ik mezelf direct de vraag stelde: hoe zou ik het vinden als mijn vriend met zo'n voorstel zou komen?
Ik zou het echt vreselijk vinden :=
Ik ervaar onze relatie als iets exclusiefs. Ik vind juist het idee zo bijzonder dat wij samen iets delen en voelen voor elkaar dat alleen voor hem en mij is. Wij hebben een hele intense relatie en passen zo goed bij elkaar. Ik zou er niet aan moeten denken dat hij dat ook voor een ander zou (willen) voelen. Dat geldt voor mij zowel voor de seks als voor het gevoelsaspect.
Ik moet er zelf ook niet aan denken dat ik intiem moet zijn met een ander.

Nu kom ik misschien bekrompen over, maar ik denk dat het meer mijn eigen angst van het verliezen is. Ik begrijp namelijk wél waarom andere mensen die behoefte misschien wel voelen,ik heb ze zelf alleen niet. Daarom vind ik het wel interessant om mee te lezen in dit topic.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:36

het gekke is dat het niet een behoefte is (althans niet bij ons) Als wij nooit meer met anderen de matras zouden delen is dat echt geen issue. En het gaat ook niet om de sex an sich, het is het hele spel, het spel van verleiden en verleid worden. Het teasen en pleasen, de hele sfeer, het gevoel, de liefde en aandacht, de spanning.
Er gaan zat avonden voorbij dat een van ons (of beiden) geen sex hebben en dan hebben we toch echt een top avond gehad met hele leuke mensen.

Ik heb heel lang geleden de scheiding kunnen maken tussen liefde en lust. Ik hou van mijn man, zo ontzettend veel dat is niet te beschrijven, hij houd op precies hetzelfde niveau van mij. Dat is onlosmakelijk en wij zijn emotioneel ontzettend verbonden, echt vreselijk gek op elkaar, nog steeds. Wij zijn in dit wereldje gerold omdat hij een fantasie had waar ik nooit aan zou kunnen voldoen en dan kan je twee dingen doen als vrouw zijnde, scheiden en hem zijn ding laten doen, of kijken hoe je dit samen gaat klaren. Eerlijk gezegd was die keuze voor mij niet moeilijk. En ik zal je nog wat vertellen, IK vind het als vrouw zijnde geweldig om mijn man te zien genieten van iets wat IK hem niet kan geven, echt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:49

Tivoli schreef:
Wat een interessant topic.
Ik heb mij nooit beseft dat er 'zoveel' mensen zijn met een polygame relatie!

Polygaam is wellicht een niet helemaal correcte interpretatie want dat is met meer dan 1 partner samenlevend. DAT aantal is niet zo groot.
Bedoel je wellicht Poly in de zin van niet Mono, niet sexclusief monogaam?
Indien dit laatste dan is dat het meerendeel van de duurzaam samenlevende bevolking :D

Danzzz schreef:
IK vind het als vrouw zijnde geweldig om mijn man te zien genieten van iets wat IK hem niet kan geven, echt.

Heb ik als man zijnde naar mijn lief ook.
Compersie heet dat. Het omgekeerde van jaloezie, daarom in het Nederlands ook wel jalief genoemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:03

Ik denk wel na over een polygame relatie.

Ik heb een geweldige vriend en ik weet eigenlijk wel zeker dat ik mijn toekomst met hem wil. Hij wil die van hem ook met mij; we zijn echt helemaal geknipt voor elkaar.

Echter zijn we nog zo jong (beiden 19). Het is nog vroeg om daarom te zeggen dat we elkaars toekomst met elkaar willen, maar we hebben elkaar nu eenmaal gevonden. We kunnen echt een leven met elkaar opbouwen.

Alleen krijg ik soms het gevoel dat we elkaar "te vroeg" zijn tegengekomen. Hij zit op de uni en ik ga volgend jaar naar de uni. Een tijd van leren, uiteraard, maar ook feesten. Ik zou opzich wel seks met anderen willen maar hem wil ik zeker niet kwijt. Ik gun het hem ook om nog wat met andere meisjes te doen; ik ben zijn eerste vriendin. Ik kan een hele goede toekomst met hem hebben en we zijn heel serieus over elkaar. Maar zou het later misschien voor problemen zorgen dat wij elkaar al vanaf zo vroeg hadden en daardoor niet geëxperimenteerd hebben met een heleboel anderen?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:04

Daar hebben wij beiden dan weer geen behoefte aan. Mijn vriend is daarin zelfs heel beslist, zo weigert hij bvb dat ik hem stimuleer als ik zelf mijn periode heb. Hij kan mij dan niet stimuleren. Dat vindt hij vreselijk, voor hem is het belangrijker dat ik geniet dan dat hij zelf zijn genot heeft. Als hij mij dus niet kan stimuleren, hoeft het voor hem niet. Dan geniet hij zelf ook niet (wat voor mij ridicuul is, want ik geniet er evenzeer van als ik zie dat hij geniet. Soms geniet ik daar meer van dan van de rest zelfs.)
Ik gun hem ook zijn geluk en genot, maar hij is van mening dat hij dat enkel met zijn partner kan beleven. Ik ben zelf ook zo. Dus daarin hebben we elkqar wel gevonden.

Ik vind het erg naar dat sexclusief monogaal hier door sommigen gezien lijkt te worden als je partner iets misgunnen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:14

@HC, zie, daar heb je mijn onwetendheid al :o
Ik doelde inderdaad ook op het openstaan voor anderen, seks hebben met anderen of verliefd zijn op een ander binnen je relatie. Het is zo te lezen een heel breed gebied en ik vind het knap van mensen die dat kunnen.

Ik heb er zelfs bewondering voor dat je ('je' in het algemeen,niemand in het speciaal) zo'n sterke relatie hebt dat je het idee van een ander erbij niet bedreigend vind. Echt knap vind ik dat.

@danzzz, nu word ik toch nieuwsgierig naar hetgeen jij je partner niet kon bieden en waarom dat reden tot een scheiding had kunnen zijn? Je hoeft niet in details te treden en het mag ook per pb. :) ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd in wát er dan zo cruciaal kan zijn dat er aan een scheiding gedacht wordt,óf er een open relatie aangegaan wordt. (Of hoe jullie het noemen?)

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:19

Nee hoor, dat is absoluut geen probleem en hoeft ook nooit een probleem te worden. Alles valt en staat altijd met vertrouwen in elkaar en je kan elkaar alleen vertrouwen als je eerlijk bent. De behoefte aan sex met een ander heeft iedereen wel eens (al is het maar in een dagdroom)

Weet je voor nu is het geen probleem en moet je gewoon genieten van elkaar zoals het is. Mocht het later wel een probleem worden, dan kan je nog steeds van alles samen uitspoken. Problemen ontstaan alleen als er een probleem gemaakt wordt. Experimenteren kan ook op je 40ste nog. Ik loop tegen de 50 op.

Zo serieus in een relatie op je 19de kan voor jullie helemaal fijn zijn en weet je, je hebt heel je leven lang nog om van alles te ontdekken, dat hoef je echt niet voor je 25ste allemaal gedaan te hebben.

Voor nu zou ik op zn mamma's kunnen zeggen: meid, concentreer je lekker op je studie en op je lief en leef, en als het leven saai wordt en je krijgt kriebels kijk dan samen of je die kriebels uit kan voeren. Wel is het iets wat je nu wel samen kan bespreken en over kan mijmeren, voor later als je groot bent

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:24

xLes schreef:
Ik vind het erg naar dat sexclusief monogaal hier door sommigen gezien lijkt te worden als je partner iets misgunnen.

Niet door mij, zeker niet zelfs. Ik vind het wel misgunnen worden op het moment dat iemand een partner dingen verbied waar deze behoefte aan heeft omdat diegene daar zelf niet mee om kan gaan. Maar dat is iets heel anders dan samen gelukkig sexclusief monogaam zijn.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:28

Ik lees hier veel over polygamie relaties tussen stellen + 1 ander persoon. Nu ken ik maar een iemand die een polygamie relatie had, een vriendin van mij met een ander stel. Na een half jaar liep dat toch stuk, omdat ze zich duidelijk het derde wiel voelde. Zij nam zich voor nooit (zeg nooit nooit) meer in een poly relatie met een al bestaand stel te stappen.

Lopen mensen uit dit topic daar ook wel eens tegenaan?

Het ging hier echt om een volwaardige relatie, dus niet (enkel ) voor de lol/fijn/spanning/seks met een derde persoon erbij. Geen idee of dat de situatie nog anders maakt hoor.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:40

mijn hart is daar niet groot genoeg voor. Neemt niet weg dat ik wel gevoel heb voor de "vaste" stellen waar wij mee daten. Ik kan zeker wel zeggen dat ik van die mensen hou op een bepaalde manier.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:49

Szan schreef:
Lopen mensen uit dit topic daar ook wel eens tegenaan?

Tenzij je elkaar gedrie op dezelfde date ontmoet is er inherent altijd 1 die 2 ontmoet in een driehoeksrelatie. Altijd een 3e die erbij komt.
Die situatie op zich en de stand van zaken van de reeds gezamelijke 2 zijn oneindig gevarieerd.
Dat kan vervolgens alle kanten op in vele varianten.

Maar goed, een polyamore situatie komt VEEL minder vaak voor dan gewoon niet sexclusief een stel.
Ja 'gewoon' want ook al is het niet de voorhouden norm, het is wel ZO algemeen dat het normaal geneomd kan worden.